Haaste: 100kg toistopunnerrus !

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
No voin sanoo varmuudella,että ainakin puolet noista olisi hylätty kisoissa,siellähän et tietysti olisi collari päällä nostanutkaan. Viimeinen toisto on 5cm korkeampi kuin muut. Kyllä tuon voi katsoa kuvakuvalta ja todeta tämän ilman virallista tuomariakin. Lähelle ne on,mutta sitä ei lasketa.

Oon joskus ennenkin tainnut kirjoitella mutta ihan virallisissa toistokisoissakin toistot ainakin omaan silmään usein näyttää vajailta. Johtuen käytännössä siitä että ylämerkki määritetään kun on vetänyt penkkiin itsensä mahdollisimman hyvään kaareen ja asentoon. Itse suorituksen aikana tuo asento yleensä (varsinkin lapojen puolesta) hieman muuttuu ja kädet ovat selvästi koukussa ylämerkkiin osuessaan.

Tämä ei ollut kritiikkiä kisoja kohtaan. Vain toteamus :)

Tuli itelläki kokeiltua pitkästä aikaa. Ei tullu ihan loppuun vedettyä. 16 toistoa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kukaan kokeillu penkkittreeniä tyyliin yhdessä treenissä mahdollisimman paljon toistoja esim. 100kg:llä oon noitten olkavarsikipujen kanssa taas paininut raskaampia painoja laskiessa ja idea tuli tähän ja pari treenikertaa takana eli tain viimeksi yhden treenin aikana 71x100kg jaettuna 10x7x100kg + 8x100kg, aikaa meni 20-30min(en mitannu tarkkaan, harmi), mutta tauot oli 2-3min luokkaa, kun viimesellä meni 8 toistoa jäi siis vielä hihaan hieman jotain jäljelle ja tavoitteena tuo 100x100kg n. 30 minuuttiin = onkohan tämä tie ylikuntoon, tisut oli ainakin kipeät seurauksena=meni ainakin oikeeseen osoitteeseen, tarkotuksena kerta viikkoon ottaa jollain tapaa tuo vastaava treeni jos paikat kestää....17 toistoa on ollu normipenkkitreenin viimenen max. 100lla.

On tullut otettua toi 10x100kg montakin kertaa. Viimeksi vedin 9x10 ja vikaan sarjaan 16 toistoa. Sarjat kaverin kanssa siten että aina sarjojen väliin vedettiin ala&ylätaljaa. Ekassa viidessä sarjassa palautumisaika taljan verran (+matkat), eli kun itse teki penkkiä ni kaveri teki taljaa. Jälkimmäiset viis siten, että varmisteltiin toistemme penkit ja sitten tehtiin taljat. Lämmittelyineen ja taljoineen (13 sarjaa) kokonaiskesto alle 30min. Tohon vikaan sarjaan jäi ittellä vielä varoja. Oli ajatuksissa heittää tanko 15 kohdalla koukkuihin (ja siellä se jo kävikin, mutta kaveri huuteli lisää toistoja). Otin sit vielä encoreks yhden kun oli alusta lähtien ollu vasen kainalo hivenen kireän oloinen.

Muutaman kerran yksin tehnyt vastaavan vetämällä 10x10 ja väliin aina 5 leukaa.

Mä en oo tollaisa "megoja" tehnyt kuin suunnilleen kerran kuukauteen. Ei noita satkun vetoja omasta mielestä kannata ihan viikottain tehdä. Joskus oon vetäny n. kuukauden setin "pohjia" kerran viikkoon, eli rakennellu sarjakestävyyttä progressiivisesti 50-60kg (toistomaksimit alkaen 50 toistoo vikan viikon ollessa 80-100 (50 kg 100 toistoa, 60kg enkat taitaa olla 85 toistoa)).

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
On tullut otettua toi 10x100kg montakin kertaa. Viimeksi vedin 9x10 ja vikaan sarjaan 16 toistoa. Sarjat kaverin kanssa siten että aina sarjojen väliin vedettiin ala&ylätaljaa. Ekassa viidessä sarjassa palautumisaika taljan verran (+matkat), eli kun itse teki penkkiä ni kaveri teki taljaa. Jälkimmäiset viis siten, että varmisteltiin toistemme penkit ja sitten tehtiin taljat. Lämmittelyineen ja taljoineen (13 sarjaa) kokonaiskesto alle 30min. Tohon vikaan sarjaan jäi ittellä vielä varoja. Oli ajatuksissa heittää tanko 15 kohdalla koukkuihin (ja siellä se jo kävikin, mutta kaveri huuteli lisää toistoja). Otin sit vielä encoreks yhden kun oli alusta lähtien ollu vasen kainalo hivenen kireän oloinen.

Muutaman kerran yksin tehnyt vastaavan vetämällä 10x10 ja väliin aina 5 leukaa.

Mä en oo tollaisa "megoja" tehnyt kuin suunnilleen kerran kuukauteen. Ei noita satkun vetoja omasta mielestä kannata ihan viikottain tehdä. Joskus oon vetäny n. kuukauden setin "pohjia" kerran viikkoon, eli rakennellu sarjakestävyyttä progressiivisesti 50-60kg (toistomaksimit alkaen 50 toistoo vikan viikon ollessa 80-100 (50 kg 100 toistoa, 60kg enkat taitaa olla 85 toistoa)).

Kovaa settiä sulla, tohon on vielä matkaa, millasella penkkiykkösellä menee?

Ykköstä ei oo tullu vielä koskaan otettua. Justiinsa piikkailu käynnissä. Enkkasarjat 32x100, 8x150 ja 3x170. Toukokuun vaihteessa pitäis se eka ykkönenki olla hanskassa, jos kaikki menee hyvin. Edellisessä treenissä vasen rinta venähti pikkasen, mut onneks tiedossa kevennys seuraavalla viikolla :D.

Tänään tehty 13x100kg. Perse ei edes hipaise penkkiä eikä menisi läpi missään kisoissa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Paljon omapaino? Pitäis ite kans kuvata tällääne.

17 vuotiaana 72kg/179cm,sotilaspenkki 100kg 18krt.
tullu jälkeenpäin mieleen,olisikohan tuolla ollut jossain junnukisoissa mahkuja?

Ei tollasella tuloksella vielä paljon mahkuja valitettavasti olis ollu. Itellä oli tulos samaa luokkaa nuorna miehenä ja ei sillä mitaleille päästy.

17 vuotiaana 72kg/179cm,sotilaspenkki 100kg 18krt.
tullu jälkeenpäin mieleen,olisikohan tuolla ollut jossain junnukisoissa mahkuja?

Eiköhän tuolla voimapunnerruksessa olisi oltu aika kärkisijoilla.
Penkkipunnerruksessa myös mitalitasoa.

Nykyiset SE:t
penkkipunnerrus sarja 74 kg 137,5 (viime vuoden SM-kisan voittotulos 127,5)
voimapunnerrus sarja 70 kg 36, sarja 80 kg 31

Suositut

Back
Ylös Bottom