Hackkyykky on etureisille erinomainen reeniliike, niin tangolla kuin laitteellakin. Laitteen käyttökelpoisuuden toki ratkaisee ko härpäkkeen laatu. Esim. Oulun Urheilutalolla on mielestäni aika hyvä hacklaite, kuten myös Treen Wolfilla. Sitten taas Helsingissä Tapanilan Erällä oli täysin surkea hacklaite, ihan liian pieni jalkalevy ja huono kulma. Taannoin oli Oulun Teknopalatsillakin hyvä hacklaite, mutta roudasivat sen kuulemma pois.
Olen koettanut olla übervarovainen polvien suhteen, enkä siksi tee liikettä yleensä edes 90 asteen kulmaan. Lisään joko kiloja tai teen pitempää sarjaa, mutta kovin syvään en suostu laitteella hackkyykkyä tekemään. Toistaiseksi polvet pelaavat hienosti, eikä ole ollut kipujakaan.
(toisin kuin olkapäiden kanssa :( )
Luulin aiemmin, etten saisi punttireenillä etureisiä kunnolla kipeiksi, mutta luulo ei ollut tiedon väärti taaskaan. Hackkyykyllä etureisiin saa kovat DOMSit kuka tahansa, siitä olen nyt varma. (se on sitten eri asia, paljonko DOMSeista, pumpista jne. on hyötyä)
Tangolla liikettä toki voi tehdä missä vain, vaatii hieman totuttelua, mutta toimii. Mm. Ano Turtiainen kuulemma tekee tankohackia joskus. Tangolla tehty hackkyykky on tosiaan myös ainoa reeniliike, missä käytän aina vetoremmejä. Ei vaan siinä asennossa ne kilomäärät pysy mun näpeissä millään, vaikka esim. sumomavessa tai leuanvedossa ei otteen pitävyyden suhteen ole mitään ongelmia.