GaLLup: Lempparikevytherkku

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Mistä ihmeestä tällästä saa???? Kerrokerrokerrokerro!!!:whip:

Faidran treenipäiväkirjasta löysin ja Tampereelta Mokkamestareilta tilasin. Lupailivat laittaa verkkokauppaankin, kunhan saavat isomman erän. En tiedä onko muita makuja saatavilla, mutta itselleni sain vaniljan- ja suklaanmakuiset 75cl pullot. Hyvä löytö, voi lorautella vaikka mihin.

Mä kanssa tilasin Tampereelta ja postissa tuli viivana :) Sitä tulee laitettua vähän sinne tänne...puuroonkin :D

Ei siellä nettisivuilla ainakaan puhuttu mitään kalorittomista?!?! Oli vaan lista eri mauista.. tai sitten mä oon liian lomatunnelmissa täällä :D

Mä kanssa tilasin Tampereelta ja postissa tuli viivana :) Sitä tulee laitettua vähän sinne tänne...puuroonkin :D

Mitähän tuollaiset siirappipullot maksavat ja paljonko tuli postikuluiksi? Mitä makuja olet kokeillut? Haluaisin itsekin ehdottomasti kokeilla, noita eri makuvaihtoehtoja vaan on ihan liikaa, että osaisin päättää mikä mahtaa olla hyvää.:kuola:

Mä tilasin suoraan sähköpostilla kysymällä, koska sivuilla niitä ei vielä ole. Pullo oli ekalla kerralla 9e ja nyt viimeks tilatessa 7,5e ja postikulut on 6e eli siitä laskemaan...kuinka monta pulloa sitten tarvitseekaan :)

Häh, miksi Stockalla myyjä nauroi kun noita kysyttiin? Mä kyselin noita Mokkamestareilta jo joskus 2006 alussa, kun olin koukuttanu itteni niihin rapakon takana. Sillon sanoivat, ettei niitä tule koska ei ole kysyntää. Onkohan ne nyt olleet suosittuja? Tulispa noista uusia makuja... English toffee, Caramel, Brown Sugar Cinnamon, Coconut ja White Chocolate kuulostais aivan eeeehanilta lisiltä vaikka mihin rahkasössöihin ja muihin! :)

Musta kans aivan ihana lisä vaikka mihin sörsseleihin. :) Protskujuomaankin menee mausteeksi aivan loistavasti! Myös jossain täällä mimmien osiolla on thread "ihana juustokakku", siihen pohjaan voi myös lisätä sokeritonta siirappia mausteeksi. Tulee tosi hyvää, varsinkin jos raejuuston vetää sileäksi ensin blenderillä.

edit: Mäkin oon maksanu 9e omista pulloistani

Oi! Mäkin tilaan heti, jahka löydän webbisaitin... Ehkä jos punttimimmeiltä tulee tarpeeksi kysyntää näihin sokerittomiin siirappeihin (kuulostaa ihan oxymoronilta), he hankkivat lisää makuja! :)

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
En ole itse kokeillut, mutta melko mielenkiintoiselta vaikuttaa MonkeyFood-ruokablogin ohje banaanijäätelöstä. Ideana on siis, että pakastimessa kohmettuneita banaaneja sotketaan teharissa tai sauvasekoittimella jäätelön kaltaiseksi herkuksi, jonka voi maustaa haluamallaan tavalla tai syödä sellaisenaan. En muista tiedä, mutta pakkohan tuota on viikonloppuna kokeilla.
Varsinainen valmistusohje http://monkeyfood.net/2007/10/15/jakki-ja-jaatelokone/
ja lisää jäätelökesää http://monkeyfood.net/2007/10/17/jaatelokesa-jatkuu/.
Itse olen tehnyt usein vastaavanlaista töhnää nakkaamalla banaanit palasina pakastimeen, ajamalla jäiset palaset muusiksi ja sekoittamalla joukkoon sokeritonta kaakaojauhetta (Van Houten tms.). Lopputuloksena saamma tietenkin banaani-suklaajäätelöä, joka maistuu yllättävän hyvälle raaka-aineet huomioon ottaen. Tuo banaanisotku on tosiaan ihan kelpo korvike, vaikkei siitä luonnollisesti olekaan vastusta vanhalle kunnon kermajäätelölle.

Soittelin Mokkamestareihin ja jäljellä on enää suklaanmakua kun ovat olleet niin suosittuja. Sanoi että ensi vuoden puolella tulee lisää, tilaavat varmaankin useampia makuja kun ovat olleet niin suosittuja! :) Ja jatkossa laittavat myös nettikauppaan kun tulee isompia eriä kerralla.

Asiasta kukkalaatikkoon: onko kukaan bongannut sokeritonta luumumarmeladia tai siis torttutäytettä? Kun kerta on ilmestynyt kevyt glögi niin luulisi että saisi myös kevyt marmeladia ?? Vai olisiko jollakulla heittää reseptiä, että miten itse voisi valmistaa luumuhilloketta kevyesti? Kuivatuista luumuista tietenkin, mutta millä olisi järkevin suurustaa, niin että koostumus muistuttaisi enemmän marmeladia kuin kiisseliä?

Ei mitään faktaa asiasta, vaan ihan pelkkää mutua, mutta vauvojen soseissa ei varmaan ole lisättyä sokeria?? Niistä löytyy luumuvaihtoehto - ainakin vielä 10 vuotta sitten löytyi;) , en kyllä tiedä, miten käyttäytyy uunissa, jos halusit torttuja paistaa... Toisaalta jos syö torttuja noin kerran vuodessa, niin miten kamalasti siitä nyt sitä ylimääräistä sokeria sitten saa...?

En tiedä onko jo mainittu..ja onko nyt niiiiin kevyt, mutta Pirkan rukiinen pähkinäjogurtti! Ihan sairraan hyvää! :kuola: 400 g:n pötti! Kuin nougatjätskiä juguna..mutta parempaa! :)

Ei mitään faktaa asiasta, vaan ihan pelkkää mutua, mutta vauvojen soseissa ei varmaan ole lisättyä sokeria?? Niistä löytyy luumuvaihtoehto - ainakin vielä 10 vuotta sitten löytyi;) , en kyllä tiedä, miten käyttäytyy uunissa, jos halusit torttuja paistaa... Toisaalta jos syö torttuja noin kerran vuodessa, niin miten kamalasti siitä nyt sitä ylimääräistä sokeria sitten saa...?

Ainakin yksi lasten luumuversio kokeiltu ja se oli :urjo:. Muutamat hedelmäsoseet ovat ihan ok, mutta joissakin kuten esim. luumusoseessa on jokin keinotekoinen maku, joka ei vaan miellytä..:(

Vai olisiko jollakulla heittää reseptiä, että miten itse voisi valmistaa luumuhilloketta kevyesti? Kuivatuista luumuista tietenkin, mutta millä olisi järkevin suurustaa, niin että koostumus muistuttaisi enemmän marmeladia kuin kiisseliä?
Niitä kaupan pilalle sokeroituja luumuhilloja paremman sotkun saa kotikonstein aikaiseksi erittäin helposti. Lykätään vaan liedelle kattila, jonka pohjalle on lirutettu vähän vettä (en ole mittaillut, mutta desi tai puolitoista varmaan riittää aluksi), ja kun vesi kiehuu, kipataan mukaan paloiteltuja kuivattuja luumuja. Soosia keitellään, kunnes koostumus on laaduntarkkailijan itsensä mielestä passeli. Töhnän tönkköisyyttä voi säädellä valmistusprosessin aikana lisäämällä joko vettä tai luumuja. Sokeria tuo ei mielestäni kaipaa, mutta saahan sitäkin (tai muuta makeutusainetta) heittää sekaan, jos siltä tuntuu.

Semperin luumusose ei sisällä lisättyä sokeria ja on minusta namia (tosin eipä se mitään kevyttä kuitenkaan ole muihin soseisiin verrattuna).

En tiedä onko jo mainittu..ja onko nyt niiiiin kevyt, mutta Pirkan rukiinen pähkinäjogurtti! Ihan sairraan hyvää! :kuola: 400 g:n pötti! Kuin nougatjätskiä juguna..mutta parempaa! :)

mieheni isoa herkkua. sitä tuotiin tallinnasta sitten kun Pirkka ei vielä sitä tuonut maahaan.
ei se mitään kevyttä- oliks siinä sokeria 16gr 100grammassa...

Niitä kaupan pilalle sokeroituja luumuhilloja paremman sotkun saa kotikonstein aikaiseksi erittäin helposti. Lykätään vaan liedelle kattila, jonka pohjalle on lirutettu vähän vettä (en ole mittaillut, mutta desi tai puolitoista varmaan riittää aluksi), ja kun vesi kiehuu, kipataan mukaan paloiteltuja kuivattuja luumuja. Soosia keitellään, kunnes koostumus on laaduntarkkailijan itsensä mielestä passeli. Töhnän tönkköisyyttä voi säädellä valmistusprosessin aikana lisäämällä joko vettä tai luumuja. Sokeria tuo ei mielestäni kaipaa, mutta saahan sitäkin (tai muuta makeutusainetta) heittää sekaan, jos siltä tuntuu.

Näin meillä on kotona aina tehty torttujen täyte. Siis kotona kotona :) Ja näin tehty hillo on musta kyllä parasta, eikä kaipaa todellakaan mitään makeutusta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom