Hanna Partanen On the Air!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itseasiassa kasvissyöjän ja sekasyöjän mikrobitoiminta vatsalaukussa ja suolistossa on poikkeavaa tosistaan. Tämä ei siis johdu ihmisten omista geeneistä. Siksi poikkeava ruokavalio voi sekoittaa vatsan "tasapainon".

Kai se on vaan siitä kiinni, että ihmiset ovat erilaisia. Osa meistä oksentaa seuraavana aamuna joka kerta kun on ottanut pari paukkua, jotkut eivät ikinä vaikka olisi vetänyt millaiset lärvit tahansa.

Lapsuusajan olen ollut kasvissyöjä ihan sen takia että liha oli niin kamalan makuista. Joskus 15 vee opettelin syömään lihaa. Alussa oli mahakipua, mutta kuukaudessa parissa meni ohi. Luulempa että elimistö ei ollu tottunu lihaan.
Kyllä liha on nyt hyvää!

Syön mitä löytyy esim. leipää ja salaattia. Kerran olen syönyt vahingossa kanatortillaa ja tuli sit kaaressa ulos :urjo:

Ei elimistö enää hirveasti tykkää lihasta, joten vieraisillakin parempi jättää syömättä kuin yrjötä vessassa :D

Monet kasvissyöjät sanovat että laattaisivat, jos söisivät lihaa. Onko tälle olemassa jotain tieteellistä perustaa,vai onko kyse täysin psykosomaattisesta oireesta? Olen monesti pohtinut tuota. Olin itse teini-ikäisenä kasvissyöjä, (laktovegetaristi, vuoden kärvistelin jopa vegaanina) ja lopetettuani kasvissyönnin ei kyllä tullut mitään oireita... Vaikka melko raflaavasti päätin vegetarismini syömällä tuplalihakebabin. :D
Kyllä ruoansulatuselimistöllä kestää aina hetken aikaa tottua aiemmasta poikkeavaan ruokavalioon, muuttaa sitä sitten mihin tahansa suuntaan. Mutta ei 100g lihaa nyt noin suurta ongelmaa ruoansulatukselle tuota, vaikkei sitä hetkeen olisi syönytkään. Eli eiköhän tuo hyvinkin pitkälti ole psykosomaattista. Joku ravitsemusterapeutti voisi vaikka nimittää tuollaista psykologista traumaa syömishäiriöksi. :rolleyes:

No tätähän mä juuri tarkoitin, sitä että ne suhteet eivät kestäneet. Pojat lopetti röökaamisen kunnioituksesta sua kohtaan ja sä sitten kunnioitit niitä niin paljon, että annoit kenkää, kun ne tanssi vähän liikaa sun pillin mukaan. Mä en oikeasti tajua, että mitä sillä, että sä sanot jollekin jannulle "lopeta röökaaminen" ja se sanoo "kyllä kulta", on tekemistä kunnioituksen kanssa. Voin kertoa hajuvesiallergikkona, että ei todellakaan tarvitse toteuttaa tuota pikku "näpäytystäsi". Kyllä se on ihan läsnä joka arkipäivä. Tiedätkö mitä minä teen? Paanko mielenosoituksellisesti pölliksi ja whinetän, että "nyt sinä tiedät miltä minusta tuntuu!" vai vaihdanko paikkaa? Toisesta äiskä opetti, että se on ns. "suurisieluisen" ihmisen tunnusmerkki ja toisesta, että ne on ns. "pikkusieluja". You do the math, beibi.

Älä nyt jaksa tahallas kiusata Hannaa;) Vaikuttaa ihan mukavalta naiselta muutenkin ja ei varmasti ole yhtään sen huonompi ihminen, kun kukaan muukaan meistä.Vai rakkaudestako se se hevonen taas potkii?

Niin, jokos tähän kysymykseen vastattiin: mihin ne takavarikoidut ruoat meni? Joka jaksossa lyötiin pussiin suklaata ja kaltsua. Pitikö tuotantotiimi bileet? Söivät toisten makkarat?

Niin, jokos tähän kysymykseen vastattiin: mihin ne takavarikoidut ruoat meni? Joka jaksossa lyötiin pussiin suklaata ja kaltsua. Pitikö tuotantotiimi bileet? Söivät toisten makkarat?
Joo, tuohon vastattiin jo monta kertaa.

En havainnut kysymystä Partasen musiikkimausta :) Eli mikä kiinnostaa? Meneekö aavistuksen raskaampi musiikki (ei aivan örinälinja vaan esim. Nightwish) vai onko Hanna iskelmälinjalla... ;) Eli suosikkibändejä vähän esille.

"Hevi-Arista" Hanna tais ilmoittaa pitävänsä (vaikka piti Annaa parempana) mutta eihän sille pennulle ole tullut vielä edes äänenmurrosta :hyper:

Joops, no itse aiheeseen sanoakseni, että kiitokset viihdyttävästä ohjelmasta. Kyllä jos tuo Olet mitä syöt pamahtaa ruutuun, kun satun telkkaria katsomaan, niin kyllähän sitä mielenkiinnosta katsoo. Ihmiset kun tarvitsevat varoittavan ja samalla kannustavan esimerkin, niin tuo ohjelma on varsin hyvää viihdettä. Varsinkin kun nykyisessä katukuvassa alkaa tuo liikalihavuus näkyä. Joskus kauan sitten joku väitti, että suomalaiset olisivat maailman toiseksi lihavinta kansaa, enkä kyllä ihmettelisi.

Hitto. Ihan pakko oli itsekin tänne eksyä, kun kerran "Pakkikselta" oli tullut pyöreät 400 käyntiä omille kotisivuille tuon aiemmin (joskus 50 sivua taaemmas) esitetyn linkin kautta.

Tavallaan off-topicia, mutta en hitto millään tiedä, miten Hanna teidän jätkien kanssa täällä oikein kestää. :)

Uskaltaisin väittää, että vegaanien "mä oksennan jos syön lihaa" -touhu on puhdasta itsesuggestiota. Olen nähnyt saman 3-6 vuotiailla lapsilla jokaisen "ei niin herkun" ruokalajin edessä.

Joo,esimerkkinä mun pikkubroidi ja kananmunat.

Eli jos se syö keitettyä kananmunaa niin tulee huonovointiseksi ja lopulta oksentaa ja oireet häviävät.
Mähän syötin sille pari kun en tiennyt. Mutsi kysy että en kai syötä sille keitettyjä kananmunia ja broidi katsoin epäilevästi.
Totesin nopeasti että en, en. Ne on tehty kattilassa.

Yllättäen ongelmia ei tullut.

Mies, joka on 35-v ja puhuu äidistän keskustelupalstalla on... noh miten sen nyt sanoisi :hyper:

On mitä? Epämiehekästä sun kriteereillä?

Niin ja miehelle ei tarvitse sanoa, että kulta olis tosi kiva kun lopettaisit sen röökaamisen. Fiksut miehet tajuaa sen ihan sanomattakin, kun huomaa yhtälön siinä, että lähelle pääsee kun ei haise röökille - karkuun lähtee kun haisee röökille :D

Tuo on muuten helvetin hyvä asenne, 'kyllä fiksut miehet tajuaa sanomattakin'. Valitan, tulet pettymään. Miehet eivät ikävä kyllä ole ajatuksenlukijoita.

Ymmärrän sen jos pitää ehdottomana sitä että haluaa savuttoman miehen (en itsekään haluaisi polttavaa naista). Miksi ihmeessä näille savullisille on sitten pitänyt antaa mahdollisuus ylipäänsä?

Veikkaan, että sekä mulla että Rinkulla tulee tästä Hannasta mieleen jonkun kummankin ex-muijan kivikautiset asenteet. Sen takia tässä reagoidaan.:)

No kiva kuulla, että sulle äiti on opettanut elämän suuria totuuksia. Voi vaan kuvitella millainen ihminen sinustakin olisi tullut, ilman äidin opetuksia :D

Mies, joka on 35-v ja puhuu äidistän keskustelupalstalla on... noh miten sen nyt sanoisi :hyper:

Niin ja miehelle ei tarvitse sanoa, että kulta olis tosi kiva kun lopettaisit sen röökaamisen. Fiksut miehet tajuaa sen ihan sanomattakin, kun huomaa yhtälön siinä, että lähelle pääsee kun ei haise röökille - karkuun lähtee kun haisee röökille :D

pakko puuttua, vaikka ei pitäisi. en diggaa tosi-tv:stä ja tämä on sitä.

mies joka puhuu äidistään keskustelupalstalla on ihana. se osoittaa minun mielestäni sitä, että arvot ja opit on saatu juuri sieltä mistä ne kuuluukin saada ja vielä sen päälle sitä, että niitä osataan arvostaa ja ehkä jopa toteuttaa.

kuka muu maailmassa tietää paremmin kuin oma äiti? minä ainakin arvostan saamiani oppeja ja neuvoja niin paljon, että mielelläni kerron niistä myös muille. ihan keskustelupalstoille, ja ihan äitini mainiten. onko sekin siis vähän...... (mikä ihmeen ylemmyyttä osoittava hymiö se nyt sitten taas olikaan)?

ja mä en halua kuvitella millainen musta olisi tullut ilman äitiäni. tai minkälainen mies nyt esim. rinkusta olisi tullut ilman omaa äitiään. voisi jopa sanoa, että en toivo kenenkään joutuvan elämään ilman äitiä tai sellaisen äidin kanssa jolta ei tule oppeja ja neuvoja.

ja toinen pointti.... miehelle pitää yleensä sanoa juuri se miltä tuntuu ja mitä ajattelee. ei ne ole mitään koneita tai ajatustenlukijoita, vielä vähemmän jopa kuin me naiset. jos ei joku asia miellytä niin kyllä se FIKSU mies sen sitten viimeistään tajuaa kun sen hänelle sanoo. ja parempi sanoa, kuin itkeä että "toi ei tajuuuuuuuuuuuuu.... nyyh".

aaargh!

On mitä? Epämiehekästä sun kriteereillä?
Tuo on muuten helvetin hyvä asenne, 'kyllä fiksut miehet tajuaa sanomattakin'. Valitan, tulet pettymään. Miehet eivät ikävä kyllä ole ajatuksenlukijoita.
Mut kyllä sellaset tosi niinqu fiksut miehet on ajatustenlukijoita... Miksiköhän Nuppu on sinkku? :rolleyes: :jahas:

Mites Hanan kasvissyöjänä, kieltäydytkö kylässä syömästä, jos ei ole sinulle sopivaa ruokaa tarjolla?

Olin varma että kysyt, että noin kasvissyöjänä, suostuksää minkäänlaista lihaa laittaan suuhun, ees hetkeksi...

Ymmärrän sen jos pitää ehdottomana sitä että haluaa savuttoman miehen (en itsekään haluaisi polttavaa naista). Miksi ihmeessä näille savullisille on sitten pitänyt antaa mahdollisuus ylipäänsä?

Entäs jos ne savulliset onkin muuten kaikin puolin ihania ihmisiä ja silleen? Ei mun mielestä yhtään huonompi syy luopua tupakoinnista jonkun naisen takia.(Itsekin olen tämän tehnyt, jopa pyytämättä.)

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom