Hack-kyykky kehonrakennuksessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kamelot
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Epäkkäisiin hack tangolla ottaa yhtä paljon, kuin maastanosto, eli paljon! Viime vuonna tein monesti vuorotellen samalla tangolla SJMV/hack komboa, samoilla kiloilla ja hesus sentäs, että epäkkäät olivat kipeänä sen jälkeen (toki myös reidet, oli kyse kehoilureenistä ja toistomäärät sen mukaan korkeammalla, siellä 6-12 paikkeilla), eivät pelkästään epäkkäiden yläosat tuosta hartioiden päältä, vaan myös hieman alempaa. Muuten selän rasitus tankohackilla on mielestäni hieman pienempi, kuin takakyykyssä.

ootteks mättäneet hackkia millasilla painoilla ?Kaveri teki 350kg kanssa väärinpäin laitteessa puhtaan kympin...kelasin,että se on varmasti sellanen tulos johon ei suomessa moni pysty...edes Vilpunen dvd:ssään ei tee sitä noin suurilla painoilla eikä noin puhtaasti....

Siggy sanoi:
ootteks mättäneet hackkia millasilla painoilla ?Kaveri teki 350kg kanssa väärinpäin laitteessa puhtaan kympin...kelasin,että se on varmasti sellanen tulos johon ei suomessa moni pysty...edes Vilpunen dvd:ssään ei tee sitä noin suurilla painoilla eikä noin puhtaasti....

No tuosta olis nähtävä jo vähintään videomateriaalia.

Hack on kehonrakennusta parhaimmimmillaan ja hoooseimmiillaan. Kun on aikansa lukenut kovien ruhomiesten juttuja eli dorian, ronnie, cormier, marko, nasser, cutler niin lähes kaikilla on ohjelmissa mukana hackki. Ei voi pärjätä niissä kisoissa enää millään sutjakoilla kepeillä, eri juttu sitten harrastajilla, joille riittää tietoisuus siitä, että on paras ja aina oikeassa. :)

Siggy sanoi:

:kuvia:
Siis väärinpäin? Minkähänlainen hack on kyseessä? Ne hackit millä minä oon treenannut niin pystyy tekeen "väärinpäin" vain pohkeita.

innokkaimmat vaan sitten Kotkaan katsomaan :) Väärin päin hackki menee niin yksinkertaisesti,että naamari on siihen suuntaan minne yleensä niska.Menee kyllä parit treenit ihan vain tekniikkaa hioessa...Mutta ei yhtään hassumpi tuo Vilpusen videolta ottamamme tyyli...

En tiedä miksi, mutta minulle hack-kyykky on mahdottomuus. Olen kokeillut jos jonkinlaista paikkaa ja asentoa jaloille, mutta lopputulos on aina sama: polvet huutavat leipää. Jo pelkällä kelkalla kyykätessä polvissa tuntuu painetta, isommilla romuilla tuntuu että polvilumpiot paukahtavat.

Takakyykky vapailla painoilla taas ei tunnu polvissa yhtään. Siksi se onkin reisirääkkini perusliike. Harmi, ettei siinä voi eristää etureisiä.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Paljonko tuo Hack kone painaa ilman extra painoja? Itse veikkaisin sen 20-40 kiloa, mutta minulla ei ole mitään tietoa tuosta asiasta joten siksi kysäsenkin teiltä, että paljonko kone painaa ilman extra painoja?

itsellä toimii hack-kyykky iha vitu hyvi... oikeestaa ainoo reisiliike millä saan etureidet varsinki tosta aivan polven yläpuolelta tuleen/kasvaan. Suosittelen

edit: teen sen niin alas ku kelkka menee ja polte on mieletön

NGV sanoi:
Paljonko tuo Hack kone painaa ilman extra painoja? Itse veikkaisin sen 20-40 kiloa, mutta minulla ei ole mitään tietoa tuosta asiasta joten siksi kysäsenkin teiltä, että paljonko kone painaa ilman extra painoja?

eikai se kelkka itsessään paina kun 10kg ?Voisi kuvitella...

Weeboom sanoi:
Onko tossa hack-vehkeessä järkeä vetää kovin alas? Alaselkä tuntuu ottavan nokkiinsa.
Itse tulee tehtyä täysin pohjaan eikä mitään ongelmia esiinny. Pitää vaan siitä huolta, ettei alaselkä irtoa selkätuesta niin kaikki menee hyvin.

Mulla taas tuppaa nousee kantapäät kun alkaa jyrää vähän isommilla painoilla...Pitäis saada kantapäiden alle aina joku pieni koroke,että pääsee pulttaa tasaisesti koko jalkapohjalla.
Pohjille se on tarkoitus tehdä,mutta kai jokainen saa itse päättää kuinka alhaalta lähtee ponnistamaan.

Siggy sanoi:
Mulla taas tuppaa nousee kantapäät kun alkaa jyrää vähän isommilla painoilla...Pitäis saada kantapäiden alle aina joku pieni koroke,että pääsee pulttaa tasaisesti koko jalkapohjalla.
Pohjille se on tarkoitus tehdä,mutta kai jokainen saa itse päättää kuinka alhaalta lähtee ponnistamaan.
Ei muuta kuin jalat vaan mahdollisiman ylös levyllä. Itse pidän siten, että varpaat on levyltä ulkona.

toolate sanoi:
Ei muuta kuin jalat vaan mahdollisiman ylös levyllä. Itse pidän siten, että varpaat on levyltä ulkona.
Mielestäni jos nimenomaan etureisiä on tarkoitus treenata tuo jalkojen nostaminen ylös helpottaa liikettä huomattavasti ts. saa reiden takaosan ja jopa takapuolen käyttöön. Enemmän itselläni tuntuu kun jalat niin alas lautaa kuin pystyy, kapea asento ja polvet alle 90 astetta, muttei täysin pohjaan josta saa taas jo vauhdilla ponnistettua ylös. Vaikeimmasta kohdasta ylös eli ennen pohjaa, mutta selkeesti alle sen 90 asteen. Vaikea selittää, mutta vaikeimman kautta pitäis yrittää jokatapauksessa.

Inkeri sanoi:
Mielestäni jos nimenomaan etureisiä on tarkoitus treenata tuo jalkojen nostaminen ylös helpottaa liikettä huomattavasti ts. saa reiden takaosan ja jopa takapuolen käyttöön. Enemmän itselläni tuntuu kun jalat niin alas lautaa kuin pystyy, kapea asento ja polvet alle 90 astetta, muttei täysin pohjaan josta saa taas jo vauhdilla ponnistettua ylös. Vaikeimmasta kohdasta ylös eli ennen pohjaa, mutta selkeesti alle sen 90 asteen. Vaikea selittää, mutta vaikeimman kautta pitäis yrittää jokatapauksessa.
Joo tiedän tämän. Itse ajattelenkin aina liikkeitä yleisliikkeinä, eli harvoin haen tarkoituksella sellaista liikettä jolla yritettäisiin aktivoida esim. vain etureisiä. Itseäni ei haittaa tuo takareisien ja takapuolen mukaan ottaminen Hack-kyykyssä. Tuolla koko jalat aktivoivalla tavalla olen saanut etureidetkin kipeiksi 3-4 päiväksi (DC style, vain 2 sarjaa).

-- Edit --
Ja minun tekniikalla ei paljoa ponnistella ylös vaikka kuinka alas menisi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom