Girya, kahvakuulatreenaaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja spolk
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Itse kokeilin ekaa kertaa kuulaa tuolla elixian salilla, niin jumalauta! Tein perus swingiä 32kg kuulalla 3x10kpl ja niin syke oli 160 joka sarjan lopussa. Mielenkiintoista oli että ekat 9 sarjasta meni aika kevyesti kun viimeinen oli rankka.

Jäi aika hyvä maku! tosin vasen sisäreisi oli aika kipeä päivän, lienee jotenkin tein vinossa tms.

Heheii mahtava homma Carni! :) Kyllä se raskas kuula olla pitää.
Saanko kysyä mistä tuon hankit? Itse olen katsellut noita 50kg kuulia ja tutkiskellut niiden saatavuutta, mutta en ole vielä saanut sellaista hankittua. Eli tuo beast voisi olla yksi hyvä mahdollisuus. Minkä kokoinen se on ulkoisilta mitoiltaan? Onko huomattavasti isompi kuin kisakuulat, saatikka onko huomattavasti isompi kuin voimatoimen perus 32kg kuulat? Pistä nyt ihmeessä kuva johonkin internettiin siitä :) on se vaan aika mötikkä. Ja onnittelut uudesta hankinnasta. :)

Täytyy olla karmee mötikkä tuon 48 kiloisen. :D Jonain päivänä mullakin on sellainen. Treenailen nyt alkuun noilla kahdella 20 kiloisella ja 32 kiloisella. Sitten toinen 32 kiloinen ja 40 kiloinen seuraksi. Sen jälkeen voidaan miettiä tuota The Beastiä...

Laitetaanpa linkki. Ei mikään kaunis suoritus, mutta hattua pitää nostaa Stevelle. :) Double one arm jerk with 2 x 32 kilo kettlebells

Tuntuu noi pistoolikyykytkin olevan hallussa. :D http://www.youtube.com/watch?v=Qe42TT7JgXM

Täältä kans tsempit ja kumarrukset Carnille! :worship: Mulla tekee tiukkaa tapella 40 kiloisen kans nii voi vaan kuvitella, miten kauan menee ennen ku uskaltaa 48 kokeilla...

Tuntuu noi pistoolikyykytkin olevan hallussa. :D http://www.youtube.com/watch?v=Qe42TT7JgXM

Kyllä Stevellä on pistoolit todellaki hallussa. Muistaakseni jossain kirjassa oli puhetta, että on Kung Fu-aikoinaan vetäny jotain reilu 70 pistoolia yhdellä jalalla putkeen. Sillä oli ollu käsi paskana ja tehny aina pistooleita ku muut oli punnertanu :D Samaa ilmiömäistä fysiikkaa kuvaa myös hänen kuuluisa "Sexy Time"(TM)-liike.

Tuokaan ei tosin ole mitään verrattuna tähän kahdella bosu-pallolla tapahtuvaan treeniin.

Meikä kyllä fanittaa tuota Cotteria ihan kympillä! Pari kertaa meinannut postata tuonne ihannefysiikka-ketjuunki kaverista kuvia mutta mitään kovin hyviä ei oo sattunu silmään. Mieshän kävi tosiaan keväällä Oulussa mutta kurssille osallistuminen olisi maksanut jotain 500€ eikä just silloin sattunu olemaan nii paljoa ylimääräistä :( Siellä ois ollu mahdollisuus jopa johonkin IKFF-sertifiointiin ja mitä oon kuullu, treenit on ollu jotain aivan eläimellistä...

Täältä kans tsempit ja kumarrukset Carnille! :worship: Mulla tekee tiukkaa tapella 40 kiloisen kans nii voi vaan kuvitella, miten kauan menee ennen ku uskaltaa 48 kokeilla...

Kyllä Stevellä on pistoolit todellaki hallussa. Muistaakseni jossain kirjassa oli puhetta, että on Kung Fu-aikoinaan vetäny jotain reilu 70 pistoolia yhdellä jalalla putkeen. Sillä oli ollu käsi paskana ja tehny aina pistooleita ku muut oli punnertanu :D Samaa ilmiömäistä fysiikkaa kuvaa myös hänen kuuluisa "Sexy Time"(TM)-liike.

Tuokaan ei tosin ole mitään verrattuna tähän kahdella bosu-pallolla tapahtuvaan treeniin.

Meikä kyllä fanittaa tuota Cotteria ihan kympillä! Pari kertaa meinannut postata tuonne ihannefysiikka-ketjuunki kaverista kuvia mutta mitään kovin hyviä ei oo sattunu silmään. Mieshän kävi tosiaan keväällä Oulussa mutta kurssille osallistuminen olisi maksanut jotain 500€ eikä just silloin sattunu olemaan nii paljoa ylimääräistä :( Siellä ois ollu mahdollisuus jopa johonkin IKFF-sertifiointiin ja mitä oon kuullu, treenit on ollu jotain aivan eläimellistä...
Oon kans kattonut noi kaikki Youtube-klipit ja kolme-neljä DVD:tä. Bodyweight Encyclopedia ja Mastering the Pistol ovat myös mielenkiintoisia DVD:tä herralta.

Uskomaton fysiikka ja kontrolli. Ei voi kuin fanittaa.

THE BEAST has arrived ja viikon etuajassaki vielä! :kuola:
Good man :D

En löytäny, mutta mulla on ite ollu motivaattorina Youtubekäyttäjä NightOwl (muistaakseni oli nimi) ku sillä oli semmonen suht vaivaton get up 48kg levytangolla kun kehonpainoa oli 70kg. Ei voi ku ihmetellä. Jos sitä joskus itekki.

No niin, tuli sitten joulu hieman aikaisemmin ja pukki kantoi meidän talouteen 24 kiloisen harmaan rautapalleron. Parin ekan haparoivan treenin jälkeen vaikuttaa ihan pätevältä vehkeeltä.

Alkoi tuossa mietityttämään, että kuinka tuon kuulatreenailun saa parhaiten sopimaan peruspunttitreenin kanssa? Tällä hetkellä treenailen punttia kolmisen kertaa viikossa 1- tai 2-jakoisella ohjelmalla. Kannattaako näitä punttijuttua modata jotenkin kuulailun suhteen, tai päinvastoin. Lähinnä ajattelin ettei mikään lihasryhmä saisi liikaa rasitusta. Entä kuinka monta treeniä yhteensä voisi viikkoon mahduttaa?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Voimakeiloista on vajaan vuoden kokemus. 2x3 kg, 2x6 kg ja yhdet 9 & 12 kg. Scottin DVD:n hankin ja toissapäivänä latasin Coach Steerin pätkiä rahalla ipodiin. Minusta nämä oppivideot on pakollisia, koska väärillä tekniikoilla vammat ovat aika todennäköisiä. Uskoisin että vähän raihnaisemmalle ja parhaan ikänsä ohittaneelle, kuten minulle, nämä sopii pirun hyvin. Kovaakin niillä on helppo treenata, mutta ovat minusta joogan ja kahvakuulien välimuotoa. Tai mistä minä tiedän, kun en ole koskaan joogannut.
Hyvän fiiliksen saa, suosittelen.

Pukki toi Korvatunturilta 16kg "pojan" kuusen alle. Olisiko kenelläkään kokeneemmalla heittää aloittelijalle sopivaa puolen tunnin treeniä ehdolle? Mitä liikkeitä kannattaisi ottaa, sarjat ym.? Perusliikkeitä opettelen vielä kuulalla.

Tarkoitus aloittaa kahvakuulalla treenaaminen. Lähtökohtana vetelä kroppa ja heikko liha. 190/92 mitoilla lähdetään liikenteeseen. Hieman hakusessa lähteäkö 12kg vai 16kg kuulalla, ehkä pienempi on parempi tekniikan opettelun kannalta? Mistäköhän noita saisi Turussa, tietoa? En ole vielä törmännyt, eikä alanliikkeet ole mitenkään tuttuja.

Tarkoitus aloittaa kahvakuulalla treenaaminen. Lähtökohtana vetelä kroppa ja heikko liha. 190/92 mitoilla lähdetään liikenteeseen. Hieman hakusessa lähteäkö 12kg vai 16kg kuulalla, ehkä pienempi on parempi tekniikan opettelun kannalta? Mistäköhän noita saisi Turussa, tietoa? En ole vielä törmännyt, eikä alanliikkeet ole mitenkään tuttuja.
Eilen näin sattumalta Itäharjun Prismassa kahvakuulia ja näyttivät olevan ihan laadukkaita. Painoja löytyi myös aika isolla haitarilla joten kannattanee suunnata sinne. Hintaa taisi olla jotain 60€.

Jos minkäänlaista (voima)harjoittelutaustaa ei ole, niin melkein suosittelisin menemään jollekin kurssille ensin. Ainakin Madman järjestää niitä Turussa. Pääset kokeilemaan mikä on sopiva kuula ja pääset nopeammin ja turvallisemmin liikkeelle.

Täällä yksi viime alkusyksystä kahvakuulailuun hurahtanut :) Tulee käytyä Leppävaarassa ohjatuilla kahvakuulatunneilla, joissa saa kyllä todella paljon treenistä irti. Parilla Napparin leirillä olen käynyt ja voin lämpimästi suositella näitä muutaman tunnin compact girya -leirejä tekniikan, liikevariaatioiden jne opetteluun. Ei ole salilla tullu juuri käytyä kuulien löytämisen jälkeen, eikä lihakset ole ainakaan surkastuneet. Monipuolisuutta harjoitteluun on tullut todella paljon, kestävyys on kehittynyt ja keskivartalon hallinta parantunut. Perinteilen salitreeni ei oikeastaan enää edes inspiroi - kuulalla tehtäviä variaatioita liikkeistä on niin loputtomasti. Itse omistan vain yhden 12 kiloisen, jota tulee sit kesällä hyödynnettyä. Vielä 16 kiloinen kaveriksi..

Itse niihin olen kyllä kovin ihastunut, vaikka niitä vasta lyhkäsen aikaa olenkin heilutellut. "Heikkojen lenkkien" vahvistamiseen sopii hyvin ja niitä mulla riittää :) Tuo tukilihaksistokin tosiaan heräilee kummasti, vaikkei tuo perusteluksi riitäkään. Mulle onneksi riittää todisteeksi se mitä tunnen, vaikken siitä mustaa valkoisella hetimiten löydäkkään, varsinkaan etsimättä. Paljon tulee tehtyä muitakin harjoituksia, ilman että niiden biomekaniikka on lähtenyt sen kummemmin tutkimaan ja purkamaan. Sen verta luotan omankropan tuntemuksiin, että jos harjoitus tuntuu hyvältä ja tehokkaalta, se sitä on.[/QUOTE]

tossa puhuu mies asiaa :) nuo venäläisten ammattilaispainijoitten liikkeet on mun mielestä kaikkee muuta kun humpuukia. pari liikettä oon ottanu ite ohjelmaan mukaan, ja uskokoo kuka tahtoo, mutta korsetista löyty sellasia lihaskipuja, etten edes tienny noitten lihaksien olemassaolosta! okei, myönnän että maastavedot yms voimailupuolelta tutut harjotteet on aina ollu vähällä käytöllä, että oisko sillä asian kanssa sitten tekemistä, mene ja tiedä....?? alotanpa aiheesta threadin.......

Ei missään nimessä 12 kiloista. Se on liian kevyt miehelle. Minä sanoisin, että 20 kiloinen olisi sulle hyvä. Ei sillä heti tuulimyllyä pysty tekemään, mutta ei ole alussa tarvettakaan. Turkkilaisen ylösnousunkin voi alkuun tehdä puolikkaana. 12 kiloisella ei saa mitään tuntumaa liikkeisiin ja tekniikka ei varmasti mene oikein. Kuulassa pitää olla vastusta, jotta se "pakottaa" käyttämään lantiota esim. heilautuksissa. Kevyttä kuulaa nakkelee olkapäillä ja käsillä vaikka luulee tekevänsä oikein.

Mulla on 12kg, 16kg ja 20kg niin minkä pallon ostan seuraavaksi? Toinen 16 vai 20 vai yksi 24kg?
Pit.181 cm
Paino 73kg
Puristusvoimassa ei jää pallon pito kiinni, penkistä nousee apaut 85 ja kyykyssäkin romua löytyy. 20kg on tällä hetkellä ihan sopiva paino työntöihin tempauksiin ja pystypunnerruksiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom