Hauistreenin ABC

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tomi
  • Aloitettu Aloitettu
TTT reeniä kokeilin niin sain ihan hyviä tuloksia... haukka kasvo 1,5cm mittasin kyllä 24h viimereenistä tiä onko se viä normalisoitunu
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla on tuo TTT treeni todella hyvin tehonnut, olen nyt sitä 2 viikkoa tehnyt ojentajille ja hauiksille niin käden ympärysmitta kasvoi 2cm :eek:
Mites on, sietääko sitä tehdä 4 kertaa kuukaudessa eli joka viikko?
 
Dorian_89 sanoi:
Mites on, sietääko sitä tehdä 4 kertaa kuukaudessa eli joka viikko?
Ei!! Tossa on kyllä niin suuri ylikunnon vaara että. Vedät kerran ton läpi ja sitte voit pitää vapaan viikon käsistä.
 
abine sanoi:
Ei!! Tossa on kyllä niin suuri ylikunnon vaara että. Vedät kerran ton läpi ja sitte voit pitää vapaan viikon käsistä.
No itsekkin ajattelin että ei ihan joka viikko, mutta joka toinen viikko varmaan sietää sen treenin vetää läpi.
 
Dorian_89 sanoi:
No itsekkin ajattelin että ei ihan joka viikko, mutta joka toinen viikko varmaan sietää sen treenin vetää läpi.
Sanoisin että joka 4. viikko kun teet niin on hyvä. Toi TTT on aika raskas kun 3 kertaa viikos tehään hauis ja ojentajat aika loppuun. Mutta viisaammat jatkakoon, itse en oo kokeillu tota mut kesällä varmaan kokeilen.
Moni muuten puhuu että ilman kreatiiniä ei saa niin paljoa hyötyä tosta TTT.
 
Dorian_89 sanoi:
No itsekkin ajattelin että ei ihan joka viikko, mutta joka toinen viikko varmaan sietää sen treenin vetää läpi.

Itse en ole tuota kokeillut, mutta mitä ole lukenut, niin ehkä 4 kertaa vuodessa voisi olla järkevämpi juttu. Ei todellakaan tyyliin joka toinen viikko. Sillä et saa kuin kunnon tulehduksen käpäliisi.
 
kyllä toi ihan mielenkiintoselta vaikuttaa mut mieluummin reenaan käsille esim.supersarjoja koska jos ton TTT:n vetää läpi kunnolla niin on turha luulla et seuraavalla viikolla saa käsistä poweria irti...oon ainaki sitä mieltä et jos haluu shokeerata lihaksia niin kunnon supersarjat on ainaki omalla kohalla toiminu hyvin ja mielestäni ne riittää vallan mainiosti
 
pepper sanoi:
kyllä toi ihan mielenkiintoselta vaikuttaa mut mieluummin reenaan käsille esim.supersarjoja koska jos ton TTT:n vetää läpi kunnolla niin on turha luulla et seuraavalla viikolla saa käsistä poweria irti...

Seuraava viikko ei ole ongelma, itselläni ainakin lihat on niin täynnä viikko TTT:n aloittamisesta että normi treeni sujuu erinomaisesti. Sitten tuosta tiheydestä, kuten TTT sivullekin olen kirjoittanut niin minun mielestä tuota ei kannata tehdä liian usein pääasiassa siksi että lihat tottuu tuohon treeniin yllättävän nopeasti ja sitten vastaavaa hyötyä ei tule niin paljoa. Toki joillakin henkilöillä homma voi toimia peräkkäisillä viikoilla mutta IMO harvakseltaan parempi. 1-3kk olis ehkä sellainen väli että kerkiää treenata ns. perustreeniä kunnolla välissä ja sitten taas rykäistä hiukka TTT:ä.

Nuoret jampat on näköjään ahkeria kokeilemaan tuota, hyvä sinänsä että avarakatseisuutta löytyy, näkisin tietty mielelläni muutaman kehittyneemmän yksilönkin kokeilevan tuota ja erityisen kiinostunut olisin näkemään miten "lisäravitut" reagois tuohon. :)
 
Sellasen käsityksen oon saanu tosta hauistreenistä, että vaihtelu on kaiken a ja o noissa treeneissä, mitä mieltä muut on? Kyllä omalla kohdalla toi Tomin treeni tuntu todella hyvin: Ekassa käsitreenissä tein 18x10kg,16x10kg,16x10kg,14x8kg hammerina ja tuntuma oli sen mukanen :)
Sen jälkeen vielä 3 sarjaa scott-penkissä ja keskitetty hauiskääntö vielä 3 sarjaa. Hauikset oli tosiaan kipeät 3 päivää, eikä ton tapasta todellakaan aikasemmin ole tapahtunut. Kannattaako sarjojen välillä venytellä kuinka? Ite venytän hauiksia aina joka sarjan jälkeen varovaisesti. Haittaako jos pidän tuon alkuverkan jälkeen vaikka 3-5 min. tauon? koska kädet tosiaan oli niin paskana ettei mene hauistreeniä enempää. Itse tein liikkeen istuen vinopenkillä hitaasti laskemalla hammerilla.

Toka treeni menikin nihkeemmin, mutta kolmas meni huomattavasti paremmin kun pidin pumppisarjan jälkeen muutaman minuutin tauon. Mitenkä noita painoja kannattaisi nostaa hauissarjoissa? Kun itellä ne pyörii aina samoissa lukemissa kun ei vaan mene enempää ja tuntuu ettei jaksa vaikka 1 1/2 vuotta on kohta veivattu.
 
Tämä menee taas sarjaamme turhat postaukset, mutta haluan taas osaltani muistuttaa, että älkää tehkö tätäkään treeniä "ainoana oikeana harjoittelutapana".

Itse käytin tätä esiväsytystekniikkaa kaksi kuukautta, ja ensimmäiset puolitoista kuukautta tämä toimikin mainiosti. Siis jos toimivuuden merkkinä on kipeät kädet seuraavina päivinä. Pikkuhiljaa kipeytyminen kuitenkin väheni ja kolme viikkoa sitten aloinkin taas tekemään kovat sarjat ennen pumppailuja. Nyt homma pelittää taas, ja kädet kipeytyvät kuin "Tomppa-treenillä" aluksi konsanaan.

Katsotaan kuinka kauan kädet kipeytyvät näillä kovilla sarjoilla, ja kun ei enää kipeydy, niin sitten vaihdetaan taas takaisin.

Eli ainoa asia mikä toimii on vaihtelu, niin ainakin meikäläisellä!
 
Pystyykö hauiksen sivua (ei siis huippua eikä ojentajaa) treenaamaan mitenkään? Itekin huippua saanut ihan hyvin kasvatettua, mutta haluaisin hauiksiin leveyttä enemmän sivusuunnassa.
 
Isoarska83 sanoi:
Pystyykö hauiksen sivua (ei siis huippua eikä ojentajaa) treenaamaan mitenkään? Itekin huippua saanut ihan hyvin kasvatettua, mutta haluaisin hauiksiin leveyttä enemmän sivusuunnassa.

No et kyllä käytännössä pysty eri kohtia treenaamaan. Treenaat vain hauikset kovaa, siitä se sitten kasvaa joka suuntaan. Riittävän iso hanska, niin ei tartte miettiä edes tuollaisia asioita. Geenit määrää sen hauiksen muodon, ei siihen liikkeillä pysty vaikuttamaan.
 
Löytyykö mistään hyviä venytysliikkeitä hauiksen ja rinnan venyttelyyn? Tulee aina sitä yhtä ja samaa veivattua niin olisi kiva muutakin tehdä.
 
Hauistreenistä...Oma etuolkapää/hauiksen yläosan kiinnitys on jotenkin kroonisesti ärtynyt ja h.käännön tangolla (seisten) oon saanu unohtaa, ainakin isommilla painoilla. Sama vamma tuntuu hieman punnerrustreeneissäkin. Tästä johtuen on hauistreenikin hieman erilaista nykyään, treenaan haukkarit selän jälkeen (työntö/veto/jalat -tyyppinen perustreeni). Nykyinen haukkaritreeni on esim. tällanen:

leuanveto lisäpainoilla (kapea vastaote) 4 x 10-6 (joka sarjaan lisää rautaa)
Scott penkissä vasarakääntö tangolla (sellanen missä ote kuin v.käännössä) 3 x 10
keskitetty h.kääntö k.painoilla istuen (tuettu jalkaan) 3 x 10
...ja ehkä jotain kevyttä, jos jaksaa

Tässä alla siis selkätreenit, jotka voivat olla esim.
Leuanveto lisäp. leveä myötäote 4 x 10-6 (lisää rautaa..)
veto pukeilta 3-4 x 8-5
T-kulmasoutu tangolla 3-4 x 10-8
Olankohautuksia 2 sarjaa/pudotus/vaihtelee..

..ei enää ihan niin paljon kipeydy tuo hanska, ja ei takapakkiakaan vielä ole tullut. Leuanveto kunniaan!
 
Hämmer sanoi:
Tämä menee taas sarjaamme turhat postaukset, mutta haluan taas osaltani muistuttaa, että älkää tehkö tätäkään treeniä "ainoana oikeana harjoittelutapana".

Itse käytin tätä esiväsytystekniikkaa kaksi kuukautta, ja ensimmäiset puolitoista kuukautta tämä toimikin mainiosti. Siis jos toimivuuden merkkinä on kipeät kädet seuraavina päivinä. Pikkuhiljaa kipeytyminen kuitenkin väheni ja kolme viikkoa sitten aloinkin taas tekemään kovat sarjat ennen pumppailuja. Nyt homma pelittää taas, ja kädet kipeytyvät kuin "Tomppa-treenillä" aluksi konsanaan.

Katsotaan kuinka kauan kädet kipeytyvät näillä kovilla sarjoilla, ja kun ei enää kipeydy, niin sitten vaihdetaan taas takaisin.

Eli ainoa asia mikä toimii on vaihtelu, niin ainakin meikäläisellä!

Hämmer on oikeassa. Mutta systeemi on myös siitä hyvä, että sen jälkeen ainakin itse kiinnitin huomiota myös muissa sarjoissa tekniikkaan ja tuntuma parani kuin itsestään. Pumppi sinänsä ei ole niin välttämätön kuin monet luulevat, hauis kehittyy kyllä ilman sitäkin, kunhan liikkeet tehdään oikein.
Ei kai tämäkään kovin fiksu postaus ollut mutta keep on pumping ;)
 
Eilen testailin hanskaa vääntäessä ohjeitanne, kun aina ollut hiukan hankala saada hauikseen kunnon tuntumaa. Otin "esiväsytyksen" keskitetty ilman kyynärpää tukea 5 sarjaa -> hauislihas todella täyttyi verestä. Jonka jälkeen sovelsin muita ohjeita ja venytelin sarjojen välillä.

Koskaan oikeastaan en ole saanut hauiksessa tuntumaan seuraavana päivänä edellisen päivän treenin "tuloksia".
Mutta mutta nyt on kyllä pakko sanoa, että eilinen haba treeni on tainnut tehdä tehtävänsä :rock:

Kiitoksia TODELLA paljon hyvistä ohjeista!! :worship:
 
Tomi sanoi:
Hyviä treenihetkiä itse kullekin. Toivottavasti lapasenne kasvavat uusiin mittoihin.

ps. tässä vielä todiste siitä, että Practise what you preach -periaate toimii :) Habaa 2004

...toimiihan se mömmöjä pureskelemalla.....vai onko ihan "puhtaasti" treenattu?

:hyper:

t: narukäsi
 
Toivottavasti ei aiemmin ole tullut, mutta hauiksen treenaamiseen liittyen: Mikä olisi hyvä venytys hauikselle? Jostain näin kuvan, jossa hauista venytetään kuten rintaa, mutta käsi toisin päin seinään nähden (toivottavasti tajusitte :D). Itse en tällä venytyksellä ole saanut minkäänlaista tuntumaa hauikseen, joten vinkkejä kaivattaisiin. :worship:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom