Hajoilua duunissa? - työpäivän avautumisthreadi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxm
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Alyssa on vuodatuksesta päätellen duunissa Blankossa ;-)

Itseä hajottaa nää iltavuoro-aamuvuoro kombot, taaskin huimat 5 tuntia nukkunut ja taas pitäis pian lähteä töihin. Onneks huomenna vapaata ja sen jälkeen 4 iltaa peräkkäin, sopii tällaiselle yöeläimelle paljon paremmin.

Liiketoimintakonsultointikeissi suht nuorella ja kokemattomalla tiimillä -> asiakasyrityksen vastaava ei ottanut juttua ollenkaan tosissaan - esittelee työkaverille: "Pojat tuli tässä vähän konsultoimaan". Sovituista aikatauluista ei pidetty kiinni ja tekstiviestillä sai vain ilmoituksen "Lähdenpä tänään aiemmin pois töistä, joten älkää tulko". Kysyttäessä, että milloin lähtee pois, tulee viesti reippahan tunnin päästä: "Lähden just."

Aaah...

Viime viikon melkein jokaisena päivänä väänsin yhtä suht simppeliä asiakastyötä kun vastaavan myyjän ohjeistuksista ei saanut tolkkua, kaveria ei saanut millään kiinni ja selvennökset määrityksiin eivät oikeasti selventäneet mitään. Itse toimeksiantokin oli luokkaa "hoida homma jotenkin", eli stoppi olisi pitänyt laittaa jo siinä vaiheessa ja vaatia kunnon määrityksiä kirjallisessa muodossa.

Nimittäin onnistuin sitten itse ihan viime metreillä härsimään toimituksen huolimattomuudellani. Bussikuljetus pikkujouluihin kun oli kohta saapumassa ja ajatukset eivät enää olleet työhommissa.

Virhe oli luokkaa mitätön, mutta vituttaa oma naiivi tapa hoitaa homma, vertahan tuossa kaivoi omasta nenästään alusta asti. Kun olisi heti ensimmäisenä päivänä jaksanut nostaa perseensä penkistä, kävellä myyntihemmon luokse ja käyttää 15 minuuttia aikaa speksien selventämiseen niin olisi säästynyt tuntikaupalla aikaa ja paljon harmia. Toivottavasti siperia opettaa.

Menee hermot ihan vitun itsepäisen kollegan kanssa, jonka ammattitaito ei kaiken lisäksi sovi paskan vertaa tähän paikkaan ja tulee ihan naurettavia ehdotuksia caseissä. Sitten kun alkaa puhumaan linjan muuttamisesta niin tulee vaan sitä, että nyt ei lähdetä muuttamaan mitään vaan edetään samalla kaavalla. Niin, vaikeahan se on muuttaa mitään jos ei tyyppi tajua niistä asioista hevon vittuakaan.

työkaverin tuolin renkaat pitää helvetillistä ääntä! kauhee viilto korvis aina kun toi pyörii sillä. *ittu viel samas huonees pitää editoida yhtä videoo

Sermin takana istuu nainen, jolla on tosi isoja ongelmia painonsa kanssa. Jos hänen pitää käydä vaikka vessassa (noin 15 metrin matka suuntaansa), niin takaisin tultua kuuluu 10min ajan "kriiiihhh, piiiihhhh, kriiiihhhh, piiihhhh) sermin takaa kun tyyppi ei meinaa saada henkeä. Tuntuu kuin tekisin töitä Darth Vaderin naapurina. Ihmettelen, miten joku voi oikeasti olla noin paskassa kunnossa jo nelikymppisenä.

Pari kertaa tunnissa kuuluu sermin takaa ääniä, kun avataan suklaapatukan käärettä yms. Hyötyliikunnasta ei ole tietoakaan, sillä joka päivä ruoka-aikaan varmistetaan kyyti puhelimella "hei tuutko sitten hakee mut iltapäivällä kun en jaksais kävellä kotiin?"

Tuon raskas hengitysääni on todella häiritsevää, kun yrittää itse tehdä keskittymistä vaativaa hommaa. Tämä oli pomoni käsitys "ohjelmoijalle sopivasta rauhallisesta työympäristöstä" (yhteensä 4 ihmistä samassa huoneessa).

Asiakkaat jotka alkaa pätemään mulle miten asiat pitäs hoitaa. Ja kyse jostain pilkunnussimisesta, jota voi tehdä tavalla a tai b tai c ja olen itse valinnut vaikka tavan B.

Paska pomo joka kusettaa nuoria työntekijöitä. Heinäkuusta 2008 ollut tittelillä harjottelija ja palkka sen mukanen. Ikävä kyllä vaan harjotteluaikaa ei ole rajotettu tessissä, että tässä sitä mennään niin kauan ku parempaa ei löydy samalta alalta.... No mutta toivotaan että parista työhakupaikasta vastataan. :-) Tää lafka on niin läpimätä muutenki. teen työtä paskapalkalla joka edellyttää että mä juoksen tänne sillon ku joku duunari sairastuu enkä saa tuuraajaa. pomo myös sano viime kesänä että "kun nyt meet sinne kesälomalle niin älä sitte jätä liikettä ihan pulaan jos tulee jotain sairastapauksia että sä kuitenki vastaat siitä." siis mitä vittua? kun mä olen lomalla niin OLEN LOMALLA. ilmeisesti laki sanoo, ettei mulla ole mitään velvollisuutta juosta töihin kesken lomaN?

ARGH VITTU VIHAAN TÄTÄ TYÖTÄ NYT. VITUTTAA KAIKKI. onneks työ on loppupeleissä helppoa. tänäänki ollu 3 asiakasta joista 2 ollu vittupäitä. muun ajan oon tehny mitä oon halunnu tehdä.

Minkä alan duunia teet?

Samalla tavalla meidän firmassa kaikki revitään irti työntekijöistä. Mäkin olin harjoittelijan palkalla aika kauan, mutta marraskuussa tuli 6kk täyteen ja ravintola-alan TES:in mukaan 6kk jälkeen pitää alkaa maksaa oikeaa palkkaa. Nyt saan sitten vihdoinkin "kunnon" palkan (joka on edelleen tietysti liian pieni :D). Mun olisi periaatteessa kuulunut saada kokemuslisää (yli 2v työkokemusta), mutta vaikka sanoin asiasta useasti pomolle ja ravintolapäällikölle, mitään ei tapahtunut. Nyt aion liiton kautta selvittää että olisiko mulle pitänyt maksaa kokemuslisää. Jos olisi, perin varmasti saatavani takautuvasti siinä vaiheessa kun lopetan tuolla. Nyt ei uskalla, koska se olisi varma potkujen paikka jos tekisin niin.

"kun nyt meet sinne kesälomalle niin älä sitte jätä liikettä ihan pulaan jos tulee jotain sairastapauksia että sä kuitenki vastaat siitä." siis mitä vittua? kun mä olen lomalla niin OLEN LOMALLA. ilmeisesti laki sanoo, ettei mulla ole mitään velvollisuutta juosta töihin kesken lomaN
Eihän sulla olekaan. Yrittäjällä tulee vain helposti ajatuskuvio, että kun hän uhraa lomansa ja vapaa-aikansa lafkan pyörittämiseen, niin kyllä muutkin on valmiita siihen. Eihän nyt firmaa voi pulaan jättää, kun kyse on kuitenkin yhteisestä edusta. Sitten kun siitä kieltäytyy, niin onkin hyvin nopeasti huonon motivaation omaava laiska työntekijä, joka ei tajua olla kiitollinen työpaikastaan.

Itse en ole ollut varsinaisesti yrittäjä, mutta rahoitin itseäni ja muutamaa jatko-opiskelijaa kahdeksan vuotta erilaisin tulos-tai-ulos projektein. Voin sanoa, että kyllä vitutti kun "työntekijä" (jatko-opiskelija), jonka palkan hankin joskus 60 tuntisilla viikoilla ilman lomia, kieltäytyi kaikesta vähäänkään työhön liittyvästä siksi kun hän oli lomalla. Ei voinut tulla laittamaan nimeäänkään paperiin, jolla pyrittiin turvaamaan lisärahoitus hänelle ja muille.

Koitin selittää oppilaalle yksinkertaista tehtävää rautalankatyylillä ja tyyppi vaan jankkaa mun selityksen päälle: "MÄENTAJUUMÄENTAJUUMÄENTAJUUMÄENTAJUUMÄENTAJUUMÄENTAJUU". Teki mieli huutaa sille, että vittu, jos kuuntelisit niin voisit ehkä tajutakin! Sen sijaan selitin rauhalliseen ääneen tehtävän ja kävin sitten "vessassa" eli poistuin hetkeksi luokasta irvistelemään vitutustani.

Loistava ketju. Jos kaiken vitutuksen kirjottaisi, niin menisi vuorokausi. :D

No nyt just ei vituta kun oon ollu pari ylimäärästä päivää vapaalla.

Mutta yksinkertainen tyhmyys jaksaa vituttaa ja jääräpäisyys. Ja tätä esiintyy kovin usein 50 vuotiaissa keskijohdon edustajissa. Ollaan niin saatanan olevinaan työnjohtajana, johon noustu duunarin pallilta ja sitten ei kapasiteetti riitä muistamaan edes omaa nimeä.

Multa nyt muutenkin kaikki kysyy kaiken, olenhan varastokeisari ja munhan pitää tietää kaikki mahdolliset tavarat ja niiden sijainnit. Oikein hieno tietojärjestelmäkin tuli uusi ja ihan vitusti palaa aikaa kun kaiken säätää sielä paikalleen. Niin sitten sieltä ei voi katsoa vaan pitää soittaa minulle. Ihan kun voisin ulkoa kaiken muistaa, vaikka paljon muistakin ei siinä.

No siitä pääsee toiseen vitutukseen, mikä täällä olikin jo mainittu. Eli ne puhelimet. Samat ihmiset, jotka ei millään voi vastata niihin puhelimiinsa, vittuilee toisille kun puhelimiin ei vastata. No joo, ei sitä itsekään kannattas aina kuljettaa mukana ja pitäs jättää ihan periaatteesta vastaamatta niin ei ehkä vittuiltas sitten kun ei kerran ehdi vastata. Mutta mä en tosiaan voi ymmärtää, että miksei siihen työkaverin puheluun voi soittaa takas? Varmaan sillä on asiaa kun se on soittanut? Ja vastaajasta ei oo sen enempää hyötyä kun ei niitä vastaajaviestejä kuunnella.

Ja meilläkin on kans tota spedeilyä noiden sähköpostien kanssa. Eli pitää niitä kopioita viskoa pitkin taloa kaikenmaailman esimiehille ja sellaisiksi haluaville vaikkei asia niitä tippaakaan koske. Sitten kun jotain samalla kysyy näiltä muilta, niin ei niihin kukaan koskaan mitään vastaa.

Taitaa olla samat ongelmat vähän joka talossa?

Tämänhetkisessä työssä ei oikein ärsytä mikään, mutta eräässä kesätyössä meinasi palaa käämit aina välillä..

Minä kassalla myymässä mm. lippuja, esimerkissä Pirjo-Petteri 132cm ja Iskä.
Ison cartingauton ajajan minimipituus 140cm.

Iskä: "Kyllä meidän Pirjo-Petteri on 140cm!"
Minä: "Jos hän menisi tuohon mitan viereen, voisin tarkistaa asian"
*Pirjo-Petteri menee*
Minä: "Valitettavasti hän on liian lyhyt ajamaan tällä autolla"
Iskä: "Varvista nyt vähän! KYLLÄ MEIDÄN PIRJO-PURJO-PETTERI on ennenkin ajanut cartingia! Eikö tässä nyt vois vähä joustaa?"
Minä: "Valitettavasti ei. Tässä on ihan turvallisuudesta kys--"
Iskä: "KYLLÄ TEILLÄ ON PASKA PAIKKA, KYLLÄ PIRJO-PURJO-PETTERI ON SAANUT X-PAIKASSAKIN AJAA! KUULES NYT TYTTÖ, ÄLÄ SINÄ ALA NEUVOMAAN SIINÄ, TEILLÄ ON IHAN PASKAT SÄÄNNÖT--"

Sermin takana istuu nainen, jolla on tosi isoja ongelmia painonsa kanssa. Jos hänen pitää käydä vaikka vessassa (noin 15 metrin matka suuntaansa), niin takaisin tultua kuuluu 10min ajan "kriiiihhh, piiiihhhh, kriiiihhhh, piiihhhh) sermin takaa kun tyyppi ei meinaa saada henkeä. Tuntuu kuin tekisin töitä Darth Vaderin naapurina. Ihmettelen, miten joku voi oikeasti olla noin paskassa kunnossa jo nelikymppisenä.

Pari kertaa tunnissa kuuluu sermin takaa ääniä, kun avataan suklaapatukan käärettä yms. Hyötyliikunnasta ei ole tietoakaan, sillä joka päivä ruoka-aikaan varmistetaan kyyti puhelimella "hei tuutko sitten hakee mut iltapäivällä kun en jaksais kävellä kotiin?"

Tuon raskas hengitysääni on todella häiritsevää, kun yrittää itse tehdä keskittymistä vaativaa hommaa. Tämä oli pomoni käsitys "ohjelmoijalle sopivasta rauhallisesta työympäristöstä" (yhteensä 4 ihmistä samassa huoneessa).

Entäpä kun ollaan ah, niin mukavassa avokonttorissa jossa tekee töitä 20-30 henkilöä tälläisenä flunssakautena!? Jokasuunnasta kuuluu kauhea rykiminen ja niiskutus ja jotenkin porukalla tuntuu olevan suuria vaikeuksia niistää nenäänsä jottei tarvitsisi vetää sitä räkäänsä poskionteloihin koko työpäivää. Lisäksi rauhallista työympäristöä rikkoo parin minuutin välein puhelimet, tietysti soittoäänet pitää olla sen verran lujalla että ne kantautuu työpisteeltä tuonne kahvitilaan, jossa tavoiteltava henkilö lukee intensiivisesti Kauppalehteä (oikeesti seiskaa). Kaikki nämä ongelmat poistuisivat kohdaltani jos saisin kuulokkeet korvilleni, joista voisi luukuttaa musiikkia korville mutta yhtiön it-nerot ovat tulleet siihen tulokseen että äänikortit ovat tietoturvariski ja omat matkaradiot puolestaan paloturvallisuusriski älyttömän sähkönkulutuksen lisäksi :hyper:

1. Luuletko ettei kukaan ole siitä sanonut? Kaikkia se asia vituttaa.
2. Luuletko että se auttaa hevonvittuakaan sanoa asiasta kun kerran tähänkin asti ollaan pärjätty tällaisilla listoilla ja joustamiskäytännöllä?

Tuossapa se ratkaisu piileekin. Kerran joustaa niin saa sen jälkeen olla aina joustamassa. Tietysti työkaveria ei kehtaa jättää pulaan, mutta yhdessä työntekijöiden kanssa sovittuna ton voisi toteuttaa, eli työt tehdään vain ja ainoastaan työvuorolistojen mukaan. Huutoahan siitä tulee, mutta onhan tuossa syytä kyllä huutaa takaisinkin päin. Kaverini oli Mäkkärissä parin vuoden ajan töissä ja työvuorolistat tarkoitti sitä että tuntia ennen soittivat sille että kohta alkaa työvuoro ja kestää sen ja sen verran. Ko. yrittäjän mäkkäreihin eivät ottaneet, ainakaan tuolloin, ainuttakaan työntekijää joka olisi kuulunut liittoon, eikä liiton mainoksia saanut olla esillä edes henkilökunnan vessan seinällä :D

[YLEISTYS] Palvelualoilla (naisvaltaiset alat yleensäkin) näitä työehtoja ja oloja kierretään härskisti. Esim. teollisuudessa en ole kuullut kertaakaan että työehtoja olisi poljettu vastaavalla tavalla ilman että seurauksena olisi ollut myös rahallisesti pätevät korvaukset (pl. kesäjampat ja ulkomainen työvoima) joista palvelualoilla saa vain uneksia. [/YLEISTYS]

...Lisäksi rauhallista työympäristöä rikkoo parin minuutin välein puhelimet, tietysti soittoäänet pitää olla sen verran lujalla että ne kantautuu työpisteeltä tuonne kahvitilaan, jossa tavoiteltava henkilö lukee intensiivisesti Kauppalehteä (oikeesti seiskaa). Kaikki nämä ongelmat poistuisivat kohdaltani jos saisin kuulokkeet korvilleni, joista voisi luukuttaa musiikkia korville mutta yhtiön it-nerot ovat tulleet siihen tulokseen että äänikortit ovat tietoturvariski ja omat matkaradiot puolestaan paloturvallisuusriski älyttömän sähkönkulutuksen lisäksi :hyper:

Äänikortti tietoturvariski, päivän paras selitys :hyvä: Kokeiles mp3-soitinta tai musakännykkää, keksiiköhän ne niistäkin jotain hirveyksiä.

Avokonttorit on kyllä niin totaalisia tehokkuuden tappajia (en onneksi itse ole moisessa). Eräs johtaja kehui avokonttoria sanomalla, että "ne on käteviä, kun kuulee puhelimensa soivan, vaikka itse olis kuinka kaukana".

Itseäni hajottaa totaalisesti pitkien työpäivien ja stressin seurauksena iskenyt kuume ja pahoinvointi. No eipähän tartte olla duunissa.

Äänikortti tietoturvariski, päivän paras selitys :hyvä: Kokeiles mp3-soitinta tai musakännykkää, keksiiköhän ne niistäkin jotain hirveyksiä.

Tai ihan vaan korvatulppia, ite nykyään käytän ongelmitta. Earit päässä koteloituu hyvin omiin puuhiinsa melkeen paikassa kun paikassa.

Etelä- ja Väli-Amerikan kontaktit hajottaa, en tiedä auttaisiko kielen osaaminen, minulla alkaa olla paha luottamuspula sille suunnalle parin peräkkäisen vastoinkäymisen jälkeen... jos onnistumisedellytys on enintään 2,5% niin kai siitä voisi mainita kumppanille??? vai onko se kohteliasta antaa itse huomata muutaman vuoden ja useamman euron jälkeen :curs:

Selittely. Voi vittu. Eikö se nyt ole päivänselvä asia, että jos sun alainen mokaa, on se myös sun moka? Ihan turha alkaa selitellä, että "en mä tiennyt", "se ei oo ihan terävimmästä päästä" (+virnistys perään) tai "en mä ehdi joka asiaa katsomaan". Kiviäkin kiinnostaa tuollaiset sen vika -selittelyt, kun vahinko on jo tapahtunut. Kehitysehdotuksia kuulisin kyllä mielelläni. Mitä se tykkäisi, jos mä puolestani kieltäisin kaiken vastuuni ja haukkuisin sitä samalla tavalla omalle esimiehelleni?

Tiedän ihan tarkkaan, että aina ei voi tietää mitä se alainen tekee ja että mokia tulee tehtyä. Ei siinä mitään. Silloin kannetaan se esimiesvastuu ja sanotaan omalle esimiehelle, että "meidän moka - ei tuu toistumaan" ja pidetään myös sanasta kiinni.

Hommat voisi jatkossa toimia paremmin, kun tajuttaisiin, että paskan kuuluu valua YLÖSpäin komentoketjua, eikä alas sen ruohonjuuritasolla konkreettista työtä vääntävän kaverin niskaan. Esimiehenä sun kuuluu opastaa, kannustaa, taistella resursseista ja toimia paskakilpenä, jotta alainen saa työrauhan. :curs:

Pleijjeri, otan osaa, kuulostaa helvetilliseltä työympäristöltä :D

Ehkä mulla on maailman huonoin keskittymiskyky, mutta oma toimistohuone parantaa kyllä työtehoa todella paljon. Juttelin paikan pomon kanssa asiasta, ja hänen mukaansa tutkijoiden työ on sen verran vaativaa, että heillä on kaikilla oltava oma huone. Ohjelmistojen arkkitehtuurisuunnittelu ja -toteutus on sen sijaan kuulemma "tukityötä", joka luokitellaan samaan kategoriaan sihteerinhommien yms kanssa. Tuolla perusteella kaikkia paitsi tutkijoita voi meillä sijoittaa töihin suunnilleen minne tahansa, missä on tyhjää tilaa.

Noista kannettavista soittimista sen verran, että eiköhän se it-tuki keksi niitäkin vastaan selityksen. Onhan se todella realistista, että USB:hen liitettävä MP3-soitin levittää viruksia työpaikan koneelle ihan automaattisesti. En ole kyllä ikinä kuullut, että äänikortti menisi samaan kategoriaan. Nuo it-tuet on yleensä aina mielenkiintoisia tapauksia muutenkin. Meillä kesti 4 kuukautta, että saivat asennettua mun koneelle yhden netistä ladattavissa olevan opensource-ohjelman. Edes localadmin-oikeuksia ei voi saada omalle koneelle, joten kaikki pienetkin asennukset menee it-tuen kautta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom