Hartioiden leventäminen/nostaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja markojj
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Moro, itellä on tällaset pikkutytön pikkuhartiat ja näitä haluan nyt kohottaa sekä suurentaa. Oisko jollai hyvää treeni ohjelmaa sellaiseen (oon valmis tekemään työtä niiden eteen)? Nyt oon lukenu jotai vanhoja foorumeita siellä sanovat että YLÄselän treenaus auttais kaikkei eniten? Vai onko se edes mahdollista kasvattaa taikka kohottaa hartioita? Jotai kokemuksia ois kans kiva kuulla!! Oon jo nii tullu epätoivoseksei näiden kanssa.

Treeniä vain taspainoisesti koko keholle, ei ne raamit pelkällä selän hinkkaamisella suurene. Hartialinjaan vaikuttaa niin olkapäiden, niskalihasten kuin selän rakenne sekä lihasmassa. Eli siis puntit käteen ja treenaamaan kunnon kehityksen edellyttävää ravintoa unohtamatta.

ikävä kyllä jos perimä on suonut kapeat hartiat et välttämättä ikinä saa leveitä hartioita. monipuolista treeniä vaan, auttaa se jotain.

Kyllä hartioista voi silti saada treenaamalla lihaksikkaat ja ryhdikkään näköiset vaikka hartialinja kapea olisi luonnostaan. Turha heittää kirvestä kaivoon ja syyttää perimää jos ei koskaan ole treenannut ja kokeillut miltä se hartialinja alkaa näyttää vähän isommilla massoilla.

Ylläolevien lisäksi myös leuanvetotangossa roikkuminen voi auttaa ajan myötä. Otat jonkun ajan tavoitteeksi, vaikka kolme minuuttia ja aina sen saavutettuasi lisäät seuraavalla kerralla painoa roikkumaan vyötärölle. Vaikkapa illalla kotona tai salilla treenien lopuksi.

ikävä kyllä jos perimä on suonut kapeat hartiat et välttämättä ikinä saa leveitä hartioita. monipuolista treeniä vaan, auttaa se jotain.

Saa sitä suhkot leveät varmaan kovalla vuosien treenillä. Mutta tosiaan pitkälti kehon rakenne ton hartioiden leveyden määrää, esim. 53 kilosella veljellä on tosi leveät hartiat vaikkei siellä ole lihaa grammaakaan. "Tosi" tietysti suhteessa treenaamattomaan kansaan.

Jos leveitä hartioita haluat niin sivu ja taka olkapäiden treenaus on kyllä ehdoton.Ei se selkä niitä hartioita levennä.

Ei ehkä hartioita, mutta iso selkä saa yläkropa leveältä näyttämään... ehkä. nimim, selkäälevittäessä selkä leviää yli hartiatason. Vuosi sitten mittasin hartioitten (olkapäitten) päältä "rinnanympäryksen", siis väärin. Tulos oli 96cm, ei treeniä takana. Nyt pelkästään rinnanympärys on 108cm, kainalon altamitattuna.

Ei ehkä hartioita, mutta iso selkä saa yläkropa leveältä näyttämään... ehkä. nimim, selkäälevittäessä selkä leviää yli hartiatason. Vuosi sitten mittasin hartioitten (olkapäitten) päältä "rinnanympäryksen", siis väärin. Tulos oli 96cm, ei treeniä takana. Nyt pelkästään rinnanympärys on 108cm, kainalon altamitattuna.
Jees kyllähän ne latsit leventää selkää mutta jos jannu haluaa nimen omaan leveät hartiat että näyttää normaalistikin harteikkaammalta eikä tarvitse ns.koko ajan pullistella.Kovaa olkapää treeniä ja siihen vielä selkää ja rintaa niin alkaa hartiat leveneen tai ainaskin luo sellaisen illuusion :D

Ylläolevien lisäksi myös leuanvetotangossa roikkuminen voi auttaa ajan myötä. Otat jonkun ajan tavoitteeksi, vaikka kolme minuuttia ja aina sen saavutettuasi lisäät seuraavalla kerralla painoa roikkumaan vyötärölle. Vaikkapa illalla kotona tai salilla treenien lopuksi.
Kaikille nuorille pitäisi pistää päivittäistä roikkumista. Uimareita kun katsoo, niin niillä on kovin irtonaiset lavat ja leveät hartiat. Olisi itsekin aikanaan tajunnut roikkua niin maan saatanasti, niin olis komeet raamit. Lihaksilla saa tosin onneksi vähän kompensoitua laihaa lookkia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kaikille nuorille pitäisi pistää päivittäistä roikkumista. Uimareita kun katsoo, niin niillä on kovin irtonaiset lavat ja leveät hartiat. Olisi itsekin aikanaan tajunnut roikkua niin maan saatanasti, niin olis komeet raamit. Lihaksilla saa tosin onneksi vähän kompensoitua laihaa lookkia.

Mistä tässä on kysymys? Mulla on aika irtonaiset lavat (kai?), roikkunukki oon varmaan varsinki pentuna. Hartioista en sitten tiiä, paidat tosin istuu huonosti?

Mikäs ton roikkumisen tarkotuksena tarkalleen niinkun on? Venyttää kylkiä/yläselkää?

Mulla on semmonen muistikuva että joku jossain threadissa täällä taisi mainita jotain ton roikkumisen huonoista puolista, selälle tai jotain.

Mulla on semmonen muistikuva että joku jossain threadissa täällä taisi mainita jotain ton roikkumisen huonoista puolista, selälle tai jotain.

Tästä kiinnostais kuulla lisää?

Mikäs ton roikkumisen tarkotuksena tarkalleen niinkun on? Venyttää kylkiä/yläselkää?

Ilmeisesti. T-nationilta löytyi joskus artikkelikin aiheesta. En kyllä muuta muista kuin että 2 miestä tuota säännöllisesti harrasti, painona muistaakseni 45lbs ja tavoitteena 3min. 3 minuuttia ei koskaan saavutettu, mutta selkä oli kuulemma isompi kuin ennen roikkumisia.

Mulla on sellainen muistikuva, että jto ois varoitellut pitkien roikuntojen tekevän hallaa kiertäjäkalvosimille.

Moro, itellä on tällaset pikkutytön pikkuhartiat ja näitä haluan nyt kohottaa sekä suurentaa. Oisko jollai hyvää treeni ohjelmaa sellaiseen (oon valmis tekemään työtä niiden eteen)? Nyt oon lukenu jotai vanhoja foorumeita siellä sanovat että YLÄselän treenaus auttais kaikkei eniten?

Nimenomaan yläselän treenaaminen, koska olkapäät laskevat jos on huono ryhti, joka puolestaan johtuu yläselän lihasten venymisestä ja etupuolen lihasten kireydestä. Eli selälle treeniä reilummin ja ehdottomasti myös pienillä painoilla paljon toistoja, sama koskee olkapäitä.

Noista roikkumisista, pitäähän se asento hakea sellaiseksi että venytys tuntuu oikeassa paikassa ja hyvin, ei sellainen "kohta jotain menee rikki"-venytys.

Itse olen tehnyt noita venytyksenä selkätreenin jälkeen, on paikat valmiiksi lämpiminä ja tekee muuten gutaa. Ei tuo varmaan kasvata hartioita (lihaksia) mutta leventää varmasti.

Jeps oisko sulla jotai hyvää treeni ohjelmaa selälle ja olkapäille vai vejänkö vaa perus settiä? ite oon vetäny sellasta 3x8 jote millasta sitä sitte kannattas jos pitäis useampaa toistoa? 3x12? 3x15?

Jeps oisko sulla jotai hyvää treeni ohjelmaa selälle ja olkapäille vai vejänkö vaa perus settiä? ite oon vetäny sellasta 3x8 jote millasta sitä sitte kannattas jos pitäis useampaa toistoa? 3x12? 3x15?

Painota sitä harjoittelua vaikka niin, että yläselälle ja olkapäille tulee enemmän liikkeitä ja monipuolisempaa treeniä. Jos tekee pitkiä sarjoja niin minusta kaksi tai jopa vain yksi sarja riittää. Eli esim. 2x20. Pienillä painoilla on tarkoitus enemmänkin aktivoida tiettyä aluetta/lihaksia. Mitä tulee sitten vaikka olkapäiden kokoon, niin eipä siihen muuta tietä ole kuin ahkera veivaaminen. Olkapäät vaativat paljon työtä ja ne on helppo tavallaan jättää välistä jos treenaa vaikka penkkiä paljon, kun sitä ajattelee että se riittää olkapäille.

^Vähän sivusta voi sanoa että sama pätee olkapäiden treenaukseen kun kaikkeen muuhunkin, eli vaihtelu. Tein useita kuukausia hartioille kevyillä painoilla pitkiä viparisarjoja, sai tuntumaa kyllä mutta todellinen kasvupyrähdys lähti kun otin painot joilla sai hinkattua juuri sen 6-10 toistoa. Myös tuntuu tosi hyvältä supersarjat olkapäille niskantakaa punnerrus + viparit, molemmilla reilut 10toistoa, 3 sarjaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom