Helsingin kuntosalit

No mikä nyt on suolaista kellekkin. Ei tuo nyt kallis ole siihen nähden että tuolla on hyvä reenata ja jos ei mene ruuhkaisimpaan aikaan niin mahtuu hyvin. Ja joo omat musat jos ei listapaska kiinnosta. Ei noita vaihtoehtoja tässä huudeilla taida älyttömästi olla. No toki Hakikses Solana sitten varmaan aika bueno ja siihenhän ei pitkä matka ole. En muista miten se on auki tosin.

Solana on kortilla auki muistaakseni klo 5-23:30. Hyvä sali kaikin puolin. Ruuhka-aikaan voi joutua joskus odottelee kyykkypaikkojen tai penkkien vapautumista. Itse tulee työreissussa käytyä tuolla.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
F24Seven moraalisesti arveluttava

Olen ollut vuoden F24Sevenin asiakas. Salin hinta/laatusuhde on hyvä. Salit ovat siistejä, valoisia ja Alppiharjun salilla palvelee tasokas kaksvitonen brunette. Laitteet ovat kuitenkin huonoja - niissä on jatkuvasti vikoja; jumittamista ja irtoilevia osia. Laitteita on vähän, eikä saliturvallisuus ole kovin korkealla tasolla. Absoluuttisesti salit ovat siis melko huonoja. Salin pahin epäkohta on sukupuolisyrjintä: naiset saavat käyttöönsä huomattavasti enemmän salitilaa kuin miehet - kuitenkaan maksamatta tuosta extrasta senttiäkään ylimääräistä. Rikoslaki kieltää sukupuoleen perustuvan hinnoittelun (http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1995/19950578) (§9), joten F24Sevenin käyttäminen on tavallaan moraalitonta.

Albertinkadulla on huono sisäilma, eikä ilmastointi Alppiharjussakaan kovin hyvin pelittänyt männäkesänä. Saleilla on muuten täsmälleen samanlaiset vehkeet ja laitteet. F24Seven saa plussaa siitä, että vuosisopimuksen irtisanominen on helppoa. Irtisanomisaika on 2 kk. Kun lopetin sopimukseni, ei tarvinnut selittää mitään eikä yritys yrittänyt mitään venkoilua. F24Seven sopii parhaiten huonovartaloisille naisille, jotka tarvitsevat eristetyn naistensalin kun kerran häpeävät harjoitella miesten seurassa. Taustamusiikki F24Sevenillä soi sopivan hiljaa, mutta toisaalta itse musiikki on enimmäkseen huonoa.
 
Yhdyn kyllä tuohon laitteiden kuntoon. Avatessa oli hyvässä kunnossa mutta on tainnut huoltaminen sen jälkeen jäädä. Juttu jos toinenkin repsottaa hieman.
 
Lähisali menee kiinni kesäksi, ja pitäisi löytää sijaispaikka Itä-Helsingin suunnalta. Käyn kokeilemassa liikuntamyllyä ensiksi, mutta mikäli paikka on maineensa arvoinen niin mielelläni maksaisin hieman enemmän paremmasta paikasta. Mitä suosittelisitte? Kontulan kuntokellarissa olen käynyt tähän asti, ja samanhenkinen paikka olisi ehdottomasti plussaa, samoin hyvät mahdollisuudet vapailla painoilla treenaamiseen. Mielellään myös niin, että salilla mahtuisi treenaamaan ilman kummempia jonotteluita n. klo 1930 eteenpäin.

Lukemani perusteella Eastbody olisi lähimpänä toiveitani, mutta olisiko jotain vaihtoehtoja?
 
Kellään jaettavana kokemuksia malmin fitness24sevenistä? Lähinnä mietityttää, että sopiiko siellä esim. klo 06-08 aikaan tekemään kyykkyä/mavea. (luulisi että tunkua riittää jopa noin aikaisin kun on noin halpa ja olen kuullut huhuja ettei ole ainakaan liikaa tilaa mavelle/kyykylle)

Suunnitelmissa olisi ainakin kuukaudeksi ihan testimielessä vaihtaa kyseiseen saliin ihan vaan halvan hinnan ja tosi kätevän sijainnin takia.
 
Millanen sali Gym voemaelupuoti on? Sopii varmaa cbb jannulle ihan hyvin? mutta onko yhtää aerobisia laitteita vai onko ne vain neideille?
 
Sopiihan se. Pyöriä siellä ainakin on kappalemäärää en muista (ehkä 3kpl). Sitten siellä on juoksumatto, crostrainer tjsp., reki ja sellainen rekihässäkkä jota voi myös työntää. Kuten näet mulla ei tule paljoa noita käytettyä niin en tiedä nimiäkään :D
 
Onko tuolla voimapuodissa hirmuinen tungos 16-19 välillä?
 
Pari kertaa vuodessa olen tuohon aikaan ja kyllä sinne on aina mahtunu. Aika sopusaa sakkia noin muutenki tuntuu tuolla käyvän,
 
Kellään jaettavana kokemuksia malmin fitness24sevenistä? Lähinnä mietityttää, että sopiiko siellä esim. klo 06-08 aikaan tekemään kyykkyä/mavea. (luulisi että tunkua riittää jopa noin aikaisin kun on noin halpa ja olen kuullut huhuja ettei ole ainakaan liikaa tilaa mavelle/kyykylle)

Suunnitelmissa olisi ainakin kuukaudeksi ihan testimielessä vaihtaa kyseiseen saliin ihan vaan halvan hinnan ja tosi kätevän sijainnin takia.

pelkkä kk ei onnistu. on 2kk irtisanomisaika
 
Kellään jaettavana kokemuksia malmin fitness24sevenistä? Lähinnä mietityttää, että sopiiko siellä esim. klo 06-08 aikaan tekemään kyykkyä/mavea. (luulisi että tunkua riittää jopa noin aikaisin kun on noin halpa ja olen kuullut huhuja ettei ole ainakaan liikaa tilaa mavelle/kyykylle)

Suunnitelmissa olisi ainakin kuukaudeksi ihan testimielessä vaihtaa kyseiseen saliin ihan vaan halvan hinnan ja tosi kätevän sijainnin takia.

Hip, oon ollut nyt kaksi viikkoa jäsen ja tyytyväinen olen. Käytän pelkästään vapaapainopuolta (en siis naisten puolta) ja ainakin aikavälillä 9-12 kun olen arkisin nyt käynyt treenaamassa, niin maks 5 ihmistä on samaan aikaan ollut paikalla. Kesä varmasti vaikuttaa ja en tiedä onko sitten aiemmin aamulla ruuhkaa. Mave/kyykkypaikkoja on pari ja vapaita tankoja kyllä (maveen) löytyy enemmänkin.
 
Oon nyt sen jonku 6kk käynyt sörnäisten fitness24sevenissä ja taitais olla vaihdon paikka. Aluksi mesta vaikutti hyvältä ja hintakin oli todella halpa 24/7 salille.
Nyt huomannut ettei tule oikein treenattu niin kuin pitäisi. Sen sijaan, että syyttäisin asiasta itseäni, syytän salia. Ei siinä kauheasti saa sopivaa raivoa päälle kun vieressä toinen ihminen lukee lehteä samalla kun tekee jotain reidenloitontajaa ja toisella puolella karvakädet mongertaa kovaan ääneen samalla varaten sen 5 suorituspaikkaa. Kaiken kruunaa kaiuttimista tuleva schnappi, celine dion, britney spears yms.
Suorituspaikkojakaan ei kauheasti ole kun ottaa huomioon kävijämäärän. Jalkaprässi aivan onneton.

Meinasin vaihtaa takaisin itiksen east bodyyn. Sieltä vaihdoin tuonne halvan hinnan perässä. Lisäksi siellä tökki suihkutilojen järkyttävä kunto ja muutenkin yleinen siivottomuus.
Nyt sielläkin pitäisi suihkutilat olla rempattuna ja ei se pieni likaisuus nyt niin haittaa kun muut puitteet ovat kohdillaan.
Ah niin mahtavaa jalkaprässiä olen kaivannut niin paljon. Ja se kun voi laittaa omat musiikit soimaan. Kuulokkeitten kanssa kun en ole ikinä oppinut oikein treenaamaan. Eipä tuollakaan suorituspaikkoja kauheasti ole, mutta kävijämääräkin ehkä hieman eri. Lisäksi sijainti huomattavasti parempi itselleni. Nyt on omaa laiskuutta jäänyt muutaman kerran salit väliin, koska en ole sinne asti jaksanut raahautua. Pyörääkään kun en siihen piritorille vielä uskaltanut jättää niin julkisilla on pitänyt matkat hoitaa.
Hintakaan ei loppupeleissä ole niin paha. Vuosikortti sen 350€ kun fitnessillä 240€/vuosi. Tuo sata euroa kuittaantuu helposti sillä, että säästän yhteen suuntaan matkaamisessa sen 15min. Tulee muutama minuutti vuodessa säästettyä ;)

Nyt pitkästä aikaa pääsee taas treenaamaan kovaa ja hyvällä motivaatiolla :puntti: Sitä kovan treenin jälkeistä tunnetta ei voi oikein rahalla mitata :puntti:
 
Melkoisen karkeeta palautetta saa näköjään oma sali; Sörnäisten/Kallion Fitness24Seven.

Kyykkypaikkojahan täällä tosiaan on vain se yksi ja ainoa, ja valitettavasti samaa paikkaa käytetään jos jonkinlaiseen vemppaamiseen. Totta on myös, että ulkomaanvahvistuksia salilta löytyy paljon - jos sen antaa itseään häiritä.

Kovin hcbb-jengiä ei salilla käy, muutama isolihainen vakkari on tullut tunnistettua. Salina mesta on mielestäni ihan viihtyisä, vaikkakin kesällä todella kuuma. Levypainoja riittää varmasti jokaiselle, jollei joku urpå maveta 2,5kg kiekoista kasatulla tangolla. Kässäreitä on kyllä, vaikkakin eniten itseni käyttämiä narukäsien painoja vain pari/painoluokka.

Hinta-laatusuhteeltaan mahtava. Aina auki, aivan naapurissa ja ihan ok asiallinen mesta.
 
Melkoisen karkeeta palautetta saa näköjään oma sali; Sörnäisten/Kallion Fitness24Seven.

Kyykkypaikkojahan täällä tosiaan on vain se yksi ja ainoa, ja valitettavasti samaa paikkaa käytetään jos jonkinlaiseen vemppaamiseen. Totta on myös, että ulkomaanvahvistuksia salilta löytyy paljon - jos sen antaa itseään häiritä.

Kovin hcbb-jengiä ei salilla käy, muutama isolihainen vakkari on tullut tunnistettua. Salina mesta on mielestäni ihan viihtyisä, vaikkakin kesällä todella kuuma. Levypainoja riittää varmasti jokaiselle, jollei joku urpå maveta 2,5kg kiekoista kasatulla tangolla. Kässäreitä on kyllä, vaikkakin eniten itseni käyttämiä narukäsien painoja vain pari/painoluokka.

Hinta-laatusuhteeltaan mahtava. Aina auki, aivan naapurissa ja ihan ok asiallinen mesta.


Fitness24Sevenin Sörnäisten, Pitäjänmäen, Malmin ja Punavuoren salit tässä ollut nyt itsellä 6kk ajan käytössä ja pitää todeta muutama seikka.

Jokaisessa näissä käy aivan liikaa porukkaa iltaisin n. 17-20 aikoihin, kesällä hieman hellittänyt mutta keväällä tungos oli todella rasittavaa.

Salit on muuten hinta-laatusuhteeltaan ihan OK.

- vain yksi kyykkypaikka, penkki jne. joutuu AINA jonottamaan johonkin.

- surkea jalkaprässi, surkea pec-dec

- Punavuoren salin pukukoppi hyvin pieni

+ auki tosiaan se 24/7

+ hinta

+ sijainti (sama kortti käy 6 pk-seudun salissa)
 
Meitsi muuttaa tyttöystävän kanssa elokuun lopulla Punavuoreen ja jotain salia ois sieltä tai lähimaastosta tarkoitus ettiä. Varusmiehenä ei kamalasti varaa oo joten suhteellisen edullinen, mutta laadukas. Tolla laadukkuudella tarkoitan nyt sitä, että on kyykkypaikkaa ja tarpeeksi kässäreitä, ehkä power rackia ja levytankoja sekä painoja tarpeeksi. Ei mitään hifistelylaitteita tai hienoja parkettilattioita tartte olla, kunhan pääsee treenaa kunnolla.

Onko mitään ehdotuksia?
 
Meitsi muuttaa tyttöystävän kanssa elokuun lopulla Punavuoreen ja jotain salia ois sieltä tai lähimaastosta tarkoitus ettiä. Varusmiehenä ei kamalasti varaa oo joten suhteellisen edullinen, mutta laadukas. Tolla laadukkuudella tarkoitan nyt sitä, että on kyykkypaikkaa ja tarpeeksi kässäreitä, ehkä power rackia ja levytankoja sekä painoja tarpeeksi. Ei mitään hifistelylaitteita tai hienoja parkettilattioita tartte olla, kunhan pääsee treenaa kunnolla.

Onko mitään ehdotuksia?

Töölön kisahallin "vanha" puoli. En tiedä maksaako varusmiehille saman ku opiskelijoille, eli 4kk tyylii 70e. Löytyy useampi kyykky ja penkkipaikka, kässäreitä vähän hajanaisesti vissiinkin reiluun 50kg asti. Vetopaikkojakin taisi olla muutama eikä kukaan kato hassusti jos vaikka vähän kolistelet sekä ähiset.

Pääsee suhteellisen hyvin sporalla ja busseilla, keskustasta kävelee kisikselle joku 20min.
 
Onko kukaan käynyt pirkkolan tai ruskeasuon kaupungin kuntosaleilla? Minkälainen paikka on? Olen käynyt tässä pitäjämäen gym voimapuodilla ja se ahtaus on alkanut vituttamaan suorastaan. Vaihtoehtoina olisit sitten sats, elixia tai fitness24. Satsi ja elixia aivan liian kalliita ja tuo fitness24 vissiin aika heikkolaatuinen paikka.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom