Hauistreenin ABC

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tomi
  • Aloitettu Aloitettu
Miten pitkää sarjaa porukka vetää kovissa haba/ojentajareeneissä?
Ite oon tähän mennessä tehnyt 12,10,6 mutta ku tuota samaa on tullut veivattua kohtuullisen pitkään niin vois kokeilla jotain voima/massa-jakoa eri viikoille.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mxm sanoi:
Miten pitkää sarjaa porukka vetää kovissa haba/ojentajareeneissä?
Ite oon tähän mennessä tehnyt 12,10,6 mutta ku tuota samaa on tullut veivattua kohtuullisen pitkään niin vois kokeilla jotain voima/massa-jakoa eri viikoille.
4-10 ja silloin ku tulee tehtyä supereita niin 10-15.
 
Noniin eka postaus tänne pakkikseen :D
Mutta asiaan, oon nyt pitkän aikaa tehny tollasta perus settiä 4x6-10 hauikselle ja siitä ei oikeestaan oo enää jääny minkäänlaista tunnetta tumppuun. Ja nyt piti kokeilla tuota tomin "alkuväsytys" tekniikkaa, ja oli kyllä tumppu kipeenä seuraavaan habatreeniin asti. Ei mee kunnolla kädet suoriks (melonit kainalossa style) :lol2: Tein 8kg kp:lla 20,20,16,13 lähes loppuun asti (näinhän piti)? Ja sen jälkeen normisarjat 4x7-8 (scotissa käsipainoilla tai scott-tangolla seisten), mutta painoja piti kyllä vähentää normaaliin nähden. Loppuun otin vielä vähän taljan hinkkaamista tolla timba79:n kehumalla penkillä ristikkäistaljan ylävaijerista. miltäs toi nyt sitten kuulostaa? :D Oon kyllä ymmärtäny senkin, että toi hervoton pumppi ei oo lihaskasvun edellystys, mutta täytyypä silti ottaa tämä juttu ohjelmaan ja nähdä tulisko tohon alle 40cm tumppuun yhtään lisää kaivattua kokoa :hyper:
 
3 sarjaa scott penkissä toistot 6-10. itse saan ainakin tosi hyvän tunteen jo ekalla sarjalla hauiksiin. sit viel lopuks vedän taljassa viimesen sarjan toistot 10-15 hauikset kunnolla pumppiin että voi sitte käydä pullistelemassa salin peilille
:hyper:
 
Itse teen hauviksille 3 sarjaa Scot-penkissä ja siinä on varmaan toistot 14,12,10 ja sitten teen 3 sarjaa tavalista hauvista kässärillä ja siinä 12,10,10 ja viimeinen voi joskus olla 6-8 sitten vielä 3 sarjaa hammertyylillä ja siinä samat kuin tavalisella tyylillä, eli yhteensä 9 sarjaa jos joku väittää paljon, niin jaloille ja selälle tulee paljon paljon toistoja..:whip:
 
Tehoa myös

En millään jaksa lukee tätä ketjua läpi,joten tästä on jo voinut olla juttuakin,mutta mulla toimii habareeninä ehkä parhaiten toi Scot-penkki.Eli laittaa 5 kilon limppuina rautaa laitteeseen niin paljon,että jaksaa tehdä vaiks viisi toistoa.Sitten avustava kaveri ottaa yhden levyn pois.Taas toistoja ihan loppuun saakka.Ja eikun taas yks levy pois ja sitä rataa.Joku taitaa kutsua tota pudotussarjaksi.Onhan tää tietty valtaosalle porukkaa tuttua hommaa,mut kun sen tekee täysillä,niin että viimeisellä levypainolla meinaa taju lähteä,niin ainakin mulla tulee,voisin jopa sanoa ihan "kunnon" pumppi :) hanskaan!Ja jos toikaan ei vielä riitä ja haluaa extreme-lisän sarjaan,niin jokaisen liikkeen puolivälissä voi pysäyttää liikkeen ja jatkaa taas.Tolla saa levyihin tulleen liike-energian "avun" pois ja se osaltaan tekee liikkeestä paljon rajumman.Tämä pysäytystekniikka toimii ihan kaikissa liikkeissä muuten.Erityisesti vipunostoissa sivulle ja eteen!Estää kaikenlaiset heijariliikkeet tehokkaasti.Kantsii kokeilla.:thumbs:
 
Tomin lämmittely 3x koko kroppa viikossa ohjelmassa?

Kysyisin, että onkohan tuo Tomin "tumpun räjähtävään kasvuun saava alkulämmittely" :D kovinkaan käytännöllinen 3 kertaa viikossa tehdyllä koko kropan ohjelmalla? Eli siis tehdä nuo 5 sarjaa kevyehköllä painolla, 80-100 toistoa per käsi? Tulee nimittäin aika paljon toistoja sitten viikkoa kohden hauiksille...

Ihan hyvältä on tuntunut, kun nyt pari kertaa olen tehnyt. Pitemällä tähtäimellä tosin varmaan tulehduttaa pian hauiksen, vai mitä?
 
Mulla on nyt hyvin toiminut seuraava setti:

3 x scott mutkatangolla, eka sarja max 8 toistoa, 2 seuraavaa 10-12 toistoa
1 x hammer kp istuen vuorotahtiin 6-10 toistoa per puoli

Tämä on siis mun 2-jakoisen hauistreeni. Toimii hiton hyvin, hauikset törkeessä pumpissa ton jälkeen ja sarjapainot kasvaa mukavasti.
 
Timba79 sanoi:
Mulla on nyt hyvin toiminut seuraava setti:

3 x scott mutkatangolla, eka sarja max 8 toistoa, 2 seuraavaa 10-12 toistoa
1 x hammer kp istuen vuorotahtiin 6-10 toistoa per puoli

Tämä on siis mun 2-jakoisen hauistreeni. Toimii hiton hyvin, hauikset törkeessä pumpissa ton jälkeen ja sarjapainot kasvaa mukavasti.
Mulla on 2-jakosessa oikeestaan aika samanlainen, mutta otan sillon tällön hammerin ensin väsyttämään paikkoja. Ja usein koitan sovittaa hauistreenin myös scottia käsipainoilla.
 
rantapantteri sanoi:
Mulla on 2-jakosessa oikeestaan aika samanlainen, mutta otan sillon tällön hammerin ensin väsyttämään paikkoja. Ja usein koitan sovittaa hauistreenin myös scottia käsipainoilla.

Scott kp oli mulla ennen tota tankoversiota ja vaihdan takasin taas kun alkaa nousujohteisuus tangolla tökkimään. Kakkosliikkeenä tehnyt tangollakin joskus, mutta nyt tuntuu että kp liikkeet sopii siihen enemmän kuin hyvin. KP Scotin kaverina tein muistaakseni alataljasta tangolla sen viimeisen sarjan aika pitkään, hyvin toimii sekin.
 
lmk sanoi:
Kysyisin, että onkohan tuo Tomin "tumpun räjähtävään kasvuun saava alkulämmittely" :D kovinkaan käytännöllinen 3 kertaa viikossa tehdyllä koko kropan ohjelmalla? Eli siis tehdä nuo 5 sarjaa kevyehköllä painolla, 80-100 toistoa per käsi? Tulee nimittäin aika paljon toistoja sitten viikkoa kohden hauiksille...

Ihan hyvältä on tuntunut, kun nyt pari kertaa olen tehnyt. Pitemällä tähtäimellä tosin varmaan tulehduttaa pian hauiksen, vai mitä?

Tämä kiinnostais suuresti minuakin.
 
Onko sulla Timba79 olkavarsi venynyt ton hammerin myötä? Ärsyttää itteä noi kapeat kädet vaikka muuten lihaa jotenkin tarttuu.
 
Isoarska83 sanoi:
Onko sulla Timba79 olkavarsi venynyt ton hammerin myötä? Ärsyttää itteä noi kapeat kädet vaikka muuten lihaa jotenkin tarttuu.

Paha sanoa mikä on tuon hammerin ansiota ja mikä ei. Kyllähän tuo käsi hyvin vastaa tohon scottiin ainakin ja tuo hammer-kp siihen perään tuntuu luontevalta tehdä. Katsotaan tän kuun lopussa kun nappaan kuvia, että paljonko on kasvua tullut. Tosin eipä tostakaan mitään voi päätellä, että onko tuo hammer siihen osallisena vai ei.
 
ensimmäistä kertaa puoleen vuoteen hauis on KIPEÄ ! jumankauta toimii kuin tauti tuo hidas negatiivinen :D

Mikä tahansa uusi liike tai menetelmä, aiheuttaa kipua lihaksessa:)

Itse ainakin huomannut, että raskailla painoilla saan ainoastaan lihaskipua säännöllisesti. Hidas negatiivinen on paras tekniikka hauiksen treenauksessa kyllä:)
 
Mikä tahansa uusi liike tai menetelmä, aiheuttaa kipua lihaksessa:)

Itse ainakin huomannut, että raskailla painoilla saan ainoastaan lihaskipua säännöllisesti. Hidas negatiivinen on paras tekniikka hauiksen treenauksessa kyllä:)

Joo, mä oon käyttäny nyt kanssa varsinkin hauiksen treenaamisessa paljon noita hitaita negatiivisia ja lihakset on usein tullu tosi kipeiksi.
 
turhaa sitä negatiivista vaihetta ylikorostaa. kääntyy vaan negatiiviseksi jos rupeaa liioitteleen senkin kanssa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom