geeneissä vikaa kun 4 kk salilla käyminen ei näy missään?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mustala
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tästä tuli sellanen kuva ettei treeni siis sais olla rankka? Ymmärsin varmaan taas vaan väärin jonkun osan, mutta haluaisin selvennystä silti :D

No mulla, fuxilla ja jto:lla lienee kaikilla se idea yleensä, että treenistä pitää tulla riittävä ärsyke kehitykseen ja siitä rankempi on vaan palautumisesta pois.

no ihan selvennykseksi en koskaan oo niin sanonu, ettei treeni sais olla rankkaa. eikä muuten taatusti sano mun tallissa treenaavatkaan, että onpas helppoa. joskus on mutta harva valittaa ku voimaa tulee lisää ja lisää. aikalailla pirun tulkitsemaa raamattua tollanen olettamus. tervetuloa toki kokeilemaan, jos työnteko kiinnostaa :)

joillekin kuitenki on kehitystä tärkeempää se peräsuoli-indeksiin perustuva tunne kovasta tekemisestä. saa sitä niinki olla, enkä oo ollenkaan ekana tuomitsemassa kenenkään mielihaluja. urheiluvalmentajana mua vaan ihmetyttää, ellei sitä tulostasoa olla kiinnostuneita kehittään.

mun hommaa on saada se kehitys pysyyn kuukausia ja vuosia. ei vaan yhtä kahta treeniä, jos siltä tuntuu. mun ohjelmissa on yksilöllinen liukumavapaus liittyen sarjojen tiukkuuksiin, joten se uskalluskin pääasiassa löytyy. usein tiedän mun urheilijan suorituskyvyn paremmin kuin he itse.

Aaa, ymmärrän! Mutta eikös toinen ongelma-alue oo sitten ne, jotka ei uskalla laittaa rautaa tankoon lisää vaikka paukkuja riittäis (itse kuulun ehkä enemmän tähän kastiin) :D

Tuokin on semmonen ominaisuus jota pystyy ite kehittämään, tai sitten palkkaa valmentajan joka tekee sen raudan lisäämisen siun puolesta.

no ihan selvennykseksi en koskaan oo niin sanonu, ettei treeni sais olla rankkaa. eikä muuten taatusti sano mun tallissa treenaavatkaan, että onpas helppoa. joskus on mutta harva valittaa ku voimaa tulee lisää ja lisää. aikalailla pirun tulkitsemaa raamattua tollanen olettamus.
En väittänytkään että oisit niin sanonut, vaan kuten sanoin että varmaan ymmärsin väärin :D mutta kiitos siis selvennyksestä! :)

Itsellä kanssa se ajatus treenaamisesta että kun treeni on loppu niin täytyy kyllä olokin olla sen mukanen. Eli jos jalkapäivän jälkeen ei pysty juuri vähintään 5 päivään istumaan paskalle niin treeni on onnistunut :D Eihän se välttämättä järkevää ole. Mutta toisaalta ei tuohonkaan vaadita mitään muuta ku se että tekee muutaman +10 toiston sarjan hack kyykkyä niin domssit on taattu :D Mutta ei sitä mitään "överitreenejä" peterin ja miken mukaan koskaan vetelekään. Ideana päälähtöisesti se että jos viimeks on mennyt 3x10 niin seuraavalla kerralla tehdään vikalla sarjalla toisto tai pari lisää mikäli tulee mutta yritetään ainakin.

no...joku tykkää DOMSeista, joku kehittymisestä. kuten sanottua mä en tapaa tuomita ihmisten mielihaluja. jos kuitenkin haluaa mun valmennukseen, pitäs myös hyväksyä se, että tulokset kehittyy. eikä se kyllä sulje pois suuria työmääriä ja eikä kyllä DOMSejakaan... monet toki tykkää saada ne esim 5x5x250kg kyykyillä kuin 100kg nostoilla.

eiköhän tää nyt oo käsitelty. kivaa vaan että porukka treenaa oli ne tavoitteet sitten olemassa tai ei tai millaseen kehitykseen kukin on tyytyväinen.

Mä kyllä näkisin, että aloittelijalla ei ole myöskään kapasiteettia vetää sitä monijakoisen 3-4 liikettä per lihasryhmää putkeen tehokkaasti, vaan iso osa tosta menee harakoille. Sitten kun näille vielä se "kokeneempi" kaveri yleensä teetättää erikoistekniikoita(koska niinku Peter ja Mike!!) niin ei mennä pelkästään perse edellä puuhun vaan myös loukkaantumisriski on aivan helvetin iso, koska ei ole rakennettu minkäänlaista pohjaa.
Miksei olisi kapasiteettiä vetää tehokkaasti, avaa vähä? Miksi erikoistekniikoilla tulisi loukkaantumisia, eikös juurikin loukkaantumisriski ole suurin näissä perusliikkeissä, kuten penkissä, mavessa ja kyykyssä..?
No mulla, fuxilla ja jto:lla lienee kaikilla se idea yleensä, että treenistä pitää tulla riittävä ärsyke kehitykseen ja siitä rankempi on vaan palautumisesta pois.
Toi on yleensä se tarkotus voimaharjoittelussa, mutta eikös tässä ketjussa ole tarkoitus sitä massanhankintaa harrastaa?
.joku tykkää DOMSeista, joku kehittymisestä
eli siis jos saa DOMSeja niin ei voi kehittyä? Edelleenkin tuntuu, että te puhutte vain siitä voiman kehittämisestä

Tuntuu että minutkin ymmärretty hieman väärin tässä tai sitten kuvittelen vain. Semmonen olo et porukka sai mun kirjotusten perusteella sellaisen kuvan että vetäisin jotain överioksennustreenejä joka ikinen kerta eikä niistä kerkeä palautumaan seuraavalle treenikerralla. Normaalisti omat reenit menee perinteisillä suorilla sarjoilla mitkä on tehty kovaa loppuun asti. Viimeinen sarja on yleensä todellinen failure per liike. Tulee siis jätettyä tuota "varaa" ensimmäisiin sarjoihin mitä moni on kehoittanutkin tekemään. Sarjapainot tai toistomäärät on pääsääntöisesti nousseet ylöspäin mitkä näkyy myös minun treenipäivyrissäni. Nämä ovat siis nousseet jatkuvasti siihen saakka kunnes aloitin dieetin. Erikoistekniikoita (Pudotussarjoja, restpausea ja useampia pakkotoistoja) tulee otettua nykyään ainoastaan ennen kevennysviikkoa. Dieetillä -14kg 4kk sisään niin aivan varmana putoaa tulokset jonkunverran. :D

Viimeksi muokattu:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Miksei olisi kapasiteettiä vetää tehokkaasti, avaa vähä? Miksi erikoistekniikoilla tulisi loukkaantumisia, eikös juurikin loukkaantumisriski ole suurin näissä perusliikkeissä, kuten penkissä, mavessa ja kyykyssä..?
Koska aloittelijalla ei ole tarpeeksi sarjakestävyyttä. Ylirasitustilat, repeämät. Tiedän tapauksen missä tuli rabdomyolyysi käsiin, kun aloitti tauon jälkeen suoraan erikoistekniikoilla ja sit sairaalaan.

Toi on yleensä se tarkotus voimaharjoittelussa, mutta eikös tässä ketjussa ole tarkoitus sitä massanhankintaa harrastaa?
Pätee ihan hypertrofiatreeniinkin.

gohardorgohome: missään vaiheessa en niin ole sanonut. älä tartu yhteen lauseeseen ja irrota sitä asiayhteydestä. kyllä niitä DOMSeja tulee kaikenlaisesta treenistä ja mun kaikkien lajien asiakkailla myös enemmän tai vähemmän. ne vaan ei oo mikään tavoite tai merkki kehityksestä.

Per liike? Teetkö jokaisen liikkeen viimeisen sarjan failureen asti?

Liikkeitä 3-4 per lihasryhmä, joista aina viimeinen sarja failureen. Oivalsit oikein :) Puhun failurella siis siitä, että vedetään niin monta kuin menee enkä mistään "Absoluuttisesta failuresta" missä vedetään negatiivisia sun muita ettei kässärit pysy enään kädessäkään.

Koska aloittelijalla ei ole tarpeeksi sarjakestävyyttä. Ylirasitustilat, repeämät. Tiedän tapauksen missä tuli rabdomyolyysi käsiin, kun aloitti tauon jälkeen suoraan erikoistekniikoilla ja sit sairaalaan.
Sitten vetää kestävyyden sallimissa rajoissa, ei tää oo mitää rakettitiedettä.. Tiedän tapauksen, missä meni selkä paskaksi, kun teki mavea, so?.. Tottakai tapauksia on, mutta ei yksittäisten tapauksien perusteella voi väittää erikoistekniikoita paskoiksi alottelijoille.. Etkä muuten edes sano tossa, että onko kyse aloittelijasta, puhut vain tauosta.. Etkä edes tiedä onko erikoistekniikoilla mitään asiayhteyttä tuossa, sama olisi voinut käydä ihan muutenkin
Pätee ihan hypertrofiatreeniinkin.
Et sanonut missään vaiheessa, että mikä on se riittävä ärsyke lihakseen.. Tollahan voi tarkoittaa vaikka minkälaista älypoistreeniä, jos se vain on riittävä ärsyke..

Ja uusimmissa tutkimuksissa on todettu, että treenaaminen failureen ja korkealla volyymillä maksimoi hypertrofian..

Viimeksi muokattu:
Olen myös lukenut samantyyppisiä tutkimuksia, mutta niissä pääsääntöisesti todetaan, että pienemmillä painoilla voi päästä samanlaiseen lihaskasvuun, mutta huonompaan voiman kasvuun. En tiedä, miksi joku haluasi kasvattaa vain lihasten kokoa, koon ja voiman sijasta, mutta eipä se minulle kuulukaan.

Luultavasti parhaan tuloksen pelkästään lihaskasvun osalta tässäkin saisi, kun käyttää treeneissään molempia tyylejä monipuolisesti.

Olen myös lukenut samantyyppisiä tutkimuksia, mutta niissä pääsääntöisesti todetaan, että pienemmillä painoilla voi päästä samanlaiseen lihaskasvuun, mutta huonompaan voiman kasvuun. En tiedä, miksi joku haluasi kasvattaa vain lihasten kokoa, koon ja voiman sijasta, mutta eipä se minulle kuulukaan.

Luultavasti parhaan tuloksen pelkästään lihaskasvun osalta tässäkin saisi, kun käyttää treeneissään molempia tyylejä monipuolisesti.

:eek:
Bodybuilding?

Uskomatonta oivaltamista.

Kysymys on edelleen mielestäni ihan aiheellinen. Miksi joku ei haluaisi voimaa, jos sen harjoittelun oheistuotteena saa? Ei siitä saa miinuspisteitä keholavoilla, mutta on hyödyksi vaikka ihan arkitouhuissa.

Kysymys on edelleen mielestäni ihan aiheellinen. Miksi joku ei haluaisi voimaa, jos sen harjoittelun oheistuotteena saa? Ei siitä saa miinuspisteitä keholavoilla, mutta on hyödyksi vaikka ihan arkitouhuissa.
Mitä suurempi absoluuttinen massa liikkeissä, sitä suurempi loukkaantumisriski

Molemmista treenitavoista saa etua bodaustreeniin. Itse keskityin ensimmäiset vuodet pelkkään bodailuun enkä reenannut hermostollista reeniä niin voimatasojen kehitys oli mitä oli. Todella tärkeää kehittää voimatasoja tasaisesti niin se mahdollistaa kovemmat treenipainot bodaustreenissä. Muistaa vaan ettei pyri voimailussakaan siihen taloudellisuuteen.

Joka tapauksessa sitä ärsykettä tulee nostaa jatkuvasti taatakseen kehittymisen. Oli se sitten sarjapainojen, toistojen tai sarjojen nostamisella.

Siksi treenaan phattia missä yhdistyy "voimailu" ja bodaus

Back
Ylös Bottom