haukat...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ArSka87
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Saatteko te ikinä hauiksianne kipeeksi. Sillä itselläni tämä ei ainakaan onnistu, vai pitäskö lisätä liikkeitä ja teen muuten kädet 2 kertaa viikos
liikkeet:
-hauiskääntö tangolla
-keskitetty habakääntö käsipainoilla
-"cheettaus" habakääntö :rolleyes:

mites teillä? saatteko habat kipeeksi ja minkälaisella rääkillä :whip:

ArSka87 sanoi:
Saatteko te ikinä hauiksianne kipeeksi.
En ainakaan nyt 2-jakosella ohjelmalla, mutta en kyllä saanut 4-jakosellakaan melkeen koskaan hauiksia kipeiksi vaikka vaihtelin liikkeitä ja toistomääriä usein.

Pitkään aikaan eivät ole olleet kipeät. Korjaus tapahtui reilu kuukausi sitten. Olivat 2 päivää jumalattoman kipeät. En keksi muuta syytä, kuin parantunut tekniikka. Tuntuu että nyt saa jumalattoman pumpin jo pelkästään miettimällä hauiskääntöjä suoralla tangolla. Toistot saattaa jäädä myös alle 10, mutta toimii hauiksille.

Pudotussarjat + huolellinen tekniikka = tuskaa ja piinaa.

Alkuun esim. 3 tai 4 tavallista sarjaa, ehkä vähemmän toistoja (5-8), enemmän painoa, mutta tekniikka silti huolellinen. Lopuksi ankara pudotussarja joko käsipainoilla tai taljassa (miksei tangollakin, mutta ite tykkään käsipainoista ja taljasta enemmän), siihen yhteensä noin 25-30 toistoa, 3 tai 4 pudotusta.

Yksi pikku niksi pudotussarjaksi: ota käsipaino, jolla saat vinopenkillä istuen (siis selkä penkkiin nojaten) huolellisia vasarakääntöjä vaikkapa 8 toistoa. Tee ne toistot. Sitten nouse istumaan pystympään asentoon, puuskuta hieman ja purista normaaleja hauiskääntöjä vielä pari toistoa (tai niin monta kuin menee). Nouse seisomaan, vedä vähän henkeä ja purista vielä pari toistoa tavallisia hauiskääntöjä. Oikeasti toi ei ole pudotussarja, koska paino pysyy samana, mutta tavallaan on, koska suoritustekniikka muuttuu vaikeammasta helpompaan. Saman voi tehdä esim. vinopenkkipunnerruksessa käsipainoilla. Aloittaa korkeimmasta asennosta ja laskee aina pykälällä penkkiä loivempaan kulmaan, jolloin liike hieman helpottuu, painot pidetään samoina.

Vasarakääntö on kyllä hyvä. Kannattaa kokeilla sitä myös taljassa narulla vaihtelun vuoksi.

Itse kuulun kanssa tähän ryhmään kun ei tule kipeeksi kuin kerran vuodessa. Jos on ollut totaalitaukoa vaikka muutama viikko ja sit hirvee pommi erikoistekniikoin ni sit tuntuu. Tosin aina mullon helvetin kovat pumpit, varsinkin nyt kun oppinu tota keskitettyä kääntöä tekemään fiiliksellä roikottaen kättä, huh huh... eli kovasta kohtelusta huolimatta ei ne kipeydy juurikaan. Tiedä häntä.

Sama juttu mulla, ei kipeydy kun pidemmän tauon jälkeen. Aina sitä nyt pientä jumia on, mutta ei mistään kivusta voi puhua. Ei auta vaihtelut mitään. Ehkä todella rankoilla negatiivisilla vois saada kipeeks. Mutta paskan väliä kunhan kasvavat. :whip:

iivili sanoi:
Pudotussarjat + huolellinen tekniikka = tuskaa ja piinaa.

Jep itse kans oivalsin tuon pudotussarjan noin viikko sitten kun isoveli anto vinkkiä. Sarjan jälkeen tuntui kuin kädet olisivat lähteneet irti ja hauikset olivat monta päivää kipeät.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sama homma eli en ole saanut haukkareita kipeiksi kauhean hyvin. Viime treenissä toisn testasin hullulta kuullostavaa tekniikkaa sillä seurauksella, että seuraavina parina päivänä käveli kädet 90 asteen kulmassa kun kramppaili ja sattu niin sikana. Elikäs tein yhden käden haukkareita käsipainoilla ainoana erona normaaliin (pidetään ranteen suorina) oli, että pidin ranteet taivutettuna taakse (eli roikkui 90 asteen kulmassa kämmenselkään nähden) samalla tuli forkutkin hyvin mukaan.

Mä saan haukat parhaiten kipeeks tekemällä kääntöö scott-penkistä käsipainolla yks käsi kerrallaan.

Mulla toimii ainakin se kun laittaa vähän enemmän rautaa (6-9 toistoa) ja tekee sen toiston negatiivisen vaiheen erittäin huolellisesti. sarjat niin loppuun kuin voi. Vaihtelu on kuitenkin taas avainsana...

Toinen kikka-kolmonen on tämä Manfred Höblerin super hidas haukka treeni. tuli vasta nyt mieleen, että joskus armeijassa kokeiltiin ja tuntui hyvin. elikkä tehdään pienillä käsipainoilla (itse 7kg) scott-penkissä yhdellä kädellä super-hyper hitaita toistoja eli joku 10s ylös ja 10s alas. tulee 12toistolle tollaset palttiarallaa 4min! :hyper: ja tottakai loppuunasti jos 12 ei riita. Tärinät on mielenkiintoiset...jos ei muuta niin pumppi on JUMALATON! pitääpä testata enskerralla.

Mulla hauikset kipeytyy aika helposti. Ja pumppiin ne saa selkäpäivänäkin melkein heti ku koskee tankoo, ja rupee vääntää kulmasoutua. :kakka:

kas-vain sanoi:
Toinen kikka-kolmonen on tämä Manfred Höblerin super hidas haukka treeni. tuli vasta nyt mieleen, että joskus armeijassa kokeiltiin ja tuntui hyvin. elikkä tehdään pienillä käsipainoilla (itse 7kg) scott-penkissä yhdellä kädellä super-hyper hitaita toistoja eli joku 10s ylös ja 10s alas. tulee 12toistolle tollaset palttiarallaa 4min!
Voin vain kuvitella, miten meidän salilla tuollaisesta treenistä saisi 20 silmäparia liimaantumaan itseensä... :curs:

Jos ei pidä taukoa treenissä niin ei ne kyllä kipeiksi tule. Ainoastaan kyynärnivelissä tuntuu pientä kipua seuraavana päivänä. Mutta kyllä mie ainakin saan sen treenin tuntumaankin.
Olen huomannut, että todella pienillä painoilla tehdyt pitkät sarjat tuntuu ainakin minulla parhailta, esim. 3x20 pelkällä suoralla tangolla(20kg) tms.

Mulla on kans yleensä ollu samaa ongelmaa, ei vaan millään saa hauiksia kipeiks. Kerran kuitenkin kun lähdin tekemään TTT:tä niin seuraavana päivänä fiilis habassa oli aivan mieletön. Mä en tehnyt siitä kun sit vaan sen ekan päivän, mut suosittelen kyl niille jotka haluaa saada hauikset huutamaan maitoa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom