Hack-kyykky kehonrakennuksessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kamelot
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
49
Ja heti alkuun! Käytin hakua. :)
Mitä mieltä ootte onko hackki hyvä liike korvaamaan tavallisen kyykyn? Isoja rautoja ei oikein uskalla vapailla nostella kun harvemmin on ketään varmistamassa.

Hackkikin on ihan hyvä joo mutta miksi et tee kyykkyä vaikka powerrackissa tai smithissä?
Sitten ei tartte kaveria.
Itse pitäisin kyllä molemmat ohjelmassa.

Smithissä en saa hyvää asentoa. Toi powerrack ei ole edes tullut mieleen kun en oo nähny kenenkään sitä käyttävän. Kiitti vinkistä.

En tiiä mikä siinä on, mutta ite en oo koskaan saanu hyvää asentoa perinteisessä kiskoilla kulkevassa hackissä, vanhan goldsin vipuvarsihacki oli sen sijaan loistava laite.

Minulla vaatii hack-kyykky jalkojen laittamisen tosi pitkälle eteen. En tiedä, onko minulla sitten niin pitkät reidet, mutta muuten nousee päkiöille ja käy pohkeisiin ja polviin ja vähän joka paikkaan niin perkeleesti.

Oon kyllä monesti kokeillu ottaa tota ohjelmaa ja laittaa jalkoja eteen ja taakse, lähemmäksi toisiaan ja kauemmaksi, ei vain minulta onnistu.

45 asteen hack kyykky on erittäin outo kapistus, koskaan en sinuiksi sen kanssa ole päässyt.

Sitten yksi 75-80 asteen hack kyykky tuntui erittäin hyvältä, joku itse tehty ruosteinen metallimöykky mutta toimiva. Sekin lähti menemään salilta, uusille laitteille täytyi tehdä tilaa. Meijjerin pysty hack saattaisi olla kiintoisa kokemus myös.

Hacki on kaunis liike. Kunnolla kun vääntää, niin tähtiä näkyy viimeisillä toistoilla. :whip:

Kyllä hakki vei etureisien pieksemisen aivan uusiin ulottuvuuksiin. Jos vaan polvet kestää niin tuskinpa katoaa meikäläisen ohjelmasta koskaan pois.

Kuuluu ohjelmaan, yleensä treenin loppupuolella tangolla tehdyn kyykyn yms. jälkeen. Etureisiin saan itse hackissa huomattavasti paremman tuntuman, jopa tavalliseen etukyykkyyn verrattuna. Raudat olen yleensä hackissa pitänyt 10-20 toiston lukemissa, fiiliksen mukaan vaihdellen. Silloin tällöin tekee tuollainen ~20 toiston rutistus treenin lopuksi gutaa.

Kannattaa myös kokeilla hackissa treenailua "väärinpäin" eli vatsapuoli laitteeseen päin mikäli vartalon mittasuhteet tämän sallivat, jalkojen paikkaa voi joutua säätämään jos hackin kelkka ottaa reisiin/polviin kiinni. Pohkeitakin on mielestäni hyvä tehdä hackissa, helppoa ja turvallista - tuskallista myös - vääntää isoillakin raudoilla.

Hack'n'slash!

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
En kyllä miellä hack-kyykkyä takakyykkyä korvaavaksi liikkeeksi millään muotoa. Tämä ei kuitenkaan vähennä hackin arvoa millään tavalla - loistava liike. Kaikista liikkeistä saan juuri hackin kohdistettua parhaiten etureisiin.

Itellä tähän mennessä kaikista parhaiten on ottanut etureisiin etukyykky trap barilla asstothegrass-tyylillä. Verrattuna tavalliseen suoraan tankoon tasapaino on huomattavasti parempi ja liike kohdistuu vähän enemmän reisille ja vähän vähemmän vatsalle

Todella hyvä liike, mutta itse teen myös etukyykkyjä, takakyykkyjä ja smmith-kyykkyjä ja osittaisia....vaihtelen aina reeneittäin...joskus teen vain reideno´jennukset ja prässin. Kivahan tossa Hackissa on tehdä isoilla raudilla...paketti pysyy kasassa tosi hyvin...

Hyvä liike, mutta monesti käy polvien päälle. Henk. koht. liikkeen saanut polviystävällisemmäksi, kun nostanut hackin laudan niin pystyyn kuin sen saa ja varpaat laudan yläreunaan, jalkaterien asento V-malliseksi, eli kantapäät lähes yhteen. Ja tietty kun tekee vaikka viimeisenä liikkeenä, niin ei tarvi/pysty lastaan malmia enää niin paljoa koneeseen, joten sekin jo säästää polivia.

Hackkyykky on etureisille erinomainen reeniliike, niin tangolla kuin laitteellakin. Laitteen käyttökelpoisuuden toki ratkaisee ko härpäkkeen laatu. Esim. Oulun Urheilutalolla on mielestäni aika hyvä hacklaite, kuten myös Treen Wolfilla. Sitten taas Helsingissä Tapanilan Erällä oli täysin surkea hacklaite, ihan liian pieni jalkalevy ja huono kulma. Taannoin oli Oulun Teknopalatsillakin hyvä hacklaite, mutta roudasivat sen kuulemma pois.

Olen koettanut olla übervarovainen polvien suhteen, enkä siksi tee liikettä yleensä edes 90 asteen kulmaan. Lisään joko kiloja tai teen pitempää sarjaa, mutta kovin syvään en suostu laitteella hackkyykkyä tekemään. Toistaiseksi polvet pelaavat hienosti, eikä ole ollut kipujakaan. :) (toisin kuin olkapäiden kanssa :( )

Luulin aiemmin, etten saisi punttireenillä etureisiä kunnolla kipeiksi, mutta luulo ei ollut tiedon väärti taaskaan. Hackkyykyllä etureisiin saa kovat DOMSit kuka tahansa, siitä olen nyt varma. (se on sitten eri asia, paljonko DOMSeista, pumpista jne. on hyötyä)

Tangolla liikettä toki voi tehdä missä vain, vaatii hieman totuttelua, mutta toimii. Mm. Ano Turtiainen kuulemma tekee tankohackia joskus. Tangolla tehty hackkyykky on tosiaan myös ainoa reeniliike, missä käytän aina vetoremmejä. Ei vaan siinä asennossa ne kilomäärät pysy mun näpeissä millään, vaikka esim. sumomavessa tai leuanvedossa ei otteen pitävyyden suhteen ole mitään ongelmia.

osaiskos joku selvittää mitä kaikkea pitää ottaa huomioon tuossa tangolla tehtävässä hack-kyykyssä??...asennon leveys ja jalkaterien asento ja kaikki muu mikä tulisi ottaa huomioon. :)

Huumor, tsekkaa tämä:
http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BBHackSquat.html

Asennossa ei ole mitään sen kummempaa, jalat olen kohtalaisen kapealla pitänyt ja kädet sen verran leveällä, että ulottuvat sopivasti reisien sivuitse tankoon kiinni. Koska jalat ovat suht kapealla, jalkaterät ovat ainakin mulla olleet aina suoraan eteenpäin, eli samaan suuntaan kuin polvetkin.

iivili sanoi:
Huumor, tsekkaa tämä:
http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BBHackSquat.html

Asennossa ei ole mitään sen kummempaa, jalat olen kohtalaisen kapealla pitänyt ja kädet sen verran leveällä, että ulottuvat sopivasti reisien sivuitse tankoon kiinni. Koska jalat ovat suht kapealla, jalkaterät ovat ainakin mulla olleet aina suoraan eteenpäin, eli samaan suuntaan kuin polvetkin.
ok. mites paljon muuten ko. liike ottaa selkään???

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom