Hauiksessa jerkkua!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja @ez
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
On kyllä älytön voima haukkareissa. Ihan :david: -linjalle mennään, mutta minkälaisia painoja teillä on hauiskäännössä? Mulla ei oo alun kovan nousun jälkeen puoleen vuoteen painot kasvanu ko. liikkeessä. Ei se mua sillain harmita, eipä todellakaan ole tärkein juttu salilla jotkut haukkaripainot.
Ajattelin vaan, että onkohan hauikset ensimmäisenä lihasryhmänä jo saavuttanu ylärajansa luontaisessa voimakehityksessä. :rolleyes:

Mä käytän aivan naurettavia painoja tangolla tehtävässä hauiskäännössä. Ja jos joku mut salilla näkis, niin vois kyllä revetä nauruun katsoessaan sitä painomäärää mikä siinä tangossa on. Eli tyyli on mulla hauiskäännössä niin puhdas kuin vaan ikipäivänä voi olla. Liikkeen todellakin suorittaa vain hauikset ja alas lasku on joka kerta tuskallisen hidas. 2 sarjaa ja se on siinä. Hauikset on kehittyny hyvin viimesen vuoden aikana.

En tiedä sitten pitäiskö sitten joskus koittaa vähän isompia painoja vähän pidemmällä liikeradalla, jossa hauikset eivät ole koko ajan niin jännittyneinä. Toisaalta teen aika paljon vastaoteleukoja ja tyyli siinä on se, että kroppa vedetään ylös niin monta kertaa kuin mahdollista, eli tässä hauikset saa sitten vähän "rivakampaa" treeniä.

Mulla tuntuu toimivan näin..

Sama juttu muuten ranskalaisessa punnerruksessa. Ja kädet on tainnu kehittyä parhaiten mulla koko kropasta. :hyper:

Joo no munkin romut on aika pienet tos hauiskännös tangolla koska se on vimppa liike hauikselle ja toistoja on noin koska pumppi on tarkoitus saada.

Yläasteikäisenä kesät paineltiin puunrungonpätkiä kannellen ja kaarisaha viuhuen kädet hapoilla. Siitä lähtien hauikset on aina ollu aika vahva osa-alue. Kiitos siis isäpapalle. :)

Away sanoi:
Mä käytän aivan naurettavia painoja tangolla tehtävässä hauiskäännössä. Ja jos joku mut salilla näkis, niin vois kyllä revetä nauruun katsoessaan sitä painomäärää mikä siinä tangossa on. Eli tyyli on mulla hauiskäännössä niin puhdas kuin vaan ikipäivänä voi olla. Liikkeen todellakin suorittaa vain hauikset ja alas lasku on joka kerta tuskallisen hidas. 2 sarjaa ja se on siinä. Hauikset on kehittyny hyvin viimesen vuoden aikana.

Äijä kuulostaa ihan mun kadonneelta kaksoisveljeltä :jahas:

Noh, mulla hauiskääntö mutkatangolla 50-55kg, sillä menee 3x7 sarjat,
puhdaat toistot, pitkä liikerata.
Sitten kun ei enää nouse, teen negatiivisia toistoja,
lasken piitkään ja hitaasti painot alas.

Mat Duvall, hanskan koko 60cm. Hauiskääntö käsipainoilla istuen ja painot 40-45kg:n välillä. Dipit lisäpainoilla, oma paino 140kg lisäpaino +80kg. Itselläni tangossa maksimissaan sama paino kun Duvalilla yhdessä kädessä kun hauiksesta puhutaan :worship:
Näillä eväillä eteenpäin..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
:offtopic: Reenikaveri sano että jos tekee suoralla tangolla haukkia, nii ranteet kärsii ja että mieluummin aina pitääs tehä mutkatangolla. Onko mitää perää?

twinlab sanoi:
:offtopic: Reenikaveri sano että jos tekee suoralla tangolla haukkia, nii ranteet kärsii ja että mieluummin aina pitääs tehä mutkatangolla. Onko mitää perää?

Joo samaa oon miettyny, itte teen suoralla tangolla ja aluksi on vähä hakemista kuinka ne kädet ja ranteen asettelee.
:offtopic: kuinka suuri oteleveys tos hauiskäännös tangolla(suora tanko) pitää olla?

elasto sanoi:
Eikös sen pidä olla noin hartioiden levynen ote.
Mulla ainakin tolla suoralla tangolla on sama kun ranskalaisespunnerrukses eli paljon kapeampi, muuten ottaa oudosti käsiin. :(

Itselläni tekniikan parantuminen käännössä suoralla tangolla vei kivut pois ranteista, eli ei kannata viedä tankoa liian ylös "lepäämään". Kääntää siihen asti ylös että kyynerpäät pysyy kyljissä kiinni eivätkä nouse ylös/eteenpäin. Ranskalaisen teen kyllä aina Z-tangolla.

twinlab sanoi:

Ranteet kärsii, jos lasket tangon liian alas tuolla hartianlevyisellä otteella.

Manuel sanoi:
On kyllä älytön voima haukkareissa. Ihan :david: -linjalle mennään, mutta minkälaisia painoja teillä on hauiskäännössä? Mulla ei oo alun kovan nousun jälkeen puoleen vuoteen painot kasvanu ko. liikkeessä. Ei se mua sillain harmita, eipä todellakaan ole tärkein juttu salilla jotkut haukkaripainot.
Ajattelin vaan, että onkohan hauikset ensimmäisenä lihasryhmänä jo saavuttanu ylärajansa luontaisessa voimakehityksessä. :rolleyes:

Ei niihin hauissarjoihin kovin usein tartte painoja suurentaa, mutta silti tuntuu hauis kasvavan, aika moni on "valitellut" samaa, mutta niinkauan kun kasvaa niin aivan sama mitä painoja käyttää. Ihan tangolla suoritettavassa haukkarissa en oo varmaan yli 50 kg painoja käyttänyt, mä en tee haukkareissa koskaan mitään kovin lyhkäsiä sarjoja. Käsipainoilla 17,5 kg oon muistaakseni saanut istuen kympin hyvällä tekniikalla.

Mä teen vinotangolla tanko+30kg 3x10, sitten käsipainoilla hauiskääntöä teen 10x15kg, 10x17,5kg, 10x20kg, joko hammer tyyliin tai normaali kääntö.

Mä olen ainakin huomannu 10 vuoden :wall: jälkeen että kannattaa vaan ottaa ne romut millä puhtaita menee niin saa pumpinkin... eikä vaan alaselkää kipeeksi :rock:

Hercules sanoi:
kannattaa vaan ottaa ne romut millä puhtaita menee niin saa pumpinkin... eikä vaan alaselkää kipeeksi :rock:

Got that right! Mieluummin hauis kuin alaselkä pumppiin. Tomin (isokäsi) sanoin: "mikään ei ole naurettavampaa, kuin hauispainojen ylistys".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom