Hartioiden leventäminen/nostaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja markojj
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Painota sitä harjoittelua vaikka niin, että yläselälle ja olkapäille tulee enemmän liikkeitä ja monipuolisempaa treeniä. Jos tekee pitkiä sarjoja niin minusta kaksi tai jopa vain yksi sarja riittää. Eli esim. 2x20. Pienillä painoilla on tarkoitus enemmänkin aktivoida tiettyä aluetta/lihaksia. Mitä tulee sitten vaikka olkapäiden kokoon, niin eipä siihen muuta tietä ole kuin ahkera veivaaminen. Olkapäät vaativat paljon työtä ja ne on helppo tavallaan jättää välistä jos treenaa vaikka penkkiä paljon, kun sitä ajattelee että se riittää olkapäille.

Ku käyn 3-4x viikossa salilla, nii oiskoha se sitte fiksua tehä

MA: selkä?
KE: olkapäät?
PE: olkapäät selkä sekä rinta?

Ei sulla sattus hihasta löytymää vielä jotai treeni ohjelmaa noille kyseisille?

Jalat oon jättäny nyt nii vähälle ku tuo hartia puoli tahtoo eniten kiinnostaa. Sitte ottaa myöhemmi jalat mukaa ku alkaa näkyy hartioissa tuloksia? Pitäis vielä iha ohjelmat jostai keksiä nii auttas paljo. Tahon olla vielä vähä tällai alottelia näissä puuhissa, mut ohase hyvä ku apua löytyy. :P

kannattaa jakaa niin että on off on, selkä/hauis rinta/olkapää/ojentaja. Mulla rupes hartiat näyttämään leveemmiltä kun olkapäihin tuli hiuka pyöreyttä ja latsit kasvoi, nykyyän V kroppa.

Moro taas, tässä ku rupesin kelailee nii tulin siihen tulokseen et ei mun hartiat ois edes niin pienet jos ne vaan ei ois noin saatanan alhaalla. Mun hartiat on niiku teltta ^ tollaiset, nii oisko ideaa sille "hartioiden kohotukselle" vai onko tuoki vaa sitte geeneistä kiinni. Nyt oon roikkunu salilla ja tehny vaikkaja mitä mutta tuntuu että tulosta ei vaan tule yhtään, tosin onhan siitä vähän aikaa ku aloin tätä selkää enemmän treenaamaan. Vai pitääkö vain olla kärsivällisempi? Nimittäin haluan tästä teltasta pois..

Moro taas, tässä ku rupesin kelailee nii tulin siihen tulokseen et ei mun hartiat ois edes niin pienet jos ne vaan ei ois noin saatanan alhaalla. Mun hartiat on niiku teltta ^ tollaiset, nii oisko ideaa sille "hartioiden kohotukselle" vai onko tuoki vaa sitte geeneistä kiinni. Nyt oon roikkunu salilla ja tehny vaikkaja mitä mutta tuntuu että tulosta ei vaan tule yhtään, tosin onhan siitä vähän aikaa ku aloin tätä selkää enemmän treenaamaan. Vai pitääkö vain olla kärsivällisempi? Nimittäin haluan tästä teltasta pois..

Olet siis jo tehnyt kuukauden treeniä eikä ole vieläkään leveä ja ryhdikäs selkä? :hyper:

Ensimmäinen vinkkini on kehittää hieman pitkäjänteisyyttä(, enkä nyt tarkoita mitään fyysisiä jänteitä hartioissa). Takuulla saat olemukseen ryhtiä kun treenaat monipuolisesti ja kärsivällisesti. Et häviä mitään muutenkaan treenaamalla, joten aloita nyt ja katso sitten vuoden kuluttua onko ryhtiä tullut.

Ei kyllä mä sanon että sun kannattaa unohtaa suosiolla kaikki erikoispainotukset hartioihin. Et varmaan ole mistään kohtaa vielä erityisen kehittynyt. Teet vaan monipuolisesti kaikkea ja syöt oikein niin levenet joka suuntaan. Komean V-muotoisen yläkropan ja hartiat saat vaan monipuolisella treenillä. Et kuitenkaan varmaan halua T kroppaa missä selkä on kun tikku ja olkapäät ylikorostuu.?? Komea ja paksu selkä+ hyvät olkapäät on hieno kombo ja se tulee vaan vuosien ja vuosien pitkäjänteisellä harjoittelulla sekä panostuksella ruokailuihin ja lepoon. Leukoja, pystysoutua, vipareita, maastavetoa, kulmasoutua, penkkiä.yms yms. näillä se komea yläkroppa tehdään. Ja paljon kyykkyä väliin ;)

Ei kyllä mä sanon että sun kannattaa unohtaa suosiolla kaikki erikoispainotukset hartioihin. Et varmaan ole mistään kohtaa vielä erityisen kehittynyt. Teet vaan monipuolisesti kaikkea ja syöt oikein niin levenet joka suuntaan. Komean V-muotoisen yläkropan ja hartiat saat vaan monipuolisella treenillä. Et kuitenkaan varmaan halua T kroppaa missä selkä on kun tikku ja olkapäät ylikorostuu.?? Komea ja paksu selkä+ hyvät olkapäät on hieno kombo ja se tulee vaan vuosien ja vuosien pitkäjänteisellä harjoittelulla sekä panostuksella ruokailuihin ja lepoon. Leukoja, pystysoutua, vipareita, maastavetoa, kulmasoutua, penkkiä.yms yms. näillä se komea yläkroppa tehdään. Ja paljon kyykkyä väliin ;)

Mutta auttaako se ku siis hartiat on vaa niin alhaalla, musta tuntuu että joku treeni vois nostattaa näitä hieman? ei leveyttä vaan korkeutta hartioille. mitenköhän sen selittäs..

Mutta auttaako se ku siis hartiat on vaa niin alhaalla, musta tuntuu että joku treeni vois nostattaa näitä hieman? ei leveyttä vaan korkeutta hartioille. mitenköhän sen selittäs..
Mä uskon et ne on vaan pienet, ja ryhtihän paranee myös ja lihastasapaino, epäkkäät kun vielä kehität kuntoon niin nousee koko hartialinja varmasti :) kasvaa ne korkeussuunnassakin tavallaan; )

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
sama täällä! haluisin kanssa kuulla lisää tosta roikkumisesta.
En tiedä onko totta mutta olen kuullut että liian 'rennosti' roikkuminen voi olla "ei niin terveellistä" selälle ja olkapäille?

Itellä oli aika sama lähtökohta, ahkeraa olkapäätreeniä ja suosittelen myös olankohautuksia käsipainot kädessä, ne tuntuu nimenomaan saaneen hartioita kasvamaan. Muista myös treenata takaolkapäitä. Kärsivällisyyttä..

Itellä oli aika sama lähtökohta, ahkeraa olkapäätreeniä ja suosittelen myös olankohautuksia käsipainot kädessä, ne tuntuu nimenomaan saaneen hartioita kasvamaan. Muista myös treenata takaolkapäitä. Kärsivällisyyttä..

Kantsii vaan muistaa tehä olkapäitä samassa suhteessa ettei huku olkapäät niihin epäkkäisiin :) Tasapainoa ja monipuolisuutta.

Tuli noista Miken kommenteista mieleen Navy Seal ukkelit. Mulla on niistä kertova kirja ja kuvissa on joka ukko on joko atleettinen tai verrattain hoikka, mutta hartiat on suht leveät. Heidän treenihän on pitkälti uintia ja leukoja muun lihaskuntotreenin ja juoksun lisäksi. Olisikohan siinä salainen resepti leveille hartioille jos ei halua olla muuten niin lihaisa? Vähän tietty joutuu vaivaa näkemään jos haluaa sinne :D

navy-seal-11.jpg

Kyllä ne kaverit ketkä tuonne ovat päässeet ovat jo lähtökohdiltaan huomattavasti atleettisempia kuin perus jamppa.

sitte käy näin ku kohauttelee liikaa :D
epks.jpg

olkapäät ja kaikki muuki häviää...

Oot vissiin sä ite :D Melkoset on, hienot mutta tosi dominoivat vaikkei olkapäätkään ihan snadit ole. Tosin tossa täytyy varmaan tehä maveakin aika paljon? Ootko enemmän voimapuolen miehiä vai mikä on lajisi? Kävi kerran samalla salilla jätkä kenellä oli epäkkäät ehkä suurin osa kropasta, ei tehny edes kohautuksia erikseen. Genetiikka määrää.

eikä oo edes pumppia :D kyllä toi kehonrakennus on se päälaji. raw penkkiä tietysti siinä sivussa varovasti. mave ja loppuvedot kuuluu kyllä ohjelmistoon ei siinä mitään... kohautuksia oon aina tehny helvetisti, pitää olla kunnon friikkiepäkkäät :rock: ja tuleehan siinä mukavasti muotoa hartioihin, ns. kynäniska poistuu tehokkaasti:hyper:

eikä oo edes pumppia :D kyllä toi kehonrakennus on se päälaji. raw penkkiä tietysti siinä sivussa varovasti. mave ja loppuvedot kuuluu kyllä ohjelmistoon ei siinä mitään... kohautuksia oon aina tehny helvetisti, pitää olla kunnon friikkiepäkkäät :rock: ja tuleehan siinä mukavasti muotoa hartioihin, ns. kynäniska poistuu tehokkaasti:hyper:

Jep. Mutta oletkin pienellä vaklailulla pitkälti yli sadan kilon ja varmaan siinäkin sarjassa lavan suurimmat trapetsit ;) Kohautukset isoilla romuilla rokkaa, siinä sivussa toki vitusti pystysoutua, vipareita ja pystypunnerruksen eri variaatioita. Monta kertaa viikkoon treenaat epäkkäät :D ? Paksu selkä ja toimiva hartialinja erottaa tosiaan bodarin RHP:stä ;)

parikertaa viikossa yleensä. ja aika paljon eri tekniikoilla... pystysoutu ja helvetisti eri vipariyhdistelmiä kuuluu normaaliin viikko-ohjelmaan. varsinainen pystypunnerrus on nyt jäähyllä penkkitavotteiden takia ja olkapäiden säästämiseksi. aina noita epäkkäitä on porukka ihmetelly ja naiset puristellu baareissa :D ja siitä onki muodostunu mun tavaramerkki ja siks niitä reenaanki erityisellä lämmöllä, hehheh.
loppuvedoilla saan hartioihin hyvän tuntuman ja siinäkin voi tietysti vaihdella pikkasen eri tekniikoita. peruskohautus tangolla on hyvä jos tekee kunnon raudoilla, 5-8 toistoa jollain liki 300 kilolla antaa mukavasti painetta ja kovuutta epäkkääseen, tietysti pitää saada kunnon liike aikaseks eikä mitää nytkytystä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom