GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

GaLLup: Lempparikevytherkku

Omat herkkuni ovat sokerittomia, mutta hyvin suolaisia. Eli toisin sanoen (kasvis)pitsaa ja sipejä. Niistä olisi päästävä eroon. Mutta ihan ilman suolaista herkkua on vaikea elää. Olisivatko esim. suolapähkinät parempia tai onko kenelläkään parempia ideoita?

Yritän tässä tehtailla fitness-jäätelöä. Tähänastiset yritykset ovat olleet ihan jees, mutta jätski jää vähän vetiseksi (tai siis jäätyy liikaa). Osaatteko joku kokemuksesta sanoa että riittääkö liivate korjaamaan tämän ongelman, vai tuleeko jäätelöstä käytännössä aina vetistä jos siinä ei ole jotain rasvaa esim. kerman muodossa? Kermaa kun en halua käyttää, pientä määrää rypsäriä kokeilin mutta siitä ei ollut mainittavaa apua...

Kylli, kyllähän rasva tuo jäätelöön sen kermaisen rakenteen (tämän huomaa rakeisuutena myös kevytjäätelöissä), joten ilman sitä jätski jää väkisinkin sorbettimaiseksi. Tietysti jämäkkä rahka tms. hieman auttaa asiaa, samoin jäätelökone, joka jäädyttää massan tasaisesti. Eihän ne itse tehdyt kermajäädykkeetkään koskaan ihan jäätelön veroisia ole ilman konetta ainakaan.

Alright, ja kiitos. :) Sitten pitää vaan tyytyä tuohon mitä saa ilman rasvaa tehtyä. Jäätelökonetta en nyt viitsi opiskelijabudjetista hommata... ;)

^ Heij, saisko tota siun reseptiä kokeiluun? :)

parasta tulee, kun ostatte valion kevyt vanilja jädee ja heitätte sinne prodee sekaan. Ei tarvii kikkailla liivatteilla, eikä millään muullakaan ja maistuu varmasti parhaalta! Eikä siinäkään ole kaloreita pahasti. Jädessä 140\100g plus miten paljon sitten prodea sekaan heitättekään. Ei kaiken tarvi niin über kevyttä olla! Maku ratkaisee jädeasian ;)

No mä olen halunnut sellasta kunnon marjajäätelöä jossa on marjaa muutakin kuin nimeksi, joten olen kehitellyt jotakin ao. tapaista. Olen tosi huono tekemään mitään reseptin mukaan joten en nyt muista tarkkoja mittoja. ;)

4 kananmunaa (oikeasti jäätelöön käytetään vaan keltuaiset, joten valkuaiset voi myös jättää pois)
1 kauha proteiinijauhoa (itse olen käyttänyt sekä heraa että maitoproteiinia)
n. 300-400 g jogurttia/rahkaa/soijamaitoa/maitoa/(kermaa)
makeutusainetta maun mukaan (tai sokeria/siirappia)
vajaa tl rommiesanssia
1 rkl rypsiöljyä - voi myös jättää pois
(liivatetta?)
200-500 g marjoja/hedelmiä
(koristeluun suklaarouhetta)

Eli noi kananmunat ja proteiinijauho vatkataan kuohkeaksi. Tämä jälkeen jogurtti/rahka sekaan - tähän voisi myös käyttää esim. pelkkää soijamaitoa, itse olen nyt käyttänyt turkkilaista jogurttia jossa on peräti 9% rasvaa. Mausteet (minulla makeutusaine sekä rommiesanssi) kannattaa heittää sekaan ennen marjoja. Liivatteen voisi kai myös lisätä tässä vaiheessa jos sitä käyttää. Lopuksi marjat/hedelmät kulhoon ja kevyt sekoitus. Tämän jälkeen jäde pakastimenkestävään kippoon ja päälle suklaarouhetta tms. jos ei ole dieetillä.

Ja varoitan että toisin kuin normaali jätski, tätä ei kannata pakastaa kovin pitkään. Puolen tunnin pakastuksen jälkeen pitäisi olla ihan valmista syötäväksi. Muuten joutuu sulattelemaan vähän pidempään.... ;)

Minä olen tehnyt jäätelöä jäätelökoneella esim. (suunnilleen) seuraavalla ohjeella:

3-4 munanvalkuaista vatkattuna kovaksi vaahdoksi
vaahtoutuvaa vaniljakastiketta (rasvaa 9%?) vatkattuna vaahdoksi (ei koko purkkia, tulee liikaa..)
yllä olevat sekoitetaan keskenään
+ Jacky makupala suklaavanukasta väh. 1 purkki
+ kaakaojauhetta (aitoa, Van Houten tms.)
+ makeutusainetta maun mukaan..

Lopputuloksena pehmeän jämäkkää, kermaisen oloista suklaajäätelöä!:kuola::haart:

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
:offtopic:

Eikös se mene niin, että hera on toinen maidon pääproteiiniosa ja kaseiini toinen? Eli kummatkin ovat 'maitoproteiinia', erona imeytymisnopeus? ;)

No juu, jatkakaa :)

Juu juu. Toivottavasti ymmärsit kuitenkin pointin. :whip:

Kiitos Kylli ja Uwish ohjeista :)

Pistetäämpäs tänne sitten sama postaus kun "mitä söit tänään"- topicciin.
Elikkä. Kun miulta sen proteiiniporkkanakakun reseptiä kyseltiin, niin tässä se sitten tulee.
Jeppistä, lisäilin proteiinimarjapiirakan, ja proteiiniporkkanakakun reseptit blogiini. Ei vehnä-tms pullajauhoja käytetty, ingen lisättyä rasvaa jne jne.
Proteiinijauhoa omistavalle ihmiselle enemmän kuin kokeilemisen arvoisia reseptejä. ;)
Reseptit can be found here: http://mestattua-teuraslihaa.blogspot.com/

Oioi, nyt löyty kyllä uus lemppariherkku :haart: Tri-o-plexin proteiinikeksit (yhdessä keksissä 10g proteiinia), makuina mm. valkosuklaa-makadamiapähkinä ja maapähkinävoi. Oikeesti parhaita keksejä, joita oon ikinä maistanut, siis ottaen mukaan kaikki tavan keksitkin! Olen kokki-leipuri ammatiltani, joten helppohan tollasia on itekin vääntää, mutta en ole kyllä (vielä ainakaan) saanut aikaiseksi yhtä hyvän makusia runsaasti proteiinia sisältäviä keksejä.. Saa tilattua muutamastakin eri nettikaupasta Suomesta, sivuja en viiti täällä mainostaa, mutta Googlella löytää ken tahtoo.

Oioi, nyt löyty kyllä uus lemppariherkku :haart: Tri-o-plexin proteiinikeksit (yhdessä keksissä 10g proteiinia), makuina mm. valkosuklaa-makadamiapähkinä ja maapähkinävoi. Oikeesti parhaita keksejä, joita oon ikinä maistanut, siis ottaen mukaan kaikki tavan keksitkin! Olen kokki-leipuri ammatiltani, joten helppohan tollasia on itekin vääntää, mutta en ole kyllä (vielä ainakaan) saanut aikaiseksi yhtä hyvän makusia runsaasti proteiinia sisältäviä keksejä.. Saa tilattua muutamastakin eri nettikaupasta Suomesta, sivuja en viiti täällä mainostaa, mutta Googlella löytää ken tahtoo.
Noi on kyllä todella hyviä! Hyvän maun lisäksi on pehmeitä ja meheviä eikä mitään kuivia känttyjä. Ei kyllä kovin kevyitä...

All-time favourite lempparikevytherkku on (kevyt)JÄÄTELÖ! Kevytvanilja maistuu ainakin mun suussa taivaalliselta. Lisäksi valion kevytjäätelöt (minttu-suklaa, mustikka-vanilja, hedelmätrio) ovat ihania! :kuola:

Vaniljajäätelö ja tuoreet mansikat! :5: :kuola:

Nam...

Voih, minuu on huijattu! Olin just aikeissa mainostaa miten hyvää ja vielä kevyttä on Rainbow marja-mascarpone -jäätelö, kunnes huomasin, et kcal-merkintähän on piru vie per ml eikä g.. :jahas:

Mut mikä iha oikeesti on kevyttä ja hyvää, on seuraavanlainen rahkapläjäys:
rahkaa
vahvaa kahvia
pikku tilkkanen maitoa
tummaa, sokeritonta kaakaojauhetta, (tai vielä parempi:rommikaakao-cappuccino -jauhetta :kuola:)
makeutusainetta

Ohje voi kieltämättä kuulostaa vähän erikoiselta, mut kannattaa testailla, jos yhtään enemmän tykkää kahvista:)

Pongasin jostain seuraavan herkun:
Kananmunan valkuaisia vatkaan kovaksi vaahdoksi ja laitetaan sekaan murskattuja marjoja.

Kätevää varsinkin, jos ei omista tehosekotinta, jolla voisi tehdä vastaavan tyyppisiä smoothieta tms.
Itselläni suuri määrä kyseistä herkkua sai vatsan hieman kipeäksi, mutta eikait herkkuja hirveitä määriä pitäisikään vedellä :)

Kelpaa myös karppaajalle!

Ykkös herkku näin kesällä: Herkkujätski:kuola: Maistuu jotenkin mansikka-vanilja-pehmikseltä. Tavan mansujädestä en niin oo innostunut, mutta toi vei mennessään, vaikka söis koko purnukan kerralla, tulis vaan 210 kcal!!!

Ja toisena Valion kevyt MinttuSuklaa

Suositut

Back
Ylös Bottom