Hajoilua duunissa? - työpäivän avautumisthreadi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxm
  • Aloitettu Aloitettu
Täällä puolusteltiin useammaltakin taholta tuota rahan antamista koenumeroista. Opitaanko silloin oikeasti asioita vai opitaanko tuottamaan ne vaan halutulla tavalla paperille?
Miten koulu mittaa oppilaita, ei mitenkään riipu siitä kannustetaanko oppilaita kodin taholta rahalla, jollain muulla tai ei millään. Ne nyt on se mittari ja that's it.

Kokeisiin lukeminen on vaan helvetin tylsää hommaa eikä ainakaan meidän jäpikkä nähnyt mitään arvoa moisella aktiviteetilla. No, olen lopettanut viikkorahan vuotuisen korottamisen ja nyt kiitettävistä koetuloksista saa euron kustakin. Nyt äijä lukee ihan innolla noihin kokeisiin ja on jopa kiinnostunut mun tehokkaan opiskelun neuvoista. Miksi? Se haluaa ostaa isoja legosatseja ja säästää, kunnes on ostohinta kasassa.

Kundi oppii tuossa rahan arvoa kun sitä saadakseen pitää tehdä ei-niin-nastaa duunia. Lisäksi uskon kyllä parempaan oppimiseenkin, kun kerran koetulokset ovat parantuneet.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tää oli mahtavan hyvä ketju, ennen kuin alettiin keskustelemaan ala-apinoiden rahalla palkitsemisesta taikka jonkun lautapojan hommista. Opiskelkaa sellasiin hommiin, joissa tienaa! Taikka tehkää sitä mikä kiinnostaa! Lahjokaa skidinne munkeilla!

Nyt hajoillaan duunissa. Ja mua hajottaa tänään ylläriylläri se, et en voinu olla täyttä työpäivää töissä. Saatanan järjestelmäpäivitykset, meni tääkin arkipäivä päin perklettä, kun enhänmä voi pitää vapaata iltapäivää, jos oon asennoitunu tekemään töitä loppuun asti. Voi vtun prkl, tää päivä on tuhoon tuomittu!

Vittu kun hajottaa! Töitä olisi vajaa 9h30min jäljellä ja on ihan vitun paska olo. Oksettaa ihan saatanasti ja suussa maistuu paska. Vaan jospa tämä vielä tästä...

Miten koulu mittaa oppilaita, ei mitenkään riipu siitä kannustetaanko oppilaita kodin taholta rahalla, jollain muulla tai ei millään. Ne nyt on se mittari ja that's it.

Kokeisiin lukeminen on vaan helvetin tylsää hommaa eikä ainakaan meidän jäpikkä nähnyt mitään arvoa moisella aktiviteetilla. No, olen lopettanut viikkorahan vuotuisen korottamisen ja nyt kiitettävistä koetuloksista saa euron kustakin. Nyt äijä lukee ihan innolla noihin kokeisiin ja on jopa kiinnostunut mun tehokkaan opiskelun neuvoista. Miksi? Se haluaa ostaa isoja legosatseja ja säästää, kunnes on ostohinta kasassa.

Kundi oppii tuossa rahan arvoa kun sitä saadakseen pitää tehdä ei-niin-nastaa duunia. Lisäksi uskon kyllä parempaan oppimiseenkin, kun kerran koetulokset ovat parantuneet.

No tuossa näyttää olevankin jotain järkeä...ohjaat poikaasi rahankäytössä ja kiitettävistä tuloksista saa sen euron. Itse satun olemaan "kermapersekoulussa", jossa oppilaat saavat kymmentä euroa arvosanasta 7 ja menevät välittömästi ostamaan koko rahalla karkkia. Mutta kuten joku tossa jo manailikin, että ketju menee vituiks tällaisen jauhamisen takia niin keskitytään sit vaan kuuntelemaan erilaisia tapauksia laajemmalta rintamalta eikä jäädä vatvomaan näitä juttuja. Viikonloppuja!

koko viikonloppu yövuoroa, ei muuten mitää mut aivan helvetin tylsää, ei liiku ketää, ainoostaa seurana tietokone ja tv...muute ois hyvä jos ois jotaa järkevää tekemistäki.

Poikkeuksellisen ankea viikko, yleensä nakertaa huomattavasti vähemmän.
Heti aamusta kasvoi kolmemetrinen jölli otsaan, en voi ymmärtää asenteella "olen vanhempi, osaan paremmin" olevia ihmisiä, varsinkin jos sen iän puolesta muisti sitten brakaa jatkuvasti ja esimerkiksi tietotekninen osaaminen on aiva nollaluokkaa ja saa olla neuvomassa kokoajan sitten.

Meidän toimistolla muuten on ehkä kaks ihmistä mun lisäksi, jotka osaa edes muistitikkua käyttää, vaikka olen pitänyt opastuksia kuukauden välein ja seinällä on ohjeet :D

No tuossa näyttää olevankin jotain järkeä...ohjaat poikaasi rahankäytössä ja kiitettävistä tuloksista saa sen euron. Itse satun olemaan "kermapersekoulussa", jossa oppilaat saavat kymmentä euroa arvosanasta 7 ja menevät välittömästi ostamaan koko rahalla karkkia. Mutta kuten joku tossa jo manailikin, että ketju menee vituiks tällaisen jauhamisen takia niin keskitytään sit vaan kuuntelemaan erilaisia tapauksia laajemmalta rintamalta eikä jäädä vatvomaan näitä juttuja. Viikonloppuja!

No toihan menee ihan överiksi tommoinen palkkiosysteemi :) En ihmettele, jos ketuttaa.

Eikä mene ketuiksi ketju. Aina sitä joskus menee välillä vähän offtopiciksi.

Mua ärsyttää töissä eräs työkaveri, joka kuvittelee olevansa kaikkien pomo ja vain hänen mielipiteellään on merkitystä. Menee joka toinen viikko hermot siihen ja sitten vaan lasketaan sataan (tuhanteenmiljoonaan), että en vedä skitsoja sille. Olen pari kertaa nätisti huomauttanut sille sen jutuista ja joka kerta on tullut melkeen huutotappelu seurauksena.

Joo mullekkin on tuotu maapuolelle muutama putkipuolen amis appariksi. Kaverit sai kunnon liksaa ja siinä ne teki hommia kun kaikki muutkin. Jännä juttu miten noin lähekkäin olevat alat ja noin paljon eroa. Vai onko se vaan niin että putkareille on aina hommia niin pirusti että harjottelukin on ihan oikeaa työtä :whip:

Taitaapi johtua meidän koulussa enempikin siitä etä putkipuolelle on yllättävän vaikea päästä. Alle 8 keskiarvolla ei ollut mitään asiaa, itsellänikin oli muistaakseni 9,3 tai jotain, eikä muillakaan paljoa huonompia ollut. Sitten nämä vähän huonommin koulun käyneet menivät yleensä raksalle, eikä heillä ollut sielläkään yhtään enempää motivaatiota opetella asioita kuin peruskoulussakaan. Näin karusti yleistäen. Ja kyllä, töitä riittää :)

Taitaapi johtua meidän koulussa enempikin siitä etä putkipuolelle on yllättävän vaikea päästä. Alle 8 keskiarvolla ei ollut mitään asiaa, itsellänikin oli muistaakseni 9,3 tai jotain, eikä muillakaan paljoa huonompia ollut. Sitten nämä vähän huonommin koulun käyneet menivät yleensä raksalle, eikä heillä ollut sielläkään yhtään enempää motivaatiota opetella asioita kuin peruskoulussakaan. Näin karusti yleistäen. Ja kyllä, töitä riittää :)
hitusen on taso laskenu, mä menin 7,4 k.a putki puolelle:)

hitusen on taso laskenu, mä menin 7,4 k.a putki puolelle:)

Se riippuu tietenkin myös paljon koulusta. Täällä jyväskylässä vaan oli niin paljon hakijoita kun mä menin 06.

Hajoilua aiheutti duunissa kun mentiin jollekkin patulle pistämään pattereita kuntoon kun olivat venttiilit päässeet hajoamaan. Pappa oli vuorannut kaikki olohuoneenikkunat pimeiksi jätesäkeillä, sekä sisustanut olohuoneen PSone peleillä. Sillä oli siis oikeasti varmaan kaikki pelit mitä pleikkarille on tullut siellä huoneessa. Kyselin siltä että miksikäs noi ikkunat on tollain tummennettu niin sanoi että "grafiikka kärsii" jos tulee valoa. :D Ihme kyllä patu oli muuten ihan normaalin oloinen, kuulemma tykkäs vaan pelata. Ohjeistin sitä sitten ostamaan PS3 ja uuden telkun niin saa grafiikkaa vähän paremmaksi. Näitä juttuja tulee muuten yllättävän paljon kun käy ihmisten kodeissa töissä. :rolleyes:

Mua ei vituta töissä mikään muu niin paljoa kuin tasan yksi naishenkilö, jolla on tyypilliset attention whore-ominaisuudet ja joka pitää dominoinnista ja muille vittuilusta narsististen piirteiden puitteissa. En tiedä, paljon sitä hiekkaa sinne toosaan on haalittava, että tyyppi jaksaa ylläpitää päivästä riippuen antipatiaa meikäläistä kohtaan?

Voimaa jaksamiseen antaa kohtalaisen hyvä itsetunto ja tieto omasta "paremmuudesta" ihmisenä. En ainakaan ole noin helvetin empatiakyvytön paska kuin kyseinen naisihminen. Yhdestä jo päästiin eroon, pitääkö vielä toinenkin natsitar löytyä? Lisäksi en aio jatkaa tuolla nykyisessä paikassa mistään hinnasta enää kevään jälkeen, vaikka muut ovat joko ok tai hyviä tyyppejä ja toimeen tullaan keskenämme.

Järjettömät työvuorot listat hajottavat. Miten voi olla niin saatanan vaikeaa laittaa viikonlopuksi tarpeeksi porukkaa töihin, varsinkin kun tiedetään varsin hyvin että 1. lauantai on aina kiireinen ja 2. pikkujoulukautena lauantai on vielä kiireisempi. Tänään oli taas paikka ihan piukassa ja mun piti päästä ysiltä... Noh, vitut mä mitään päässyt silloin. En halunnut olla niin kusipää että olisin jättänyt työkaverin yksin 25 hengen italialaisseurueen, 14 hengen känniseurueen ja neljän 4-5 hengen pöydän kanssa.

Yleensä mä jään ihan mielelläni yliaikaa, sillä tarvitsen lisää tunteja. Tänään olin kuitenkin aamulla 8-13 yhdessä hotellissa aamiaistarjoilemassa, sieltä suoraan vakkariduuniin ja työpäivä päättyi siis siinä klo 23 maissa. Ihan kevyt 15h päivä, varsinkin kun valehtelematta olin liikkeessä koko ajan... Niin ja olin vielä krapulassakin :D

Noi listat ovat kusseet kuulemma aina enkä ymmärrä, miksei niitä voi korjata. Luulisi ravintolapäällikönkin yli 25 vuoden kokemuksella tajuavan, miten monta tarjoilijaa tarvitaan minäkin päivänä. Eikä lisätuntien laittaminen olisi keneltäkään pois, sillä ainahan voidaan lähettää kotiin aikaisemmin.

Muutenkin hajottaa toi jatkuva alimiehitys. Ravintolan maineellekin olisi parempi jos olisi tarpeeksi jengiä töissä eikä asiakkaiden tarvitsisi odottaa palvelua niin kauaa tai kestää stressaantunutta tarjoilijaa. Missään muualla ei laiteta YHTÄ tarjoilijaa hoitamaan ~40 hengen seurueita yksin... :jahas:

Vittu.

^tästä lamastako tuo johtuu vai mistä? tuo on kyllä perseestä ihan kaikkien kannalta, niin meidän asiakkaiden kuin teidän työntekijöidenkin puolesta :(

^tästä lamastako tuo johtuu vai mistä? tuo on kyllä perseestä ihan kaikkien kannalta, niin meidän asiakkaiden kuin teidän työntekijöidenkin puolesta :(

Pomot ovat niin pihejä juutalaisia että kaikesta tingitään mistä vaan voi yhtään tinkiä. Enkä edes tiedä miksi pitää säästää niin helvetisti, sillä me ollaan ylivoimaisesti kaupungin suosituin ravintola ja ollaan koko vuosi tehty ihan älytöntä voittoa. Nytkin isoherra oli omakätisesti käynyt sörkkimässä työvuorolistaa (piti tasata vakkareiden tunteja) eikä se tietenkään mitään käytännön asioista tajua, joten nyt se on vielä enemmän päin vittua kuin ennen...

Kannattaisko sille pomolle vihjaista asiasta, eikä itkeä täällä?

1. Luuletko ettei kukaan ole siitä sanonut? Kaikkia se asia vituttaa.
2. Luuletko että se auttaa hevonvittuakaan sanoa asiasta kun kerran tähänkin asti ollaan pärjätty tällaisilla listoilla ja joustamiskäytännöllä?

Mä luulin et tää ketju oli just tarkoitettu duunijutuista itkemiseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom