Haaste: 100kg toistopunnerrus !

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Verratkaapa Heathin ja Nyyssölän veljesten videoita ;) Löytyy aika samanlainen tekniikka..IMO jos tehdään toistokisaa niin ei niitä kyynerpäitä ole edes tarkoitus "lukita". Kun näin ton ihalasin videon repesin täyteen huutonauruun kun luulin että video oli tehty täydellä läpällä tekniikasta itkeville. MUTTA näköjään kaveri onkin sen verran pihalla, että pitää tuota yhtä puhtaana suorituksena verraten veljeksien suoritukseen. :face:
Jaa.. Miks mä lähtisin mitään sotilaspenkkii tekee kun se on aivan eri laji? Mä teen sen pysäytyspenkin sit kun koutsi siihen luvan antaa. Sotilaspenkillä ei muutenkaa oo mtn tekemistä paitapenkin kanssa, aivan eri lihaksii ja eri tekniikka. Mun nostot perustuu kaareen jos mä otan sen pois niin oon ihan paska...
:thumbs::face:

Jokanen osallistuja voisi laittaa uudet videot omasta suorituksestaan mielestä mahdollisimman puhtaalla tekniikalla(perse penkissä, merkkirinnalla ja lukitaan kyynärpäät yläasennossa). Sitten me täällä raatina voidaan arvosella kuinka monta toistoa hyväksytään ja hylätään. Tästä tietenkin järkyttävä huutoäännetys ja sota, mikä generoi n+1 viestiä lisää. Tämähän olisi kuitenkin tehty vain viihteen nimissä. ;)

Mahtavaa keskustelua, kiitos siitä! Nyt kun penkkitekniikasta on ollut puhetta, mitä sanotte tämän herran suorituksesta:

Puhtaita(kö)?

Ja miten olisi penkkikisa missä olisivat mukana Termis, Bisley ja Ihalasi? Tämä tietysti kuvattaisi ja paikan päällä tuomarit. :rock::rock:

Ja itsehän olen vielä penkkaamisessa lapsen saappaissa! :D

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Erittäin kova sarja, tekniikka on mallia lahna, eli voimalla tossa mennään :D

tuo ihalasi-case on jo käsitelty aika kattavasti eikä hänelle kannata suoda enää mitään lisää huomiota.

Erittäin kova sarja kaima! Pääsit ranking-listalle ;)

tuo ihalasi-case on jo käsitelty aika kattavasti eikä hänelle kannata suoda enää mitään lisää huomiota.

Siiis enhän minä tässä nostanut. :hyvä::hyvä:

Kysyin vain mielipidettä tuosta tekniikasta. :D

E: Voin ottaa tässä parin viikon sisään oman uuden ennätys yrityksen satasella ja laittaa tänne. Sitä saa vapaasti kritisoida ja antaa palautetta, koska sitä tarvitaan näin penkkaamisen alkutaipaleilla. :)

Tollain mä oman 16 toistoa tein.. tossa talvella.. ilman mitään sarjakestävyys taustaharjoitteluja.. nyt menee hikiseen joku 6 toistoa.. jos oikein kuoleman kielille pusertaa niin saattais mennä ehkä 8. Jännää on elo kun raavas äijä tällä tavoin "riutuu".. penkki jää pian kokonaan pois kun ei ole selvästi enää mun liike.

Pakko kommentoida näitä vajaita toistoja yms.

Kieltämättä toistopunnerruksen sm-kisoissa pystyy tuon ojennuksen jättää vajaaksi. Turha kai siitä on kiistellä? Näkee videoissa silmällä. Johtuu siitä että ns. yläkohta johon stoppari tulee mitataan ennen suoritusta tanko käsillä penkillä.
Tällöin kannattaa ehdottomasti vetää lavat aivan "ylikiinni" penkkiin ja laskea olkapäät mahdollisimman alas. Tällöin yläkohta merkitään tuohon kohtaan mihin tanko yltää näitten temppujen avulla.

Itse suorituksessa kellään harvoin pysyy aivan sama asento. (Lavat hieman aukeaa ja olkapäät saattavat hitusen nousta) Tällöin tanko ottaa stoppariin vaikka kyynärpää eivät olisi täysin ojentuneet.

Samanlaisilla säännöillä itse joskus kisannut (ei sm-kisat) ja tuolla asennon säätämisellä sai kyllä hieman pelattua.

Niillä säännöillä pelataan mitä kisoissa on eli tällä tekstillä ei ollut tarkoitus vähätellä kenenkään kisatuloksia. Itse tosin toivoisin että tuohon yläkohdan mittaamiseen olisi jokin toinen systeemi.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Hienot toistot! Nyt on kyllä tutun oloinen sali :D Ettei olisi heinolan jäähallista kuvattu? :D

Jep siellä treenaillu viimeset 6kk.
Luulenko vaan ite vai onko toi 15x100kg aivan surkea jos vertaa 150x4? Tosin kaikki yli 8 toiston sarjat menee aerobiseks niin ei juuri väliä

Jep siellä treenaillu viimeset 6kk.
Luulenko vaan ite vai onko toi 15x100kg aivan surkea jos vertaa 150x4? Tosin kaikki yli 8 toiston sarjat menee aerobiseks niin ei juuri väliä

Teit sotilaspenkkinä tuon 100kg, saatko jaloista kuinka paljon apua, kun laitat ne maahan? Katsoin ton 150kgx4 ja meinaako sulla lähtee ne jalat vatkaa aina? Hurjan näköistä! :D

Teit sotilaspenkkinä tuon 100kg, saatko jaloista kuinka paljon apua, kun laitat ne maahan? Katsoin ton 150kgx4 ja meinaako sulla lähtee ne jalat vatkaa aina? Hurjan näköistä! :D

Omasta mielestä en saa ihan hirveästi apuja vaikka olisi jalat maassa. Tosiaan tossa on 20kg+15kg+5kg eli ihan 100kg siinä on :p

Hienoa nähdä, että tälläinen haaste saa herrat syttymään. Tervetuloa kilpailemaan toistovoimapunnerruskisoihin niin saatte selvyyden kuka on paras... Siellä ainakin säännöt on kaikille samat! Eripainoisten paremmuutta voi mitata vaikka laskemalla nostetut kilot...

Katoin aluks et marssiiko siihen Steven Seagal nostamaan :D ei vaan kova on suoritus! ;) tarkotin siis tuota Bisleyn kisanostoa vuodelta 02..

Mun poverty osanotto. Kivaa ois saada 10x100kg tai edes lähelle sitä vuoden loppuun mennessä.

mitat: 191/79

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Suositut

Back
Ylös Bottom