Glutamiini

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zewrny
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla on ollu glutamiini käytössä nyt 3 kuukautta, enkä oo huomannu mitään eroa. Palkkariin siis tota lisäilen ja neljä kertaa viikossa punttaan. Mitä vaikutusta tolla pitäs olla? Huomaisinkohan jotain jos jättäsin ton nyt pois?

Joku tässä ketjussa on haukkunu L-Glutamiinin makua, voin kertoa sen verra, että et halua maistaa sit arginiinia. Ite vedän kaikki kreat, glutat, arginiinit, bcaat suoraa jauhoina suuhun ja vettä perää. Gluta ja krea ei maistu juuri miltää, vähä ku vehnäjauhoja vetäis mut arginiini on aina se 'ei v****u taas sitä mennää'.

Eipä ole ihmeen makuisia arginiini ja leusiini. Valmistajasta kiinni paljon tuo maku, toki kaikissa sellainen sama maku aika pitkälti. Light-mehulla kun kiskoo noita niin ei maista yhtään mitään.

Uskon että tämä ilmiö on juurikin glutamiinin ansiota.

Joopajoo, ja mä näin Jeesuksen.

Pari viikkoa mennyt, reippaasti olen syönyt glutaa. Eipä voi sanoa vielä mitään ylistyksiä, saati edes yhden salikerran jälkeen... :david:

Arginiinista sentään oli vaikutuksia... :lol2:

No varmaan näit sitten Jeesuksen.. :)

Omasta treenihistoriasta sen verran että kun joskus punttihommat alotin, ni en muista että olisin putkeen 1kk pidempään pysyny terveenä ja treenikunnossa. Aina lopulta iski tuo sama pikkuvittumainen flunssa, jossa pahimpana oireena oli kurkkukipu.. kuumetta ei monesti ollu mutta aina se kuitenkin treenaamisen esti.. muutenkin tuntui kestävän nuo taudit vähintään sen 2 viikkoa.

Nyt on sitten syöty glutamiinia ja 1kk ja 2vko treeniputki takana, eikä vielä merkkejä sairastumisesta (koputtaa puuta). Sattumaako? Ehkä. Uskon kuitenkin että tuolla glutamiinilla on jotain vaikutusta tässä asiassa. Missään treenitehoissa tai sarjapainojen nousussa en sitten huomaa mitään vaikutusta tuolla glutalla. Lihaskivut on kyllä vähentyny merkittävästi..

Mulla on ollu glutamiini käytössä nyt 3 kuukautta, enkä oo huomannu mitään eroa. Palkkariin siis tota lisäilen ja neljä kertaa viikossa punttaan. Mitä vaikutusta tolla pitäs olla? Huomaisinkohan jotain jos jättäsin ton nyt pois?

Tiedän monia jotka eivät ole huomanneet glutasta mitään hyötyä. Olen myös itse yksi heistä.
Olen jotain 7-8 vuotta treenannut kovaa ja kaksi kertaa syönyt puolen vuoden jakson glutamiinia. En kyseisestä jauhosta ole huomannut mitään muuta vaikutusta kuin sen, että lompakosta on kadonnut rahaa. Mielestäni turhaa rahan menoa.

En sitten tiedä olenko joku luonnonoikku, mutta mulla ei muutenkaan lihakset kipeydy - paitsi joskus harvoin takareidet. Eikä flunssaakaan tule sairastettua kuin kerran vuodessa. Mutta jos se jollekin auttaa noihin vaivoihin -vaikka plasebona - niin hyvähän se on.

No varmaan näit sitten Jeesuksen.. :)

Omasta treenihistoriasta sen verran että kun joskus punttihommat alotin, ni en muista että olisin putkeen 1kk pidempään pysyny terveenä ja treenikunnossa.

Nyt on sitten syöty glutamiinia ja 1kk ja 2vko treeniputki takana, eikä vielä merkkejä sairastumisesta (koputtaa puuta). Sattumaako? Ehkä. Lihaskivut on kyllä vähentyny merkittävästi..

Hehjoo.. :D

Muttasiis, kyllä mä ymmärrän et paljon sairastavat saavat tästä ihan hyötyä, onhan sitä paljon kerrottu näissä gluta-topiceissa jo monia vuosi sitten. En sitä kiellä. Oon vaan sitä mieltä et kun ite en hirveesti sairastele niin hyödyt tuntuu olevan nollissa, tiedä sitten pukkaako heti glutan syömisen jälkeen se flunssa pitkästä aikaa, niinkuin useille käypi?

No auttaa se venyttelykin enempi mulla kun gluta.

Oon syönyt reilu 2 vkoa glutaa. Treenejä koventanut samalla. Lihakset eivät ole tulleet kovin kipeiksi, kun yleensä lihat on pirun kipeitä kahden päivän jälkeen treenistä.
Kaasuja (pieruja) on alkanut tulemaan enemmän. Mä otankin glutaa joka päivä aamupalan yhteydessä sekä treenin jälkeen. Samoin tein olen lopettanut hera-malto-palautusjuoman, koska se tuntui turhalta (muutaman vuoden käytön jälkeen).

Jos haluutte hirveän makuisen treeni"boosterin" niin suosittelen Evolutionin Phase1, vihreätee-uute on jo aika karvaan makuista, mutta jos sekoittaa noita keskenään niin edes vihreäteeuute ei poista tota kauheeta kusen makua. Meinaa joka kerta kun tuota Phase1:stä ottaa niin tulla urjö.

Tiedän monia jotka eivät ole huomanneet glutasta mitään hyötyä. Olen myös itse yksi heistä.
Olen jotain 7-8 vuotta treenannut kovaa ja kaksi kertaa syönyt puolen vuoden jakson glutamiinia. En kyseisestä jauhosta ole huomannut mitään muuta vaikutusta kuin sen, että lompakosta on kadonnut rahaa. Mielestäni turhaa rahan menoa.
Maksaa sen 16€/kilo suomesta ostettuna eli vähemmän kun useat paskaherat, eipä siihen juuri rahaa mene:D Eipä siitä(kään) heti huomaa vaikutusta, immuniteettia vahvistaa ainakin, ja nopeuttaa palautumista. Pidemmän päälle ehdoton tuote.

Itse olen käyttänyt glutamiinia periaatteesta kesän loppumisesta asti, ja on antanut massaa ihan mukavasti noin 2,5-3,5 kiloa (aamupainossa)en tiedä johtuukohan glutamiin käyttöön ottamisesta vai jostain muusta... mut kesän aja lihasta ei tainnu tulla melkein ollenkaan. Ensimmäinen satsi ufs:ää menossa ja tulevaisuudessa tulen todennäköisesti ostamaan lisää...:david:

Glutamiinia vois taas kokeilla ihan siitä syystä että sen väitetään vaikuttavan vastustuskykyyn parantavasti sekä jonkin verran törmännyt siihen että sillä olis vaikutus myös lihas/nivel vaivojen parantavaan etuun.

Aloitin tuossa viikko sitten glutamiinin käytön, otan neljästi päivässä - aamulla, ennen treeniä, palkkarissa ja ennen nukkumaan menoa 5 g.

Vatsassa välillä polttelee ja kiertää, johtuukohan glutamiinista? Olen aiemminkin joskus käyttänyt enkä sieltä kyllä muista samanlaisia, tosin käyttömäärä taitaa nyt olla suurempi kuin silloin. Pitäisikö vähän vähentää ja sitten pikkuhiljaa yrittää nostaa määrää?

Glutamiininhan pitäisi vaan olla hyväksi suolistolle... :)

No onhan sitä itse kukin minä mukaanlukien syönyt aikoinaan kilokaupalla, oikeaa tai placebohyötyä saavuttaenkin. Mielenkiintoisia vaan aina tällaiset, varsinkin kun kyse pidemmän ajan vaikutuksista. Mutta yksi tutkimus on aina yksi tutkimus.

Onhan tuota muutamia 200g purkkeja aina silloin tällöin tullut syötyä itsellänikin mutta reenauskin on tuolloin ollut vähän sinnepäin tekemistä joten eipä siitä voi sanoa onko glutamiinista ollut hyötyä vai ei. Mutta nyt kun olen optimoinut joka osa-alueen (treeni, ravinto, lepo) niin varmasti jatkossa huomaan toimiiko glutamiini vai ei. Jep mielenkiintoinen tutkimus kylläkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom