Hajoilua duunissa? - työpäivän avautumisthreadi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxm
  • Aloitettu Aloitettu
Ja onko se takaisinsoittaminen niin pirun haasteellista. Niissä helvetin kännyköissä on se soittajan nimen näyttö ja jos olen soittanut useamman kerran, niin voisi varmaan tajuta, että on ollut jotain tärkeää asiaa ja soittaa takaisin kun pääsee sieltä palaverista.
Onko se vastaajaviestin jättäminen niin haasteellista, tai soittopyyntö tekstarilla. Jos soittaa, eikä puheluun vastata, niin pitää soittaa uudelleen jos on asiaa. Mä en ikinä soita kuin kavereille takas.

Mutta se mikä vituttaa on ihmiset jotka laittaa puhelimen äänettömälle vaikka ei voi vastata. Esim. palaverissa. Sitten pyöritellään sitä puhelinta ihan hädässä kun se vilkkuu ja ihmetellään, että nyt toi soittaa. Pahimmassa tapauksessa sännätään ulos kesken palaverin. Jos ei voi vastata palaverin aikana, on siinä puhelimessa VIRTANAPPI (tai offline-tila, niinkuin joissain hienommissa vehkeissä olen nähnyt). Mitä vittua sillä tiedolla tekee, että joku yritti tavoittaa sinua? Jos sillä on asiaa oikeasti, se soittaa uudelleen tai jättää viestin. :david:

Sun työ kuullostaa helvetiltä.
Päin vastoin, tuo olisi ihan helmi duuni.
Mutta siinä ei kai olla sellaisessa asemassa, että saa vittuilla vapaasti, joten se siitä helmestä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko se vastaajaviestin jättäminen niin haasteellista, tai soittopyyntö tekstarilla. Jos soittaa, eikä puheluun vastata, niin pitää soittaa uudelleen jos on asiaa. Mä en ikinä soita kuin kavereille takas. [/SIZE]

Itseasiassa on haasteellista, koska jos puheluun ei vastata puolen minuutin aikana, ohjautuu puhelu keskukseen, eikä vastaajaan voi jättää viestiä. Tekstiviestin lähettäminenkin on aika vaikeaa, koska meillä on käytössä jotkut yrityspikanumerot ja kaikki soittamiset työkaverille tapahtuu pikanumeroiden mukaan jotka on ladattu puhelimeen työpaikan palvelimelta ja sieltä ei jostain syystä saa kuin tuon pikanumeron. Tuohon pikanumeroon ei sitten voi lähettää tekstiviestiä.

Sellaset ihmiset, jotka ovat joka toinen viikko saikulla koska a) ovat itse kipeinä b) penskat on kipeinä c) kukaan ei ole kipeänä, mutta edellä mainitut ovat hyviä tekosyitä, ärsyttävät minua tänään suuresti.

Itseasiassa on haasteellista, koska jos puheluun ei vastata puolen minuutin aikana, ohjautuu puhelu keskukseen, eikä vastaajaan voi jättää viestiä. Tekstiviestin lähettäminenkin on aika vaikeaa, koska meillä on käytössä jotkut yrityspikanumerot ja kaikki soittamiset työkaverille tapahtuu pikanumeroiden mukaan jotka on ladattu puhelimeen työpaikan palvelimelta ja sieltä ei jostain syystä saa kuin tuon pikanumeron. Tuohon pikanumeroon ei sitten voi lähettää tekstiviestiä.
No toi on aika poikkeuksellista. Mutta on toi pöljää jos ei sitten ole jotain toimivaa viestijärjestelmää jolla saa ihmisiä kiinni ja niille viestejä.

Mutta jos ON tarjolla se vastaaja, niin ihmiset ei silti jätä vastaajaan viestiä. Vastaaja kertoo, että heppu on yrittänyt tavoittaa 17 kertaa, mutta ei ole kertaakaan jättänyt viestiä. Urpåt ihmiset.

Päin vastoin, tuo olisi ihan helmi duuni.
Mutta siinä ei kai olla sellaisessa asemassa, että saa vittuilla vapaasti, joten se siitä helmestä.

Just siksi se ei oo helmi jos ei saa vittuilla :D

Toisaalta, piilovittuilu se vasta helmeä onkin. Yliystävällinen ja mairea äänensävy, ja sitten kunnon piikittelyä niin ettei sitä voida täysin todistaa. Ah, parhautta :haart:

Mä istun respassa. Pitäis tehdä vierailijoille nimelliset kortit, kun ne pyörii tuolla. Asiasta on sovittu niin, että vieraat vastaanottava isäntä tai hänen assistenttinsa ilmoittaa minulle vieraiden nimet puhelimitse tai sähköpostilla viimeistään edellisenä päivänä, jotta iltavuorolainen voisi tehdä valmiiksi seuraavan päivän vierailukortit.
Mutta tämähän ei käytännössä näin mene!

Tää on ihan parasta respan työssä! Varsinkin, kun ovesta pamahtaa kerralla 80 kiinalaista, jotka kertoo, että tulivat tapaamaan Samia! Ensiksi menee sata vuotta selvittää, että Sami who ja sitten toiset sata vuotta siihen, kun jokaiselle pitää tehdä nimikoitu vieraskortti (johon on tosi kiva tavata niitä nimiä), kun kukaan ei ilmoittanut etukäteen mitään. Ja muut asiakkaathan siellä jonon hännillä on TOOOOOSI tyytyväisiä ;)

Sellaset ihmiset, jotka ovat joka toinen viikko saikulla koska a) ovat itse kipeinä b) penskat on kipeinä c) kukaan ei ole kipeänä, mutta edellä mainitut ovat hyviä tekosyitä, ärsyttävät minua tänään suuresti.

Hanki ensin pari muksua, vie tarhaan aina päiväks ku oot ite duunissa ni on melkoisen hyvä mahis että ne repii jokaisen pöpön sieltä ja ovat vähän väliä kipeenä, siellä kun temmeltää muutamakymmenen räkäposki niin kyllä ne kivasti leviää, ja sit jos sattuu vielä että omat lapsesi eivät mene siitä nuhasta/yskästä kauhean pahaan kuntoon ni ootappa ku tarttuu ittees ja nostaa kuumeen 39 asteeseen.. t: nuorempana en ikinä sairaana, nyt 1v6kk pojan isänä, jo 3kk tarhassakäynnin jälkeen 2* kipeänä.

Joo mut hei joka toinen viikko? Mä olen ihan saletti, että vaikka hankkisin 11 muksua, en olis vuoden ajan säännöllisesti pari viikkoa kuusta kipeänä. Ja vaikka olisinkin, kannattais varmaan miettiä kotiäitiyttä..

Reikäkuvien teko kympin tuntipalkalla, LVI-plannerina on kiva olla:) Rakennemies tehny todella siistit kuvat, joista ei ota hullukaan selvää.

Hanki ensin pari muksua, vie tarhaan aina päiväks ku oot ite duunissa ni on melkoisen hyvä mahis että ne repii jokaisen pöpön sieltä ja ovat vähän väliä kipeenä, siellä kun temmeltää muutamakymmenen räkäposki niin kyllä ne kivasti leviää, ja sit jos sattuu vielä että omat lapsesi eivät mene siitä nuhasta/yskästä kauhean pahaan kuntoon ni ootappa ku tarttuu ittees ja nostaa kuumeen 39 asteeseen.. t: nuorempana en ikinä sairaana, nyt 1v6kk pojan isänä, jo 3kk tarhassakäynnin jälkeen 2* kipeänä.

Näin se vaan monella menee valitettavasti...hyvä jos ei kenkää saa duunista lopulta tuon takia.

Joo mut hei joka toinen viikko? Mä olen ihan saletti, että vaikka hankkisin 11 muksua, en olis vuoden ajan säännöllisesti pari viikkoa kuusta kipeänä. Ja vaikka olisinkin, kannattais varmaan miettiä kotiäitiyttä..
Välillä lapset on vuorotellen kipeenä, erit. talviaikaan. Silloin sitä ollaan pois duunista. Ja miksi ei käyttäisi siihen suotua oikeutta??

Duunista saan palkan, muita ambitioita mulla ei sinne suuntaan ole. Jos saan sen saman palkan olemalla kotona sairaan lapsen kanssa, en kai mä nyt saatana töihin mene?! Lojaalisuus ym. on ihan paskaa, mulla ei lojaaliutta löydy näissä asioissa työkavereita kohtaan - jos lapsi on kipeä, minä olen pois, vaikka menisi firma konkkaan tai kaikki saman käytävän akat saisi burn outin, ihan sama.

Juuri tuon ja raskausmahdollisuuden takia nuoria naisia ei pitäisi koskaan palkata. Ja vanhat naiset on vihaisia. Noh kai sitten naisia vain ei pitäis palkata ollenkaan. Ja niittenhän paikka onkin kotona...

Edit: hups, unohdin että hoidin itse tänään puolipäivää muksua kotona :) Aika ärsyttävää kun hommat jää hoitamatta töissä ja menee myöhään mutta minkäs teet... (ei kyllä olla Jepun kanssa samassa työpaikassa)

Mua nyt ei silleen kiinnosta kenenkään avautumiset aiheesta, koska ne ei muuta sitä, että tänään mua kyseinen asia ärsytti.
Mulle on ihan sama monta naperoa teillä on kipeenä himassa, te ette ole meillä töissä.

Edit: Sen verran, jos vuoden 52:sta viikosta ihminen on säännöllisesti puolet pois, se on ihan normaalia vai?

Mua nyt ei silleen kiinnosta kenenkään avautumiset aiheesta, koska ne ei muuta sitä, että tänään mua kyseinen asia ärsytti.
Mulle on ihan sama monta naperoa teillä on kipeenä himassa, te ette ole meillä töissä.

Edit: Sen verran, jos vuoden 52:sta viikosta ihminen on säännöllisesti puolet pois, se on ihan normaalia vai?

Jos se toimittaa niistä sairauslomalaput ja ne on hyväksyttäviä syitä niin mikä jottei.. jos taas ei toimita, niin syy ei ole työntekijässä vaan pomossa. On se jännä juttu ettei ymmärretä jos joku on lastensa takia pois töistä, ja jos taas joku rakastaa työtään niin paljon että olisi valmiina uhraamaan lastensa hyvin voinnin jonkun viikkoraportin takia, niin toivottavasti ei lapsia saakkaan.

Edit: meinasin purnata lisääkin mut en taida jaksaa nähdä vaivaa, kyllä jepukin tän ymmärtää kun saa lapsia sitten.

Täällä puolusteltiin useammaltakin taholta tuota rahan antamista koenumeroista. Opitaanko silloin oikeasti asioita vai opitaanko tuottamaan ne vaan halutulla tavalla paperille? Idealistisesti ajateltuna tämä on hyvä esimerkki siitä, miksi täällä yhteiskunnassa juostaan koko ajan vaan rahan perässä. Näköjään se opitaan jo koulussa...suorittamisen kulttuuri kukoistaa ja aina saa palkkioksi rahaa...mihin sitä aitoa oppimista tarvitsee? Teen elämässä vaan ne asiat mistä rahalla palkitaan?

Jossain vaiheessa pitäisi varmasti oppia itsekin ymmärtämään, että opiskelusta ja oppimisesta saattaa olla hyötyä useallakin taholla. Nyt joku varmasti kommentoi, että okei...pienellä rahasummalla on hyvä ohjata hommaa oikeaan suuntaan...no joo...mutta tuntuu kuitenkin, että siitä saattaa tulla monelle tapa, joka johtaa juuri tällaiseen suorittamisen kulttuurriin, jolloin ei olla valmiita tekemään yhtään mitään ellei siitä saa palkkiota...itsenäinen ajattelu tuhoutuu täysin.

Täällä puolusteltiin useammaltakin taholta tuota rahan antamista koenumeroista. Opitaanko silloin oikeasti asioita vai opitaanko tuottamaan ne vaan halutulla tavalla paperille? Idealistisesti ajateltuna tämä on hyvä esimerkki siitä, miksi täällä yhteiskunnassa juostaan koko ajan vaan rahan perässä. Näköjään se opitaan jo koulussa...suorittamisen kulttuuri kukoistaa ja aina saa palkkioksi rahaa...mihin sitä aitoa oppimista tarvitsee? Teen elämässä vaan ne asiat mistä rahalla palkitaan?

Jossain vaiheessa pitäisi varmasti oppia itsekin ymmärtämään, että opiskelusta ja oppimisesta saattaa olla hyötyä useallakin taholla. Nyt joku varmasti kommentoi, että okei...pienellä rahasummalla on hyvä ohjata hommaa oikeaan suuntaan...no joo...mutta tuntuu kuitenkin, että siitä saattaa tulla monelle tapa, joka johtaa juuri tällaiseen suorittamisen kulttuurriin, jolloin ei olla valmiita tekemään yhtään mitään ellei siitä saa palkkiota...itsenäinen ajattelu tuhoutuu täysin.

Lapsilla motivaatio opiskeluun jää aika tavalla jalkoihin, kun elämässä on paljon muuta kivempaa. Tottakai pitää jotenkin kannustaa, koska tällä hetkellä koulujärjestelmä on sellainen, että on opittava. Ilman, että asiat jää päähän ei selviä sitten myöhemmissä opinnoissa. Toki koulun ideaali (opitaan, koska oppiminen on kivaa) on tosi hieno ajatus, mutta käytännön toteutus tökkii. Opetusryhmät on liian isoja, liian osa opeista vittuuntuneita työhönsä ja oikeastaan ketään ei loppujen lopuksi kiinnosta se, että kokeeko lapsi iloa oppimisesta, kun ainoa, mikä ratkaisee on se todistus, jota varten pitää opiskella jonkun toisen määrittämiä "tärkeitä" asioita koetta varten.

Aidon oppimisen aika on sitten joskus peruskoulun jälkeen. Onneksi aika iso osa porukasta haluaa joku päivä oppia ihan oikeasti erinäisiä asioita ihan itseään varten ja korkeamman asteen koulutuksessakin motivaatiota on riittävästi, että suoriutuu opinnoista. Ihan itseään varten sekin.

Jos vanhemmat ei parempaa motivaattoria keksi niin on se nyt parempi, että joku asia ajaa lapsen yleissivistyksen pariin verrattuna siihen, ettei lasta kiinnosta tipan tippaa.

Muutenkaan en lähtisi tässä asiassa vanhempia syyttelemään, vaan koko systeemiä, joka onnistuu tuhoamaan nuorison oppimisen ilon taidokkaasti peruskoulun aikana. Lähes poikkeuksetta jokainen ekaluokkalainen on aivan innoissaan koulusta ja mitä vanhempaan koululaiseen mennään sitä hiipuneempi se into on kadoten lopulta kokonaan yläasteen tienoolla.

Koulu olisi ihan erilainen paikka, jos sen syvin tavoite olisi oppimisen ilon saavuttaminen.

Ps. Itsekin myönsit tekeväsi työtäsi vain siksi, kun ei parempaakaan ole tarjolla. Sorrut sinäkin siihen suorittamisen kulttuuriin ja rahan perässä juoksemiseen. Se heijastuu aivan varmasti oppilaisiinkin, ettei enää nappaa. Ja sitten pikkuhiljaa ei enää niitäkään nappaa.

Ps. Itsekin myönsit tekeväsi työtäsi vain siksi, kun ei parempaakaan ole tarjolla. Sorrut sinäkin siihen suorittamisen kulttuuriin ja rahan perässä juoksemiseen. Se heijastuu aivan varmasti oppilaisiinkin, ettei enää nappaa. Ja sitten pikkuhiljaa ei enää niitäkään nappaa.

...näin tosiaan on...olen täysin tämän yhteiskunnan tuote ja varmaan suorituskeskeisin kaveri mitä tää maa päällään kantaa. Oon vaan vetäny kaikki läpi mutta millon oisin oikeesti miettiny yhtään mitään. Tuntuukin siltä, että olen käynyt kouluja ihan saatanasti mutta en oo oppinu yhtään mitään. Siksi kannustaisinkin tohon omaehtoiseen oppimiseen enemmän. Haluan kuitenkin korjata virheesi siitä, että juoksisin rahan perässä. Etsin toisen alan hommia, koska uskon viihtyväni niissä paremmin (niistä todennäkösesti saa vähemmän palkkaa kuin opena). Olen myös harkinnut vakavasti siirtymistä takaisin uinninvalvojaksi (vakituinen paikka, joka odottaa koko ajan taustalla). Missään vaiheessa en ole sanonu juoksevani rahan perässä.

...näin tosiaan on...olen täysin tämän yhteiskunnan tuote ja varmaan suorituskeskeisin kaveri mitä tää maa päällään kantaa. Oon vaan vetäny kaikki läpi mutta millon oisin oikeesti miettiny yhtään mitään. Tuntuukin siltä, että olen käynyt kouluja ihan saatanasti mutta en oo oppinu yhtään mitään. Siksi kannustaisinkin tohon omaehtoiseen oppimiseen enemmän. Haluan kuitenkin korjata virheesi siitä, että juoksisin rahan perässä. Etsin toisen alan hommia, koska uskon viihtyväni niissä paremmin (niistä todennäkösesti saa vähemmän palkkaa kuin opena). Olen myös harkinnut vakavasti siirtymistä takaisin uinninvalvojaksi (vakituinen paikka, joka odottaa koko ajan taustalla). Missään vaiheessa en ole sanonu juoksevani rahan perässä.

Mä tarkoitin rahan perässä juoksemisella sitä, että käyt ylipäätään töissä. Mikäänhän ei sua estä rupeamasta työttömäksi. Keksin ainoana syynä sen, että rahaa tulee vähemmän. Tai no, tietty jos on jotain moraalia. Toisaalta taas se voi olla palvelus sun oppilaille.

Itse olen opettaja ja rakastan työtäni yli kaiken. Tällä hetkellä olen erityisluokanopettajana luokalla, jossa on hyvin vaikeita tapauksia. Oppilaista löytyy myös sitä ihmistyyppiä, jota ei voisi mikään koulu vähempää kiinnostaa eikä siinä auta mikään lahjominen, uhkailu, pelottelu tai painostaminen. Tällä hetkellä tutkailen valtakunnallisen opetussuunnitelman oppimistavoitteita ja on se kumma, kun ei siellä lue, että pitää osata erottaa fakta ja fiktio tai tuntea ulkoa joku tietty vuosiluku. Tosi yleisiä ne tavoitteet siellä on ja aika järkeviäkin. Ei voi käsittää, miten ihmeessä ne muuttuu oppikirjan tekijöiden seka koulujen opetussuunnitelmissa aivan yksityiskohtaisiksi tiettyjen asioiden osaamiseksi ulkoa.

Mä tarkoitin rahan perässä juoksemisella sitä, että käyt ylipäätään töissä.

Eli kaikki, jotka käyvät töissä juoksevat rahan perässä? Jokaisen työssäkäyvän motiivi on pelkästään raha? Juurihan sanoit itsekin, että rakastat työtäsi. En ymmärrä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom