Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Millaisella palstalla ja miten kostautuu? Eli sulla varmaan on joku tosi elämää suurempi visio, joten kerroppa meille kaikille.Hannalle taas: Olet kuuma, mutta ei kannattaisi heilua tälläisella palstalla netissä. Kostautuu varmasti.
Sitten asiat joista olen erimieltä.
Jopa niiden pakkauksiin on painettu päivittäisen annostuksen ylärajat.
Lähes yhtä huonoja ovat kaikki margariinit varsinkin transrasvoja sisältävät.
Transrasvat ovat ainoita "kovia" rasvoja joita pitäisi kokonaan välttää.
Eläinrasvoja ravintoon pitäisi sitävastoin kuitenkin jonkin verran sisällyttää, esim. testosteronin eritys miehillä tutkimusten mukaan vähenee jollei vähintään kolmas osa nautituista rasvoista ole eläinrasvoja, naisilla vaikutukset ovat pienempiä.
Kookosrasva ja voi alkavat olla uusien tutkimuksien mukaan hyviä rasvoja.
http://www.kotiposti.net/xiikka/_sgg/m4_1.htm
Edellisessä jaksossa jonka näin mollasit kookosrasvaa, ymmärrän kyllä että kaikenlainen uppopaistaminen on älytöntä mutta kookosrasvan vahingollisuus perustuu vanhoihin ennakkoluuloihin kovista rasvoista.
Aikasemmin pähkinätkin mollattiin aivan maanrakoon mutta nykyisin tiedetään että niiden rasvat ovat parasta mitä luonnosta löytyy ja ne sisältävät myös harvinaisia aivojen tarvitsemia rasvoja.
Sitten sokerit, suhtaudut niihin turhan myönteisesti vaikka niitä puhdistetussa teollisessa muodossa ei saisi syödä ollenkaan.
Sokeri on puhdasta energiaa joka palaessaan kuluttaa kehon omia kivennäisaine ja vitamiini varastoja.
Lisäksi insuliinivaste on niin nopea että kaikki nautittu sokeri väistämättä jää käyttämättä ja aiheuttaa traanin kertymista kylkiin.
Vastaan tähän lyhyesti, sillä aihe on laaja, mutta sen mukaisesti mikä käsitys tutkimusteidon mukaan mulla näistä asioista on.
1) Nykyteollisuuden margariinit sisältävät 1-2% transrasvoja, sillä tuotanto on muutettu vaihtoesteröintimenetelmään reilut 10 vuotta sitten.
2) Mm margariinin käytön yleistymisen myötä suomalaisten kolesteroliarvot ovat tippuneet 30-vuodessa reilusta 7:stä reiluun viiteen.
3) Tyydyttnyttä rasvaa tarvitaan myös. Meidän kurssilla oli yks podaripoika joka söi ihan hyperterveellisesti ja SFA:n saanti oli muistaakiseni jotain 5-6E% luokkaa (suositus 10 E%) ja meidän rasvatutkija sanoi, että ei ole oikeastaan hyvä mennä näin pitkälle tässäkään, sillä elimistö saattaa alkaa reagoimaan tähän sitten aika omituisesti esim. kol arvoja kohottamalla...
4) Sokeria saa mielestäni olla, mutta vain kohtuudella eli alle 10% energiasta. Sokeri ei kuluta mielestäni mitään vitamiinivarastoja, vaan vie ns. tilaa raintorikkaammalta ruoalta eli ravitsemus köyhtyy.
1) Kyllä noita transravoja silti teollisuudessa käytetään valtavasti, sipseissä ja ranskanperunoissa, paistetussa kanassa, lähes kaikissa leivonnaisissa, kuten kakuissa, munkeissa (varusmiesten herkkua!), donitseissa ja muussa pikaruuassa. Transrasvoja on margariineissa, pikkuleivissä, kekseissä, pakasteissa ja monissa muissa valmisruuissa. Transrasvoja on yllättävissäkin elintarvikkeissa, kuten muroissa, myslissä, energiapatukoissa, popkornissa, kalapuikoissa, pitsoissa ja muissa rasvoja sisältävissä pakasteruuissa. Monia näistä elintarvikkeista mainostetaan "vähärasvaisiksi".
2) Onko jotain puoluetonta tutkimustietoa siitä että kolestroliarvojen lasku liittyisi jotenkin margariineihin.
4) Kun liikunta kuluttaa myös vitamiineja ja kivennäisaineita urheilijoiden on niitä saatava ravinnosta.
5 ) Et ottanut kantaa kookosrasvoihin tai pähkinöihin, kumma kun aina ne rasvat ovat terveellisimpiä joita teollisuus haluaa eniten ihmisille tuottaa.
Sama kuin mainoslauseet "Sokeri puhdasta energiaa luonnosta", vaikka teollista pudistettua sokeria on ollut olemassa tuskin sataa vuotta.
Ja ihminen ei sitä tarvisisi grammaakaan. Ainoat luonnolliset sokerit löytyvät hedelmistä ja hunajasta jotka itsessään sisältävät huimia määriä korvaavia kivennäisaineita.
Tiesitko kasvissyöjänä että irtokarkit (myös kevyt jugurtit ja jäätelöt) ja vastaavat sisältävät pääraaka-aineena sokerin lisäksi gelatiinia.
Millaisella palstalla ja miten kostautuu? Eli sulla varmaan on joku tosi elämää suurempi visio, joten kerroppa meille kaikille.
Akateeminen sellainen, jolla todellakin on aivot.Hannalle tiedoksi, ettei tarvitse arvailla: rinkku on pienikokoinen kuivan kesän fitnesshomo-orava.
Hannalle tiedoksi, ettei tarvitse arvailla: rinkku on pienikokoinen kuivan kesän fitnesshomo-orava.
Hansu luuli, että Rinkku on joku testosteroniporsas, jonka vatsapalat paistavat hietsun ilta-auringossa hikikarpaloiden säestämänä. Vähänpä Hansuli tiesi, että Ringmaisterin parhaat palat löytyvät sieltä kuulan sisältä. Hannelea vähemmän painava Ringmeister on tämän ketjun isä ja toivoisin Hannalta sen mukaista kunnioitusta, vaikka Rinkku tupakkaakin polttelee.
Syön mitä löytyy esim. leipää ja salaattia. Kerran olen syönyt vahingossa kanatortillaa ja tuli sit kaaressa ulos :urjo:
Ei elimistö enää hirveasti tykkää lihasta, joten vieraisillakin parempi jättää syömättä kuin yrjötä vessassa :D
Mä olen aivan äimistynyt, kuinka tosissanne te otatte nämä viestikeskustelut! Se äitiläppä on ihan yhtä vitsillä kirjoitettu kuin Rinkun jutut mua kohtaan... Ja jos se tosissaan oli kirjoitettu, niin sitten mun kirjoittelut päättyi täältä tähän.