Heimoi - katujuoppo yrittää reenata itteään kuntoon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jantte
  • Aloitettu Aloitettu
BCAA-valmisjuoma -40%
Aamupaino 109kg. Ylöspäin noustu punttituloksissa ja uinti ja juoksuajoissa. Penkin reenipaino 85, kyykky 90, mave 115, pendlay 80, ohp 52.5 (5 noston sarjoja kaikki), leuanveto kehittyny tosi nopeaa koska paino tippunu ja voimat noussu yhtä aikaa.

Paras uintiaika 1500m 50 min
Paras juoksuaika 6km 42min

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Mää oon alkanu saamaan sen kuvan että ihmiset jotka puhuvat näistä "aineenvaihdunta kusee" jutuista eivät tiedä yhtään mistä puhuvat tai he eivät edes laske tarkasti mitä syövät. Mulla tää pudotustahti on ollu aika tasasta alusta tähän asti, en syö mitään mitä en merkkaa ylös ja aika natsina pysyn noissa mun kalori / makrotavoitteissa.

(ainoa asia mikä ei mene puntarin kautta raakapainoilla ylös on jokaviikkoinen buffet mättö jonka käyn joka ikinen viikko syömässä. Sen oon merkannu johonki 2000-3000kcal ateriaksi koska vedän aika tosissaan ruokaa niissä)

Mää oon alkanu saamaan sen kuvan että ihmiset jotka puhuvat näistä "aineenvaihdunta kusee" jutuista eivät tiedä yhtään mistä puhuvat tai he eivät edes laske tarkasti mitä syövät. Mulla tää pudotustahti on ollu aika tasasta alusta tähän asti, en syö mitään mitä en merkkaa ylös ja aika natsina pysyn noissa mun kalori / makrotavoitteissa.

(ainoa asia mikä ei mene puntarin kautta raakapainoilla ylös on jokaviikkoinen buffet mättö jonka käyn joka ikinen viikko syömässä. Sen oon merkannu johonki 2000-3000kcal ateriaksi koska vedän aika tosissaan ruokaa niissä)
Ne joilla se aineenvaihdunta jämähtää on niitä jotka aloittaa 100 kiloisena laihduttamaan 2000 kkalorilla ja karkkipäivänä saa vaan mynthoneita. Ilmeisesti oot toimivan kaavan löytäny niin jatka vaan samaa 👍

Ne joilla se aineenvaihdunta jämähtää on niitä jotka aloittaa 100 kiloisena laihduttamaan 2000 kkalorilla ja karkkipäivänä saa vaan mynthoneita. Ilmeisesti oot toimivan kaavan löytäny niin jatka vaan samaa 👍
No siis määhän puotin ekat monta kuukautta 2000kcal, lisäsin jossain vaiheessa reenin määriä nii laitoin kaloreita kans vähä ylös siihen 2500 ja oon vieläki sillä.

Plus se yks pvä per viikko syön ylläpitokaloreilla eli siihen 4000-4500 välille

(tää on hyvin "kato googlesta tai käytä hakua" kyselyä mutta mulla on keskittyminen lukemiseen aika mitä on, pahoittelen ja ei oikeen tiedä mihin lähteisiin luottaa jne yleinen sekava selitys)

Moi!

Neuvoja voisin ottaa vastaan, tähän mennessä mennyt niin "jaa näyttää toimivan niin teen näin" tyylillä. Listailen vaikka mun perus rutiineja, ruokavaliota jne.

Painot jämähtäny aika lujaa paikalleen monessa liikkeessä ja en oo ihan varma millä jaolla tahi ohjelmalla sitä nyt alkais nosteleen. Paino siinä 94-95kg pintaan, syön 3800 per pvä jolla laskee vieläki mutta hitaasti. (Aiemmin vedin yhden buffetpäivän per viikko mutta vaihtanu ne poies nyt hetkellisesti että ei ole enää yhtään arviointia ruokavaliossa, kaikki puntarin kautta ja raakapainoilla.

5/3/1 kiinnostais, mutta oon vieläki niin alottelija että tykkäisin että ois mave,kyykky,penkki ja pystäri kaikki 2x viikko ihan vaan että "enempi mahollisuuksia opetella". Tuntuu tosin että lähti taas uus puhti nousuun tällä nykyselläki ihan vaan ku siirtyy pois tosta jäätävästä kalovajarista millä ollu.

Painot jämähti jo joskus 2kk sitte mutta pistin "liian luja painonpudotustahti" piikkiin. Nyt kaks viikkoa jokanen reeni menny joko isommalla voluumilla tai painoilla ku edellinen joten onko tää sarjassamme "älä muuta mitään ku kerta toimii taas?"

Toinen mitä kattonu ois joku 3 jakoinen PPL jolla vois sen 6 päivänä viikossa nostella.

Emt, haluais nostella enemmän ku 4x per viikko mutta tosiaan halus silti pitää ton pääliikkeet 2x per viikko läpikäynnin jostain syystä.

Treeni tällä hetkellä:

Treenipäivä A:

Penkki 3-5 sarjaa
Kyykky 3-5 sarjaa
Leuanveto 4 sarjaa
+1-2 apuliikettä rinalle, 1-2 ojentajille

Treenipäivä B:

Maastaveto 3-5 sarjaa
Pystypunnerrus 3-5 sarjaa
Kulmasoutu maasta 4 sarjaa
+ apuliikettä 1-2 hauis, +1-2 olkapää

Ja käyn tän läpi 2 viikossa maanantai tiistai ja torstai perjantai

Pääliikkeet teen aina porrastaen lämmöt yleensä joku 5 lämpösarjaa ennen työsarjoja. Ja lähinnä 5-3 toiston sarjoja ollu just mave,kyykky,penkki ja pystäri.

Vatsat teen 2-4x viikkoon noiden yhteydessä. Teen incline cruncheja, roikkumalla polven ja jalannostoja ja sitte lankkuja. Yleensä 2 sarjaa jokasta failiin asti per treeni.

Nuo salireissut menee yleensä se 1.5 - 2 tuntia per reissu nostelua. Laitan rannekkeesta ajastimen päälle ku astun pois pukuhuoneesta ja laitan poies suihkuun mennessä.

Lisäksi juoksua tulee harrastettua väh 2x viikko, ja vähintään tunnin palautteleva kävely joka salipäivän illasta jos ei juoksua. Juoksu tällä hetkellä menee keskimäärin 5km 30m jollain 140 keskisykkeellä. Sitte tulee venyteltyä ja foam rullailtua ja saunottua illasta.

Ruokavalio:

Nyt mennyt 3800kcal per päivä joka jakautuu 40H/30P/30R

Evolverin Whey heraa menee aikalailla 3x 30g protsku sheikkejä per päivä. Reenin jälkeisen sheikin tykkään tehä punaseen maitoon, muut menee veteen.

Hiilarit lähinnä mutta ei aivan 100% täysjyvänä, kaurapuuroa, ruisleipää, tummaa riisiä, perunoita.

Liha melkeen kokonaan valkoista nyt siirtymässä että nakkelen muutaman jauhelihapitoisen päivällisenkin koska ei tarvi enää yrittää sitä pienirasvaisinta proteiininlähdettä metsästää.

Paljon kananmunia, pähkinöitä, raejuustoa, rahkaa, pakastevihanneksia menee joka lämpimällä aterialla (eri wokvihannesmixejä + herneitä + parsakaalta) sitte tuoreita kasveja kans paljon.

Munien määrä mietityttää. Menee varmaan 6 vähintään per päivä (ja maksimissaan ehkä 12), meinasin että jos jonku parin kk päästä ottais ajan verikokeiseen ja kattoo että onko lähteny kolesterolit nousuun vai ei.

KIITOS JOS JAKSOIT LUKEA SEKAVAN SELITYKSENI

Viimeksi muokattu:
Ja en siis oikein ole selvillä että mitä nyt tehdä syönninkään kans. Idea olis että nostelis ylläpidolle ja sitte pieni vajari. En mää nyt mitään oikeesti pientä rasvaprosenttia hae mutta kuitenki että ei nää miestissit jne ylimääränen rasva vituttais näin kovasti.

3800kcal kuulostaa omaan korvaan sellaselta kalorimäärältä, että monille se olisi jo bulkki.
Vaikka liikuntaa sulle tuossa tulee ihan kohtuullisesti, niin esim salitreenit eivät ihan hirveästi loppupeleissä kuluta kaloreita.

Jos kokeilisit vaikka pudottaa kaloreita maltilla tuosta? Esim söisit 3300-3400kcal per päivä?
Itse ottaisin nuo kalorit kokonaan kiinteästä ruuasta (treenin jälkeen ehkä se protskujuoma), pysyt paremmin kylläisenä.

Painonpudotus luonnollisesti hidastuu sen myötä mitä alemmaksi kehon rasvat menee - Jos saat 0,5kg pudotettua viikossa, niin tämä on mun mielestä hyvä tahti siihen.
En lukenut ihan koko ketjua läpi, niin voi olla että jäi jotain olennaista huomaamatta :) Hieno suoritus sulta jokatapauksessa, hattu päästä!

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Kiitosta. Mää en nyt oikeen kuitenkaan tiiä että miten tästä jatkaa koska tarkotuksena ei kuitenkaan ole olla mahdollisimman laiha, vaan haluaisin kuitenki pystyä kehittymään salillaki jossain välissä.

Myöskään mitään helvatan hajua mikä nykyinen rasvaprosentti on. Mulla on tommonen vaaka joka näyttää rasvaprosentin mutta eihän noihin nyt luottaa voi, sanoo että 19.2% tällä hetkellä. Oon parin viikon välein kattonu tolla kehonkoostumusjuttuja. En usko että tuo mitään tarkkaa näyttää mutta tasaseen tahtiin on rasva laskenu ja lihas kasvanu ton mukaan.

Nostin siis vasta 3500 -> 3800 koska vieläki paino tippu kilon luokkaa per viikko tuolla ja olis kiva että salin puolella menis paremmin.

En tosin ollut 3500 kuin kaksi viikkoa.

Viimeksi muokattu:
PREZONE Stimulant free 625 g -40%
Eipä sillä prosentilla ole mitään väliä, katsot vaan peilistä. Saatat nyt joutua valitsemaan että keskitytkö enemmän saliin vai laihduttamiseen. Jos edelleen lähtee läskit kävelemään ilman suurempaa draamaa niin jatkaisin varmaan sitä. Salille ottaa sitten vaikka erilaisia tavoitteita jos maksimivoimat ei enää kummosesti nouse. Vaikka toistoennätyksiä tai treenaa kelloa vastaan, mitä tahansa missä lähtötaso on heikko ja väkisinkin jotain progressiota saa muutaman viikon raavittua kasaan.
joten onko tää sarjassamme "älä muuta mitään ku kerta toimii taas?"
Älä muuta kun kerta toimii.

Kiitosta. Mää en nyt oikeen kuitenkaan tiiä että miten tästä jatkaa koska tarkotuksena ei kuitenkaan ole olla mahdollisimman laiha, vaan haluaisin kuitenki pystyä kehittymään salillaki jossain välissä.

Myöskään mitään helvatan hajua mikä nykyinen rasvaprosentti on. Mulla on tommonen vaaka joka näyttää rasvaprosentin mutta eihän noihin nyt luottaa voi, sanoo että 19.2% tällä hetkellä. Oon parin viikon välein kattonu tolla kehonkoostumusjuttuja. En usko että tuo mitään tarkkaa näyttää mutta tasaseen tahtiin on rasva laskenu ja lihas kasvanu ton mukaan.
Olet nyt kuitenki jonku aikaa treenannu? Ei sitä kehitystä välttämättä joka viikko sitten enää näe, kunhan menee treenit eteenpäin pitkässä juoksussa niin hyvä homma.

Moi janne! kiitos että oot jaksanu päivitellä näitä tänne, oli mukava lukea kun samat lähtökohdat ja alotin elämäntapamuutoksen viime kesänä (175/117)
laitoin ekana ruokavalion kuntoon, pyöräilin koko kesän n.20km/pv & alotin kuntosaliharjoittelun muistaakseni syyskuussa. Tein Tammikuuhun asti Stronglifts 5x5ohjelmaa, millä sain sarjapainoja tehokkaasti ylöspäin. Kohta 2kk tehny Push/Pull/legs splittiä volume painotteisesti. Mun kädet/selkä/hartiat on kasvanu ihan valtavasti joten aion siirtyä maaliskuussa takaisin stronglifts kasvattamaan sarjapainoja.

Tänään aamupaino 98, Penkki/mave/kyykky 95/140/120. 5toistoa
oon tällähetkellä välimeren ruokavaliolla ja kaloreita tulee jtn 2800-3200/pv. En jaksa kovin tarkasti laskea, muuta kuin proteiinit. "lisäravinteena" käytän hedelmiä & Brazilianpähkinöitä 2kpl/pv (boostaa testoa) Heraa, kreatiinia, yms en käytä ollenkaan.

Jos lontoo taittuu niin lukase tää artikkeli voimaharjoittelun jaksottamisesta https://www.t-nation.com/training/the-periodization-bible-part-1

Brazilianpähkinöitä 2kpl/pv (boostaa testoa) Heraa, kreatiinia, yms en käytä ollenkaan.
Paljonko kaks parapähkinää nostaa testotasoja? Tuleeko voimaa?
Melkosta hommaa jos pähkinöillä ja kahdella peukalonpään kokosella,saa testot nousemaan,mitä jos ottaa kolme viikon ajan? Heittääkö luontainen hormoonitaso häränpyllyä ja testot on todella korkealla?

Brassipähkinät sisältää runsaasti seleeniä mikä on luontainen testoboosteri mutta isoissa määrin myrkyllistä.

Viimeksi muokattu:
Ok,ootko edes lukenut tuota tai tajunnut mitä siellä sanotaa? Ja otat varmaan kuten tutkimuksessakin joka päivä 600 mg of N-acetyl-cysteinea sen kanssa?

Entä lopputulos:

"However, in some studies, a high intake of selenium through foods or supplements had either no effect on testosterone levels or negatively affected sperm motility"

eli siittötkin tuhoutuu tavallaan ja lakkaa liikkumasta.

Joissakin tutkimuksissa runsaalla seleenin nautinnolla elintarvikkeiden tai lisäravinteiden kautta ei kuitenkaan ollut vaikutusta testosteronitasoihin tai se vaikutti negatiivisesti siittiöiden liikkuvuuteen (11, 12 lähde).

sekä tutkimuksissa käytettiin ihan jotai ´n muuta seleenin lähdettä kuin parapähkinää tms luonnontuotetta.
"Also, it’s worth noting that most of these studies use selenium supplements rather than foods high in selenium, such as Brazil nuts."

Tuo parapähkinöitten popsiminen testotasojen takia on jopa vahingollista tai samako otat tribulusta kun tutkimuksen mukaan anabolisilla steroidella on saavutettu rankkaa lihas-ja voimankasvua :D

Kaks parapähkinää päivässä että alkaa kehittyyn lisää testosteronia :D :D

Viimeksi muokattu:
Brazilianpähkinöitä 2kpl/pv (boostaa testoa)
Ei mitään merkitystä testotasoihin siinä määrin että olisi vaikutusta mihinkään. Samaa kategoriaa kuin tribulukset ja muut "testoboosterit". Testotasoon voi vaikuttaa syömällä terveellisesti, käyttämällä vähän alkoholia, nukkumalla hyvin ja harrastamalla liikuntaa. Kova treeni tiputtaa testotasoja. Kovaa treenaavilla on todettu teston vajausta. Siksipä kunto doping on suosittua.

Superfood muiden joukossa. ei porkkanakaan anna sulle röntgenkatsetta :D oli ehkä typerää mainita koko asia mutta onhan noi hyviä esim kolesterolin kannalta!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom