GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

GaLLup: Lempparikevytherkku

Ei mitään extrakevyttä mutta kuitenkin hakkaa tavallisen suklaapähkinäjäätelön ja maistuukin lähestulkoon samalle:

-Vaniljakevytjäätelöä
-Kaakaojauhetta
-Hasselpähkinä-/mantelirouhetta

Eli nämä sekoitetaan tasaiseksi. Jätskin pitää siis olla vähän sulanutta.

Toinen, mistä tykkään tällä hetkellä on luonnonjogurttia, talkkunaa ja hunajaa. Jännä mutta maistuva yhdistelmä.

Noi on kyllä todella hyviä! Hyvän maun lisäksi on pehmeitä ja meheviä eikä mitään kuivia känttyjä. Ei kyllä kovin kevyitä...

Juu, ei noita ehkä ihan terveystuotteeksi voi luokitella, mutta on niissä kumminkin aika paljon vähemmän esim. sokeria kuin normikekseissä.. ja makuhan on pääasia!

Eilen tuli testattua kahta uutta "kevytherkkua", jotka löyty, kun olin keskustassa kiertelemässä.. Elikäs Pick-a-Deleistä (Lasipalatsi, Kampin keskus, Mikonkatu) saatava jogurttipehmis (kaloreista en tiedä, mutta rasvaa 1,4 %), ihan älyttömän hyvää ja toooosi iso annos (varmasti ainakin 3dl) hintaan 2,20e! Ja toisen löysin Kampin Lidlistä eli mansikkajogurtilla kuorrutetut vaniljanmakuiset "vaahtopallot", joissa vohvelia pohjalla :kuola: Muistuttaa aika paljon Pusuja, mutta kuorrutettu siis suklaan sijaan jogurtilla ja ravintoarvotkin ovat paremmat kuin Pusuissa eli per 100g 252 kcal; 3,6 prot; 36,7 hh ja 10,6 rasvaa. Hintaa 16 kpl:n boksilla (oon tuhonnut ihan just koko boksin :D) 2e, suosittelen!

Ykkös herkku näin kesällä: Herkkujätski:kuola: Maistuu jotenkin mansikka-vanilja-pehmikseltä. Tavan mansujädestä en niin oo innostunut, mutta toi vei mennessään, vaikka söis koko purnukan kerralla, tulis vaan 210 kcal!!!

Selvennykseksi siis, että kyse oli ingmanin uudesta sokeroimattomasta mansikka-vanilja (kevyt)jäätelöstä... (70kcal/100g) :D

En lukenut ketjuu kokonaan ... mutta aivan sama :david: ... ku ite oon tykästynyt siihen Valion kaakaojuomaan jos on rasvaa 1% ja kaloreita näin 60 desissä ... sitä tulee juotua jopa janoon :D Eipäs tee mieli mitään muuta herkkua (protskujauheen sekottelen siihen ja tulee hyvää pirtelöa) ... tänään maistelen kesän ekat mansikat ... toivottavasti en pety :evil:

oma piraattijäätelöni:

1 prk kevytviiliä
2 dl rasvaton gefilus-piimä
reilulla kädellä jäisiä marjoja (puolukat maistuu itselle parhaiten)
loraus vanilja-makusiirappia

teharilla tai mikserillä kaikki suloisesti sekaisin. tulee sellainen jähmeä seos, jota on kiva lusikoida kupista suoraan suuhun. voipi vielä halutessaan höystää manteli- tai kookoslastuilla ja kerran viskasin päälle kourallisen pähkylöitäkin. hyvää on!

Oon myös kikkaillut ja tehnyt erilaisia proteiini-/terveyskakkusia, -pullia ja -piiraita. Viime vkloppuna muun muassa tein Mamman proteiinimarjapiirakan:
-Pohjaksi kananmunaa (valkuaista), ohrajauhoja, proteiinijauhoa, lesettä, leivinjauhetta, mak.ainetta ja kardemummaa. Sekoitetaan sopivan tönäkkä seos, että saa levitettyä vuokaan reunoillekin. (mutta ei mtn kovin jäykkääkään). Uuniin 200 asteeseen muutamaksi minuutiksi.

-Täytteeseen rasvatonta, sokeritonta vaniljajogua ja kanamunaa (valkuaista). Sekoitellaan vaan keskenään. Määristä vaikea sanoa, riippuu vuoan koosta. Valkuaista kohti ehkä 1-2 dl jogua?

-Esipaistetun pohjan päälle pakastevadelmia ja mansikoita (pyörittelin vähän perunajauhoissa ettei neste pilaa täytettä). Päälle vielä jogurttiseos ja uuniin, kunnes täyte hyytynyt ja pohja kypsä.

Hyvvää oli. Pientä hienosäätöä kaipasi se mun versio, esim pohja ohuemmaks. Täytettähän on helppo vaihdella :)

Oot vaan varmaan huonosti tsekannu :)

Tässä parit. Eri makujakin toki on, ja Valiolla on myös rasvattomia&sokerittomia (ei tosin vaniljaa).

http://www.arlaingman.fi/fi/tuotteet/?pid=147&pcsid=30&p=2

http://www.arlaingman.fi/fi/tuotteet/?pid=131&pcsid=32&p=2

no kato pirkele, mä oon vaan tyynesti tuon juguhyllyn kiertäny kaukaa, kun aattelin et ei siellä nyt dieetin ajalla mitään voi ostaa. enkä kyl muutenkaan oo ällömakean sokeripommijugun ystävä.mut nyt tiedän mitä etsiä, tänks.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
löysin eilen k-extrasta pirkan joku fruit&ice(?) sorbettisysteemin,
hinta 4€, eli melko kallista, mutta vain 27kcal/1dl!purkki on 5dl eli saa vetää huiviinsa vaikka kokonaan, jos himottaa. Muistaakseni oli 50% mansikkaa, eli ihan on oikeaakin tavaraa purkissa.

Sopi aivan loistavasti paistetun banaanin kaveriksi, pannulle vaan kookosöljyä teelusikallinen ja banaanit siihen kierimään pariksi minuutiksi. Lättäsin kulhoon ja tätä sorbettisydeemiä vaan kunnon kökkö päälle NAM! :hyper:

edit. löytyi pirkan sivuilta: http://www.pirkka.fi/ruoka/pirkka_tuotteet/pirkka_tuotehaku/?action=product&productId=6410405066732

ei todellakaan mikään kevyt, mutta terveellinen kuitenkin...nimittäin pähkinät <3
...varsinkin rusinoiden ja kuivatun(sokeroidun)ananasrenkaiden kanssa. <- onko noi ananasrenkaat hirmu epäterveellisiä? ...toiset sanoo että ovat ihan roskiskamaa ja toiset taas väittää ettei ne niin kelvottomia oo.

joskus tykkäsin leikata banaanin ihan huiksi viipaleiksi ja sitten laitoin ne viipaleet jääkaappiin n.20min, niitä palasia voi syödä pelkiltään tai jugurtin kanssa...olen itse vain vähän kyllästynyt jo noihin.

Jos hiilarit ei hirvitä, niin kuivahedelmät on ihan ok herkkuja tai pikkueväitä. Kun vesi kuivataan pois, sokerit ja maku tiivistyvät. Vitamiineja ei kuitenkaan ole vastaavasti kuin tuoreissa.

Oma onneni on, että moni perussafka on suurta herkkua: puurot ja rahkat ihan makeuttamattomina... Nyt on kotimaiset marjat ja kasvikset halpoja ja parhaimmillaan. Ihan heittämällä menee litra mansikoita, herneitä tai nippu porkkanaa tai pikku kukkakaali. Ehtisipä torille vaikka joka aamu!

banaani"jäätelö".

eli viipaloituna pari banskua pakkaseen, sit ku ne on jäätyny, tehosekottimeen. tuloksena jäistä banaanimössöä. voit maustaa esim. marjoilla tai kaakaojauholla tai heittää sekaan pähkinöitä. jos jäiset banaaninpalat on liian kova pala tehosekoittimellesi, heitä sekaan pari pakastamatonta banskua. menee helpommin mössöksi.

sokeriahan banskussa on paljon, mutta vitamiineja ja kivennäisaineita myös!

Blä Bandin Kevyt Vaniljakastike inan verran jäisten mansikoiden kera :) Itse teen aina puolikkaan tuosta pussista, siitä jää yleensä vähän ylikin, eli puoli pussia jauhetta + 0,75dl rasvatonta maitoa tehosekoittimella sekaisin ja jääkaappiin 20-30 minuutiksi. Purkillinen mansikoita sulamaan niin, että ovat vielä ihan pikkuisen jäässä ja sitten vaan vaniljakastike siihen päälle ja syömään... NAM!

Kastikkeessa on 65kcal/desin annoksessa kevytmaitoon tehtynä, eli rasvattomaan vähän vielä vähemmän :)

Mulle suunnatonta herkkua on vesimeloni :kuola: Sillä lähtee ainaki itseltä herkkuhimo.

Mutta tuolla sivullahan sanotaan myös, että 2 dl sisältää 9,6g ja 12,4 g sokeria (sivun alalaidan GDA-osassa).

Maidon laktoosihan on sokeria, joten täysin hiilaritonta se ei ole itsessäänkään. Lisäksi noihin on lisätty jonkin verran fruktoosia, mutta eihän se 6 grammaa 100 grammaa kohden niin hirveästi ole.

Danonen Vitalinea-sarjassa on ihan älyttömän hyvää sokeritonta vaniljajogurttia. Se on kuin samettia. Jos söisin vielä makeutusaineita, käyttäisin sitä, vaikkei tosiaan mitään puhdasta ruokaa olekaan.

Edit: Siis noissa jogurteissahan on kyse siitä, etteivät ne sisällä lisättyä sokeria.

Suositut

Back
Ylös Bottom