HAASTE: Pakkiksen kuntotesti! (Sisältää vain raakaa rautaa..)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Arc
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tilannekatsaus

Tällä hetkellä kahteen testiin on tuloksia ilmoitettu. Ajattelin aloittaa pitämään High Scoresia, johon mahtuu 10 parasta tulosta per sarja. Tarpeen mukaan määrää voidaan toki muuttaa myöhemmin suuremmaksi, jos suosia kasvaa. Tässä tämän hetken parhaat:

A) Hardcore Testi:
1. Leuanveto leveällä myötäotteella +40kg lisäpaino
2. Penkkipunnerrus 150kg
3. Jalkakyykky 200kg
4. Pystypunnerrus seisten 100kg
5. Maastaveto 200kg

High Scores:
1. billmaier 3 toistoa (0+0+0+0+3) 16v/185cm/89kg

16-vuotias pitää hallussaan HC-sarjan ykköstilaa, eikö pudottajia löydy? :thumbs:

B) Intermediate Testi:

1. Leuanveto leveällä myötäotteella +15kg lisäpaino
2. Penkkipunnerrus 100kg
3. Jalkakyykky 150kg
4. Pystypunnerrus seisten 70kg
5. Maastaveto 150kg

High Scores:

1. Arc 64 toistoa (15+18+10+10+11) 20v/195cm/105kg
2. Mniska 37 toistoa (11+9+1+8+8) 25v/181cm/80kg
3. J.Jake 29 toistoa (1+6+8+3+11) 170cm/88kg
4. Rühl 27 toistoa (0+11+1+5+10) 18v/179cm/95jg
5. Ottopotto 12 toistoa (0+4+3+1+4) 15v/174cm/98kg
6. Veijari 9 toistoa (1+4+0+0+4) 18v/103kg

Intermediate sarjassa alkaa olla jo kovaa kilpailua, mihin väliin sinä pääset?

Rohkeasti postaamaan tuloksia kaikkiin sarjoihin, myös alottelijoiden ja mimmien sarjoihin! Ja muistutukseksi pystypunnerrusta tehdessä saa joustaa reippaasti jaloista (ns. vauhtipunnerrus), mutta liike ei kuitenkaan saa olla mikään saksaus/kyykkäys työntö, jossa kyykkäämällä rautoja nostetaan.

Suosittelen toteuttamaan sarjan valinnan niin, että vähintäänkin suurimmassa osassa liikkeistä saa muutakin kuin ykkösen aikaiseksi. Eli jos pystyt tekemään esimerkiksi vain kahdessa liikkeessa kakkosen, niin suosittelen vaihtamaan alempaan sarjaan. Tarkoituksena on nimittäin tehdä kaikki liikkeet peräkkäin eikä hyppiä osan yli.

Katsotaas huomenna/torstaina tuota vetoa ja penkkiä paremmaksi, mahdollisesti myös punnerrettua saan 1 jos kerran saa joustaa, leukoja en tiedä meneekö enempää mutta tavoite on 2vko:ssa nousta mille tahansa muulle sijalle kuin alimmaksi = heikommat myös kisaan mukaan :D

oma taivoite oli että luokassa pitää saada kaikkiin tulos. jos ei kyykystä olisi tullut niin alempaan sarjaan olisi mennyt :D. onneksi kävi näin, PR tuli.

Mun mielestä B- ja C-testeillä on ehkä liikaakin eroa.. ainakin kyykkyyn ja maveen pitäis saada jotain eroja koska jos selkä on kunnossa otan kyllä mavessa 150:llä jonkun 12 toistoa mutta kyykyssä en saa varmaan ykköstäkään.. 90:llä kilolla maastaveto tuntuu tämän takia vähän ikävältä hommalta, toistoja kun tulisi varmaan 50 :D

Ehkä vaan alan reenaamaan kyykkyä kovempaa ja teen sitten ton B-testin :arvi:

oma taivoite oli että luokassa pitää saada kaikkiin tulos. jos ei kyykystä olisi tullut niin alempaan sarjaan olisi mennyt :D. onneksi kävi näin, PR tuli.

Samanlainen asenne minullakin oli ja näen tämän erittäin hyvänä.
Kovimmassa testissä pystyisin luultavasti tekemään jokusen leuan, ykkösen tai kakkosen penkissä, ykkösen kyykyssä, ykkösen pystärissä ja ykkösen mavessa, mutta en silti näe järkeä yrittää kovempaa testiä, koska ideana on saada toistojakin aikaiseksi. Vasta kun uskon saavani varmasti yli 15 toistoa näen järkeväksi yrittää kovinta testiä.

Keiko sanoi:
Mun mielestä B- ja C-testeillä on ehkä liikaakin eroa.. ainakin kyykkyyn ja maveen pitäis saada jotain eroja koska jos selkä on kunnossa otan kyllä mavessa 150:llä jonkun 12 toistoa mutta kyykyssä en saa varmaan ykköstäkään.. 90:llä kilolla maastaveto tuntuu tämän takia vähän ikävältä hommalta, toistoja kun tulisi varmaan 50

Ehkä vaan alan reenaamaan kyykkyä kovempaa ja teen sitten ton B-testin :arvi:

Ideana on että kun olet tehnyt failureen asti tehdyn todella hapottavan sarjan kyykkyä (+useaa muuta liikettä lämmittelysarjoineen) niin maastavetotulos ei tässä vaiheessa ole enää normaalisuorituksen tasolla, vaan alhaisempi. Tämän vuoksi uskon, että kyykyn ja maastavedon painot ovat sopivia nykyisellään. Tämä tietysti olettaa, että kyykyssä (ja mielellään muissakin liikkeissä) pystyy tekemään esim. 4-15+ toistoa, silloin testi on mielestäni toimivimmillaan.

Eli jos saisit 90kg:lla kyykystä esim. 12-19 toistoa ja se olisi täysi failuresi, niin epäilen vahvasti, että et pysty mavessa enää yli kolmeen kymmeneen toistoon. Veikkaan, että jo viidentoistakin jälkeen alkaa homma olla aika vaikeaa. On aivan eri asia ottaa kyykyssä sarja failureen asti kuin tehdä viisi, joissa jää kolme toistoa varastoon.

Scorn sanoi:
Kuin alhaalla tuo kyykky pitäs käyä? Perse kenttään vai riittääkö n. 90 asteen kulma polvissa?
Tein itse niin alas kuin normaalistikkin kyykkään ja ennen kaikkea taivun. Itseasiassa en persettä lähellekkään lattiatasoa saisi, vaan maksimisyvyyteni on ehkä juuri tuo 90astetta tai hiukan alle ja siihen syvyyteen aina kyykkäilenkin. Suosittelen kaikkia kyykkäämään siihen luonnolliseen syvyyteen mihin painot hyvin menevät ja johon normi treenisarjoissakin on tottunut painot laskemaan. Poikkeuksena, jos olet tottunut tekemään nypytyskyykkyjä. :lol2:

Luonnollinen kyykky on se 90 astetta, varmistin vaan ettei tarvi olla ATG. Maanantaina vetään nyyppätestiin pohjat!

B) Intermediate Testi:
1. Leuanveto leveällä myötäotteella +15kg lisäpaino 0
2. Penkkipunnerrus 100kg x4
3. Jalkakyykky 150kg x3
4. Pystypunnerrus seisten 70kg x1 pienellä vauhdilla
5. Maastaveto 150kg x4

Ikä ,15v juuri täyttänyt
Pituus 173,5cm
Paino 98kg
Treenaillut 1,5v

En ihan usko.Jos noi on totta(luulisin) niin tosi hyviä tuloksia paitsi leuanvedossa,moni sun ikänen(ite oon kans -92)ei pääse tollasiin tuloksiin ei millään etenkään noin pienessä treeni ajassa.Moni luokka
kaveri kun ei saa edes 100kg:ta jalkaprässistä.Itellä maximit on kaukana noista testi painoista.

Kyllähän nuo tulokset ihan totta ovat, maximit ovat nykyään seuraavat:
Kyykky 165kg, mave 175kg, penkki 115kg-?120kg Siinä välillä.

Oon treenannut nyt 1 vuoden voimapainotteista treeniä ja peruskuntokausi alkaa tossa Syyskuun Sm kisojen jälkeen, sm kisoista haetaan wpc tilastoihi -110kg Uutta Maailman ennätys penkkiä joka irtois 140kg ( paitanostoja tietysti). Mulla hyvät geenit tai jotain sellasta, Mulla on kavereita mukana salilla ne on kehittynyt Jotain tälläin yhden kaverin penkki on mennyt 40-65 mulla on mennyt 45-120, oon Hyvä voimanostossa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Alkuillasta päätin tekemisen puutteessa käydä kokeilemassa Intermediate -testiä. ;)

B) Intermediate Testi:
1. Leuanveto leveällä myötäotteella +15kg lisäpaino x7 Oli muuten ensimmäinen kerta kun kokeilin leuanvetoa lisäpainoilla.
2. Penkkipunnerrus 100kg x18 Entinen sarjaennätys parani yhdellä toistolla! :)
3. Jalkakyykky 150kg x10 Kaikki toistot ei ollu ihan kisasyvyyteen, ku ei ollu varmistajaa... :rolleyes: Mut ei kuitenkaan mitään nypytystä!
4. Pystypunnerrus seisten 70kg x12 Ensimmäistä kertaa kokeilin pitempää sarjaa tällä tekniikalla (vauhtipunnerrus).
5. Maastaveto 150kg x15 Luulin että grippi pettää ennen selkää, mutta toisin kävi.

Yht. 62

Ikä 20v
Pituus 184cm
Paino 100kg

Tuossa intermediate-testissä on sen verran isot raudat vielä meikäläiselle, että taidanpa ottaa osaa tuohon newbie-testiin kunhan sopiva väli löytyy treeniohjelmasta. Newbie-testissä painot ovat taas suhteellisen pieniä, mutta järkevämpää lienee tehdä sinne kunnon tulos kuin luokaton tuohon astetta kovempaan sarjaan.

Tehkäähän nyypät sinne alempaan sarjaan pohjia, niin tietää sitten suunnilleen, minkälaisiin toistomääriin sitä täytyy itse venyä!

JSK: Perjantaina meen tekemään n00b-testin. Tarkotus oli tänään tehä mutta huonosti nukuttu viikonloppu painaa vielä hieman. Tavotteena 50 toistoa.

piti ihan testata, vaikka maksimien nostelua en ole edes kokeillut pariin vuoteen ja mavea en oikeastaan ole tehnyt ikinä. Vähän pelkäsin, että kyykky ja veto jää nollille, mutta tulipas ne ykköset niistä.

B) Intermediate Testi:
1. Leuanveto leveällä myötäotteella +15kg lisäpaino * 9
2. Penkkipunnerrus 100kg * 7
3. Jalkakyykky 150kg * 1
4. Pystypunnerrus seisten 70kg *13
5. Maastaveto 150kg * 1

=31

27v/173/77
Pitänee alkaa kyykkäämään taas vähän enemmän...

No joskus olen kuullut joidenkin tekevän myös haukkaria, mut ei kai sitäkään tartte, jos penaa tekee tarpeeks.

Mielestäni noista liikkeissä leuanvedossa on eniten spekuloinnin varaa. Lähinnä just se että mikä on leveä ote? ( selitän heikkouttani... )

Toisaalta Mavessa sitten vähiten. Vaikkakin siinäkin saa pompusta reilusti hyötyä, ainakin remmeillä ja jos on niin tottunut tekemään.

Muut on sit siltä väliltä.

Back
Ylös Bottom