Girya, kahvakuulatreenaaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja spolk
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tahtoo 48n :( En oo varma myykö Voimatoimi 48sia, mutta vois pikkuhiljaa taas käydä haistelemassa :P

Aikaisemmin sieltä on löytynyt vain 40, 50 ja 60 kiloisia mötiköitä. Eikös se ole sama pyöristää ylöspäin tuohon viiskymppiseen? Eikai se pari kiloa tunnu noissa lukemissa enää missään? ;)

Harjoittelu.netissä näyttäisi olevan ihan hyvän mallinen 24kg kuula 64 euroa. Kyllähän noita saa tuohon hintaan suurin piirtein.

Aikaisemmin sieltä on löytynyt vain 40, 50 ja 60 kiloisia mötiköitä. Eikös se ole sama pyöristää ylöspäin tuohon viiskymppiseen? Eikai se pari kiloa tunnu noissa lukemissa enää missään? ;)

Iu iu :D

Joo samahan se periaatteessa ois. Mutta se 48 on niin legendaarinen "Beast" koko, ja veikkaan että mulla ainakin juurikin tuossa 50kgsessa tulis se 2kg vastaan :P

Liityn joukkoon iloiseen. :)

Kahvakuulat on kyllä hienoin oivaltamani asia heti p*llun jälkeen. :D Mulla on kotona kaksi 20 kg ja yksi 32 kg Lujateräksen kuulaa ja en voisi tyytyväisempi olla. Treeni on käsittämättömän tehokasta ja haastavaa. Heti treenin jälkeen haluaa jo tehdä seuraavan treenin. Melkein eniten nautin siitä, että voin treenata omassa rauhassa kämppäni ylimääräisessä, tyhjässä huoneessa. Harvassa on ne asiat, jotka saisivat minut vaihtamaan kuulat takaisin salitreeniin.

on kuula joo :D 8kg kuulan ostin tokmannista kun sai halvalla. Ja omasta mielestä aivan mahtava väline! Niin moni käyttöinen. Mutta, koska se on aika kevyt niin ei tunnu parin liikkeen jälkeen, mutta sitten järkkäsin itelleni 5:n minuutin pituisen treenin niin kyllä rupes väsymään!

Etukyykky kahvakuulilla on kyllä mannaa koko vartalolle. Hauska ja luonnollinen liike ja polttelee, polttelee perkele kun ottaa 32:set molempiin käsiin ja sellasta 15-20 toiston sarjaa. Vielä jos vaikka sais emännältä isommat Quulat joululahjaksi ;)

Kahvakuula on kyllä erinomainen väline. Niin yksinkertainen, mutta niin tehokas.

Mulla kahvakuula on tukena kamppailulle ja hyvin on toiminut. Se on jotenkin vaihtelevampaa kuin perus salitreeni ja itsensä saa hakattua aika kuolleeksi pienessä ajassa kuulalla.

Nuo on vaan pirun kalliita, mutta onhan ne kyllä pitkä ikäisiäkin...

Nuo on vaan pirun kalliita, mutta onhan ne kyllä pitkä ikäisiäkin...
Ei oo pitkäikäisiä, ne on IKUISIA. ;)

20 kiloinen maksaa about 70 euroa. Samalla rahalla ei saa edes 2 kuukauden salijäsenyyttä maksettua. Tuolla asialla mä olen kuulien hankkimisen itselleni perustellut enkä ole katunut. :) 70-100 euroa on aika pieni raha ja "kallis" on suhteellinen käsite.

Miesten hommaa tämä!

Parin kuukauden velttoilun jälkeen vetäsin lauantaina puolen tunnin treenin ja aika kivassa jäkissä on mestat tällä hetkellä :D 28 kilon kuula siis itsellä...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei oo pitkäikäisiä, ne on IKUISIA. ;)

20 kiloinen maksaa about 70 euroa. Samalla rahalla ei saa edes 2 kuukauden salijäsenyyttä maksettua. Tuolla asialla mä olen kuulien hankkimisen itselleni perustellut enkä ole katunut. :) 70-100 euroa on aika pieni raha ja "kallis" on suhteellinen käsite.

Tottahan tuo on, mutta jos niitä aletaan haalimaan kunnolla, vaikka pari aina samaa painoa, niin tuleehan sille paketille sitten pitkässä juoksussa jo hintaakin.

Yksittäiset kuulat ei pitäisi olla este lompakolle, jos niillä haluaa treenata.

Mulla pötköttelee kämpän nurkassa 24-, 32 ja 40-kiloiset pallerot. Luulin että niillä pärjää hamaan tulevaisuuteen saakka, kunnes ihanainen tyttöystäväni hommasi minulle syntymäpäivälahjaksi tämän:

book-DVD.jpg

Melko monet liikkeet vaativat pari samanpainoista kuulaa, joten tällä hetkellä on pakottava tarve hommata toinen 24 kiloinen. Aika paljon noihin on uponnut rahaa jo tähänkin mennessä mutta kun niitä ostelee harvakseltaan niin sitä ei edes huomaa :D Ja toisaalta rahoille on kyllä tullut myös vastinetta melko hyvin.

Mulla pötköttelee kämpän nurkassa 24-, 32 ja 40-kiloiset pallerot. Luulin että niillä pärjää hamaan tulevaisuuteen saakka, kunnes ihanainen tyttöystäväni hommasi minulle syntymäpäivälahjaksi tämän:

book-DVD.jpg

Melko monet liikkeet vaativat pari samanpainoista kuulaa, joten tällä hetkellä on pakottava tarve hommata toinen 24 kiloinen. Aika paljon noihin on uponnut rahaa jo tähänkin mennessä mutta kun niitä ostelee harvakseltaan niin sitä ei edes huomaa :D Ja toisaalta rahoille on kyllä tullut myös vastinetta melko hyvin.

...Ja siltikään et varmaan ole maksanut enempää kuin joutuisit maksamaan asiallisen salin vuosimaksusta. Tuolla setillä porskuttaa pari vuotta helposti. :)

EDIT: Ite panostaisin vielä ne compact renkaat leuanvetorekkiin, niin tulis ihan täydellinen "sali."

Tottahan tuo on, mutta jos niitä aletaan haalimaan kunnolla, vaikka pari aina samaa painoa, niin tuleehan sille paketille sitten pitkässä juoksussa jo hintaakin.

Yksittäiset kuulat ei pitäisi olla este lompakolle, jos niillä haluaa treenata.
Itse tein niin, että ostin ensin 20 kiloisen ja sen kanssa harjoittelin perusjuttuja. Nyt veronpalautuksista "poistin" liikkeestä toisen 20 kiloisen ja samalla 32 kiloisen. Nyt voi harjoitella kahdella kuulalla ja sitten on tuo isompi kuula heilautuksiin jne. Nuo riittää siihen asti, että kerään fyrkat toiseen 32 kiloiseen ja ehkä 40 kiloiseen kuulaan. Mun mielestä menee näin tosi kivuttomasti.
...Ja siltikään et varmaan ole maksanut enempää kuin joutuisit maksamaan asiallisen salin vuosimaksusta. Tuolla setillä porskuttaa pari vuotta helposti. :)

EDIT: Ite panostaisin vielä ne compact renkaat leuanvetorekkiin, niin tulis ihan täydellinen "sali."
Mulla on kans renkaat hankintalistalla. Sen jälkeen ei aio salille enää mennä.

Edit: Mulla on Pavel Tsatsoulinen "Enter the Kettlebell" & "Resilient Advanced Kettlebell," Steve Cotterin "Full Contact Kettlebell" & "Extreme Kettlebell Workout." Lisäksi löytyy DVD nimeltään "Kettlebell Training for Combat Athletes." Noita voin kaikkia suositella.

Niinpä. Kahvakuulissa on tosiaan se(kin) etu, että heti kun joku liike alkaa tuntumaan "liian helpolta" siihen on aina mahdollista keksiä joku lisävittumaisuus. Esim. kiepsauttaakin kuulan bottoms uppiin niin johan saa taas vääntää :D

Mun kämpille ei oikein saa mihinkään leuanvetotankoa joten se on mun "kotisalissa" suurin heikkous. Siksi käynkin tasaisesti myös oikealla salilla. Muutenki tuo kahvakuulailu on mulla ollu pääasiassa dieetin aikaista touhua. Nyt kyllä ajattelin testata, pystyisikö kuulalla vetämään jopa massakauden :puntti: Kuulien lisäksi voin itse suositella kotisalille voimapyörää, joka on myös ihan must eikä maksa paljoa.

Edit: Mulla on Pavel Tsatsoulinen "Enter the Kettlebell" & "Resilient Advanced Kettlebell," Steve Cotterin "Full Contact Kettlebell" & "Extreme Kettlebell Workout." Lisäksi löytyy DVD nimeltään "Kettlebell Training for Combat Athletes." Noita voin kaikkia suositella.

Itsellänikin löytyy muutama Pavelin ja Cotterin pätkä. Joskin olen huonona ihmisenä tilannut ne meksikonlahdella majailevalta serkultani..

Ai sullakin on serkku Meksikonlahdella? :wtf:

Onhan mulla, ehkä se on sama kaveri ja me ollaanki jotain kaukaista sukua? :D

Noista guruista (Pavel, Cotter, Maxwell) sen verran vielä että vaikka Pavelin kirjat (ja videot) on viihdyttävimpiä, kyllä Cotter vie ammattimaisuudessaan voiton. Tuossa kirjassakin on aivan käsittämättömiä liikkeitä. Esim. grippiosastolla löytyy 'Pinkie clean & Press' ja 'Fingertip swings' :D Cotterilla on myös paljon videoita YouTubessa omalla IKFF-kanavallaan. Pari pätkää löytyy myös keväällä tapahtuneesta Suomen visiitistä...

Paletaani, vejät massakauden vaan tempauksia ja etukyykkyjä ni oon mooses jos ei ukko kasva ku pieni sieni. Ilmota miten kävi ni tiiän alanko kasvattaan partaa :D

Paletaani, vejät massakauden vaan tempauksia ja etukyykkyjä ni oon mooses jos ei ukko kasva ku pieni sieni. Ilmota miten kävi ni tiiän alanko kasvattaan partaa :D

Joo noita vähä suunnittelinki :) Sen verran pitää kuitenki antaa periksi että kyllä varmaan 1-2 normisalikertaaki tulee viikkoon mutta pääpaino ehdottomasti kahvakuulailussa. Pitää alkaa tässä pikkuhiljaa hiomaan jotain kunnon ohjelmaa, ideoita otetaan vastaan.

Toistaiseksi oon suunnitellu niin, että aika paljo tempauksia (joko yhdellä 32kg kuulalla tai kahdella 24 kiloisella), rinnallevetoja (40kg monsteri) ja etukyykkyjä tulee tehtyä. Pitää vielä katsella tuolta Cotterin kirjasta muutamia supervittumaisen näköisiä bonusliikkeitä niin eiköhän sitä saa tehokkaan paketin kasaan. Sarjapituudet ovat varmaan siellä 10-20/liike/käsi ja kaikki progressiot Exceliin ylös jotta saa aina puristettua pari toistoa enemmän kuin edellisellä kerralla.

THE BEAST has arrived ja viikon etuajassaki vielä! :kuola:

Heti ku avasin boksin ja annoin vähän kovuutta 'hirviölle' niin totesin vaan notta jo on mylly! Sitte vaa Pavelin opeilla uusimman perheenjäsenen kimppuun apinanraivolla. On muuten raskasta forkuille ja olkapäille ton kanssa tehdä turkkilaista ylösnousua (teen kylläkin sellasella variaatiolla, että vapaa käsi avittaa maassa) Suosittelen kaikille suuruudenhulluille ja muille ostamaan 'Beastin' ihan jo motivaationkohottajana.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom