Hartioiden leventäminen/nostaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja markojj
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Juu, enpä mä bodareita oo neuvomassakaan. Täällä vaan kai pyörii jotain alottelijoitakin välillä. Mä koitin vaan selittää etten pidä kohautuksista ku siinä on lavat huonossa asennossa ja et pitäisin sellasista trapsiliikkeistä jossa käsi nousee ylös. Kyllä kai noi sopii monelle ihan hyvin mut mulla ei toimi ja tos viereisessä ketjussa kans porukka valitti lapojen alaskiertymisestä. Jos ei oo mitään hartiavaivoja niin kohautelkaa vaan täysillä.
En ymmärrä miks se mun hanging scapula rotations video oli muka niin säälittävä? Siksikö et meni vaan yks pyöräytys puhtaasti vai ettei ollu tarpeeks massaa? Jos sä haluut tehä vaikka 100 niitä niin sit sen mun videon voi vaikka poistaa.. meen tonne kohauttelemaan ja katotaan vuoden päästä uusiks ;) En oo siis reenannu noita kauan, ei oo pystynyt. Nyt vasta tarpeeks kunnossa et pystyy.

ei kai kukaan sitä väittäny säälittäväksi... vai väittikö? mutta kyllähän se vaan hilpeyttä taisi monessa herättää :D no, meitä on moneen junaan, ja osa jäi asemalle... elikkä jokainen tavallaan, ei siinä mitään. mutta jos videot on julkisia ni kritiikkiä tulee kaikille se on varma.

Juu, enpä mä bodareita oo neuvomassakaan. Täällä vaan kai pyörii jotain alottelijoitakin välillä. Mä koitin vaan selittää etten pidä kohautuksista ku siinä on lavat huonossa asennossa ja et pitäisin sellasista trapsiliikkeistä jossa käsi nousee ylös. Kyllä kai noi sopii monelle ihan hyvin mut mulla ei toimi ja tos viereisessä ketjussa kans porukka valitti lapojen alaskiertymisestä. Jos ei oo mitään hartiavaivoja niin kohautelkaa vaan täysillä.
En ymmärrä miks se mun hanging scapula rotations video oli muka niin säälittävä? Siksikö et meni vaan yks pyöräytys puhtaasti vai ettei ollu tarpeeks massaa? Jos sä haluut tehä vaikka 100 niitä niin sit sen mun videon voi vaikka poistaa.. meen tonne kohauttelemaan ja katotaan vuoden päästä uusiks ;) En oo siis reenannu noita kauan, ei oo pystynyt. Nyt vasta tarpeeks kunnossa et pystyy.

Koska siitä ei saanu mitään selvää, harvempi varmaan tajus mitä oikeesti teit siinä, varsinkaan kun niitä käsiä ei näkynyt kuin lopussa.

Joo se on vaan mulle henkilökohtaisesti iso saavutus kun ottaa huomioon lähtökohdat. Pistin ton sen takia ettei kukaan oo laittanu mitään vastaavaa. Leuanvedot on usein kuvattu paita päällä eikä niistä näe mitään lapojen liikettä. Toi oli tarkotus olla tekniikkavideo mut siitä tuli vahingossa kans poseerausvideo.. arskakin sano et pieni tyyppi näyttää paljo isommalta ku osaa posettaa kunnolla :D

Koska siitä ei saanu mitään selvää, harvempi varmaan tajus mitä oikeesti teit siinä, varsinkaan kun niitä käsiä ei näkynyt kuin lopussa.

Jaa, tarkotat kai sitä venytysvideota.. juu, no siinä oli vähän huono kuvaus. Oon vielä alottelija, laatu vähän vaihtelee. Koittakaa kestää.
Siinä oli kans ideana et niitä lapoja pitäs vetää ylöspäin et saa ne kädet liikkumaan, näin kun yks joogatyyppi teki vastaavaa ja tässä oikeestaan koitin neuvoa bodareita kun niillä on yleensä vaikeuksia tehä tota liikettä jäykkien hartioiden takia kuten mullakin.

Jaa, tarkotat kai sitä venytysvideota.. juu, no siinä oli vähän huono kuvaus. Oon vielä alottelija, laatu vähän vaihtelee. Koittakaa kestää.
Siinä oli kans ideana et niitä lapoja pitäs vetää ylöspäin et saa ne kädet liikkumaan, näin kun yks joogatyyppi teki vastaavaa ja tässä oikeestaan koitin neuvoa bodareita kun niillä on yleensä vaikeuksia tehä tota liikettä jäykkien hartioiden takia kuten mullakin.

Sen takia itsekkin kirjotin siihen että en ole koskaan tuijottanut miehen mahaa 2min koska odotin tosiaan koko videon ajan että jotain tapahtuisi.

Ylläolevien lisäksi myös leuanvetotangossa roikkuminen voi auttaa ajan myötä. Otat jonkun ajan tavoitteeksi, vaikka kolme minuuttia ja aina sen saavutettuasi lisäät seuraavalla kerralla painoa roikkumaan vyötärölle. Vaikkapa illalla kotona tai salilla treenien lopuksi.

Onko tarkoituksena "riippua kuolleena" (sallitaan olkapäiden/epäkkäiden nousu korviin) vai vedetäänkö "olkapäät sisään" eli kaula pitkällä, ja olat alhaalla?

Onko tarkoituksena "riippua kuolleena" (sallitaan olkapäiden/epäkkäiden nousu korviin) vai vedetäänkö "olkapäät sisään" eli kaula pitkällä, ja olat alhaalla?

Riippuu siitä onko sulla lavat yhdessä vai edessä, ks. meitsin tekniikkavideo:
http://www.youtube.com/watch?v=l1LP6Ekm-mQ
Ps. älä päästä rennoks siellä alhaalla.. lavat yhdessä hartiat korviin ja niska eteen. Lavat edessä olat alas ja niska pitkäks.
Huomasin kans et tos vähän irtoaa mun vasemman lavan alareuna lähennyksessä ja oikea irtoaa taas eteenviedessä vähän. Kirottua..

Mä yritin keksiä erilaisia luokitteluja trapsien kehitykselle ja tulin tälläiseen jakoon:

Voimamiehen trapsit (overhead press, farmers walk, jne.)

Bodarin trapsit (kohautukset, mavetus, jne)

mystery1.jpg

Kehitystä tulee enemmän pystysuunnassa, mut sivusuunnassa noi on ehkä aavistuksen kapeat.

Hybridimalli, eli brock lesnar.. tossa on mun mielestä aika optimaalinen suhde korkeuden ja leveyden välillä, lisäks toi linja on kohtuu terävä:

brock+lesnar.jpg

"You just fucked with the wrong guy" - Trapsit:

bruce-lee-abs1.jpg

the_last_emperor.jpg

Cardioniska:

22757.jpg

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Te mitää hartialuita täällä maagisesti pidennä, jos ette leikkauta niitä pidemmäksi (otsikkoon viitaten).
Lihasta päälle niin alkaa isontua näöltänsä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä yritin keksiä erilaisia luokitteluja trapsien kehitykselle

Epäkkäät ei kasva leveyssuunnassa. Niiden leveyden ja samoin hartioiden rakenteellisen leveyden määrää solisluiden pituus. Mitä isommat epäkkäät, sitä "lyhyemmältä" ne näyttää, koska paksuus/korkeus lisääntyy, leveys ei.

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=109233411

it's a good exercise but I wouldn't really call it a lat exercise. If you want to work your lats without your arms giving up first--->pullover machine or yout gym doens't have one. Pullover with cables.
But this hanging scapula rotations. More lower traps than lat IMO. ROM is way too short to consider it a usefull lat exercise.

Toi pullover tosiaan jeesaa tossa lapojen eteentuonnissa mukavasti, varsinkin kun ei päästä kyynärpäitä ulos.

http://aelinik.free.fr/training3211.htm

Tossa hieman vaihtoehtoista treenifilosofiaa vanhoilta päiviltä:

2707794664_1.jpg

The “Nine Pivot Points”

These points consist of those “stunning” bodyparts strategically located where they “pivot” the eye... Generally they are far out from the center or belly of the muscle. When developed they lend a beauty to the physique which size alone cannot accomplish.

In 1958 when I first hit the beaches of California, I met an incredible bodybuilder by the name of Lou Degni.

Tosi pitkä epäkäs tolla tyypillä ja ohut..

Ei ole sellaista asiaa kuin 'lower lats' samoin kuin ei ole 'inner pecs'iäkään : / nvm se olikin trapezius mistä puhu :D

aika usein epätasapainoa aiheuttaa jumittuneet lihat. esim latsien aukeaminen on hyvä esimerkki... sama pätee epäkkäisiinki. venyttely/hieronta auttaa montakertaa todella paljon. voihan tietysti olla että jonku rakenteellisen vian takia kehitys on ollu toispuoleista, mutta luulis sen nyt sitte itseki tietävän

Tänään vihdoin hierojalla. Totesi myös, että vinossahan mä olen ja oikea puoli laahaa perässä. Ja Kuulemma lavat oli kuin kiveä ja hieroja toivoikin, ettei ole kaks vikaa asiakasta yhtä jumissa. :) Ja paikoin sattu niin saatanasti. Viikon välein ajattelin nyt käydä heinäkuuhun asti, sitten raportoin helppasko yhtään. Tulokset näkyy sit ehkä ensi kesänä... ?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom