Girya, kahvakuulatreenaaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja spolk
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Työnnöissä aika monilla aluksi se käsien asento kahvoissa ja sitten voiman välittäminen jaloista kyynärvarsiin on haaste, vaikka voimaa/kuntoa löytyisikin. Kun niissä pääsee eteenpäin niin tulokset pomppaavat kummasti. Varsinkin käsien asento vaikuttaa pikkujutulta mutta pitkissä sarjoissa tai isoilla painoilla merkitys korostuu.

Tuohon käsien asentoon onkin tullut viime aikoina kiinnitettyä huomiota. Noilla venäläisillä kuulat näyttäis roikkuvan lähes pelkästään peukalon varassa vai katsonko ihan väärin? Itsellä tuntuu väsyvän etuolkapäät ja ylärinta vähänkin pidemmissä sarjoissa eli melko varmasti voimaa ei tule tarpeeksi jaloista. Sitä pitää hioa oikein tosissaan.

Ilman muuta tällekin keväälle leiri Ouluun nii kyllä meitä innokkaita on tulossa :)

Se "lepää" siinä pikkurillin puolella olevan ranneluun päällä, tavoite että ranne olisi niin rento kuin mahdollista.

Pieni asentomuutos mutta iso vaikutus, kiitoksia vinkistä! Tuolla sai puserrettua taas pari lisätoistoa.

Pistänpä tähän näytille vähän tuota omaa treeniohjelmaa jos vaikka jollain tulisi mieleen hyviä parannusehdotuksia/muita kommentteja. Mulla on siis tällä hetkellä menossa sellainen systeemi että vuorottelen päivittäin sali- ja kahvakuulatreeniä. Jälkimmäisen tarkoituksena on toimia jonkinlaisena HIIT/iron cardio-pläjäyksenä dieettiä ajatellen. Olen kasannut kolmesta perusliikkeestä koostuvan perusohjelman, jonka vetäisee näppärästi lämmittelyineen about puolessa tunnissa läpi. Ja kyllä tietää treenanneensa. Kaikessa yksinkertaisuudessaan se menee näin:

Tempaukset: 3x14 (7/käsi)
Long cycle: 3x12 (6/käsi)
etuheilautus: 3x40

Aseena on 32kg kuula ja tukena sykemittari. Sarjojen välillä huilaan sen verran että syke laskee 130:een ja sitten uutta putkeen. Tähän osuuteen siis menee se vajaa puoli tuntia mutta fiiliksen mukaan otan loppuun tempaus- tai työntötreeniä 24kg kuulalla/kuulilla. Joskus myös pistoolikyykkyjä.

Tärkeimpänä periaatteena tuossa kuitenkin on progressio. Mulla on tämä ohjelma excelissä ylhäällä ja joka kerta pitää lisätä vähintään yksi toisto enemmän kuin edellisellä kerralla. Ei siis väliä, mihin sen laittaa mutta se jää sinne sitten pysyvästi :) Esim. ensi kerralla teen tempauksia 16+14+14 ja sitten 16+16+14 jne (yksi lisätoisto/käsi).

Yksinkertaista ja kaunista. Toistan tämän fiiliksestä riippuen 1-2 kertaa viikossa (muut kahvakuulatreenit voivat painottua eri alueille) joten kesään mennessä tuo lienee paisunut jo oikeasti rankaksi treeniksi :)

Juu niin varmaan on. Oon mä tuohon patjan laittanu alle. Taitaa tulla tosta askelkyykky vaiheesta tai siinä se ainakin kirpasee. Tosin pistooleissakin alkanu polvet kettuilemaan
kai se on tämä ikä.

Juu niin varmaan on. Oon mä tuohon patjan laittanu alle. Taitaa tulla tosta askelkyykky vaiheesta tai siinä se ainakin kirpasee. Tosin pistooleissakin alkanu polvet kettuilemaan
kai se on tämä ikä.

Niin, en oo ammattilainen, mutta jos teet vahingossa askelkyykkyvaiheessa sen peruskyykystäkin tutun virheen että isket polven varvaslinjan ohi ja tulee kovat rasitukset polveen. Vittu kun en osaa selittää.

Jep ymmärrän mitä tarkoitat. Kyllä nuo polvet on aina painonnostotyylisiä kyykkyjäkin kestäneet vallan mainiosti ja painoa kuitenkin ollu jokusen kertaa enemmän päällä. Kummalla jalalla tuosta ala-asennosta olisi tarkoitus ponnistaa

Jep ymmärrän mitä tarkoitat. Kyllä nuo polvet on aina painonnostotyylisiä kyykkyjäkin kestäneet vallan mainiosti ja painoa kuitenkin ollu jokusen kertaa enemmän päällä. Kummalla jalalla tuosta ala-asennosta olisi tarkoitus ponnistaa

Jos sulla on paino oikeassa kädessä, niin askelkyykkyasento pitäisi olla niin että vasemman jalan polvi on maassa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
jep. mutta kumman jalan avulla siitä on tarkotus kammeta ylös ittensä

En nyt oikein tiedä mitä tarkoitat. Mä ainakin ponnistan askelkyykkyasennosta kummallakin jalalla. Vai tarkoitatko nyt että miten siitä selinmakuulta pitäisi jalkoja käyttää että pääsee askelkyykkyasentoon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom