Hajoilua duunissa? - työpäivän avautumisthreadi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxm
  • Aloitettu Aloitettu
Jos on Vaasassa töissä tuollaisessa, niin eikös se Wärtsilä tai joku sen alihankkija taida olla.. me sitten käytetään omissa tuotteissa tuon Wärtsilän tekemiä "pieniä" komponentteja..

Toimihenkilöt lakossa.. kokoajan joku soittelee jotain ja pitäis jotain työntekijöitäkin viel paapoa.. mut pakkis pelastaa aika paljon. Kuva-threadi on ollut tänään paras, mut kai sitä pian vois välipalan ottaa ja sit alkaa pelailla king.com:ssa.. ennen Mave-treenejä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Alakoulun puolella tulee opettajana hajoiltua päivittäin. Tässä työssä on kyllä tullu huomattua, kuinka vitun hölmöjä aikuiset (lasten vanhemmat) voivat olla. Esimerkkinä tästä voisi olla vaikka rahalla lahjominen...jos kouluviikko menee hyvin saa rahaa tai hyvä koenumero poikii seteleitä. Mullakin huonon koenumeron saaneet pojat olivat enemmän huolissaan siitä, ettei nyt tule rahaa kotona. Muutenkin, kun ote on menetetty niin yritetään kaveerata lapsen kanssa ja lahjoa tätä ties millä asioilla. Ja ne sähköpostit on ihan omaa luokkaansa, mitä vanhemmilta tulee...sellaista runoilua, että oksat pois...ja siihen vielä lisäksi kertomuksia omista elämänkohtaloistaan...kiinnostaa ihan vitusti. Sen lisäks vielä kysellään multa, mitä lapsen kanssa pitäisi tehdä kotona kun ei lapsi tottele mitenkään. Onneks on toinenkin tutkinto...on nimittäin alanvaihto heti edessä, kun vaan löytyy toisen alan hommia.

Niin ja ei yhtään vähäisimpänä vitutuksen aiheena tule se, että mulle on lykätty luokka, joka on saanut jo pari vuotta mellastaa ihan miten haluu. Yritä siinä sitten saada homma toimimaan. Ei kerrottu työhaastattelussa ihan kaikkea ei...

Itseäni hajottaa vielä tuo työharjoittelu raksalla. On ihan helvetisti hyötyä tuo lautojen kantaminen ja muu kiva kuten naulastaminen. Siis miksi vitussa joku työharjoittelu pitää olla kun eihä siellä saa tehä mitään. No joulukuun 18päivä loppuu koko vitun koulu. WÄBÄÄ

Piti kirjottaa kuinka paljon vituttaa kaikenlaiset asiat töissä, mutta tulin hyvälle mielelle kun näin Super Tedin avatarin. Super Ted oli pienenä mun lemppari-ohjelma. :haart: Voi että sentään.

Itseäni hajottaa vielä tuo työharjoittelu raksalla. On ihan helvetisti hyötyä tuo lautojen kantaminen ja muu kiva kuten naulastaminen. Siis miksi vitussa joku työharjoittelu pitää olla kun eihä siellä saa tehä mitään. No joulukuun 18päivä loppuu koko vitun koulu. WÄBÄÄ

Kyllä mua hajotti työharjottelussa enemmänki se että annettiin melkein liikaa vastuuta välillä. Olin putkarina tekemässä Kodin Terraa ja ABC:tä niin kaikki hommat mitä pystyi vaan niin pistettiin mulle. Aluks meinas hajottaa kun olin kujalla hieman mutta lopussa oli jo kivaa tehä isojen ihmisten töitä.

Hajottaa ihan vitusti työharjottelus tällä hetkellä atk "hommis". Ei oo mitään töitä, pelkkää istumista ja näen kerran päiväs ihmisen aamulla ku mulle avataan mun toimiston ovi kun ei oo itellä ees avainta sinne. Joka päivä on täysin samanlainen ja se rupeaa 5 kuukauden jälkee jo vähä nakertamaan. Aluks oli kivaa ku internettiäkään ei ollu vielä selannu kokonaan läpi :D

kiitos. pelastitte työpäiväni.

Jatkakaa please

IT-alihankkijan elon ihanuutta: asiakaalta itseltään tulee niiden omat hommat myöhässä, mutta meidän aikataulut ei saa sen takia venyä. Se mitä sieltä tulee on jotain ihan muuta kuin on sovittu, mutta sekään ei saa vaikuttaa meidän aikatauluun. Ja nehän on kuulemma just niinkuin on sovittu, ellei pystytä todistamaan toisin.

Ja jos mitä tahansa on pielessä, niin eikös mun puhelin soi ja vittuilu ala, lomalla tulee sentään vain tekstiviestejä. Sitten meillä tiimi etsii ongelmat ja löytää ne lähes aina asiakkaan omista tai sen muiden alihankkijoiden hommista. Sitten kerrotaan heille missä ongelma on ja miten se korjataan. Ja jäädään odottamaan seuraavaa puhelinsoittoa.

Kiitos tästä threadistä.

Alakoulun puolella tulee opettajana hajoiltua päivittäin. Tässä työssä on kyllä tullu huomattua, kuinka vitun hölmöjä aikuiset (lasten vanhemmat) voivat olla. Esimerkkinä tästä voisi olla vaikka rahalla lahjominen...jos kouluviikko menee hyvin saa rahaa tai hyvä koenumero poikii seteleitä. Mullakin huonon koenumeron saaneet pojat olivat enemmän huolissaan siitä, ettei nyt tule rahaa kotona. Muutenkin, kun ote on menetetty niin yritetään kaveerata lapsen kanssa ja lahjoa tätä ties millä asioilla. Ja ne sähköpostit on ihan omaa luokkaansa, mitä vanhemmilta tulee...sellaista runoilua, että oksat pois...ja siihen vielä lisäksi kertomuksia omista elämänkohtaloistaan...kiinnostaa ihan vitusti. Sen lisäks vielä kysellään multa, mitä lapsen kanssa pitäisi tehdä kotona kun ei lapsi tottele mitenkään. Onneks on toinenkin tutkinto...on nimittäin alanvaihto heti edessä, kun vaan löytyy toisen alan hommia.

Niin ja ei yhtään vähäisimpänä vitutuksen aiheena tule se, että mulle on lykätty luokka, joka on saanut jo pari vuotta mellastaa ihan miten haluu. Yritä siinä sitten saada homma toimimaan. Ei kerrottu työhaastattelussa ihan kaikkea ei...

Hyvistä koenumeroista kannattaa lahjoa muksuja. Itsellä ainakin toimi erittäin hyvin junnuna. Viikkorahaa ei tullut, mutta hyvistä koenumeroista tuli ihan mukavasti rahaa. Kannusti ainakin itseäni opiskelemaan.

Eipä muuta!

Olen ulkomaantyömatkalla, josta piti päästä kotiin jo sunnuntaina, mutta kun kaikki menee vituksi niin tietysti poistulokin siirtyy viikolla. Lentoyhtiö hävitti jo yhden matkalaukkuni jossa oli omien vehkeiden lisäksi yli 10te arvosta työvälineitä. Sain uudet tilalle vitunmoisen odotuksen jälkeen. Nyt olen taas menossa koneeseen, yritin ottaa kamat matkustamoon mutta ei käynyt ei. Nyt ne on taas menossa ruumaan ja noinkohan niitäkään enää nähdään. Äskein maksoin omalta luottokortilta 650e hotellilaskun kun ei perseaukinen työnantaja voi laittaa firman korttia matkaan. Lisäksi työmatkan seuraava etappi on Iran, joka on ihan perseestä. Että tämmönen työpäivä mulla.

Tuttu tunne... Mahdatko olla kolleega :D
Mahtava vitutus kun kamat katoaa ja työt viivästyy...
Iran on myös kokemisen arvoinen... Siellä 31 vuorokautta tänä vuonna viettäneenä voin vain ottaa osaa :hyvä:

Mua ärsyttää eniten just nyt työkavereiden sairasteluista johtuva epäselvä työvuorolista. Viimeksi menin tunnin liian aikaisin töihin koska mulle oli kirjoitettu ylimääräinen vuoro ja se oli merkitty niin epäselvästi että luulin töiden alkavan 15.30 eikä 16.30. Toi 15.30 olisi vielä ollut paljon loogisempi ajankohta, koska mulla on aika usein 15.30-23.30 vuoroja.

Kotiuduin tänään reissulta ja en yhtään tiedä/muista, onko mulla huomenna vuoro. Pitää huomenna soittaa ja kysyä, koska välillä duunikavereilla/pomolla on ikävä tapa tehdä muutoksia listaan ja unohtaa että ko. työntekijä ei välttämättä ole töissä niin että ehtisi ne huomata tarpeeksi ajoissa...

Asiakkaista ja työkavereista yleensä voin kertoa sitten kun ne taas vituttavat :D

Luuletko että sä pääset suoraan timpurin hommiin kun sulla on joku pieni paperi taskussa? Sä kuule naulastat vielä seuraavan vuoden 8tuntia päivässä paskalla palkalla :whip::whip: Lähe suoraan mestari kouluun ;)

Kaikki, heti, nyt - on nykyajan motto.. ei haluta oppia.. :D

Hieman hajotti nousta aamulla pehmeästä sängystä vällyjen alta ylös.. meinas nukahtaa 10minuutin automatkalla rattiinkin :D ja kahvi ei auttanut...

Onneksi on palavereita tänään, niin ei tarvii stressailla liikaa.

Esimerkkinä tästä voisi olla vaikka rahalla lahjominen...jos kouluviikko menee hyvin saa rahaa tai hyvä koenumero poikii seteleitä.
No jaa. Omat vanhemmat antoivat aikoinaan pikkurahaa hyvistä koenumeroista ja vasta myöhemmin tajusin, että kyseessä oli keino saada mut avautumaan koulunkäynnistä ja tuomaan koetulokset kiltisti kotiin. :) Silloin elettiin vielä markka-aikaa ja muistaakseni lukukauden loppusaldot oli 10 mk:n luokkaa.

Eniten ärsyttää töissä tämä taloudellisesti tiukka aika ja sitten kaverit jotka on ollut lomautuksella jotain puoli vuotta ja kun ne tulee töihin niin ensimmäisenä alkavat vain laiskottelemaan ja juoruilemaan. Vois prkl luulla että kun on ollut lomautettuna pitkään niin työmotivaatio ois korkealla kun viimein töihin pääsee :curs:

"Mulle tulee puolelta kahenkymmenen hengen opiskelijaryhmä vieraaks! Mihin ne voi jättää bussin?" Katsahdan kelloon... 9.28. Hmm, kiitos aikaisesta ilmoituksesta.

Sitten soi puhelin. "Tänne tulee tänään 70 hengen ryhmä" Jahas??!

"Mulle tulee puolelta kahenkymmenen hengen opiskelijaryhmä vieraaks! Mihin ne voi jättää bussin?" Katsahdan kelloon... 9.28. Hmm, kiitos aikaisesta ilmoituksesta.

Sitten soi puhelin. "Tänne tulee tänään 70 hengen ryhmä" Jahas??!

Sun työ kuullostaa helvetiltä.

Sun työ kuullostaa helvetiltä.
Joskus se onkin, mutta on tässä paljon hyviäkin puolia :rolleyes:

Usein tulee hajoiltua ihan kunnolla. Just tiedonkulku on yleensä suurin syy mun hermostumisen syihin...

Luuletko että sä pääset suoraan timpurin hommiin kun sulla on joku pieni paperi taskussa? Sä kuule naulastat vielä seuraavan vuoden 8tuntia päivässä paskalla palkalla :whip::whip: Lähe suoraan mestari kouluun ;)

No jos jätkä on palkattomana harkkarina, se on siellä harjottelijana ei ylimääräsenä lauta-lassena. Muakin vitutti joittenkin duunikavereitten asenne kun harjottelijoita tuli, et nyt saatiin uus luuttuaja/pesijä. Kyllä harjottelun pitäs tarjota monipuolisia hommia ja nimenomaan harjotuttaa kaveria siihen omaan hommaan. Ei tietenkään voi rakentaa uutta taloa et kaveri pääsee reenaa pohjan valua, mut niinkun sanoit, kyllä sitä saa naulaa ja naputtaa sitten kun sinne duuniin pääsee. Tai toisinpäin, ettei oo koskaan muuta tehny ku kantanu lautoja ja lukenu ittensä mestariks. Siitä sitten mestarina pääsee pätemään kovalla ammattitaidolla työmaille ;)
Omalla kohdalla viime duunipaikassa oli ihan helvetin huono henki. Duunikaveri osas yhen homman ihan hyvin, pyysin et katottas joskus sitä kahestaan et pääsis vähän jyvälle siitä. Vastaus oli "Tosta a-kansiosta on hyvä lähtee." Näin kaveri varmaan luuli ettei kukaan muu sitä hommaa opi ja ite pääsee pätemään. Jonkinverran tuli niitä juttuja eteen ja ei se kaverin ammattitaito ihan niin rautasella pohjalla ollu ku anto ymmärtää. Muutenkin ihan olematon henki siellä, ei mitään vittuilua mutta ei mitään jutustelua tai muuta. No "onneks" siellä oli pitkät päivät, ei muuta ku duunia, syöntiä ja nukkumista.

No jaa. Omat vanhemmat antoivat aikoinaan pikkurahaa hyvistä koenumeroista ja vasta myöhemmin tajusin, että kyseessä oli keino saada mut avautumaan koulunkäynnistä ja tuomaan koetulokset kiltisti kotiin. :) Silloin elettiin vielä markka-aikaa ja muistaakseni lukukauden loppusaldot oli 10 mk:n luokkaa.

Minäkin sai rahaa kiitettävistä koenumeroista, kuten myös kiitettävistä todistusnumeroista. Mielestäni hyvä järjestely kaikin puolin, koulunkäyntihän on koululaisen työtä ja kyllähän meikä läksyt mukaan lukien usein tein kevyesti pidempää päivää kuin vanhempani.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom