GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

GaLLup: Lempparikevytherkku

Mua rupesi kanssa kiinnostamaan noi Mokkamestareiden kalorittomat/sokerittomat makusiirapit.. rakastan itse makusiirappeja ja kyl ainakin Robert's Coffeen sokeriton vaniljasiirappi on tosi nannaa, mutta siit isosta törpöstä saakin pulittaa 20e. Oon sit käyttänyt muita sokerillisia makusiirappeja jossain säästeliäästi...

mut siis... valtaosa oli pettynyt noihin mokkamestareiden siirappeihin? Sen verran tyyristä kamaa kuitenkin ettei tee mieli tilata, vaikka suklaa ja vanilja houkuttaiski.

No siis, sain Naenelta ton suklaan.. Käyttämättä on jäänyt, koska sitä suklaan makua saa hakea. Viinan maku löytyy hakemattakin :D

Hassua mä olen ihan koukussa tuohon suklaaseen! Vaniljasta ja caramelista en niin tykännyt, caramel mene kaffeen kanssa. Suklaata ja valkosuklaata syön puuron kanssa. Ihan älytöntä herkkua! Kunpa Suomesta saisi piparin, kanelin ja toffeenkin makuisina.

viime aikoina kevyenä herkkuna makean nälkään kevyt vadelma-pikari jäätelöä (purkissa n. 65kcal) sekä lämmintä kaakaota, joka tehdään rasvattomasta maitojuomasta ja canderel-kaakaojauheesta (100g/190kcal) eli kupillista kohden kaloreita ei juurikaan..

Näitä vähän vastaavanlaisia, ellei jopa tätä ihan samaa, on ollut pilvin pimein. Pakko kuitenkin jakaa tämä, oli niin namia :)

Maitorahkaa, kevytkermaviiliä ja raejuustoa purkki kutakin, kaksi banaania muussattuna, kolme kananmunaa, kourallinen kaurahiutaleita, makeutusjauhetta, hippusen vaniljasokeria ja kanelia. Nämä sekaisin ja 200 asteeseen n. puoleksi tunniksi. Ja on muuten hyvää :) Ei kylläkään kevyintä mahdollista, mutta kun tässä on pari viikkoa puputtanut dallaspitkoa tms. höttöä, niin tämä on ihan hyvä siirtymävaiheen herkku. :)

Mulle amppari/murkkumehujää silloin tällöin on aika kiva piristys.

sain juuri kadulta maistiaisiksi noita kuivattu omppusiivuja...aikas hyviä meinaan ja parasta et naksuu hampaissa. Rasvaahan noissa ei ole eikä lisättyä sokeria,mutta hiilareita joo kylläkin.Mitenköhän huono herkuttelutapa tuo on?

100g sisältää 380kcal
sodium 85mg
total carbohydrate 93g
dietary fibre 4g
sugars 75g
protein 2g
vitamin c 60%
iron 8%
calcium 2%

Jos noi on niitä samoja, semmosissa tuubeissa, niin ei kai ne niin pahoja ole. Kuitenkin taisi vaan 50g olla per tuubi noita. Itse en juurikaan välttele hiilareita, kun saan niitä muutenkin kohtuu vähän, ja noita tulee sillon tällön ostettua.

sain juuri kadulta maistiaisiksi noita kuivattu omppusiivuja...aikas hyviä meinaan ja parasta et naksuu hampaissa. Rasvaahan noissa ei ole eikä lisättyä sokeria,mutta hiilareita joo kylläkin.Mitenköhän huono herkuttelutapa tuo on?

100g sisältää 380kcal
total carbohydrate 93g

Siis näissähän on enemmän sokeria ku keskivertokarkeissa, joten kuulunevat samaan kastiin irtsareiden kanssa. Itseään voi toki yrittää lohduttaa tuolla pienellä kuitu- ja proteiinimäärällä, mutta aika täyttä sokeria nuo on.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Yksi mun suosikeista (ja se, jolla ruokin itseäni, kun on riittävä stressi, ettei oikein huvita syödä mitään muuta) on ruisleipä, jolla on ensin kerros tonnikalaa (lime-pippuri-viritykset on hyviä), sitten kaksi basilikan lehteä, sitten kerros raejuustoa ja lopulta mustapippuria. (Laiskuuden iskiessä jää leipä, pippuri ja basilika pois ja tonnikala ja raejuusto vain menee sekaisin.)

Tonnikalasalaatti on myös hyvää, eli pussi tonnikalaa, 100g raejuustoa, pikkusen proteiinipastaa, pari tomaattia, pippuria, balsamiviinietikkaa (ja muita mausteita maun mukaan) sekaisin keskenään.

Terveellisehkö pirtelö on ihanaa: vadelmia reilusti, samoin rahkaa ja maitoa, pikkusen jäätelöä ja sauvasekoittimella sekaisin.

Joskus tein verrattain vähärasvaista (mutta valitettavasti ei vähäsokerista, mutta tuo korjaantuisi kyllä, jos minulla ei olisi pakkomiellettä omassa keittiössä välttää keinomakeutusaineita) jäätelöä/jäädykettä: kiisseli 4 sitruunasta ja 5 limestä (keltuaisia, vettä, sokeria, perunajauhoja). Tuosta kiisselistä on oikeasti tarkoitus tehdä vahva, koska se tuo maun koko jäätelölle. Kiisseli jäähtymään. Toisaalla vaahdoksi puoli purkkia Flora vanillaa ja joukkoon kaksi purkkia extra light Philadelphia tuorejuustoa (varmasti voisi korvata rahkalla, mutta halusin tästä hieman jäädykejuustokakkumaisen). Lopulta kaikki sekaisin ja jäätelökoneeseen. Sokerin tosiaan varmaan voisi korvata kuumennusta kestävällä keinomakeutteella ja vaniljavaahdon luultavasti valkuaisilla vaahdotettuna ja makeutteella. Kiisselistä voisi epäilemättä myös keltuaiset jättää pois. (Lähdin kehittelemään tätä sitruunapiirakasta - siksi niin hassut ainesosat kiisselissä, kun siinä sen on oikeasti pakko jämähtää. En myöskään tosissani miettinyt, miten tästä saisi kevyen, kun halusin lähinnä jotain todella hyvää... :) )

Siis näissähän on enemmän sokeria ku keskivertokarkeissa, joten kuulunevat samaan kastiin irtsareiden kanssa. Itseään voi toki yrittää lohduttaa tuolla pienellä kuitu- ja proteiinimäärällä, mutta aika täyttä sokeria nuo on.

Fruktoosi kuivatuista omenista ja irtokarkkien sakkaroosi on kuitenkin ehkä vähän eri tavaraa...

Fruktoosi kuivatuista omenista ja irtokarkkien sakkaroosi on kuitenkin ehkä vähän eri tavaraa...

Plus että kyllä kuivatuissa hedelmissä/marjoissa on melko lailla vitamiineja ja hivenaineita tallella (ja kuivatuksen ansiosta jopa verrattuna tuoreisiin versioihinsa). Kyllä minä ainakin syön täysin hyvällä mielellä kuivattuja luonnonantimia, kun hiilihydraattien tarve on muutenkin kohtuullisen suuri.

..pitää toivoa, että löydän jonkun käyttökohteen, ettei tullu ihan turhaa hankintaa.. :(

Noniin..nyt se sitten tapahtu! Kotiini asteli uusi blenderi, harjattu alumiiniasu päällä, ylväyttä uhkuen ja siirapit sai kyytiä! Aahh..kannuun nakataan esim. purkki rahkaa, jäisiä marjoja, vaikkapas mustikoita, maitoa ja sitten vanilja siiraappia! Ja Kyllä. Viinan mausta ei tietoakaan, maku erittäin maittava! :kuola: Saman olen tehnyt karamellisiirapille vadelmien kera! Vielä voi vaikka funlighttia laittaa säpäköittämään nautintoa! Ei huono.. ;)

Läkeröl Nordic berries, vadelma-lakritsi. Noi on niiin herkkua:kuola:

Ovat hyviä, kuten muuten myös sokerittomat hedelmä-Mentositkin (maistuvat ihan tavallisilta!), mutta toissapäivänä tuli taas todettua, että vatsa ei hyväksy edes 20 grammaa makeutusnamuja. :jahas:

Ovat hyviä, kuten muuten myös sokerittomat hedelmä-Mentositkin (maistuvat ihan tavallisilta!), mutta toissapäivänä tuli taas todettua, että vatsa ei hyväksy edes 20 grammaa makeutusnamuja. :jahas:
Ei mullakaan mutta olen valmis kärsimään noiden takia.:rock::kuola:

Kiisseliä!

Vanha ja perinteinen kerroskiisseli. Light-sekamehusta kiisseli johon mukaan pakastemarjoja, ei tarvitse laittaa sokeria/makeutusainettakaan kun jättää mehun vähän tujummaksi. Lisäksi keitetään paksu maitokiisseli. Nämä kiisselit nätisti kerroksittain lasiin/kuppiin ja hyvää on! Teen maitokiisselin itse aina vähän ennen syömistä, että se jää lämpimäksi.

5dl laimennettua sekamehua
30g pottujauhoa
400g vattuja

3,5 dl rasvatonta maitoa
½ kananmuna
~20g pottujauhoja
makeutusjauhetta
(ihan vähän vaniljasokeria)

Tästä satsista saa 2-3 isoa annosta, eli yksi annos sisältää:

155 kcal
6g prot
25g hh
2g rasvaa

Tintsu: Käyköhän tuohon puolikkaan kananmunan tilalle pelkkä valkuainen? Vai onko nimenomaan silllä keltuaisella joku rakenteellinen tmv. tehtävä? :)

Tintsu: Käyköhän tuohon puolikkaan kananmunan tilalle pelkkä valkuainen? Vai onko nimenomaan silllä keltuaisella joku rakenteellinen tmv. tehtävä? :)

Luulen, että kananmunaa ei tarvitse välttämättä ollenkaan, koska perunajauhothan kiisselin suurustaa. Kananmuna tekee rakenteesta ehkä vähän "pehmeämmän" ja hienomaan. Olen nähnyt myös maitokiisselin ohjeita, joissa ei ole kananmunaa ollenkaan ja toimii varmasti yhtä hyvin.

Suositut

Back
Ylös Bottom