Heikko/Huono-olo treenistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mynz
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
39
Nyt on kolmella viime kerralla salilla tullu heikko-olo salilla ollessa pitäny lopettaa hommat kesken ja mennä pukuhuoneeseen huono-olosena jolloin tuntuu että lateksit lentää ja kylmä hiki valuu.

Tänään tuli sitten niin huono-olo että tuli oksennuskin.. amulla kun heräsin niin söin banaanin ja leipä palan jonka jälkeen oottelin tunnin ja lähin sitte salille

Mistäköhän moinen mahtaa johtua, syön yleensä tunnin ennen treeniä joka on yleensä banaani ja joskus leipä palanen tai muroja.

Pitäisikö jättää syömättä kokonaan enne treeniä vai?

Nestehukka väijyy vesipullotonta reenaajaa, varsinkin näin lämpöisillä keleillä? Luultavasti voisit syödä tukevamminkin ennen reeniä.

Kun sä syöt banaanin ja leipäpalan sun verensokeri nousee ensin aika nopeesti (banskuissa nopeeta hiilaria) ja sit se myös laskee just reenin aikana mukavasti. Ennen reeniä on parempi vetää tarpeeksi safkaa. Ite kun lähen aamulla reeniin niin vedän purkin rahkaa, purkin ananasta ja ehkä sen banskun+omenan. Iltareeni tulee joskus vedettyä melkein täydellä vatsalla, silloin on ainakin sitä energiaa millä nostaa. Vettä tulee kitattua väh. 0,7l reenin aikana, nyt kun on hiton kuuma salillakin niin kannattaa nesteytyksestä huolehtia kuten Tartsan tossa vihjailikin!

mxm sanoi:
Kun sä syöt banaanin ja leipäpalan sun verensokeri nousee ensin aika nopeesti (banskuissa nopeeta hiilaria) ja sit se myös laskee just reenin aikana mukavasti. Ennen reeniä on parempi vetää tarpeeksi safkaa. Ite kun lähen aamulla reeniin niin vedän purkin rahkaa, purkin ananasta ja ehkä sen banskun+omenan. Iltareeni tulee joskus vedettyä melkein täydellä vatsalla, silloin on ainakin sitä energiaa millä nostaa. Vettä tulee kitattua väh. 0,7l reenin aikana, nyt kun on hiton kuuma salillakin niin kannattaa nesteytyksestä huolehtia kuten Tartsan tossa vihjailikin!
Mulla tulee huono olo jos syö mitään hiilaria ennen reeniä. Se on pikkusen prodea 1h ennen reeniä (+bcaa:t, yms) ja salille. Jos illalla käy niin ruoka viimestään 3h ennen reeniä mieluummin 4h.

Bansku enne reeniä = :urjo: reenissä

Muutama vuos sitten menin verenluovutuksen jälkeen suoraan salille.
Näin jälkikäteen ajateltuna olis kannattanu luottaa SPR:n tätien ohjeisiin ettei saa harrastaa liikuntaa muutamaan päivään..

Parin sarjan jälkeen voimat pois ja pyörtyminen oli enemmän kuin lähellä sen jälkeen vessaan laattaamaan.

Yksi vaihtoehto on sekin, että niskasi ovat niin kireät. Minulla se aiheutti kerrassaan kiehtovia tuntemuksia treenin päälle. Kerran melkein pyörryin Hämeenkadun bussipysäkille. Noloa oli sellainen.

Ja ruoka- ja juomapuolesta jo neuvottiinkin.

Keväällä, kun pudottelin muutaman kilon, en syönyt mitään aamulla. Heräsin, poljin salille ja HST treeni kulki ihan mukavasti. Ton setin jälkeen palkkarista tuli aina mahtava tunne :D Joskus kokeilin ottaa jotain nopeaa hiilaria (että sais koneen paremmin käyntiin) ennen treeniä ja kävi just niinkuin mxm sanoi - laatta meinas lentää. Nykyään vedän aamuisin (ennen 20min pyörälenkkiä ja punttitreenejä) jotain 35g protskuu ja ihan snadisti (~15g) hiilareita.

reinhardt sanoi:
Yksi vaihtoehto on sekin, että niskasi ovat niin kireät. Minulla se aiheutti kerrassaan kiehtovia tuntemuksia treenin päälle. Kerran melkein pyörryin Hämeenkadun bussipysäkille. Noloa oli sellainen.

Ja ruoka- ja juomapuolesta jo neuvottiinkin.

Kannatan! Paska olo treeneissä täälläkin ja syynä useimmiten tuo... :evil:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mynz sanoi:
Nyt on kolmella viime kerralla salilla tullu heikko-olo salilla ollessa pitäny lopettaa hommat kesken ja mennä pukuhuoneeseen huono-olosena jolloin tuntuu että lateksit lentää ja kylmä hiki valuu.

Tänään tuli sitten niin huono-olo että tuli oksennuskin.. amulla kun heräsin niin söin banaanin ja leipä palan jonka jälkeen oottelin tunnin ja lähin sitte salille

Mistäköhän moinen mahtaa johtua, syön yleensä tunnin ennen treeniä joka on yleensä banaani ja joskus leipä palanen tai muroja.

Ei johdu helteestä kuten jotkut sanoi. Mulle tuli kerran talven aikoihin samanlainen kohtaus. Selkätreenin lopussa yhtäkkiä hyökkäsi pää täyteen räkää- fiilis ja yrjö fiilis. Olin tekemässä alaselkäpenkissä sarjaa, ja siitä sitten suorastaan juoksin pukuhuoneeseen ja laatta lensi aika mukavasti.
Mä huomasin, että sellainen puolisulannut multimineraalitabletti kellui siinä pytyn pinnalla, olin nimittäin ottanut niitä kolme päivän mittaan.

Et joko sun ravinto/nestetasapaino ei ollut kohdallaan ja kenties jotain on mennytöveriksi ruoassa.
Mä ite olin syönyt uunilohta aikamoisen satsin sinäpäivänä, yhden vuoallisen, että näin.

Mynz sanoi:

Mulle tulee huono olo pelkästä ajatuksesta mennä noin pian heräämisen jälkeen salille :lol2:

Joo pitää huomenna olla syömättä vähintään se 3h ennen treeniä ja katella mitkä on olot sillon, luulen itekkin että tuosta liian aikaisesta ruokailusta johtunu noi heikotukset ja vettä olen juonut ennen treeniä ja treenin aikana joten ei pitäisi mistään nestehukasta olla kysymys.

Yhden kerran aikaisemminkin on lateksit lentäny, kun olin syönyt juuri tuntia ennen treeniä oikein aterian ja sitte tein kyykkyhyppyjä niin tuli samanlainen olo ja lopun voi arvatakkin :urjo:

Mynz sanoi:
Joo pitää huomenna olla syömättä vähintään se 3h ennen treeniä ja katella mitkä on olot sillon, luulen itekkin että tuosta liian aikaisesta ruokailusta johtunu noi heikotukset ja vettä olen juonut ennen treeniä ja treenin aikana joten ei pitäisi mistään nestehukasta olla kysymys.

Yhden kerran aikaisemminkin on lateksit lentäny, kun olin syönyt juuri tuntia ennen treeniä oikein aterian ja sitte tein kyykkyhyppyjä niin tuli samanlainen olo ja lopun voi arvatakkin :urjo:

kyl treenipäivänä kannattaa kuitenkin pitää sitä verensokeria tasaisena koko päivän. syöt kaksi kolme ateriaa päivän mittaan ennen treeniä, sen toisen aterian jälkeen juot 45minsan päästä jotain hiilaripitoista, vaikka reilu ruokalusikallinen kaakaota tuoremehuun ja sitten 30min sen jälkeen oot salilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom