Häiriöasiakas kuoli

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hdman
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En nähnyt mainittiinko jo heijasteisen sydänpysähdyksen mahdollisuus. Ei tarvi kaulan seudulta välttämättä kovaa puristaa, niin pumppu saattaa leipoa kiinni. Tapahtuu kai useimmiten huonokuntoiselle/sairaalle/päihteiden vaikutuksen alaisena olevalle, mutta oon kuullu, että judokoillekin on sattunut. Silloin tosin saatu elvytettyä...
"Kurkutus"- otteen voi muuten ottaa painamatta kaulaa, vaatii tosin harjoittelua saada käsi pysymään naamalla. Oikein tehtynä kivulias ja rauhoittava....

Olen sitä mieltä, että spekuloiminen milloin kenenkin syyllisyydestä on turhaa niin kauan kunnes kuolinsyy varmistuu.

Ellei se sitten ole jo varmistunut...

Olen sitä mieltä, että spekuloiminen milloin kenenkin syyllisyydestä on turhaa niin kauan kunnes kuolinsyy varmistuu.

Ellei se sitten ole jo varmistunut...

PCIS on selvittänyt tapahtumien kulun ja kuolinsyyn. Pakko-oikeuden tuomio on langettava ja vapauttaa syylliset...:hyper: :hyper:

Tää on oikeesti ihan turhaa:david: ja todennäköisesti jonkun pakkislaisen kaveri tietääkin osallisena olevan henkilön, joten spekulointi sillä mitä tapahtu on jopa tyhmää.

Vahinkojahan toki sattuu kaikille ja osa meistäkin on tahtomattaan jopa sen seurausta.

Omaa kommenttia selventääkseni haluan sanoa että en tarkoita tällä vahingolla kirjaimellisesti tätä kuolemantapausta vaan yleensä tilanteita jossa pientä ylilyöntiä saattaa tulla. Ylimääräistä ja yleensäkin voimankäyttöä pitäisi välttää viimeiseen asti.

Ja kuolinsyyn lisäksi muu tutkinta. Täällä kun väitellään, että oliko ylilyönti vai ei, niin mistäs ihmeestä kukaan keskustelija voi sitä tietää, jos ei nyt vieressä kytännyt koko tilannetta. Poliisit kerää palaset kasaan ja niiden perusteella sitten joskus jaetaan tuomiot tai jätetään jakamatta. Siihen asti on ihan turhaa puolustella tai syytellä näitä ravintolan työntekijöitä.

Samanlaista tuubaa alkaa olemaan kuin kysymyksiä pokeille-ketjussa..

Ja kuolinsyyn lisäksi muu tutkinta. Täällä kun väitellään, että oliko ylilyönti vai ei, niin mistäs ihmeestä kukaan keskustelija voi sitä tietää, jos ei nyt vieressä kytännyt koko tilannetta. Poltsarit kerää palaset kasaan ja niiden perusteella sitten joskus jaetaan tuomiot tai jätetään jakamatta. Siihen asti on ihan turhaa puolustella tai syytellä näitä ravintolan työntekijöitä.

Samanlaista tuubaa alkaa olemaan kuin kysymyksiä pokeille-ketjussa..

Mitä varten tää ketju sit on, jos ei spekulointia? Pitäisikö adminien sit lyödä lukkoo tästä lähtien ketjut, jotka saattavat synnyttää keskustelua ja arvuuttelua? Mitä tähän kuuluu kirjoittaa? 11 sivua "ei nyt lähetä spekuloimaan" viestejä?

Myönnän, etten ole lukenut ku ekan ja pari vikaa sivua, mutta tuskin kukaan on ketään tuominnut?

"tunnen" pari pokea ja kyllä nämä tapaukset on niin häiriintyneitä ihmisiä että en nyt menis asiakasta syyttämään heti koska vika voi olla toisessaki osapuolessa. Vähän häiritsee tämä "poket on kunkkuja"-asenne ja muut bannataan.

Itsellä on positiivista kokemusta pokeista parii tapausta lukuunottamatta.

Myönnän, etten ole lukenut ku ekan ja pari vikaa sivua, mutta tuskin kukaan on ketään tuominnut?

se tässä huvittavaa onki et kuollu henkilö on piripäänarkki..jos näitä tekstejä lukee :)

Mitä varten tää ketju sit on, jos ei spekulointia? Pitäisikö adminien sit lyödä lukkoo tästä lähtien ketjut, jotka saattavat synnyttää keskustelua ja arvuuttelua? Mitä tähän kuuluu kirjoittaa? 11 sivua "ei nyt lähetä spekuloimaan" viestejä?

No senkun spekuloit. Kai minä saan kertoa oman mielipiteeni sen spekuloinnin järjellisyydestä.

Mikelle sen verran että olisit poistanut tuon kuoriveen samalla kun provoilee täällä pokejen puolesta. WTA sen sijaan vain yritti saada kuoriveen ymmärtämään oman tyhmyytensä ja ennakkoasenteensa. Kuoriveellähän ei ollut minkäänlaista faktaa pöydässä. Kunhan mutulla vaan kirjoittelee.

Ihan mutulla heitän -> Portsari oli selvinpäin, asiakas päissään!

Ihan mutulla heitän -> Portsari oli selvinpäin, asiakas päissään!

kurkorivee sanoi:
kyllähän portsarit on varmasti huomioinut tuon asiakkaan. Ovat varmasti toimineet etiketin mukaan ja varottaneet, muttta huumehörhö on alkanu valittaan!!!!!!!!!!!!!
Ei, vaan "ihan mutulla heitit" että asiakas on huumehörhö ja alkanut vielä valittaa!!!!111!!111! :rolleyes:

Syyllisyyksistä en sano mitään, se on muiden asia. Tosin koska tapausta tutkitaan _törkeänä_ kuolemantuottamuksena, voi olettaa, että poistaminen ei aivan peruskaavan mukaan mennyt. Onko tämä mahdollinen poikkeama sitten aiheuttanut kuoleman vai ei, on vielä täysin eri asia.

Kuten onkin käynyt ilmi, niin väkisin poistaminen on aina riski. Mahdollisen fyysisen tapaturman lisäksi poistettavalla voi aina olla jokin piilevä sairaus. Esim. kaulakuristus henkilölle, jolla on kaulavaltimoplakki tai aneurysma päässä, voi kuristus aiheuttaa äkkikuoleman oikeinkin suoritettuna. Osa näistä luonnollisesti kuolisi myöhemminkin piilevään sairauteensa, mutta muussa tilanteessa tämän piilevän sairauden esiintulo voisi olla hitaampi, jolloin hoitomahdollisuudet olisivat olleet paremmat. Onko kuristaja tällöin aiheuttanut kuoleman vai ei, onkin jo filosofiaa.

Lisäksi aina on vielä Kehäketun mainitsema vagaalisen asystolian mahdollisuus; riski on pieni, mutta olemassa. Voi tulla myös täysin terveille. Sen sijaan tuo "positional asfyksia" ei kyllä tässä ole mahdollinen.

Väärin suoritettuna tietenkin riskit moninkertaistuvat. Tämän takia ammattitaitoiset portsarit ovat tarpeen.

Ja mainittakoon vielä, että itsekin olen kokenut portsareiden taholta täysin tarpeetonta voimankäyttöä. Luultavasti kyseessä oli vain yksittäinen pelleyksilö, mutta kyllä sen jälkeen olen suhtautunut kaikkiin portsareihin epäilevästi. Ja itse en myöskään olisi WTA:ta bannannut, mutta forumin omistajalla lienee vapaus bannata kenet haluaa. Jos itse pitäisin forumia, en todellakaan katselisi siellä jatkuvaa & heikosti perusteltua ammattikuntani haukkumista.

Tää on kyl ampiaispesään sohaisua mitä saattaa kohta katua, mut mä sanoisin, että tässä nyt on turha hakea syyllisiä meidän täällä, mies kuoli, eikä herää enää, se nyt on ihan sama miksi se kuoli, syyllisten etsiminen pakkiksella, tai missään muuallakaan ei tuo häntä takaisin. Osanottoni omaisille, mutta kuolema on sellainen pirulainen, että sitä ei peruta, ja syyllisten etsiminen, vaikka helpottaa ehkä omaisten surua, ei kuitenkaan palauta vainajaa takaisin meidän elävien kirjoihin

Sitten ehkä offtopic, ehkä ei. Mut on joskus poistettu, muutamia kertojakin, ihan aiheesta, Kerran kuulemma kuristi, en mä siitä itse muista, mutta silti poket on pitkähermoisesti aina ystävällisiä, kun kys. anniskeluliikkeeseen eksyy. Mä en kyl ovella kestäis viittä minuuttia, toiset kovaluontoisemmat kestää vuosia.. Käy kyllä tosiaan kateeks! Sitäpaitti ois just kiva sivuduuni, mielelläni tekisin jotain järkkäri/pokehommia jos mul kestäis nuppi sellasia:) Kaikenkaikkiaan sanoisin, että suomessa on kivat poket verrattuna Hollantiin. Täällä välillä aina aika hankalaa päästä baariin, kovat on välillä naamarajat.

Niinjoo, pitäis olla 20kiloa enemmin lihastakin jos portsariks haluais..:)

Osaisivat käyttäytyä apinat niin ei tulisi ongelmia portsareiden tai muiden järjestystenvalvojien kanssa, ei olisi tätäkään uhria syntynyt.

Nimenomaan. mä en enempää kommentoi aihetta, kun en tiiä muuta kuin asiakaspuolelta ravintola-asioista. Mutta oisko se kovin mahdoton ajatus, että toistuvasti häiriöitä aiheuttavat asiakkaat voitaisiin porttikiellottaa kaikissa ravintoloissa, ja paikoilla oisi yhteinen porttikieltorekisteri? voisi rauhoittaa vähän riehuvia känniääliöitä.

Suomessa joskus ihan hirvittää yöelämässä, että kohta tulee ruumiita, tai itelle käy jotain, kun niitä väkivaltasia idiootteja tuntuu olevan palttiarallaa joka toinen.

Ei voi tehdä noin. Esim vaikka tietäisit jonkun asiakkaan aiheuttavan ongelmia, niin se on melkein päästettävä sisään. Tämä etenkin esim vähemmistöjen kohdalla. Muuten voi tulla syrjinnästä sakkoja, niin sairasta se on. Jos vaikka joku romani riehuu baarissa joka ilta ja seuraavalla kerralla sanot, että sori, et pääse, niin nämähän nostavat syytteet syrjinnästä.

Toi on kyllä jotain niin älytöntä. Sitte ne samat vipopäät aiheuttaa joka kerta tappeluita, ja joskus aina joku kuolee.

Just yks vanha tuttu on aina rähisemässä kun se alkoholia ottaa, just sellanen kaveri et joskus se varmaa tappaa viel jonkun. Kännissä aika kaheli. Sit sellaset pitää viel päästää sisää.. voi kekkonen sanon mä..

osa porukasta on kyllä selkeitä avohoitotapauksia, ja kyl se pitäis olla toisin. Pitäis voida yleisee turvallisuuteen vedoten saada porttikiellottaa iha vapaasti.

lisäys:Mutta, kuten sanottu, kun en alalla ole, niin en enempää mutuile.. syrjintakieltoonvetoaminen on imo ihan perseest. Jos mut esim poistetaan, niin en mä käy valittaan, vaan katson et parempi mulle, parempi kaikille. Eikä poket vittumaisuuttaan poista, vaan ihan yhteiseksi hyväksi. Ja hattua nostan kaikille, jotka siellä ovella yleesä ees uskaltaa tänä päivänä olla, sen verta kauheit ihmisiä on nykyää vapaalla jalalla.
lisälisäys: tuli mielee viimekesänä kävi yks kuolaava vajaanolonen narkkari joka päivä eräässä liikkeessä, jossa olin duunissa, varkaissa, eikä sitä saatu sieltä poistaa, kyl sille sit porttikielto tul, mut milläs poistat, kun se ei paljoa kuuntele, ja käsiks ei saa käydä. Kerran se yritti mua lyyä päähänki, onneks ei osunu, oisin nimittäi suuttunu ja pistäny itselle potkut ja syytteen..:)

Viimeksi muokattu:
Ei voi tehdä noin. Esim vaikka tietäisit jonkun asiakkaan aiheuttavan ongelmia, niin se on melkein päästettävä sisään. Tämä etenkin esim vähemmistöjen kohdalla. Muuten voi tulla syrjinnästä sakkoja, niin sairasta se on. Jos vaikka joku romani riehuu baarissa joka ilta ja seuraavalla kerralla sanot, että sori, et pääse, niin nämähän nostavat syytteet syrjinnästä.

Laissahan lukee ja asianajalta kysytty vielä varmistus, että aikaisempi käytös lienee syy evätä pääsy ravintolaan. Siis syrjintä laissa. en sitten tiedä onko vielä ennakkotapausta tästä asiasta.

voisko niiltä otattaa lausunnot allekirjotuksen kanssa, että ne myöntää ymmärtäneensä miksi ne on poistettu, ja siihin vedoten vaikka paperilla näyttäen perustella, että sulla ei oo mitää asiaa meitin ravitsemusliikkeeseen?

Tai sitten joku työntekijä valokuvaa kun on tilanne päällä?

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom