Häiriöasiakas kuoli

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hdman
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin mitäs tossa jutussa sitten lukikaan??? "asiakkaiden taltuttaneen häirikköä":D

Tarkasti ottaen juttussa luki "Mies oli aiheuttanut häiriötä, jolloin kaksi ravintolan henkilökuntaan kuuluvaa miestä yritti taltuttaa riehujaa."

Tarkasti ottaen juttussa luki "Mies oli aiheuttanut häiriötä, jolloin kaksi ravintolan henkilökuntaan kuuluvaa miestä yritti taltuttaa riehujaa."
Aivan :)
Mikkis kun oli lukenut että asiakkaat olivat taltuttaneet häirikön. Ilmeisesti toi sekoitti kun taltuttajat olivat Asikkalasta!:)

Minkäslainen tuomio/päätös tuli aikoinaan Happy daysin vastaavanlaisessa tapauksessa jossa asiakas kuoli n.15v sitten.
Muistaakseni sai tällin rintaan nyrkistä pokelta joka oli ja on edelleen kovan luokan kamppailu lajien edustaja.
Olen saanut myös maistaa herran nopeita käsiä aikoinani mutta urheilu tilanteessa.

Kärsi tuomionsa ja palasi kamppailu-urheiluun. Yleensä jos vahingoittaa toista, vaikkakin syystä ja hyvää tarkoittaen, siitä seuraa tässä maassa jonkimoinen seuraamus. Hyvä niin koska toinen vaihtoehto olisi aika paljon kurjempi.

Totta. Karatekoilla ei noi hallintaotteet välttämättä ole ihan selkäytimessä ja silloin 15 v sitten ei kai toi pokejen koulutuskaan ollut oikeen millään tasolla. Kyseisessä tapauksessa muistaakseni lyötiin kerran rintaan ja siihen kuoli. Kurja juttu molemmille ja omaisille.

Luulis et on hapetettu vääri ja turvonnu henkitorvi kii. Eiköhän selviä sekin.

Nyt tässä baarissa tullessa tämmöistä kirjoittelen että oli niin tai näin mutta aina jos voimaa käyttää niin pitäisi aina tietää mitä tekee. Tyhmää lähteä hapettamaan ketään jos ei edes itse tiedä mitä tekee. Paha sanoa vielä että mitä tuossa on tapahtunut mutta eipäilisin että henkitorveen kohdistunut kuristus.

Itsellä ikinä ollut mitään pahaa sanottavaa järjestyksenvalvojista. Oman näkemyksen mukaan suurin ongelma ovat olleet juuri alalle sopimattomat tyypit joita aina joihinkin kuppiloihin mahtuu. Eli tällä tarkoitan sitä että ei ikinä hyvä jos 130kg bodari pahimmissa roid ragessaan päättää jotain alkaa hapettamaan kun homman voi hoitaa fiksumminkin.. Yleensä ko. järjestyksenvalvojalla ei ole mitään käsitystä voiman käytöstä..

Poke ei kyllä saisi missään nimessä lyödä/potkia. Sillä saa päähän kohdistettuna damagee aikaan paljon varmemmin kuin hapettamalla.

Näin on, ja jos lyödään niin lyödään patukalla (reisiin, pohkeisiin tai käsiin, mikäli kohdehenkilöllä on kättä pidempää). Enää ei saa opettaa tuotakaan kaulahallintaotetta järjestyksenvalvojan perus/voimankäyttökursseilla nimenomaan sen vaarallisuuden takia, koska sen voi tehdä hyvin monella tavalla väärin ja silloin käy yleensä pahasti. "Vanhanliiton" portsareilla se on vaan vieläkin toimivin ja käytetyin ratkaisu... sekä uskon että pysyy sellaisena.

Kellojen siirto kesäaikaan on muuten portsarin helvetti... ajoissa pääsee nukkumaan:jahas:

Originally Posted by kurkorivee:
kyllähän portsarit on varmasti huomioinut tuon asiakkaan. Ovat varmasti toimineet etiketin mukaan ja varottaneet, muttta huumehörhö on alkanu valittaan!!!!!!!!!!!!!

Ihan samoin voin mutulla sanoa, että kyllä ovat poket tappaneet tahalla, ehkäpä jopa murhanneet kyseisen asiallisesti käyttäyvän nuorehkon naishenkilön.

Onko sulla jotain perusteita noille väitteille vai heitätkö ihan hatusta niin kuin minäkin?
Missä on sanottu, että kyseessä on huumevempula? Missä on sanottu, että poket olisivat varottaneet taikka toimineet etiketin mukaan. Missä on sanottu valittamisesta?

Kohta rapsahtaa bannia, pakkiksellahan ei saa olla eri mieltä taikka edes kyseenalaistaa vallitsevia (portsareiden keskuudessa, tai näitä ihannoivien tahojen) käsityksiä.

Oon ihan samaa mieltä WTA:n kanssa. Uutisoitujen faktatietojen (jos nekään ovat täysin faktisia) perusteella on turha spekuloida suuntaan tai toiseen.

Mikelle sen verran että olisit poistanut tuon kuoriveen samalla kun provoilee täällä pokejen puolesta. WTA sen sijaan vain yritti saada kuoriveen ymmärtämään oman tyhmyytensä ja ennakkoasenteensa. Kuoriveellähän ei ollut minkäänlaista faktaa pöydässä. Kunhan mutulla vaan kirjoittelee.

Saattas sullakin hieman näkökulmat muuttua jos ois vaikka sun broidis tai muu tuttu kuollut baarissa. Vai mitä olet mieltä ? Ehkäpä otat liian henkilökohtaisesti itse järjestyksenvalvojana toimineena henkilönä viitaukset järjestyksenvalvojien virheelliseen menettelyyn. Jotenkin et tunnu hyväksyvän tosisekkaa, että järkkärit todellakin ovat saattaneet syyllistyä törkeään kuolemantuottamukseen.

Jokatapauksessa tämän tutkinnan hoitaa poliisi, ja lopullisesti ratkaisee mahdollisesti sitten tuomioistuinlaitos. Hyvä niin. Pakkiksen pokethan tuntuvat jo tapauksen tosiseikkoja tuntematta olevan varmoja ravintolahenkilökunnan syyttömyydestä.

[mod]Moderoinnista ei keskustella threadeissa. Omat mielipiteet ja parannusehdotukset voi lähettää sähköpostitse ylläpitoon. - Sumu[/mod]

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Vaikea sanoa mitään tässä vaiheessa.. hyvä, että on ihmisiä jotka tietävät kyseisen tapauksen perinpohjin, jotta voivat tehdä omat johtopäätöksensä.

Ketju selvästi houkuttaa pokejen vastustajia paikalle ;)

Paljon voit vaikuttaa omaan vihtyyvyyteen käyttäytymiselläsi. Poket tekevät vain työtänsä ja saavat paskaa palkkaa, lisäksi vielä porut päälle kuinka jokainen portsari on sika. Työ menee samaan kastiin kuin poliisit ja vartijat. Harmi vain, että ihmiset yleistävät yksittäisten tapauksien perusteella.

Näin tapahtumapaikan lähistöllä asuvana voisin sanoa, että tuo on ihan pieni räkälä, eikä siellä portsaria ole.

Näin tapahtumapaikan lähistöllä asuvana voisin sanoa, että tuo on ihan pieni räkälä, eikä siellä portsaria ole.
Olisi jopa tuollainen vähemmistökansallisuuksien pitämä paikka??

Ketju selvästi houkuttaa pokejen vastustajia paikalle ;)
Niin, samoin kuin pokeja / pokejen ihannoijiakin.. ;)

Kukaan ei kyseisestä asiasta mitään tiedä, mutta heti on selvää että asiakas oli joku huumehörhö tai vastaavasti poke joku 150kg painava roid-hirviö. Sitten jos satut olemaan "väärää" mieltä, niin tullaan suunnilleen oven taa "neuvottelemaan". Eiköhän poliisi hoida asian selvittelyn, ja aikanaan sitten saadaan päätös lukea lehdistä.

Nyt tässä baarissa tullessa tämmöistä kirjoittelen .

Eli tällä tarkoitan sitä että ei ikinä hyvä jos 130kg bodari pahimmissa roid ragessaan päättää jotain alkaa hapettamaan kun homman voi hoitaa fiksumminkin.. Yleensä ko. järjestyksenvalvojalla ei ole mitään käsitystä voiman käytöstä..

Itse olen lähes 20 vuotta ollut tällainen noin 130 kiloinen "bodari" ja lähes samanajan enemmän ja vähemmän turvallisuusalalla toiminut.
Täytynee kyllä sanoa että "kaunis" hymy ja selkeä suomenkielinen neuvo on auttanut lähestulkoon aina. Yleensä kaverit jättävät neuvotteluyritykset lyhyehköikisi ja viesti menee perille ilman suurempia fyysisiä kosketuksia. Poikkeuksen yleensä tekee ainoastaan lääke-alkoholi yhdistelmä tai huumeiden vaikutuksen alaiset henkilöt joilla sitten tuohon minä kuvaan on päässyt vaikuttamaan ameriikan tauti.

Vahinkojahan toki sattuu kaikille ja osa meistäkin on tahtomattaan jopa sen seurausta.

ps. Tuosta ovella toisinaan kuultavasta turvan soitosta täytynee kertoa esimerkki joka sattui tässä hiljakkoin. Seisoin ravintolan ovella ja avasin sen 4 hengen seurueelle jotka olivat pukeutuneet hyvin fiksun näköisesti kun eräs seurueen miehistä alkoi kuin sivuhuomautuksena selvittämään minulle että "kannattaisi lopettaa se tinnerien vetäminen, yksi ystäväni menetti munuaisensa tuosta syystä" (tuskin oikeasti edes tunsi ko. henkilöä)
Oli jotenkin ironisen näköistä kun siististi pukeutunut ja fiksun ulkoisen olemuksen omaava kaveri muutaman promillen siivuissa ja pikku sivuliirrossa alkaa selvittämään minulle tinnereistä. Seurasin kaveria katseella hänen tehdessä samoin olkansa yli. Hymyilin miehelle ystävällisesti ja totesin kaverin melkein kävellessä päin pylvästä että "kummankohan tuota asiaa nyt kannattaisi miettiä."
Harvinaisen vähän tuota paskaa kuitenkin on päälleni heittetty...liekö sitten se auttanut että ulkoinen olemus on riittävän vakuuttava jo tuohonkin juttuun.

Olisi jopa tuollainen vähemmistökansallisuuksien pitämä paikka??

No ei ollut vähemmistökansallisuuksien pitämä paikka. Nyt ette pääse syyttämään maahanmuuttajia ;)

Lukiko kukaan tästä, samalta sivulta löytyi alempaa kun nainen puri portsaria...:)

Ei portsarin ammatti ole sieltä helpoimmasta päästä, itseasiassa paskempaa hommaa on vaikea hakea. Jatkuvasti kuulee vitut ja perkeleet, harvoin saat kiitosta vaikka miten olisit asiat hoitanu. Kyse on kuitenkin aina isomman ihmismäärän turvallisuudesta, jos kamapäissään tai kännissä oleva alkaa riehua toden teolla ja siltä kurkutetaan taju pois. Siinä on kysymys kaikkien turvallisuudesta. Mutta jos asiakas kuolee, niin sitten on mennyt voimankäyttö aivan vituiksi, eikä asialla ole ollut ammattilainen. Silloin tekijä pitää saada vastuuseen, mieluiten suoraan vankilaan, sillä minä pidän ihmishengen ottamista AINA vakavimpana mahdollisena rikoksena, tapahtui se sitten "vahingossa" tai ei. Sellaista vahinkoa ei yksinkertaisesti saa päästä käymään, sillä kaikkien pitää ymmärtää että kysymys on 100% peruuttamattomasta asiasta kun joku kuolee. Tuossa asiassa on kuitenkin otettava huomioon muutkin vaihtoehdot, kuten se että asiakas on voinut saada slaakin voimankäyttö tilanteessa muullakin tavalla. Kaikkien pumppu ei näe kolmeakymmentä syystä tai toisesta.

Mulla kävi niin että hesalainen portsari pelasti mun henkeni parisen viikkoa sitten ja oli todella ammattitaitoinen kaveri, eikä mennyt jäihin vakavassa tilanteessa. Ilman kyseistä ihmistä olisin vainaja.

Mulla kävi niin että hesalainen portsari pelasti mun henkeni parisen viikkoa sitten ja oli todella ammattitaitoinen kaveri, eikä mennyt jäihin vakavassa tilanteessa. Ilman kyseistä ihmistä olisin vainaja.

Haluatko kertoa tarkemmin?

En ihmettelisi vaikka olisi poket kuristaneet hengiltä.

Omalle kohdalle sattunutta. 3 hengen seurue liian kännissä -> poisto ravintolasta(ihan asiallisesti) -> poke alkaa vittuilee ja tönii kaverii narikassa(oikeesti ilman syytä) -> kaveri rupee soittaa poskee(tyhmä veto) -> kaveri katuu ja polvee kurkun päälle -> naama sinisenä korisee -> poke kysyy "luovutatko"(vittu mikä kysymys) -> "en" -> kuristaminen jatkuu kunnes toinen jv joutuu puuttumaan tilanteeseen. En ole 100 varma kehottiko tää toinen vielä nostamaan kanteen mut jälkeenpäin me vaa naurettii tolle.

En tiedä miksi noi nuolet. Ja jos joku ei sitä vielä tiedä, ni mulla ei oo mitää suurinta osaa pokeja vastaan, vaikkei mulla ole niistä ku huonoja kertomuksia. Se tottakai johtuu siitä, että ne poken tehtävät on vittumaisia ja aina joku kokee "vääryyttä". Toiset osaa toiset ei.

Aika offtopic vielä täs vaihees. Jos toi nyt kuitenki paljastuu tälläseks tapaukseks ni tossa esimerkkii et niitä tapahtuu useemminkin.

Haluatko kertoa tarkemmin?

Sanotaanko että tarvin pikaisesti ambulanssin vaikka en sitä itse olisi missään tapauksessa soittanut. Portsari teki pikaiset päätökset ja pelasti henkeni. Minut olisi voitu myös heittää pihalle vaihtoehtoisesti jolloin olisin kuollut hyvin pienen ajan sisään. Ei ollut kyse huumeista tai muista itse nautituista päihteistä. Hirveessä hönössä olin kuitenkin minkä perusteella olisi portsari voinut toimia aivan toisin. Ihmettelin miehen älykkyyttä niin pikaisiin ja vastuullisiin toimiin jälkeenpäin.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom