Hajoilua duunissa? - työpäivän avautumisthreadi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxm
  • Aloitettu Aloitettu
Kokeiles mp3-soitinta tai musakännykkää, keksiiköhän ne niistäkin jotain hirveyksiä.
Tai ihan vaan korvatulppia, ite nykyään käytän ongelmitta. Earit päässä koteloituu hyvin omiin puuhiinsa melkeen paikassa kun paikassa.

Kännykässäni on se huonopuoli ettei siihen saa normikuulokkeita. MP3-soitin löytys kotoo, mut siinä ei sitten ole radioo. Earit ois hyvät mutta oman puhelimen soidessa pitäisi olla repimässä niitä sitten pois... RokkiPeltorit löytys kyllä kans kotoo, ne ois ehkä parhaat tähän ympäristöön! :hyvä:
Pleijjeri, otan osaa, kuulostaa helvetilliseltä työympäristöltä :D
...
Noista kannettavista soittimista sen verran, että eiköhän se it-tuki keksi niitäkin vastaan selityksen. Onhan se todella realistista, että USB:hen liitettävä MP3-soitin levittää viruksia työpaikan koneelle ihan automaattisesti. En ole kyllä ikinä kuullut, että äänikortti menisi samaan kategoriaan. Nuo it-tuet on yleensä aina mielenkiintoisia tapauksia muutenkin. Meillä kesti 4 kuukautta, että saivat asennettua mun koneelle yhden netistä ladattavissa olevan opensource-ohjelman. Edes localadmin-oikeuksia ei voi saada omalle koneelle, joten kaikki pienetkin asennukset menee it-tuen kautta.

Täälläkin on blokattu kaikki mahdollinen ohjelmien ja niitten apuohjelmien asentaminen admini-oikeuksien taakse ja tarvittavia ohjelmia saa odotella hyvän tovin ennen kuin ne käyttöönsä saa. Jopa microsoftin automaattiset päivitykset on blokattu ja vasta kuukausi sitten pääsin eroon IE6:sta kun työkoneen kovo levisi ja piti sitten asennella kaikki uusiksi ja näin ollen sain jopa uuden IE:n koneelle :worship:!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ai jumalauta miten mua voi vituttaa!!
Joku nyysi mun teemukini kolme viikkoa sitten, en ole nähnyt sen koommin enkä ole saanut takaisin vaikka jätin etsintäkuulutuksen keittiöön. Omin käsin räpelsin sen niin olis silleen kiva että saisin myös ihan itse sitä käyttää.

Nyt joku kyrpäaivo oli sitten pöllinyt mun käytännössä uudet Birkenstockini mun kaapin päältä. Kuka helvetti tekee tällästä :(

Tuossapa se ratkaisu piileekin. Kerran joustaa niin saa sen jälkeen olla aina joustamassa. Tietysti työkaveria ei kehtaa jättää pulaan, mutta yhdessä työntekijöiden kanssa sovittuna ton voisi toteuttaa, eli työt tehdään vain ja ainoastaan työvuorolistojen mukaan. Huutoahan siitä tulee, mutta onhan tuossa syytä kyllä huutaa takaisinkin päin. Kaverini oli Mäkkärissä parin vuoden ajan töissä ja työvuorolistat tarkoitti sitä että tuntia ennen soittivat sille että kohta alkaa työvuoro ja kestää sen ja sen verran. Ko. yrittäjän mäkkäreihin eivät ottaneet, ainakaan tuolloin, ainuttakaan työntekijää joka olisi kuulunut liittoon, eikä liiton mainoksia saanut olla esillä edes henkilökunnan vessan seinällä :D

Tottahan tuokin on, mutta ei niin vaan voi tehdä että jätetään esim. 2 tarjoilijaa ~70 asiakkaan kanssa iltavuoroon vaan koska listaan on merkitty vain kahdelle vuoro. Lisäksi me kaikki halutaan pitää työpaikkamme ja me kaikki tiedetään olevamme helposti korvattavissa. Mua ei yleensä haittaa ollenkaan joustaa työvuoron kummastakaan päästä, mutta vituttaa kun joustamisesta huolimatta aina mennään alimiehityksellä. Olen nyt tehnyt vuoroja parissa kaupungin suurimmista hotelleista ja molemmissa oli "vähän porukkaa". Siitä huolimatta se oli naurettavan helppoa ja rentoa verrattuna vakiduuniin.

Yleensä ravintolapäällikön listat ovat ihan ok, varsinkin kun tehdään itse salissa muutoksia niihin tarpeiden mukaan. Välillä kuitenkin isot herrat käyvät muokkaamassa niitä ja silloin ne kusevat pahasti. Näillä kun on ilmeisesti käytössään kristallipallo, jolla näkee, montako asiakasta minäkin päivänä tulee syömään :jahas:

[YLEISTYS] Palvelualoilla (naisvaltaiset alat yleensäkin) näitä työehtoja ja oloja kierretään härskisti. Esim. teollisuudessa en ole kuullut kertaakaan että työehtoja olisi poljettu vastaavalla tavalla ilman että seurauksena olisi ollut myös rahallisesti pätevät korvaukset (pl. kesäjampat ja ulkomainen työvoima) joista palvelualoilla saa vain uneksia. [/YLEISTYS]

Olen samaa mieltä. Olen aiemmin ollut töissä esim. Teboililla, missä kaikki toimi moitteettomasti. Myös STOKin paikoissa homma toimii. Mun työnantaja on kuitenkin yksityinen taho, joten kuvittelee kai oikeudekseen olla välittämättä työehtosopimuksesta...

Darrassa jos pystyy olla duunissa niin saa olla kyllä helppo duuni. Monesti tää tarkka cadilla suunnittelu kiireessä menee kunnolla yli hilseen, pää kipuilee ja huimaa, olo todella väsynyt jo parin tunnin jälkeen vaikka on pirteenä aamuna kun tänne tulee, saati jos olisi krapula:eek:

Duunissa vituttaa mm.ristiriitaiset ohjeet. Kolmelta ns esimieheltä tulee eri mielipiteitä asioista, joita joutuu sitten korjaamaan ihan kun omina virheinä, kun ylin esimies tulee katsomaan. Kaikilla kauhea kiire, ettei ehdi neuvoa kysymään usein keneltäkään. Mutta saapahan sentään kympin tunnilta, jää muuhunkin rahaa kun ruokaan.
"Talotekniikka on loppujen lopuksi ihan simppeliä" - Koulussa luennoitsija

Ja se ettei saa päivänvaloa, seiskasta viiteen kun duunailee, luxeja ei kerry. Iltaisin yleensä aina raivotreenit, taju meinaa välillä lähteä.

Mun työnantaja on kuitenkin yksityinen taho, joten kuvittelee kai oikeudekseen olla välittämättä työehtosopimuksesta...

Aika tuttua varmaan monelle, ekassa työpaikassa annettiin kerran niin paljon hommaa ettei kerenny millään tekee, sanoin vaa että ei täällä voi yksin näitä tehä. Siihen esimies vaan totes että "jätät kahvi ja ruokatauot pois niin kyllä se siitä" Nii että 8 tuntia ois pitäny vetää ilman mitään taukoo edes wc:ssä käyntiä ei katsottu hyvällä. Kukapa niistä työehtosopimuksista välittää.. :jahas:

No nykyään ei siitä kusipäästä tarvitse huolehtia :piis:

Nyt on pakko taas avautua, en kerennyt avaamaan sanaista arkkuani päiväni pilaajalle. Tavallaan ihan hyvä niin :rolleyes:

Joku äijä tulee tähän huutamaan, että joku on pysäköinyt hänen paikalleen. Kysyin, että "otitko rekisterinumeron ylös?" (luonnollisesti autonomistajan selvittämistä varten). Tyyppi: "kyl mä ne kirjaimet muistan, mut en numeroita, paikan numero on xxx." Minä: "No sitten en valitettavasti pysty selvittämään kenen auto on kyseessä." Tyyppi: "No voi vittu mä meen hakkaamaan sen auton paskaks saatana perkele" ja lähtee puhisten sisälle. Hetken kuluttua menee tästä ohi takaisin ulos ja huutaa mennessään, että "Mä meen nyt hakeen ne numerot!" Vastaan: "Hyvä!"

Sitten soi työpuhelin ja vastaan siihen normaalisti ja alan selvittämään yhtä postitusongelmaa soittajan kanssa. Huutava tyyppi ilmestyy paikalle naama punaisena, otsasuoni tykyttäen ja alkaa tivaamaan nimeäni. "Kerro sun nimi, teen susta valituksen epäasiallisesta käytöksestä!" Minä: "Öö hetkinen, mulla on tässä puhelu kesken." Koko puhelun ajan tyyppi huutaa naama punasena rekisterinumeroista ja parkkipaikoista ja lopulta soittaja sanoo, että "Sulla taitaa olla nyt joku ongelma siellä, jos mä soitan kohta uudestaan..."

Kysyn rage-tyypiltä, että "No mitä nyt?" "Mä toin tän rekisterinumeron, mut anna sun nimi kun mä haluun viedä tän asian eteenpäin, että sä juoksutat mua hakemassa numeroita tuolla vitun pihalla, tajuutko että mulla on neljä alle viisvuotiasta lasta kotona ja tunnin työmatka ja sitten mun paikka on viety ja sä vaan täällä juoruat puhelimessa, teen susta valituksen!" Minä: "Olen tässä respassa töissä, en ole mikään parkkipaikkavalvoja, olisin voinut auttaa selvittämään auton omistajan..." Rageäijä: "Joo mutta mä joudun juoksemaan tuolla, kun sä et voi käydä katsomassa sitä numeroa. MÄ OON VÄSYNY, EN SAA NUKKUA ÖISIN, KU KAKARAT HUUTAA!" Yirtin sanoa siihen sitten (hieman jo ääni korotettuna), että "Syyllinenkö mä oon jos sulla on lapsia??" Mutta ei se oikein enää kuunnellut vaan juoksi jo pois ja huusi mennessään, että "Tää ei jää tähän!"

No vittu toivottavasti ei jää! Saatanan hullu! Mitäs panee vaimoaan paksuks noin usein, jossei kestä seurauksia?? Vitsi ku osais pitää pään kylmänä tollasten sekojen kanssa ja oisin kysyny, että haluisko se vaikka muutaman kondomin tai korvatulpat tai jotain. Saatana mun työhön ees kuulu mikään parkkipaikkavalvonta, oon siinä auttanu jengiä, mutten oo ikuna juossu hakemassa rekisterinumeroita kellekään. Ei mua kiinnosta, jos ne ei saa autoaan parkkiin.
Toivon tosiaan, että häiskä yrittää viedä asian eteenpäin, niin sille varmaan lähinnä nauretaan.
En mäkään koulussa huutanu opettajille, jos mä olin nukkunu huonosti edellisen yön? Ja mitä helvettiä muuttaa jonneki hevonkuusen Lapväärtiin, josta on reilu 100km työpaikalle?

Kiitos. Tässä sai viikon kirosanatkin purettua kerralla.

Toinen asia, mikä vituttaa, niin jotku vieraat ei osaa oikein avata suutaan. Saa ehkä sanottua ketä on tulossa tapaamaan, mutta mistä mä voisin tietää, että seurueeseen kuuluu myös ne kaks muuta, jotka jäi ulos tupakalle tullessaan eri taksilla? Olispa ennustaja.
Sit ilmalämpöpumppu ei taaskaan toimi pakkasen takia. Ja kiinteistöhuolto on katolla kolaamassa lunta, niin ei ees kuule mitä kukaan sanoo.

Hitto ku meni päivä pilalle tosta siittäjä-äijästä.

Aah, arviolta noin 50 päivää ja pääsee helvettii tästä työpaikasta. Vikana päivänä haen Clas Ohlssonilta mankan ja pistän tän soimaa täysiä täällä niin että koko kerros raikaa saatana!

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Qan: Vittu ei voi olla totta tommonen käytös, oletko siis samassa firmassa töissä tuon hajoomassa olevan äijän kanssa?

Noh siis se on asentajana täällä tehtaalla, missä mä olen alihankkijalla töissä.

Toi on sellanen mahdollinen työpaikka-ampuja, jos joku :D

Vituttaa, että kaikkia kiinnostaa miettiä kuka on syyllinen mutta ei korjata ongelmaa. Varsinkaan omalla naamalla.

Juttu saa jatkoa, tuli pomolta mailia, että musta on tullut reklamaatiota töykeästä ja provosoivasta asenteesta. :thumbs:

Nyt on pakko avautua. Aamu alkoi loistavasti. Kuulin suomalaisten saavutuksista olympialaisissa, salilla rauta nousi kepeästi, duunimatka meni jouhevasti, eli ei normaalia stadin ruuhkaa ja mukava aamukahvihetki työkaverin kanssa. Ja koko ajan alitajunnassa takoo tieto siitä, että on perjantai. Kepeä työpäivä tiedossa ja illan kruunaa kaverit ja vuosisadan lätkämatsi. Eli fiilikset aivan katossa!! Kunnes.....

Eräs vanhempi suomen-ruotsalainen johtaja pahoittaa käytöksellään ja reklamaatiolla (mielestäni aivan aiheeton reklamaatio) tiimini erään naispuolisen jäsenen mielen niin pahasti, että hän soittaa itkevänä ja aivan paniikissa minulle, että mitäs tehdään. Voi vittu, eli koko päivä pilalle!! Jumalauta kun saisi antaa oman käden oikeutta tässä valtiossa!! Minua niin vituttaa, että ekoistinen paska pilaa ainakin kahden ihmisen työpäivän sillä, että pitää päästä purkamaan omaa pahaa oloaan tuollaisella paskalla. Voi vittu!!! Jos näkee tarvetta tehdä reklamaation, niin voihan sen nyt jumalauta tehdä sivistyneesti! Pitäisiköhän vetää illalla kännit kun katsoo Suomen matsia, se häviää senkin kuitenkin. :jahas:

Kiitos ja anteeksi.

Nyt on pakko avautua. Aamu alkoi loistavasti. Kuulin suomalaisten saavutuksista olympialaisissa, salilla rauta nousi kepeästi, duunimatka meni jouhevasti, eli ei normaalia stadin ruuhkaa ja mukava aamukahvihetki työkaverin kanssa. Ja koko ajan alitajunnassa takoo tieto siitä, että on perjantai. Kepeä työpäivä tiedossa ja illan kruunaa kaverit ja vuosisadan lätkämatsi. Eli fiilikset aivan katossa!! Kunnes.....

Eräs vanhempi suomen-ruotsalainen johtaja pahoittaa käytöksellään ja reklamaatiolla (mielestäni aivan aiheeton reklamaatio) tiimini erään naispuolisen jäsenen mielen niin pahasti, että hän soittaa itkevänä ja aivan paniikissa minulle, että mitäs tehdään. Voi vittu, eli koko päivä pilalle!! Jumalauta kun saisi antaa oman käden oikeutta tässä valtiossa!! Minua niin vituttaa, että ekoistinen paska pilaa ainakin kahden ihmisen työpäivän sillä, että pitää päästä purkamaan omaa pahaa oloaan tuollaisella paskalla. Voi vittu!!! Jos näkee tarvetta tehdä reklamaation, niin voihan sen nyt jumalauta tehdä sivistyneesti! Pitäisiköhän vetää illalla kännit kun katsoo Suomen matsia, se häviää senkin kuitenkin. :jahas:

Kiitos ja anteeksi.

Tais Suomen peliesitys parantaa mielen, hihii!!

Juttu saa jatkoa, tuli pomolta mailia, että musta on tullut reklamaatiota töykeästä ja provosoivasta asenteesta. :thumbs:
Mä vuorostaan odottelen, josko mullekin vastaavanlainen rapsahtaa tässä jossain vaiheessa. Syynä: asiakas, joka vittuuntui siitä, että baari suljetaan. Saatanan juntti rupesi väittelemään siitä, menikö baari pari minuuttia liian aikaiseen kiinni. Joillain on ilmeisesti vaikea sisäistää sitä, että ulkona täytyy olla ennen sulkemisaikaa eikä minuuttia tai paria myöhemmin. Perinteinen "kerro sun nimes"- ja "sulla ei ole kohta enää duunia"-asetelmat käytiin lävitse muutaman minuutin sisään kunnes kyllästyin ja käskin lopettaa kiroilun ja meuhaamisen yleisen rauhan nimessä. No sitten alkoi "minä olen sinua vanhempi ja koskaan en erehdy"-paasaaminen. Onneksi enää muutama kuukausi näitä hommia ja sitten toivon mukaan pääsee kouluttautumaan "älä kuse sinne tai saat sakot"-hommiin. Eli tästä se alamäki jatkuu. :D

Noissa kandee olla tosi varovainen jos itse on alihankkjan kautta ja agre tyyppi on firman listoilla. Siinä ei paljon tartte, kun firmasta sanotaan että sun ei tartte tänne enään tulla. Olit oikeassa tai väärässä. Olin joskus suurella kännykkäfirmallamme tietokoneasentajana vuokrafirman kautta, niin siellä sai kyllä aina vähän miettiä mitä sanoo firman omille työntekijöille, meikäläisiä tuli ja meni, kun joku tykkäs kyttyrää...

Noissa kandee olla tosi varovainen jos itse on alihankkjan kautta ja agre tyyppi on firman listoilla. Siinä ei paljon tartte, kun firmasta sanotaan että sun ei tartte tänne enään tulla. Olit oikeassa tai väärässä. Olin joskus suurella kännykkäfirmallamme tietokoneasentajana vuokrafirman kautta, niin siellä sai kyllä aina vähän miettiä mitä sanoo firman omille työntekijöille, meikäläisiä tuli ja meni, kun joku tykkäs kyttyrää...

En edes ollut tuossa kyseisessä firmassa, mutta todella tuttua touhua. Myöhemmin selvisi että malli oli turpa kiinni tai ulos. Poikkeuksena ehkä kauniit naiset, joita pomolla ei ollut niin kiire potkia pihalle.

Mulla o kyl harvinaisen vittupäinen muutaman vuoden vanhempi työntekijä ollut kesäduunissa ohjaajana nyt, olen hänen projektissaan tutkimuspuolella tehnyt avustavia tehtäviä ja koettanut päästä sisään asioihin.

Harkka mennyt sikäli hyvin että osaston pomo antoi mulle sitten omaakin hommaa, kun kuuli että jutut alkavat sujua kohtuudella, että "selvitteles tätä pikkujuttua mikä jäi aiemmin kesken." Tästäkös ko. vanhempi työntekijä sitten alkoi valittamaan että koetan sabotoida hänen projektiaan, sekä että "oot varmaan itse saanut aikaan tämän koko projektin, huomasit ku istuit samassa pöydässä lounaalla ja juttelit pomon kanssa".

Nyt sitten tänään viimeinen niitti oli, että aamulla tuli puhelu ko. työntekijältä, että meikäläisen viikko sitten bookkaama laitteisto pitääkin ehdottomasti saada kyseisen vanhemman työntekijän käyttöön, "kun ei muullon tällä viikolla ehdi". Mulla on aikaraja että tämän viikon aikana pitäisi saada homma kasaan, ja laitteisto o koko viikon muutenki varattuna. Sovittiin sit että tulen iltapäiväksi sitten itse duuniin värkkäilemään sillä, mutta sittemmin taas soitti että "joo tarvin vielä muutaman tunnin ja sähän voisitki oikeestaan tulla 30 min päästä töihin ja paikata sillä aikaa ku mä käyn salilla.. mutta sullahan on koko yö aikaa tehdä, ku ei seuraava bookkaus ole ku vasta klo 09 huomenna!". Soittelin pomolle kännykkään että mites tämä homma nyt menee ja sanoi hänkin vaan että "no selvitelkää jotenki keskenänne tänään ja katotaan huomenna, ku o vähän kiire tässä nyt". Huoh.

Mulla nyt menee koko yö laitteiston kimpussa, semmone 10-12h setti. Joo. Aamulla sitte pomon kansliaan samoilla silmillä että miten vitussa täällä o oikein organisoitu hommat.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom