Help! Vinkkejä ja neuvoja rasvanpoltto ruokavalioon :)

Juo vettä, niiku joku täällä jo kirjoitti "juo vettä niin paljon että kehitysmaissa itketään, menikö jo! juo lisäää"

No itse juon heti aamulla puolikkaan vettä, toinen puolikas kun pääsen töihin ( fillarilla meen), vielä yksi ennen lounasta, iltapäivällä puolikas ennen välipalaa ja ennen treeniä puolikas ja treenien jälkeen puolikas +++ tarpeen mukaan 2 - 3 litraa päivässa. Tuo mehukeitto on turhaa, voi jättää pois. Hyviä rasvoja esim enemmän pähkinöitä ja vaikka avocadoo.

En oo asiantuntija enkä jaksa laskea kaloreita - syön sen verran että nälkä lähtee, en siis vedä itseäni täyteen - olotila kertooo onko kaloreita liikaa vai liian vähän - jos liian vähän niin palelee hiukan - vaakalle kerran viikossa niin näkee suunnan.

Niin unohinki mainita että vettä tosiaan menee about 3-4l ettei kyllä siitä voi olla kiinni :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pyrin kyllä pitämään viikossa 2-3 lepopv salista, mikä nyt tulee aika automaattisesti, kun kroppa huutaa hoosiannaa rankan työpäivän jälkeen. Mutta ongelmana taitaa olla tällä rintamalla se, ettei viikkoon
"mahdu" totaalilepopäiviä.. Ellei ole töitä, on aamulenkki ja/tai lentopallo jnejnejne.. en ole kyllä aivan varma onko näilllä totaalilepopäivillä niin suurta merkitystä :)

Pahoittelut, jos vastaukseni ei ollut välttämättä mieluinen, mutta kun niitä mahdollisia syitä kyselit, miksi nykyinen treeni ja ruokavalio ei tuota toivottuja tuloksia, niin syy saattaa olla tuossa(kin).

Vastaavia kokemuksia löytyy kyllä Mimmien puolelta runsaastikin kun vähän keskusteluja selaa, ja esimerkiksi Lihastohtorin blogi on sellainen, josta löydät hyviä vinkkejä niin ruokavalioon, kuin treenin sopivaan määrään. Moni vinkeistä on lisäksi ihan faktaan perustuvia, vs. mutuilu ja broscience.

Tuo mehukeitto on turhaa, voi jättää pois.

Ihan niitä kuuluisia mielipideasioita taas. Mainituilla kalorimäärillä varmaan kyllä, mutta sitten taas muuten miinustellessa, niin imo just hyvä. Kevytversiossa 9-10 kcal per dl, ja paljon ruokaisampaa ja 'täyttävämpää' kuin moni muu juoma.

No vielä sen verra, että noi välipalaproteiinilähteen rahkan ja raejuuston tai ainakin toisen niistä vois korvata vaikka purkilla makrillia tai sardiinia. mehukeitosta olen edelleen sitä mieltä, että ei mitään järkeä, samansuuntainen näkemys löytyy ammattilaiselta, googlaa: huonoimmat ruoka-ainevalinnat.

No vielä sen verra, että noi välipalaproteiinilähteen rahkan ja raejuuston tai ainakin toisen niistä vois korvata vaikka purkilla makrillia tai sardiinia. mehukeitosta olen edelleen sitä mieltä, että ei mitään järkeä, samansuuntainen näkemys löytyy ammattilaiselta, googlaa: huonoimmat ruoka-ainevalinnat.

Googlasin, ja perusteena niiden monasti sisältämä runsas kalori(sokeri)määrä. Kevytversiossa ei sitä ongelmaa ole. Ja joo, tuskin on järkevää, saati terveellistä sitäkään kitata litratolkulla päivittäin, tai edes viikottain. Ainoa toki järkyttävä pahuus, mitä purkin kyljestä löysin listattuna, on keinotekoiset makeuttamisaineet.

Mutta iso lasillinen kevyttä mehukeittoa silloin tällöin, eli n. 30-35 kcal, tuskin kenenkään laihista tai terveyttä pilaa.

Ite vedin rypsäriä vuosikausia, kunnes luin, että se on sontaa. Mieluummin (neitsyt)oliiviöljyä, jossa on paremmat omega-rasvasuhteet.

43433438.jpg

Mehukeittoa voi tehdä itsekkin helposti. Pussi pakastemustikoita, 76kcal, blenderiin ja perään vettä haluttu määrä. Desiäkohden ei enää paljon jää kaloreita ja maku on aikalailla erilainen kuin tuossa valion mallissa :)

Kannattaa lisäksi muistaa, että hyvän ruokavalion perusta lienee (ainakin tämän topicin perusteella):

- H*lvetisti vettä
- Punaista maitoa ja yleisesti kovia rasvoja
- Sardiineja

en ota muuta kantaa muttakun että toi 3300 kuulostaa kyllä ihan överi luullulta "peruskulutukselta" 68kiloselle naiselle, josset sitten jotain parinkympin lenkkejä juokse

en ota muuta kantaa muttakun että toi 3300 kuulostaa kyllä ihan överi luullulta "peruskulutukselta" 68kiloselle naiselle, josset sitten jotain parinkympin lenkkejä juokse

No sitä minäki.. vaikka sen 6h työpäivät hikipinnassa teenki aamulenkkien ja salitreenien lisäksi.. :D

Jos palataan tohon ruokaohjelmaan, niin lisäisin vähän hiilaria noihin välipala ykköseen ja kakkoseen. Sekä rypsäriä ruokalusikallisen tai kaks iltapalaan.

Edit. Joisin myös maitoa. Paskamyrsky alkakoon.

Itse en kyllä suosittele rypsäriä, on olemassa paljon laadukkaampia rasvojen lähteitä, kuten kylmäpuristettu kookosöljy, pähkinät, oliiviöljy sekä avokado. Maito puolestaan on nykypäivänä ehkä yksi alaarvoisimmista ruoka-aineista mitä ihminen voi kitusiinsa tunkea...

No sitä minäki.. vaikka sen 6h työpäivät hikipinnassa teenki aamulenkkien ja salitreenien lisäksi.. :D

Vähennä sitä liikuntaa myös, viikossa 3-4 tehokasta treeniä riittää kyllä sun laihdutukseen vallan mainiosti. Kuten todettu tässäkin ketjussa monesti jo niin raskaan duunin lisäksi hirveä määrä liikuntaa ei ole kauhean hyvä pohja painonpudotukselle. Samaten kiinnittäisin huomiota nukkumiseen. Jos et nyt mitenkään halua vähentää liikuntaa niin ainakin yksi täysin puhdas lepopäivä viikkoon. Jos tämäkin asia on mahdoton niin silloin voit tehdä jotain venyttelyä tms. Jos vieläkin asia on mahdottomuus niin miettisin uudelleen mitä oikein haluat tavoitella, isoa määrää liikuntaa vai painonpudotusta :)

Vähennä sitä liikuntaa myös, viikossa 3-4 tehokasta treeniä riittää kyllä sun laihdutukseen vallan mainiosti. Kuten todettu tässäkin ketjussa monesti jo niin raskaan duunin lisäksi hirveä määrä liikuntaa ei ole kauhean hyvä pohja painonpudotukselle. Samaten kiinnittäisin huomiota nukkumiseen. Jos et nyt mitenkään halua vähentää liikuntaa niin ainakin yksi täysin puhdas lepopäivä viikkoon. Jos tämäkin asia on mahdoton niin silloin voit tehdä jotain venyttelyä tms. Jos vieläkin asia on mahdottomuus niin miettisin uudelleen mitä oikein haluat tavoitella, isoa määrää liikuntaa vai painonpudotusta :)

Kiiitos ! :)

Mun mielestä mä vastasin jo sulle johonkin ketjuun mut ilmeisesti se on poistettu.

Noh. Mä lisäisin rasvoja tuohon ruokavalioon ja kaloreita sitä myöten. Pystyt varmasti syömään sellaisen 2300 kcal myös dieetillä. Ja kokeilemallahan sen näkee mitä alkaa tapahtua. Liikunnasta olen samaa mieltä - vähempikin riittää. Etenkin tuon fyysisen työn lisäksi. Kokeile rohkeasti nostaa kaloreita hitaasti ja katso mitä tapahtuu sitten kun tilanne tasaaantuu muutamassa viikossa (kun olet siis syönyt pari vikkoa tuota 2300 kcal).

Oletko kovinkin pitkään ollut dieetillä? Jos näin on, niin ehkä kannattaa hieman höllätä vähän aikaa ja katsoa sitten tilannetta uudestaan. Voisi tehdä kropalle ja mielelle hyvää?

Mun mielestä mä vastasin jo sulle johonkin ketjuun mut ilmeisesti se on poistettu.

Noh. Mä lisäisin rasvoja tuohon ruokavalioon ja kaloreita sitä myöten. Pystyt varmasti syömään sellaisen 2300 kcal myös dieetillä. Ja kokeilemallahan sen näkee mitä alkaa tapahtua. Liikunnasta olen samaa mieltä - vähempikin riittää. Etenkin tuon fyysisen työn lisäksi. Kokeile rohkeasti nostaa kaloreita hitaasti ja katso mitä tapahtuu sitten kun tilanne tasaaantuu muutamassa viikossa (kun olet siis syönyt pari vikkoa tuota 2300 kcal).

Oletko kovinkin pitkään ollut dieetillä? Jos näin on, niin ehkä kannattaa hieman höllätä vähän aikaa ja katsoa sitten tilannetta uudestaan. Voisi tehdä kropalle ja mielelle hyvää?

Okei. Nämä menevät testiin! :) 10viikon Bikini Challengen jälkeen jatkoin suoraan uudella saliohjelmalla ja enempi hiilarisella ruokavaliolla. En siis pitänyt mitään lepovkoa tms, mutta kk sitten otin 2 viikkoa löysemmin,
treenasin harvemmin ja söinkin rennommin (leipo kiinni ku ei tulosta tullu :D ).
Päätin että meen nyt kuun loppuun tolla yllämainitulla ruokavaliolla, ja kokoan tässä parhaillaan 2300kcal ruokavaliota ketoosidieetille ja katsotaan toimiiko tää..
Treenejä ihan vähän vähemmälle, 8-9h unta yössä, 3-4l vettä päivässä, ja dieetin pilkuntarkka noudattaminen :)

Treenejä ihan vähän vähemmälle, 8-9h unta yössä, 3-4l vettä päivässä, ja dieetin pilkuntarkka noudattaminen :)

Älä kuitenkaan unohda muita jo tässä ketjussakin totuudeksi todettuja asioita ;-)

Kannattaa lisäksi muistaa, että hyvän ruokavalion perusta lienee (ainakin tämän topicin perusteella):

- H*lvetisti vettä
- Punaista maitoa ja yleisesti kovia rasvoja
- Sardiineja

Itse en kyllä suosittele rypsäriä, on olemassa paljon laadukkaampia rasvojen lähteitä, kuten kylmäpuristettu kookosöljy, pähkinät, oliiviöljy sekä avokado. Maito puolestaan on nykypäivänä ehkä yksi alaarvoisimmista ruoka-aineista mitä ihminen voi kitusiinsa tunkea...

eikö juuri kylmäpuristettu rypsiöljy ja pellavansiemenöljy ole aika hyviä rasvan lähteitä?

kun löytäis sen artikkelin, niin kookosöljyä oli haukuttu.. pähkinöistä saa tietenkin myös. Mutta parastahan on vähän vaihdella rasvan lähteitä ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom