Hauistreenin ABC

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tomi
  • Aloitettu Aloitettu
Ukko-Jooseppi sanoi:
Toivottavasti ei aiemmin ole tullut, mutta hauiksen treenaamiseen liittyen: Mikä olisi hyvä venytys hauikselle? Jostain näin kuvan, jossa hauista venytetään kuten rintaa, mutta käsi toisin päin seinään nähden (toivottavasti tajusitte :D). Itse en tällä venytyksellä ole saanut minkäänlaista tuntumaa hauikseen, joten vinkkejä kaivattaisiin. :worship:
http://www.exrx.net/Stretches/Biceps/Lying.html
http://www.exrx.net/Stretches/Biceps/Standing.html
http://www.exrx.net/Stretches/Biceps/Wall.html
siinä pari..
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mikä on pakkislaisten mielestä kuningas liike hauiksille? Mun mielestä hauiskääntö levytangolla on paras, tuloksena sekä voimaa että lihasta.:)
 
Jääkuningas sanoi:
Mikä on pakkislaisten mielestä kuningas liike hauiksille? Mun mielestä hauiskääntö levytangolla on paras, tuloksena sekä voimaa että lihasta.:)
Smith hauis vinotangolla, ei mistään muusta liikkeestä ole tullut ikinä hauikset kipeiksi kun siitä. Todella hyvä liike hanskoille!
 
Dorian_89 sanoi:
Smith hauis vinotangolla, ei mistään muusta liikkeestä ole tullut ikinä hauikset kipeiksi kun siitä. Todella hyvä liike hanskoille!

Joo voi tulla kyllä paikat kipeiksi jos rupee Smithissä hauiksia repimään...
 
Dorian_89 sanoi:
Smith hauis vinotangolla, ei mistään muusta liikkeestä ole tullut ikinä hauikset kipeiksi kun siitä. Todella hyvä liike hanskoille!
WTF :eek: ilmeisesti tarkoitat kuitenkin mutkatangolla scotissa tehtyä kääntöä. itselläni sama liike käsipainolla tehtynä saa joka kerta hauikset todella kipeiksi ja uskokaa tai älkää joskus jopa liian kipeiksi(rajoittaa siis muiden lihasryhmien reenamista silloin). tuo liike on itselläni ns massa liikkeenä hauiksille.
 
Ite reenaan hauista mutkatangolla selkä seinää vasten. Ei tuu niin helposti fuskattua, ja kaveriksi hammeria istuen.

Hammeria alkuun 4x6-10 ja sitte mutkatangolla loput voimat pois. Jos vielä virtaa, niin hetkenpäästä pikkupainoilla nopeita.

Mulla toiminu massaan, ku tule muuten tehtyä aloittelijan virheitä =(
 
Paras on hauiskääntö tangolla taljassa :D
 
neutraali sanoi:
WTF :eek: ilmeisesti tarkoitat kuitenkin mutkatangolla scotissa tehtyä kääntöä. itselläni sama liike käsipainolla tehtynä saa joka kerta hauikset todella kipeiksi ja uskokaa tai älkää joskus jopa liian kipeiksi(rajoittaa siis muiden lihasryhmien reenamista silloin). tuo liike on itselläni ns massa liikkeenä hauiksille.
Ops, siis tietysti Scott, meni vähän Smithit Ja Scotit sekaisin kun väsy painoi päälle :D
 
Tämä 21 liike on erittäin hyvä esiväsytys liike. Siihen päälle kun vetää sitten hammer ym niin jopa alkaa paikat olemaan pumpissa :-)
 
Scotissa käsipainoilla yksi käsi kerrallaan. Siinä saa runtattua yksinkin loppuun asti ja mulla paras liike saada sarjapainot nosuun ja hauiksessa treeni tuntumaan seuraavanakin päivänä.
 
selailin topiccia läpi,mut ei ainakaa iskeny silmää,eli voiko tän etukäteis väsytyksen tehä ennen supersarjoja(teen jokatoine viikko)?entä toimiiko 2 jakosessa? :)
 
Koin valaistumisen hanskojen suhteen, kun siirryin tekemään ojentajat ja hauikset samana päivä. Jotta hauperit saataisin tuleen, tehdään alkuun muutama pumppailu kevyillä painoilla, jolloin saadaan paikat lämpimiksi. Lämmittelyn jälkeen tekee "isoilla" murikoilla, hieman "epäpuhtaalla" tekniikalla (esim. 3x8) hauiskäännön vapailla painoilla tai mutkatangolla purukalustoa purren loppuun asti. Tästä seuraavaksi vuoroon astuu jokin eristävä liike, kuten esim. Timban mainitsema, todella kurko liike, Scotti käsipainolla. Jotta polte olisi taattu, lopuksi tehdään supersarjat joista vimonen sarja tiputuksina. Parhaiten toimii, kun treenissä on mukana kaveri, joka piiskaa vierellä ja nauraa höröttää, kuinka hänkin jaksoi tehdä, ni miksenpä minäkin jaksa... :D
 
Nick sanoi:
Lämmittelyn jälkeen tekee "isoilla" murikoilla, hieman "epäpuhtaalla" tekniikalla (esim. 3x8) hauiskäännön vapailla painoilla tai mutkatangolla purukalustoa purren loppuun asti. Tästä seuraavaksi vuoroon astuu jokin eristävä liike, kuten esim. Timban mainitsema, todella kurko liike, Scotti käsipainolla.
Kaikki hauiskäännöt ovat eristäviä liikkeitä.
 
L0b0 sanoi:
...Joka toisella treenikierrolla siis superina, ja jokatoisella tompan etukäteisväsytys + normi hanskatreeni!

Tämä on mielestäni aika tehokas tapa! Aika näyttäköön!


No miten tuo toimi?
 
koippari sanoi:
No miten tuo toimi?

Joo, tein tuota jonku aikaa, mutta ei ollu mun juttu. Superit on niin sairaan rankkoja ja treenailen tätä nykyä hauiksen ja ojentajan eri päivinä. Vitullista rääkkiähän tuo oli. Duunailin tuota noin kuukauden ajan. Eli viikolla yks vedin superina kädet, viikolla kaks otin hauiksiin ja ojentajiin tuon etukäteisväsytystekniikan (hui mikä sana!) käyttöön.

Nykyisin teen tuota etukäteisväsytystä joka toisella treenikerralla. Jokatoisella taas aloitan suoraan kovilla ja kevennän loppua kohden. Hyvin pelaa :thumbs: Kannattaa vaihdella mahdollisimman paljon ja kokeilla aina kaikkea uutta!
 
Joka toisella treenikierrolla siis superina, ja jokatoisella tompan etukäteisväsytys + normi hanskatreeni! <---- Ajattelin itse kokeilla tuota ensi viikosta lähtien,katsotaan miten pelaa,pistän vaikka infoa sitten =)
 
ennemmin joka toinen reeni kovaa ja joka toinen superina pitkää satsia IMO.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom