GaLLup: Lempparikevytherkku

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Tässä mun uusi keksintö jota menee oikeastaan joka päivä välipalalla ja iltapalalla:

maustamatonta normirasvaista jogurttia
vaniljaprotskua
puolukkasurvosta
(lesitiinirakeita)

ai että on hyvvee :kuola:

Tänään tuli taas uusi tilaus mokkamestareilta.
Suklaasiirappia sain tälläkertaa tilattua, samoin ihan perus vaniljaa(edellisellä kerralla oli french vanilla tai vastaava), ja karamellisiirappia. Katotaan kuin maistuu. :)

Joo mua kiinnostais kans tällanen ohje! Keväällä ja kesällä kun jäätelö maistuu niin hyvin. :)

No ainakin sitä banaanimansikka hera sorbettia on tytöt tehneet, eli siis pakastemansikoita jäätyneenä ja banaania ja heraa sekasin tehosekottimella ja hetkeks pakkaseen! Niin ja täs toimii parhaiten mansikka tai vaniljahera..

Viimeksi muokattu:
En nyt tiedä, onko niin kevyt loppujen lopuksi, mutta pirkan sokerittomat lakukissat on :kuola: Edes hieman terveellisempi vaihtoehto salmiakin/lakun ystäville.

:offtopic:Tuskinpa ne lakukissat ainakaan terveellisempiä on. Eiköhän noissa oo vaan vähemmän kaloreita.

:offtopic:Tuskinpa ne lakukissat ainakaan terveellisempiä on. Eiköhän noissa oo vaan vähemmän kaloreita.

Joo ja vatsasta saa noilla, ja pirkan salmiakilla, kivan ilmapallon :down:

Mä oon ruvennu syömään iltapäivisin välipalana kauraruispuuroa (Nalle, n. 30g hiutaleita), johon ½-kok. purkki ehrmannia (riippuen nälän asteesta ja tulevasta treenistä), vaniljasiirappia loraus ja mansikoita. Ai että! Rahkan tilalla menee myös raejuusto hyvin. On hyvää ja vatsa tulee täyteen, jaksaa treenata.

Hei apua..

Oon aikasemmin tehny niitä rahkalettuja sillä ohjeella että:

1 prk ehramia
4 munaa
3/4 dl jauhoja
löräys maitoa + makeutusainetta

Olen ennen paistanut sen pannulla ja maku on ollut mainio, mutta voiko tota paistaa uunissa pannari tapaan? Mitä sille käy? Kaipailisin neuvoja kun on himo tohon enkä haluais paistaa rasvassa kun on tullut muutenki jo herkuteltua viikolopun tarpeiks. :)

Oon tehnyt täältäkin jostain löytyvällä ohjeella:

1 prk ehrmannia
1 dl rasvatonta maitoa
2 valkuaista
1 muna
3/4 - 1 dl ohrahiutaleita
makeutusjauhetta

Päälle olen heittänyt omenalohkoja ja reilusti kanelia tai vaihtoehtoisesti mustikoita. Uunissa puolisen tuntia, 200 astetta. Vuoan olen kevyesti pyyhkäissyt öljyllä kostutetulla talouspaperilla. Toimii! :thumbs:

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
No siis uskallanko paistaa uunissa ton vai en?

Ei uuninpellilliseen kyllä riitä yksi ehrmanni sitten millään, kaksi levittyy jo mukavasti. Tupla- annosta kehiin vaan :) Kyllähän tuolla ohjeella luulisi uunissa kypsyvän ongelmitta, itse just eilen tein rahkapannupitsan . :thumbs:

Ei uuninpellilliseen kyllä riitä yksi ehrmanni sitten millään, kaksi levittyy jo mukavasti. Tupla- annosta kehiin vaan :) Kyllähän tuolla ohjeella luulisi uunissa kypsyvän ongelmitta, itse just eilen tein rahkapannupitsan . :thumbs:

Nii joo jos pellille laittaa ni oha se oltava tupla annos.. mut jos jossai piirakkavuoassa tekis ni sitte riiittää varmaa toi yks.. aattelin vaa et pilaakohan se jotenki sen tj.. mut ei kai se. Pitää kai kokeilla! :) :kuola:

No voehan..pitääkö sitä munki sortua noihin makusiirappeihin..onko ne olleet hintansa väärtejä?? ..kuitenkin joutuu laittaan kuus ekua postipojallekki ropoja..mitäs makua suosittelette? Tuo karamelli ainakin noin alkuhuumaan kuulostas hyvälle... :kuola:

No voehan..pitääkö sitä munki sortua noihin makusiirappeihin..onko ne olleet hintansa väärtejä?? ..kuitenkin joutuu laittaan kuus ekua postipojallekki ropoja..mitäs makua suosittelette? Tuo karamelli ainakin noin alkuhuumaan kuulostas hyvälle... :kuola:

Noi jakaa makumieltymykset aikalailla kahtia, mutta itse oon kyllä tykännyt paljonkin! Mulla on tota caramellia ja coconuttia, noista kookos on ehdottomasti mun herkku! Rahkan sekaan 1 korkillinen sitä ja vadelmia päälle -> avot :kuola: Eilen sekoitin välipalaksi 1,5 desiin maitoa 2rkl suklaaheraa ja korkillisen tota kaloritonta karamellilitkua + päälle 1,5dl talk muroja ja hyvää oli sekin! Kokeile aluksi yhtä-paria makua, mitkä kuulostaa omaan suuhun hyvältä. Mie maistan seuraavaksi varmaan sitä vaniljaa :rolleyes:

Noi jakaa makumieltymykset aikalailla kahtia, mutta itse oon kyllä tykännyt paljonkin! Mulla on tota caramellia ja coconuttia, noista kookos on ehdottomasti mun herkku! Rahkan sekaan 1 korkillinen sitä ja vadelmia päälle -> avot :kuola: Eilen sekoitin välipalaksi 1,5 desiin maitoa 2rkl suklaaheraa ja korkillisen tota kaloritonta karamellilitkua + päälle 1,5dl talk muroja ja hyvää oli sekin! Kokeile aluksi yhtä-paria makua, mitkä kuulostaa omaan suuhun hyvältä. Mie maistan seuraavaksi varmaan sitä vaniljaa :rolleyes:

Minä myös! Tilasni karamellin ja suklaan, etenkin karamellia rakastanrakastan! Kahvissa niin ttaivaallisen hyvää <3

mun ehdoton lemppari tällä hetkellä, katotaa kui pitkää enne ku kyllästyy ja pitää kehittää uutta kevytherkkua.. menee välipalasta, iltapalasta, aamupalasta, jälkkärist..

omena, banaani, päärynä tai jotai kiinteetä hedelmää mitä sattuu kaapist löytyyn, paloina
terveys-kuitumuroja tai kauraleseitä
rasvatonta, sokeritonta jugurttia
sokeritonta mehukeittoa (valion mustikka, kaloreita 8/100g!!!)
joskus oon heittäny cashew-pähkinöitä tai manteleita vähä sekaa

hedelmä palasiks ja sen jälkee ladotaa nättii, korkeesee, läpinäkyvää lasiin kerroksittain
nam! ja näyttääki hyvält, oon tarjonnu kavereille jälkkäriks ruokakesteillä:P:kippis1:

Mun yksi suosikki välipala/iltapala on marja-protskujäätelö. Tulee tosi nopeesti blenderillä tai vastaavalla. Tällaisella ohjeella teen itse:

100g soijamaitoa
15-20g vadelman/mansikanmakuista Fast Whey3:sta tai Hera80:sta
loraus sokeritonta kookossiirappia

=> nämä ihan ensiksi kunnolla sekaisin

Sekaan 50g pakastemarjoja (käytän mieluiten mustikoita ja mansikoita, vadelmatkin menee), sekoitetaan kunnes kunnolla sileätä massaa, lisätään 25-50g lisää marjoja ja jälleen sekoitusta. Kunhan marjat on kunnolla soosina, kannattaa blenderin antaa pyöriä vielä hetken aikaa, tällöin jätski saa kuohkeutta (ainakin Whey3:sta käytettäessä). Kun jätski on valmista, ripottelen päälle vielä rouhittuja manteleita, saksanpähkinöitä ja auringonkukansiemeniä.

Jos haluaa luxus-version, voi soijamaidon tai osan siitä korvata kookosmaidolla. :haart:

Liitteet

• jaateloiltapala.webp
    jaateloiltapala.webp
    13,3 KB · Katsottu: 235
Pitäs varmaan ostaa kans joku noista makusiirapeista... Onko tuo suklaa hyvää? Ettei ole mitään sellaista, josta tulee mieleen vaan joku kaakaojuomajauhelitku?

No mutta tämmöistä herkkua voisi upota mielin määrin:
Omena kuoritaan ja paloitellaan lautaselle. Sekaan pieninä nokareina 10g margariinia60% ja päälle desi kaurahiutaleita ja makeutusjauhetta.
Syön tuota myös ilman omenaa.. miten kaura voikin olla niin hyvää :kuola:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom