Glutamiini

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zewrny
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Halpaa se Wrangen kama on, mutta ei ole kovin positiivista kuvaa porukka näistä Wrangen kamoista antanut, että tiedä sitten. Ei se halpa ja hyvä kuitenkaan kovin usein sovi samaan lauseeseen.

onkos Wrangen ja tämän Miken mainostaman Glutamiinin välillä muuta eroa kuin hinta... eli onko perusteltua maksaa monin kertainen hinta, sillä jopa täällä kaukana syrjäkylillä (Imatra) Wrangen Glutamiini maksaa vain ~30€/500g eli säästöä tulee melkoisesti

Oottakaa hei hetki, vaihdan tonne headeriin.
wrange_logo11.gif

timba79 sanoi:
Halpaa se Wrangen kama on, mutta ei ole kovin positiivista kuvaa porukka näistä Wrangen kamoista antanut, että tiedä sitten. Ei se halpa ja hyvä kuitenkaan kovin usein sovi samaan lauseeseen.

Kyllä mulla ainakin kaikki Wrangen kamat on toimineet, glutat, kreat ja protskut. Ei ole aihetta valittamiseen. Toki joku toinen merkki voi jonkun mielestä antaa tietyn prosentuaalisen hyödyn toiseen merkkiin verrattuna, ja silloinhan ratioonaalinen kuluttaja tekee oman päätöksensä ostotapahtuman suoritusliikkeestä. Sitä varten on olemassa paljon vaihtoehtoja, että kuluttaja voi ostaa sieltä mistä saa sellaista tavaraa, joka tyydyttää omat vaatimukset.

Phat sanoi:
Propoweria olen yhden 250g purkin ostanut. Glutamiini menee niin kalliiksi lisäravinteeksi että en käytä sitä säännöllisesti. En usko että kyseessä on mikään ihmeaine enkä huomannut tuon purkin vedettyäni mitään hyötyä. Maku ei muuten ole mitenkään paha, oikeastaan mauton.

Samaa ProPowerin glutamiinia kokeilin itse, enkä huomannut ainakaan missään mitään eroa.

Ite ostin tos ennen jouluu Wrangen glutamiinia ja en tiiä onko tän merkin tuotteissa vikaa vai minussa vai missä.Mut en oo oikeestaan huomannu minkäänlaista eroa palautumisen kanssa.Syön nyt kuitenkin pois ton homehtumasta ja katon et huomaako eroa sit palautumisessa ilmaan glutaa.

Spyder sanoi:
Ite ostin tos ennen jouluu Wrangen glutamiinia ja en tiiä onko tän merkin tuotteissa vikaa vai minussa vai missä.Mut en oo oikeestaan huomannu minkäänlaista eroa palautumisen kanssa.Syön nyt kuitenkin pois ton homehtumasta ja katon et huomaako eroa sit palautumisessa ilmaan glutaa.

Ei sillä glutamiinilla niin ihmeellistä vaikutusta olekaan. Sen tehon huomaa paremmin kokonaisvaltaisesta jaksamisesta, ja siitä ettei ole aina niin paskana kuin normaalisti. Mulla tuntuu ainakin kaikki pikku flunssat vähentyneen glutamiinin myötä.

edelbrock sanoi:
Ei sillä glutamiinilla niin ihmeellistä vaikutusta olekaan. Sen tehon huomaa paremmin kokonaisvaltaisesta jaksamisesta, ja siitä ettei ole aina niin paskana kuin normaalisti. Mulla tuntuu ainakin kaikki pikku flunssat vähentyneen glutamiinin myötä.

No näin sen täytyy olla, ei sillä palautumisen kanssa ainakaan huomattavaa merkitystä ole (mun kohalla). Mutta flunssat sun muut on ollu aika vähissä viimesen kuluneen vuoden aikana jolloin olen glutaa käyttänyt. Eli kai se sitten hintansa arvosta on, päiväannokset kuitenkin on aika pienet, että ei sitä kuukaudessa niin kovin paljoo mene.

kun toi mun wrangen mainostaminen ny tais mennä liian pitkälle niin sanotaan ny näi et jos tuote esim crea ja gluta on 100% niin tyhmä maksaa jostai FASTista melkee 50egee vai mitä se on. mut wrangen proteiinit ja massan lisääjät niin voi voi on kyl parantamisen varaa (ootteko muuten kattonu uusia aiminohappo ampullia arginiinia ja ornitiinia aivan mielettömästi.. siis mega forte) onks joku jo koklannu??)

Olen varmaan jotenkin epänormaali, kun en tätä glutaa käytä eikä lihakset ole kipeinä treenin jälkeen. En tosin treenaa pro meiningillä...kuitenkin mielestäni intesiivisesti neljä kertaa viikossa ja niin, että saan kaikissa lihasryhmissä 3x10 toistoa max. painoilla. Parin päivän kuluttua tosin on se terve pakotus, joka poistuu venyttelyillä ja ajan kanssa. Tuleehan jokaisella lihasryhmällä 7 päivää palautusta. Pitää ottaa asia harkintaan, kun tämä paljon puhuttu kehitys hidastuu ja aletaan etsiä pienemmistä marginaaleista apua. Silloin gluta voi olla in meikäläisellä.

kysymys mikelle: mikä saa teidän glutan maksamaan noin paljon.
ps: äläkä suutu, aion kyllä kysyä tätä samaa FASTin hinnan laskijalta tai joltaki kuka ne hinnat määrää.. oon kyl aika pettyny FASTiin, sen mainos oli aluksi että se ei kehu tuotteita mega tai super hyviks ja hinta on kohdallaan.. ajatus muuttunu vissiin suosion myötä.
paitsi HERA85 kans

Wessel sanoi:
Tuote maksaa meille tietyn summan sisään. Siihen lyödään kate päälle, mikä ei ole iso, kuten ehkä hinnoista voi päätellä. Jos vertaa vastaavia Evolutionin ja/tai Prolabin tuotteita muualla Suomessa myytäviin, niin hinnan pitäisi olla kohdallaan. Ei ole reilua vertailla pelkän hinnan perusteella kahden eri valmistajan glutamiinia. Fastin gluta oli sen ensimmäisen boksin ajan hyvää, sekoittuvaa ja maultaan neutraalia, mutta vuoden 2002 taisi raaka-aineen toimittaja vaihtua, koska glutamiini maistui yököttävältä. Luultavasti kuitenkin vielä laadukas tuote, mutta maun radikaali vaihtuminen sai minut vaihtamaan toiseen merkkiin. Laboratoriotestejä en ole nähnyt näistä kyseessä olevista tuotteista, joten en pysty lyömään mitään balls to the walls -faktaa ainakaan tähän hätään halppisglutamiinien mahdollisista ja hyvin todennäköisistä laatueroista. Jouni, onko sinulla heittää jotain faktaa tähän?

Glutamiinin, Crea Pure -laatuisten kreatiinimonohydraatin ja kreatiinipyruvaatin hintoja ja hintaeroja pähkäillessä kannattaa miettiä sitä, että miten vähän/paljon tuotetta menee. Itselläni on ollut käytössä esim lokakuusta lähtien Evolutionin Creatine Pyruvate. Olen laittanut sitä ohjeen mukaan palautusjuomaan, ja purkista on siltikin vielä 1/5 jäljellä. Olisinko ollut jotenkin autuaampi, jos päiväkohtaisen kreatiiniannostuksen hinta olisi laskenut 2 sentillä, kun olisin ottanut halvemman tuotteen käyttöön? Ei sitä glutamiiniakaan kulu mitenkään lapiokaupalla. Laittakaa teelusikallinen siihen palautusjuomaan ja imekää naamariin. Sitten vasta kovilla dieeteilla kannattaa miettiä näitä yli 20 gramman päiväannoksia.

Ite oon nyt noin viikon kiskonut glutapeptidiä (tai siis sitä "parempaa glutaa") ja taitaa kyllä lihasarkuus hävitä nopeammin treenin jälkeen. Maku on kyllä vielä jauhetumpaa saatanaa kuin se alkuperäinen saatana. Hinta oli tollaset 55€/1,2kg kuljetuksineen. Päivässä pari ruokalusikallista ja kroppa tykkää.

Prolabin glutamiinia oon imeskelly.

Järkyttävän suurta vaikutusta glutamiinin käytöllä en ole huomannut.. Mutta kun varaa on, niin syödään sitä nyt sitten vaikka ajan kuluksi.. :D

haavevahva sanoi:
Ite oon nyt noin viikon kiskonut glutapeptidiä (tai siis sitä "parempaa glutaa") ja taitaa kyllä lihasarkuus hävitä nopeammin treenin jälkeen. Maku on kyllä vielä jauhetumpaa saatanaa kuin se alkuperäinen saatana. Hinta oli tollaset 55€/1,2kg kuljetuksineen. Päivässä pari ruokalusikallista ja kroppa tykkää.

No eikai tuo maku nyt paljoa haittaa kun sitä vedetään vaan muutama gramma päivässä.

Wessel sanoi:
ps: äläkä suutu, aion kyllä kysyä tätä samaa FASTin hinnan laskijalta tai joltaki kuka ne hinnat määrää.. oon kyl aika pettyny FASTiin, sen mainos oli aluksi että se ei kehu tuotteita mega tai super hyviks ja hinta on kohdallaan.. ajatus muuttunu vissiin suosion myötä.
paitsi HERA85 kans

Sen verran voidaan valottaa, että meillä on katteet kyllä kuluttajan kannalta kohdallaan. Me emme tod ryöstä. Prolabia esim ei ole ennen Suomessa näin halvalla myyty, joten siitä voi päätellä jotain. Jos voisimme hintoja pudottaa, niin pudottaisimme.

kiitokset vastauksista.. ja en uskokkaan teitä ryöstäjiksi mutta prolab on kyllä aika kallis merkki mutta en väittäisi ettei olisi toimiva, itse en ole saanut tilaisuutta kokeilla opiskelija budjetin takia. joo uskon että noissa mikään huima kate on mutta ihmetyttää silti että samalla aineella voi olla noin paljon hinta eroa.. huvittais joskus nähdä että mikä merkki todella myi 100% glutamiinia. onko pakkiksella tähän testiin minkäänlaista mahdollisuutta saada eri valmistajien glutat koeputkiin??

Laffer sanoi:
No eikai tuo maku nyt paljoa haittaa kun sitä vedetään vaan muutama gramma päivässä.

On muuten ihan sairaan vahva se stana siinä jauheessa, että muutama gramma päivässä tosiaan on riittävästi :D

Tässä käydään jälleen kerran samaa hedelmätöntä keskustelua halvoista ja kalliista tuotteista. Niitä ei voi ollenkaan vertailla keskenään yhteismitallisilla kriteereillä.

Minä luulen, että paras ohje kaikille on nyt se, että jokainen ostaa omalle kukkarolleen sopivia tuotteita ja vastaa itse seurauksista. Yleisohjeena voi kuitenkin sanoa, että halvemmat tuotteet ovat pääsääntöisesti laadultaan huonompia kuin kalliimmat (itse en tiedä yhtään halpaa laatutuotetta), koska ne on valmistettu halvoista (= huonoista ja yleensä epäpuhtaista) raaka-aineista. Useimmat halvat glutamiinivalmisteet ovat esimerkiksi luultavasti osaksi tai kokonaan glutamiinihappoa.

Oikeastaan olisi reilua, jos esim. Anssi ammattimiehenä voisi lyhyesti selittää porukalle, miksei noita halpispaskoja kannata ostaa ja syödä ollenkaan. Voitko Anssi kommentoida tätä glutamiiniin liittyvää laatuasiaa, eri merkkejä ei tarvitse mainita tai ryhtyä kehumaan? Hintahaarukan kärkipäässä olevat tuotteet ovat kaikki laadukkaita, niitä ei erikseen tarvitse luetella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom