geeneissä vikaa kun 4 kk salilla käyminen ei näy missään?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mustala
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itse olen kokenut kun on nähnyt monia 1-2 jakoisia ohjelmia, että ne ovat todella tylsän oloisia. Diggaan itse enemmän siitä että kun menen salille niin treenaan tietyn lihasryhmän ja treenaan sen niin loppuun asti kuin vain voin ja sit menen himaan palautumaan. 3-4 jakoiset ovat siinä mielessä omasta mielestä paljon "mukavampia". Ei tietenkään niin mukavia, että naurattaisi kesken sarjan tai vastaavaa koska tykkää reenata kovaa kuitenkin. Jos treeniohjelma on tylsä ja sitä määrätään menemään jonkun tietyn asian takia. Tässä tapauksessa nopeampi kehitys niin ei se minua jaksaisi motivoida kovinkaan kauaan, jolloin se menee väkisin vääntämiseksi eli pakkopullaksi. Mielummin menee juuri monijakoisemmalla ohjelmalla ja tuhoaa ne lihat kerralla ja kunnolla 6 päivän välein ja treenaamaan on näinollen mukavampi mennä. Tottakai 2-jakoinen on varsinkin natulle paljon parempi ohjelma sen suhteen, että proteiinisynteesi kestää sen 48h treenin jälkeen ja sen jälkeen pitäisi päästä uudestaan treenaamaan lihat eikä välttämättä se ole välttämätöntä että on lihat aivan loppu treenin jälkeen vaan frekvenssi on tärkeämpi. Tämä tapani on vain ollut itselleni toimivin ratkaisu ja olen sen myötä jaksanut käydä siellä salilla jokusen vuoden. :)

Neljässä kuukaudessa nyt vaan ei tapahdu yhtään mitään näkyvää, ellei ole oikeasti aloittelija. Jos olet käynyt vuosia salilla mutta nyt on takana esim vuoden tauko, et ole aloittelijai.

Olen ihan vain omaan kokemukseen perustuen tästä kyllä eri mieltä. Vuoden tauolla aiempi lihaskunto häviää oman rajallisen kokemuksen perusteella täysin. Siitä paluu salitreeniin on siten parhaimmillaan yhdistelmä lihasmuistia ja jopa osittain taas newbie gainssia. Ja josta ei varmaan erikseen tarvitse mainita hienoutta?

mä olen aina luullut ja siihen pohjautuen toteuttanut, että ohjelmat tehdään asiakkaan lajin ja toiveiden mukaan ja mahdollisimman motivoiviksi. eikä ainakaan "määrätä menemään jonkin tietyn asian takia"...

ehkä sä sitten olet sattunut näkemään suht suppealla suotimella tehtyjä "ohjelmia". tää tietenkään ei nyt tarkota, että 1- ja 2-jakoset olis ainoa paras vaihtoehto. siitä tässä ei oo ollu lainkaan kyse.

mä olen aina luullut ja siihen pohjautuen toteuttanut, että ohjelmat tehdään asiakkaan lajin, halujen mukaan ja mahdollisimman motivoiviksi eikä "määrätä menemään jonkin tietyn asian takia"... ehkä sä sitten olet sattunut näkemään suht suppealla suotimella tehtyjä "ohjelmia". tää tietenkään ei nyt tarkota, että 1- ja 2-jakoset olis ainoa paras vaihtoehto. siitä tässä ei oo ollu lainkaan kyse.

Tietty jos itsekin menisin PT:lle aloittelijana ja sanoisin että haluan kasvaa mahdollisimman isoksi niin todennäköisesti laitettaisiinkin minut tekemään isoja kokonaisvaltaisia liikkeitä sillä 1-2 jakoisella, koska se todennäköisesti onkin tehokkain tapa alkuun. Mutta jos lähtötilanne on esimerkiksi täysin sohvaperuna niin se ohjelma saattaa olla vähän turhan rankka tottumattomalle. Pointtini oli se, että kehitystä varmasti tulee eniten sellaisella ohjelmalla, mitä itse on mahdollisuus toteuttaa juuri niinkuin itsekin tuossa osuvasti sanoit. Ja tämän kerroin aloittelevalle kaverille myös, että kannattaa aluksi keskittyä isoihin perusliikkeisiin (penkki mave kyykky) sen sijaan että hinkutetaan samalla ohjelmalla millä itsekin on tehnyt mutta kaveri ei kokenut sitä oikein mieleiseksi niin mennyt samalla ohjelmalla kuin minä ja tehnyt perässä ja kysellyt neuvoja. Siitä huolimatta kehitystä tullut todella hyvin. :) Hyvä PT osaa tämän tunnistaa eikä määrää asiakasta tekemään jotain tiettyä juttua pelkästään sen takia että se on kaikista tehokkain tapa vaan juuri asiakkaan tarpeiden mukaan niinkuin itse myöskin tuossa sanoit.

Mä kyllä näkisin, että aloittelijalla ei ole myöskään kapasiteettia vetää sitä monijakoisen 3-4 liikettä per lihasryhmää putkeen tehokkaasti, vaan iso osa tosta menee harakoille. Sitten kun näille vielä se "kokeneempi" kaveri yleensä teetättää erikoistekniikoita(koska niinku Peter ja Mike!!) niin ei mennä pelkästään perse edellä puuhun vaan myös loukkaantumisriski on aivan helvetin iso, koska ei ole rakennettu minkäänlaista pohjaa.

Mä kyllä näkisin, että aloittelijalla ei ole myöskään kapasiteettia vetää sitä monijakoisen 3-4 liikettä per lihasryhmää putkeen tehokkaasti, vaan iso osa tosta menee harakoille. Sitten kun näille vielä se "kokeneempi" kaveri yleensä teetättää erikoistekniikoita(koska niinku Peter ja Mike!!) niin ei mennä pelkästään perse edellä puuhun vaan myös loukkaantumisriski on aivan helvetin iso, koska ei ole rakennettu minkäänlaista pohjaa.

Tätä juuri alkuperäisessä viestissä tarkoitinkin :)

En kyllä tajua miten yksi- tai kaksijakoinen on muka pakkopullaa. Ainoa mikä tulee mieleen on, että ihmiset haluaa vältellä raskaita, heille epämukavia liikkeitä. Raskaita siksi, että on hinkutettu monijakoisella eristäviä liikkeitä ja on paskat voimatasot. Epämukavia, koska on tehty monijakoisella eikä pienemmän frekvenssin takia ole koskaan oppinut näitä liikkeitä kunnolla. Mulle itselle tulis varmaan syyllinen olo, jos vetäisin jotain perus nelijakoista, koska kokonaisrasitus viikkotasolla olisi aika helvetin paljon pienempi.
Komppaan tätä itse täysin.Tuli alkuunsa hinkattua ihan aloittelijasta lähtien 5-jakoisella ilman perus mave,kyykky ja nyt parinvuoden treenin jälkeen homma jotenkin "järkevöitynyt" ja raskaat perusliikkeet otettu mukaan niin nyt tässä vasta työmaata onkin :D

5-jakoista itsekin koitin mutta se oli jo vähän turhan monijakoinen itselle. 4-jakoinen tosi hyvin toiminu 2on1off tyylillä. 3-jakoinen myöskin ok 3on1off. 5-jakosessa tuntui takareisipäivänä jo et pakko päästä kohta uudestaan punnertelemaan että ei tästä touhusta tule yhtään mitään. :D

5-jakoista itsekin koitin mutta se oli jo vähän turhan monijakoinen itselle. 4-jakoinen tosi hyvin toiminu 2on1off tyylillä. 3-jakoinen myöskin ok 3on1off. 5-jakosessa tuntui takareisipäivänä jo et pakko päästä kohta uudestaan punnertelemaan että ei tästä touhusta tule yhtään mitään. :D

Miten se on sinulle toiminut? Mitä nyt pikaisella selailulla katsastin treenipäivyrisiä niin ekalla sivulla on samoja tuloksia kuin viimeisellä.

Voi toki olla että käsitin vaan väärin, ja jos sinulle on tärkeintä se että reenaaminen on kivaa, niin silloinhan se on ihan sama mitä salilla tekee :) ja toki jos on lahjakas niin voihan sitä lihasmassaa saada vaikka ei treenipainot kummoisesti nousisi.

Miten se on sinulle toiminut? Mitä nyt pikaisella selailulla katsastin treenipäivyrisiä niin ekalla sivulla on samoja tuloksia kuin viimeisellä.

Voi toki olla että käsitin vaan väärin, ja jos sinulle on tärkeintä se että reenaaminen on kivaa, niin silloinhan se on ihan sama mitä salilla tekee :)

Lihaksenkasvatusmielessä on toiminut, vaikka nyt ei hirveästi varsinaiset voimatasot olekaan noussut. Tekniikka sitäkin enemmän. 10kg tuli sarjapainoihin tankopunnerruksissa lisää 10kk sisään kunnes dieetti alko ja sen myötä putosi jonkinverran punnerrukset alaspäin. -14kg kehonpaino ja noin 7.5kg punnerruksista. Kyykky parantu myöskin sen 15kg tuon 10kk sisään mutta kun otti dieetin aikana lenkit mukaan treeniohjelmaan niin polven joku pikkujänne tulehtu ja oli kuukauden tauko jalkajumpista. Nyt menty taas ylöspäin sen jälkeen kun otettu jalkajumppia takas. Hack-kyykky noussu samanlaisella tekniikalla myöskin 40kg ylöspäin. Kyllä se jotain kertoo :) Inbody mittaukset teetin niin 3-4kg tullut lihasta tuohon dieetin aloitukseen mennessä vuoden sisään. Salinvaihto myöskin oli tuossa että joitakin liikkeitä ensimmäisistä postauksista vs. edellisiin on hieman vaikea vertailla. Edellisen salin hack kyykky oli huomattavasti kevyempi kuin nykyisen salin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lihaksenkasvatusmielessä on toiminut, vaikka nyt ei hirveästi varsinaiset voimatasot olekaan noussut. Tekniikka sitäkin enemmän. 10kg tuli sarjapainoihin tankopunnerruksissa lisää 10kk sisään kunnes dieetti alko ja sen myötä putosi jonkinverran punnerrukset alaspäin. -14kg kehonpaino ja noin 7.5kg punnerruksista. Kyykky parantu myöskin sen 15kg tuon 10kk sisään mutta kun otti dieetin aikana lenkit mukaan treeniohjelmaan niin polven joku pikkujänne tulehtu ja oli kuukauden tauko jalkajumpista. Nyt menty taas ylöspäin sen jälkeen kun otettu jalkajumppia takas. Hack-kyykky noussu samanlaisella tekniikalla myöskin 40kg ylöspäin. Kyllä se jotain kertoo :) Inbody mittaukset teetin niin 3-4kg tullut lihasta tuohon dieetin aloitukseen mennessä vuoden sisään. Salinvaihto myöskin oli tuossa että joitakin liikkeitä ensimmäisistä postauksista vs. edellisiin on hieman vaikea vertailla. Edellisen salin hack kyykky oli huomattavasti kevyempi kuin nykyisen salin.

Eli hetkinen...ei oo tullut kehitystä, koska sattu sitä tätä ja tota ja oikeasti on tullut kehitystä, mutta se ei vaan näy tuloksista? :eek::oops::rolleyes:

no revilationin tapauksessa kyse on kyl nyt enemmän treenaamisen fiiliksen kuin varsinaisten tulosten tavoitteluista. oli ne sitten voimaa tai lihaskokoa. sehän ei mikään paha asia ole ja kukin harrastaa punttihommiakin sen mukaan kuin haluaa.

onpas mullakin pari asiakasta ollu, joille se kovan treenin fiilis on tärkeempää kuin kehitys voimissa tai lihaksissa. vastasin herroille, että "ok... tosi rankkoja treenejä on naurettavan helppo suunnitella, mutta mun nimee ette niiden yhteydessä kerro" :)

Peilistä sen suurimmaksi osaksi huomaa. 3 vuotta sitten väänsin penkissä sarjaa 60 kilolla. Saliharrastuksen ku alotti nii ykkönen oli 32.5kg. Kyykynkin sarjapainot oli 3 vuotta sitten 60kg. :D

no revilationin tapauksessa kyse on kyl nyt enemmän treenaamisen fiiliksen kuin varsinaisten tulosten tavoitteluista. oli ne sitten voimaa tai lihaskokoa. sehän ei mikään paha asia ole ja kukin harrastaa punttihommiakin sen mukaan kuin haluaa.

onpas mullakin pari asiakasta ollu, joille se kovan treenin fiilis on tärkeempää kuin kehitys voimissa tai lihaksissa. vastasin herroille, että "ok... tosi rankkoja treenejä on naurettavan helppo suunnitella, mutta mun nimee ette niiden yhteydessä kerro" :)

Joo kyllä miekin tunnen monia tuommosia tyyppejä, eikä siinä mitään. Jokainen tekee tavallaan :)

Eli hetkinen...ei oo tullut kehitystä, koska sattu sitä tätä ja tota ja oikeasti on tullut kehitystä, mutta se ei vaan näy tuloksista? :eek::oops::rolleyes:

Sanoinhan minä tuossa selkeesti että oli tullut kehitystä kun sarjapainot nousseet tuon 10-15kg vajaa vuoden sisään? Hieman mentiin jalkaliikkeissä takapakkia kun ei pystynyt jalkoja tehdä ollenkaan kuukauteen dieetillä kun polvet kipuilivat. Penkin sarjapainot nyt on aina laskenut jos on vähääkään paino pudonnut. :)

Sanoinhan minä tuossa selkeesti että oli tullut kehitystä kun sarjapainot nousseet tuon 10-15kg vajaa vuoden sisään? Hieman mentiin jalkaliikkeissä takapakkia kun ei pystynyt jalkoja tehdä ollenkaan kuukauteen dieetillä kun polvet kipuilivat. Penkin sarjapainot nyt on aina laskenut jos on vähääkään paino pudonnut. :)

Ok, tuli vaan semmonen koira söi kotitehtävät vaikutelma. :rolleyes:

Nojoo kieltämättä itelleki tuli selittelyn maku tuosta suuhun ku luki tuota :D Mutta siis aina ollut todella heikot voimatasot ja niitä on tosi vaikea saada ylöspäin, mutta sitten taas lihas tarttuu kohtalaisesti. Tietty jos treenais voimailupainotteisesti niin voimaa varmasti tarttuis eritavalla mutta se ei ole tarkoitus. Tietty toki plussaa että sarjapainot nousee jonkinverran edes :)

Tästä tuli sellanen kuva ettei treeni siis sais olla rankka? Ymmärsin varmaan taas vaan väärin jonkun osan, mutta haluaisin selvennystä silti :D

Tästä tuli sellanen kuva ettei treeni siis sais olla rankka? Ymmärsin varmaan taas vaan väärin jonkun osan, mutta haluaisin selvennystä silti :D

Eiköhän jto tarkoita että nämä tyypit haluavat treenata niin että aina tulee oksennus, painetaan peräsuoli 5cm pyllystä ulkona, eikä jalkareenin jälkeen pysty viikkoon kävelemään kunnolla jne jne, eli vedetään homma jatkuvasti niin yli kun vaan pystyy

Eiköhän jto tarkoita että nämä tyypit haluavat treenata niin että aina tulee oksennus, painetaan peräsuoli 5cm pyllystä ulkona, eikä jalkareenin jälkeen pysty viikkoon kävelemään kunnolla jne jne, eli vedetään homma jatkuvasti niin yli kun vaan pystyy
Aaa, ymmärrän! Mutta eikös toinen ongelma-alue oo sitten ne, jotka ei uskalla laittaa rautaa tankoon lisää vaikka paukkuja riittäis (itse kuulun ehkä enemmän tähän kastiin) :D

Back
Ylös Bottom