Hanna Partanen On the Air!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
No ainakin 7-päivää lehti on jo tän threadin löytänyt :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sitten asiat joista olen erimieltä.
Jopa niiden pakkauksiin on painettu päivittäisen annostuksen ylärajat.
Lähes yhtä huonoja ovat kaikki margariinit varsinkin transrasvoja sisältävät.
Transrasvat ovat ainoita "kovia" rasvoja joita pitäisi kokonaan välttää.

Eläinrasvoja ravintoon pitäisi sitävastoin kuitenkin jonkin verran sisällyttää, esim. testosteronin eritys miehillä tutkimusten mukaan vähenee jollei vähintään kolmas osa nautituista rasvoista ole eläinrasvoja, naisilla vaikutukset ovat pienempiä.

Kookosrasva ja voi alkavat olla uusien tutkimuksien mukaan hyviä rasvoja.
http://www.kotiposti.net/xiikka/_sgg/m4_1.htm

Edellisessä jaksossa jonka näin mollasit kookosrasvaa, ymmärrän kyllä että kaikenlainen uppopaistaminen on älytöntä mutta kookosrasvan vahingollisuus perustuu vanhoihin ennakkoluuloihin kovista rasvoista.

Aikasemmin pähkinätkin mollattiin aivan maanrakoon mutta nykyisin tiedetään että niiden rasvat ovat parasta mitä luonnosta löytyy ja ne sisältävät myös harvinaisia aivojen tarvitsemia rasvoja.

Sitten sokerit, suhtaudut niihin turhan myönteisesti vaikka niitä puhdistetussa teollisessa muodossa ei saisi syödä ollenkaan.
Sokeri on puhdasta energiaa joka palaessaan kuluttaa kehon omia kivennäisaine ja vitamiini varastoja.
Lisäksi insuliinivaste on niin nopea että kaikki nautittu sokeri väistämättä jää käyttämättä ja aiheuttaa traanin kertymista kylkiin.

Vastaan tähän lyhyesti, sillä aihe on laaja, mutta sen mukaisesti mikä käsitys tutkimusteidon mukaan mulla näistä asioista on.

1) Nykyteollisuuden margariinit sisältävät 1-2% transrasvoja, sillä tuotanto on muutettu vaihtoesteröintimenetelmään reilut 10 vuotta sitten.
2) Mm margariinin käytön yleistymisen myötä suomalaisten kolesteroliarvot ovat tippuneet 30-vuodessa reilusta 7:stä reiluun viiteen.
3) Tyydyttnyttä rasvaa tarvitaan myös. Meidän kurssilla oli yks podaripoika joka söi ihan hyperterveellisesti ja SFA:n saanti oli muistaakiseni jotain 5-6E% luokkaa (suositus 10 E%) ja meidän rasvatutkija sanoi, että ei ole oikeastaan hyvä mennä näin pitkälle tässäkään, sillä elimistö saattaa alkaa reagoimaan tähän sitten aika omituisesti esim. kol arvoja kohottamalla...
4) Sokeria saa mielestäni olla, mutta vain kohtuudella eli alle 10% energiasta. Sokeri ei kuluta mielestäni mitään vitamiinivarastoja, vaan vie ns. tilaa raintorikkaammalta ruoalta eli ravitsemus köyhtyy.

Vastaan tähän lyhyesti, sillä aihe on laaja, mutta sen mukaisesti mikä käsitys tutkimusteidon mukaan mulla näistä asioista on.

1) Nykyteollisuuden margariinit sisältävät 1-2% transrasvoja, sillä tuotanto on muutettu vaihtoesteröintimenetelmään reilut 10 vuotta sitten.
2) Mm margariinin käytön yleistymisen myötä suomalaisten kolesteroliarvot ovat tippuneet 30-vuodessa reilusta 7:stä reiluun viiteen.
3) Tyydyttnyttä rasvaa tarvitaan myös. Meidän kurssilla oli yks podaripoika joka söi ihan hyperterveellisesti ja SFA:n saanti oli muistaakiseni jotain 5-6E% luokkaa (suositus 10 E%) ja meidän rasvatutkija sanoi, että ei ole oikeastaan hyvä mennä näin pitkälle tässäkään, sillä elimistö saattaa alkaa reagoimaan tähän sitten aika omituisesti esim. kol arvoja kohottamalla...
4) Sokeria saa mielestäni olla, mutta vain kohtuudella eli alle 10% energiasta. Sokeri ei kuluta mielestäni mitään vitamiinivarastoja, vaan vie ns. tilaa raintorikkaammalta ruoalta eli ravitsemus köyhtyy.

1) Kyllä noita transravoja silti teollisuudessa käytetään valtavasti, sipseissä ja ranskanperunoissa, paistetussa kanassa, lähes kaikissa leivonnaisissa, kuten kakuissa, munkeissa (varusmiesten herkkua!), donitseissa ja muussa pikaruuassa. Transrasvoja on margariineissa, pikkuleivissä, kekseissä, pakasteissa ja monissa muissa valmisruuissa. Transrasvoja on yllättävissäkin elintarvikkeissa, kuten muroissa, myslissä, energiapatukoissa, popkornissa, kalapuikoissa, pitsoissa ja muissa rasvoja sisältävissä pakasteruuissa. Monia näistä elintarvikkeista mainostetaan "vähärasvaisiksi".

2) Onko jotain puoluetonta tutkimustietoa siitä että kolestroliarvojen lasku liittyisi jotenkin margariineihin.

4) Kun liikunta kuluttaa myös vitamiineja ja kivennäisaineita urheilijoiden on niitä saatava ravinnosta.

Myös ravinnon polttaminen energiaksi mitä myöskin liikkuminen lisää, kuluttaa vitamiini ja kivennäisaine varastoja ( sama asia toisin sanoin).
Kun tervelliinen ravinto sisältää reilusti kyseisiä aineita niitä jää myös varastoon.

Jos poltetaan energiaa joka on saatu sokerista, valkoisista vehnäjauhoista tai kiillotetusta riisistä (myös makaroni, pasta) itse asiassa poltetaan myös kehon hivenainevarastoja pois koska kyseisestä energiasta ei korvaavia varastoja saada lainkaan ja kaikki energia jota keho polttaa liikkumalla tai ruuansulatuksen yhteydessä kuluttaa myös hivenaine varastoja.
Voit tarkistaa asian tutkija kontakteiltasi.

5 ) Et ottanut kantaa kookosrasvoihin tai pähkinöihin, kumma kun aina ne rasvat ovat terveellisimpiä joita teollisuus haluaa eniten ihmisille tuottaa.
Sama kuin mainoslauseet "Sokeri puhdasta energiaa luonnosta", vaikka teollista pudistettua sokeria on ollut olemassa tuskin sataa vuotta.
Ja ihminen ei sitä tarvisisi grammaakaan. Ainoat luonnolliset sokerit löytyvät hedelmistä ja hunajasta jotka itsessään sisältävät huimia määriä korvaavia kivennäisaineita.

Tiesitko kasvissyöjänä että irtokarkit (myös kevyt jugurtit ja jäätelöt) ja vastaavat sisältävät pääraaka-aineena sokerin lisäksi gelatiinia.

Lainaus Wigipediasta: "Liivate eli gelatiini on proteiinia, jota valmistetaan naudan tai sian nahasta, luista ja jänteistä. Ulkoisilta ominaisuuksiltaan puhdas liivate on kiinteää ja haurasta, läpikuultavaa tai kellertävää, lähestulkoon hajutonta ja mautonta ainetta. Liivatetta käytetään lukuisissa elintarvikkeissa, muun muassa jugurteissa ja makeisissa, hyytelömäisen rakenteen aikaansaamiseksi. Lisäksi liivatetta käytetään valokuvauksessa sekä lääke- ja kosmetiikkateollisuudessa."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Liivate

95% mailmalla tuotettavasta gelatiinista tulee englannista, hullunlehmän taudin (BSE) kotimaasta, gelatiiniin käytettävät ruumiinosat ovat juuri samoja joissa BSE pesii...

1) Kyllä noita transravoja silti teollisuudessa käytetään valtavasti, sipseissä ja ranskanperunoissa, paistetussa kanassa, lähes kaikissa leivonnaisissa, kuten kakuissa, munkeissa (varusmiesten herkkua!), donitseissa ja muussa pikaruuassa. Transrasvoja on margariineissa, pikkuleivissä, kekseissä, pakasteissa ja monissa muissa valmisruuissa. Transrasvoja on yllättävissäkin elintarvikkeissa, kuten muroissa, myslissä, energiapatukoissa, popkornissa, kalapuikoissa, pitsoissa ja muissa rasvoja sisältävissä pakasteruuissa. Monia näistä elintarvikkeista mainostetaan "vähärasvaisiksi".

Olenko mä käskenytkään syömään päivittäin sipsejä, keksejä, kalapuikkoja tms? ;)

2) Onko jotain puoluetonta tutkimustietoa siitä että kolestroliarvojen lasku liittyisi jotenkin margariineihin.

KTL

4) Kun liikunta kuluttaa myös vitamiineja ja kivennäisaineita urheilijoiden on niitä saatava ravinnosta.

No joo, jos on kilpaurheilija, niin täydennys voi olla joiltain osin tarpeen. Tosin urheilijat voi myös syödä energiamääräsiesti esim. laihduttajaa enemmän, jolloin ruoasta saa myös enemmän vitamiineja ja kivennäisaineita...

5 ) Et ottanut kantaa kookosrasvoihin tai pähkinöihin, kumma kun aina ne rasvat ovat terveellisimpiä joita teollisuus haluaa eniten ihmisille tuottaa.
Sama kuin mainoslauseet "Sokeri puhdasta energiaa luonnosta", vaikka teollista pudistettua sokeria on ollut olemassa tuskin sataa vuotta.
Ja ihminen ei sitä tarvisisi grammaakaan. Ainoat luonnolliset sokerit löytyvät hedelmistä ja hunajasta jotka itsessään sisältävät huimia määriä korvaavia kivennäisaineita.

Ei ihminen tarvitsekaan sokeria, olenko sanonut niin? Missä? Tämä ruokakulttuuri jossa elämme on herkkuja täynnä, jos haluaa elää askeettisesti ilman mitään herkkuja, niin ole hyvä vaan! Ei haittaa mua! Mutta kyse onkin nyt suosituksista, että paljonko voisi syödä, että suurempaa hallaa elimistölleen ei tee...

Näin lomalla ollessa en jaksa alkaa lukemaan tutkimuksia koskien kookosrasvaa... Jos maksat mulle 85 eur + alv 22%/tunti, niin toki sen voin tehdä sitten elokuussa ja saat ammattilaisen näkemyksen asiaan. Pähkinöistä on tietääkseni vain varoiteltu sen suuren energiamäärän vuoksi ei rasvanlaadun, sillä 100 g vastaa kunnon lounasta...

Tiesitko kasvissyöjänä että irtokarkit (myös kevyt jugurtit ja jäätelöt) ja vastaavat sisältävät pääraaka-aineena sokerin lisäksi gelatiinia.

Tiesin, en minä nyt hitto tyhmä ole! :curs:

Millaisella palstalla ja miten kostautuu? Eli sulla varmaan on joku tosi elämää suurempi visio, joten kerroppa meille kaikille.

Tarkotin enemmänkin yleisesti netin keskustelupalstoja. Täällä kun aiheet eivät rajoitu vain lempiväriin -ja ruokaan, niin voi olla, että kommenteista tulee vielä jotain paskaa takas Hannalle. Nähtiinhän se jo tuon 7 Päivää-lehden kanssa. Varmasti täällä on joku luuseri antanu vihjeen tuosta kuppikoosta. Voin jo kuvitella lööpin: "Ravinto-expertti Hanna Partanen käy useasti doping-aiheisella sivustolla". Eiköhän se lehdistö jossain vaiheessa onnistu tästä keksimään jotain naurettavaa paskaa. Mutta siitä vaan.

Eihän Hanna ole mitään ihmeellistä ja/tai noloa täällä kertonut. Tais tuo kuppikokojuttu olla ainoa, josta seiska saa mitään irti.
Eiköhän seiskan toimittajia ja lukijoita lämmitä enemmän se kun marika fistfuck soittaa sinne ja kertoo kelle julkkistorspolle se on viimeks jakanu.

Hannalle tiedoksi, ettei tarvitse arvailla: rinkku on pienikokoinen kuivan kesän fitnesshomo-orava.

toi hannan kommentti 35v miehestä puhumassa äidistään jäi oikeasti ärsyttämään. Itselläni äiti suhde on ollu aivan päin vittua, siitä sen enempää puhumatta ja jos jonku äiti on opettanut elämän arvot ja on siitä ylpeä niin on se nyt kumma että se voi jonkun mielestä olla paheksuttava juttu. kun siitä oikein keskustelupalstoilla puhutaan..

prkl!

kaikki tyylillään..

Hannalle tiedoksi, ettei tarvitse arvailla: rinkku on pienikokoinen kuivan kesän fitnesshomo-orava.

Tämä on täysin totta. Nuppu on myöskin täysin oikeassa siinä, että en tällä asenteella saa pildeä about ikinä.

Hansu luuli, että Rinkku on joku testosteroniporsas, jonka vatsapalat paistavat hietsun ilta-auringossa hikikarpaloiden säestämänä. Vähänpä Hansuli tiesi, että Ringmaisterin parhaat palat löytyvät sieltä kuulan sisältä. Hannelea vähemmän painava Ringmeister on tämän ketjun isä ja toivoisin Hannalta sen mukaista kunnioitusta, vaikka Rinkku tupakkaakin polttelee.

Hansu luuli, että Rinkku on joku testosteroniporsas, jonka vatsapalat paistavat hietsun ilta-auringossa hikikarpaloiden säestämänä. Vähänpä Hansuli tiesi, että Ringmaisterin parhaat palat löytyvät sieltä kuulan sisältä. Hannelea vähemmän painava Ringmeister on tämän ketjun isä ja toivoisin Hannalta sen mukaista kunnioitusta, vaikka Rinkku tupakkaakin polttelee.

Editoin pois pahat sanat rinkusta, tuli huono omatunto. Hyvä kirjoittahan hän on, vaikka välillä vittuileekin (liikaa).

Anyways, Hannalle lähtee täältä respektit, että on julkisuuden henkilönä tullut tänne avoimesti kertomaan itsestään, vaikka varmasti kritiikkiäkin tulee.

Syön mitä löytyy esim. leipää ja salaattia. Kerran olen syönyt vahingossa kanatortillaa ja tuli sit kaaressa ulos :urjo:

Ei elimistö enää hirveasti tykkää lihasta, joten vieraisillakin parempi jättää syömättä kuin yrjötä vessassa :D

Siis sä olet ammatiltasi joku ravitsemusjutska ja et syö punaista lihaa etkä kanaa?

Mä olen aivan äimistynyt, kuinka tosissanne te otatte nämä viestikeskustelut! Se äitiläppä on ihan yhtä vitsillä kirjoitettu kuin Rinkun jutut mua kohtaan... Ja jos se tosissaan oli kirjoitettu, niin sitten mun kirjoittelut päättyi täältä tähän.

Aivojen koosta voinen sanoa vielä sen, että se on kuin teidän miesten heppi. :D Se saattaa olla iso, mutta kokemattomalla ja huonolla käytöllä siitä ei ole mitään iloa, kun taas pieni voi olla yllättävän hyväkin, jahka käyttäjä osaa sitä sopivassa suhteessa pirteästi käyttää :D

Hyvää kesää nyt sitten kaikille, lähetys päättyy täältä tähän!

Mä olen aivan äimistynyt, kuinka tosissanne te otatte nämä viestikeskustelut! Se äitiläppä on ihan yhtä vitsillä kirjoitettu kuin Rinkun jutut mua kohtaan... Ja jos se tosissaan oli kirjoitettu, niin sitten mun kirjoittelut päättyi täältä tähän.

Joo, meitsi vaan provoo, koska haluan katsoa, että miten ihmisten hermot kestää. Musta sulla kesti hienosti. Minähän sen vittuilun aloitin, se on fakta. Pussataanko? En tiedä teistä muista, mutta musta tän ketjun voisi vaikka lukottaa. Sun yritys on saanut about 190 000 viewiä ilmasta mainosaikaa ja pakkisten poikien uteliaisuus lienee tyydytetty. Ollaan kaikki kavereita ja mennään viettämään juhannusta. Tää on vaan netti.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom