Hauiksessa jerkkua!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja @ez
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mulla on hauikset aivan naurettavan heikot kokoon nähden. Scott-hauiskääntöä teen 50kg:lla 2x8. Ja ne ei oo edes mitään kovin puhtaita. Melkein kaikki paljon ohuemmilla naruillakin varustetut tekee sitä isommilla painoilla kun minä. Ojentajille taas pystyn vääntään ranskalaista vinopenkillä 2x8 60kg:lla, ja ne taas on puhtaita. Just viime viikolla rykäsin 4+2 toistoa 70kg:lla.

Joo mulla tuli tosiaan semmonen ahaa elämys tässä taannoin kun otinkin 5 vai 10 kiloa pois, siis kun suorasta tangosta puhutaan. Ja rupesin keskityy vähän myös siihen jarrutus osuuteen. Hämmennys oli suuri kun tuli törkee pumppi ja hauis tuli vuosien jälkeen kipeksi! Toi on vaan semmonen juttu että se pitää kokea. Itse en ainakaan ketään usko :D

Täytyy sanoa, että mulla toimii haukkareissa parhaiten pudotussarjat, mutta ei yhteen menoon, vaan palautuksilla. Tiukka 12 toistoa, sit 5 kg pois, sama uudestaan ja kolmen sarjan jälkeen on aivan pumpissa jo. Palautus joku 1,5 min.

Melkoset raudat on sedällä siinä.

Mä oon aina pitäny sitä rajana, että sitte ku alkaa tuntua alaselässä, sitte on liian isot painot, muuten aina isoimmat maholliset. Ei mullakaan oikein skuulaa toi suoralla tangolla treenailu, ei vaikka mitä yrittää, ranteet vaan kipeytyy. Tulee sillä scott-penkin mutkatangolla sitä tehtyä(painaako se muuten 10kg vai 7,5?)

Sam Earch sanoi:
Suosittekos kapeeta vai leveetä otetta tuolla mutkatangolla tehtäessä?

kapeaa...kannattaa kuitenkin vaihdella oteleveyttä väliajoin.

:offtopic: Eikös se scott-penkin mutkatanko ole 8 kg? Tälläsen käsityksen olen saanut ja kaverit muistaakseni punnitsikin se joskus.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Manuel sanoi:
:offtopic: Eikös se scott-penkin mutkatanko ole 8 kg? Tälläsen käsityksen olen saanut ja kaverit muistaakseni punnitsikin se joskus.

Niitä on kai eri painoisia. Mun tietääkseni yleensä 10 kg lukkojen kanssa. Mut turha kai sitä on miettiä paljonko se painaa, kun levypainoissakin on pientä heittoa vaikka siinä esim. 10 kg lukeekin. Ja voihan sen tangon laskee olevan vaikka 100 kg tai 0 kg. Sitä vartenhan niitä painoja lasketaan että osataan laittaa seuraavallakin kerrallakin oikea paino.

10 kg painaa meidän salilla lukkojen kanssa, ilman lukkoja 7,5 kg.

Vaihtelen oteleveyttä jonkinverran, yleensä sellanen hartioiden levyinen ote, on mun ranteille paras.

Suoralla tangolla teen hauiskäännöt. Vähän penkkiä/vinopenkkiä/pystypunnerrusta/kulmasoutua kapeampi ote. Ikinä ei ole ranteisiin ottanut.

Hartioiden levyistä otetta minä käytän. Kädet vääntyy ihan ihmeelliseen asentoon jos kapealla otteella tekee.

Hartian levyinen ote sopii parhaiten. Sen verran haluan puuttua tohon liikkeen puhtauteen, että mua vituttaa aivan törkeesti jos joku vanhus tulee mulle siitä sanomaan! Otan kaikki hauikset täysin puhtaasti, paitsi suoralla tangolla otan loppuun aina pari ns. pakkotoistoa! En heijjaa painoja ylös mutta saatan kallistaa aavistuksen selkää väsyneen haukan avuksi! Tämä on minun kohdallani auttanut huimasti treenipainot kasvanu hauiksen ohella! Lisäksi saan hauiksen treenattua näin loppuun asti ottamalla painot polttavan hitaasti alas! TOIMII!!

Itse ainakin saan kädet paremmin kipeäksi pikku fuskulla(ei kuitenkaan mitään ala selkä kipeäksi meininkiä) mitä 100% puhtaasti tehtynä, en tiedä olenko sitten joku poikkeus vaa mikä helvetti siinä on vaan näin se on ollu aina.Olen testannu asian niin monta kertaa(100% puhtaudella) että turha yrittää mitään kokeileppa tehdä näin selittää, pikku fusku toimii vaan mun kohdalla paremmin(outoa?).PS:meidän salilla se mutka tanko painaa sen 8kg.

Mun mielestä ihminen tuntee ja tietää itse mikä on paras tapa treenata. Toisinsanottuna mua ei liikuta tippaakaan miten puhtaasti tai epäpuhtaasti muut treenaa keskityn vaan omaan suoritukseen, siihen että se tosiaan tuntuu hauiksessa ja tiedän että mun haukka kehittyy!

Tuosta mutkatangon painosta on ollut verisiä taisteluita jo silloin kun tämän palstan nimi oli roinaforum. Muistaakseni tultiin siihen tuloksiin, että niissä painot vähän vaihtelee paikasta riippuen. Minunkin silloisella salilla oli kahta eri versiota.

Helpointa on kun käyttää vaakaa, joka useimmilta saleilta löytyy.

Mulla on epätavallinen voiman jakauma noissa käsivarsissa. Ranskalaisia tehdessä vinotangolla raudat on max. 40-45 kg, toistot 6n ja 10n välillä, näin ollut jo pitkän aikaa. mutta seisoen teen hauiksia vinotangolla 50 - 62.5 kg:lla, toistot 5-9 kpl(ei kyllä ihan tyylipuht.). Eikö niitten ojentajien yl. pitäisi olla suhteessa vahvempia.
Pikkuveljellä sama "ongelma"; teki viime treenissä kaseja 30 kg:n käsipainolla, yksi käsi kerrallaan istuen penkillä niin että kyynärpää lepää reittä vasten. Kohtuupuhtaasti, vikoilla toistoilla pientä lisävauhtia. Ja ranskiksia se tekee korkeintaan 35 k tangossa samoin toistoin. Niin ja sitten vielä tämä, että vaikka hauisvoimat ovatkin kehittyneet meillä kummallakin suht tasaisesti viimeisen vuoden aikana, ei ko. lihas ole kummallakaan edes mainittavasti kasvanut. Vasen haukkani on oikeaa vahvempi, mutta silti oikea hanska on ympärykseltään sentin leveämpi..!? Onkohan geeneistä kiinni? Nyt on tullut Tehtyä pitkän aikaa pelkästään yli kympin sarjoja käsille ja pumppi on hieman suurempi. Mutta kokoa ei ole vielä ainakaan siunaantunut..

Sam Earch sanoi:
Suosittekos kapeeta vai leveetä otetta tuolla mutkatangolla tehtäessä?

Itse hauislihas aktivoituu ja työskentelee kovemmin tehtäessä liike juuri suoralla tangolla, siinäkin tulee vielä Brachialis mukaan hieman. Eli jos tehokkuudesta puhutaan. Tutkittu juttu. Ellei suorasta tangosta tule kyynärvarsiin penikkatautia (kuten mulla joskus oli) niin suoralla tangolla vaan. Jostain syystä saan ehkästyä kyynärvarsien kipuilua tekemällä liike tosi leveällä otteella, peukalot samalla puolella tankoa muiden sormien kanssa ja yrittämällä pitää tangon painon pois sormilta eli mahd. paljon kämmenen tyvessä.

Suositut

Back
Ylös Bottom