GaLLup: Lempparikevytherkku

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
En tiiä kuuluuko tää varsinaisesti threadiin mutta tuli tehtyä tosi namia broiskukastiketta joten ajattelin antaa ohjeen, joka on niin helppo että vähän kädettömämpikin osaa varmasti valmistaa. :)
yksi annos:
n.150g maustamatonta broilerin filettä paloina
tilkka öljyä
1/2 dl tacokastiketta (esim. pirkka vahva)
loraus ruokakermaa (esim. flora kevyt ja paksu)
ripaus suolaa

Broisku kypsennetään pannulla, lisätään tacokastike ja kerma. Helppoa ja hyvää.

Tulee joskus osteltua näitä lasten Pilttejä ym...lähinnä siis niitä hedelmäsoseita. Nyt törmäsin uusiin Muksu-soseisiin (Nutricia), niistä löytyy useamman eri hedelmän sekoituksia, ja kyllä muuten ovat sitten hyviä! Hintakaan ei ole suolainen, kun lähikaupassa maksaa sen 25cent kipale:dance:

Oon tässä leiponut jo monta satsia herkkumuffinseja, joiden reseptissä oli hetken hakemista, kun halusin jalostaa niitä sokerittomiksi ja kuituisiksi. Nyt on kuitenkin jo monta kertaa tullut loistavia muffinseja seuraavalla reseptillä:

Jouluiset muffinsit (12 isoa)

1-2 banaania
2-3 dl vaniljajugurttia (Ingmannin rasvaton ja sokeriton)
2 valkuaista
1 kokonainen muna
2 rkl rypsiöljyä
1/2 dl kaloritonta karamelli-makusiirappia
4 dl kokojyväsämpyläjauhoja
1 dl venhäleseitä
1 dl grahamjauhoja
1-2 dl hermesetas-makeutusjauhetta
2 tl leivinjauhoa
1 tl ruokasoodaa
3 rkl piparkakkumaustetta

1. Muusaa banskut ja lisää joukkoon jugurtti, valkuaiset, muna, öljy ja siirappi.
2. Sekoita kuivat aineet keskenään ja lisää joukkoon bansku-jugurtti seos. Voit myös lisätä hiukan vettä, jos taikina ei ole tarpeeksi notkeaa.
3. Annostele taikina muffinsivuokiin.
4. Paista uunissa 175 asteessa 25-30 min.

Tilasin sitten itsellenikin Mokkamestareilta caramellin makuista kaloritonta siirappia. En kyllä nyt voi muuta sanoa, kuin että vikaan meni mun osalta tämä ostos. Maku ei ole kyllä caramelia päinkään. Ällöä litkua. Toivon, että muut maut ovat parempia, nyt harmittaa, etten alunperinkin tilannut esim. tuota valkosuklaata. Jotenkin en varmaan osaa kyseistä tuotetta käyttää, jos laitan esim. rahkan sekaan tai kahviin vain vähän, ei maistu miltään ja sitten jos laitan vähän enemmän, niin maku on aika karmea, ja ei kyllä mikään caramel, vaan jotain ihan outoa.

Dahlia, mä ostin myös caramelin makuista, joskin ihan normaalia sokerillista siirappia ja vähän samat fiilikset. Kaakaossa ja teessä tuo on ihan ok, mutta minnekään muualle se maku ei kyllä sovi yhtään. Ostin pari isoa pulloa lahjaksikin, toivon, että ne ovat käyttäjiensä mielestä parempia.

Hö, jopas :( Oiskohan niin että nuo maistuu vasta sitten hyvältä kun on elänyt superaskeettisella ruokavaliolla joskus pitkään ja kaikki vastaavanlaiset tuotteet ja maut ovat olleet pannassa? Ei mullekaan nuo yhtä hyvältä maistu suuhun offilla, kun saa syödä niin hirmuisen monipuolista ruokaa ja herkkujakin silloin tällöin. Eihän niitä voi verrata mitenkään vaikkapa toffeen makuun jäätelössä tmv. Dieetillä ne kuitenkin pelastavat seinähulluudelta, miehelle nalkutukselta, karkkihyllyjen kuolaamiselta jne. jotka meinaavat iskeä kun monta kuukautta joutuu olemaan ilman mitään herkkuja ja hyvää. :)

Ehkä ei-niin-tarkalla ruokavaliolla oleva voi herkutella ihan originaaliherkuilla eikä tarvitse keksiä mitään tuollaisia korvikkeita. ;)

Mä en tiedä onko muut samaa mieltä, mutta mun sokeriton suklaasiirappi maistuu ihan laihalta alkoholilta. Mä veikkaan, että tolta sen sitten kuuluukin maistua. Laitoin sitä johonkin prodepannarin päälle, ja koko homma rupesi maistumaan joltain viinakakulta - roskiin meni. Jatkossa laitan sitä ehkä johonkin kahvipohjaiseen juomaan, joka saa maistuakin viinalta. :D

Naene, sinäpä sen sanoit. Tuossa karamellisiirapissa on tosiaan hieman jonkin alkoholijuoman makua - juomissa ehkä toimii juuri tuosta syystä.

En nyt sano, että se mitenkään pahaa olisi, mutta ei kuitenkaan niin monikäyttöistä kuin uskoin. Eikä minulla ole mitenkään erityisen nirso maku, vaan tykkään yleisesti aika mauttomasta ja yksinkertaisesta ruoasta (ja tuo minun pulloni oli sentään vielä ihan sitä sokeriversiota). Ihmisillä nyt vain on erilaisia mieltymyksiä, uskoisin. :)

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Naene, sinäpä sen sanoit. Tuossa karamellisiirapissa on tosiaan hieman jonkin alkoholijuoman makua - juomissa ehkä toimii juuri tuosta syystä.

En nyt sano, että se mitenkään pahaa olisi, mutta ei kuitenkaan niin monikäyttöistä kuin uskoin. Eikä minulla ole mitenkään erityisen nirso maku, vaan tykkään yleisesti aika mauttomasta ja yksinkertaisesta ruoasta (ja tuo minun pulloni oli sentään vielä ihan sitä sokeriversiota). Ihmisillä nyt vain on erilaisia mieltymyksiä, uskoisin. :)

Ihan samat fiilikset. Itsellä päällimmäisenä tuli myös hyvin vahvasti mieleen tuosta siirapista jokin alkoholijuoma, mutten kehdannut ekassa postissa tuota mielleyhtymääni ilmaista, kun ajattelin, että se on kyllä vaan mun päässä. Itse en myöskään ole mikään nirsoilija enkä usko, että kisadieetilläkään ollessani tulisin tuosta caramel-siirapista kauheasti nauttimaan.

Itse olen myös sitä mieltä, että kyse on ennemmin kuitenkin makuasiasta kuin tästä askeettinen ruokavalio- jutusta. Mullekaan nuo puheena olevat makusiirapit eivät maistu, vaikka entisenä kilpaurheiljana olen elänyt joskus pitkiäkin aikoja kurinalaisella ja askeettisella ruokavaliolla. Enkä tosiaan ole nirso vaan pikemminkin valitettavan päinvastainen ilmiö :D Mut tosiaan, jokainen herkuttelee haluamallaan tavalla.

^ Oih, kuulostaa tosi hyvältä ja simppeliltä :rolleyes:

Toinen vastaava, johon minä olen ihan ihastunut, on marjajogurttiherkku. Pakkasmarjoja hetki mikrossa, päälle maustamatonta jogurttia, hiukan pähkinämysliä, loraus hunajaa ja paljon kookoshiutaleita + pähkinänpaloja. Jotenkin vain älyttömän hyvää. Voihan tuohon raejuustoa tai rahkaa lisätä jos haluaa lisää protskua.

Joulupuuroinnostuksessa tuli sovellettua tämmöinen pannari:

5 dl kylmää riisipuuroa
3 kananmunaa
1 dl minttusuklaan makuista heraproteiinia

Kaikki ainekset sekaisin ja uunipannulle. Paistoin 225 asteessa parikymmentä minuuttia.

Jaanpas teidän kanssa, Oi siskot maistuvan pläjäyksen, jota olen tässä vuoden päivät herkkunälkään tehnyt..kyseessä protskuplätty.

1 prk ehrmannia
2 munaa
3 valkuaista
½ dl sämpyläjauhoja
½ dl kaurahiutaleita ja -leseitä
2 dl maitoa
ripaus makeutusainetta ja suolaa

Nämä sitten sotketaan sekaisin, annetaan hetki turvota ja paistetaan molemmin puolin (kuumalla pannulla) tilkassa öljyä.

Päälle voi laittaa esim. lemppari marjoja ja flora vanillaa. mmmMMmm :kuola:

Taikinaa riittää useampaan lätykkään, jotenkas jos haluaa, taikina jääkaappiin ja homma uusiksi seuraavana päivänä! :)

Armoton lidl-fani kun olen, niin tuli bongattua uusimmasta mainoslehtisestä Linessa sarjan (ilmeisesti saksalainen kevyttuotesarja) jälkiruokavanukas - ja vaahtovalmisteet. Ideana on siis, että jauheen joukkoon vatkataan sähkövatkaimella maitoa, ja seoksen annetaan jähmettyä viileässä jonkin aikaa. Paketin mukaan valmis kevyt vahto sisältää 78 kcal/100g, ja yksi annos ohjeen mukaan n.60kcal. Onko kukaan uskaltanut kokeilemaan, vai voiko noin kevyt herkku edes olla oikeasti noin kevyttä..?

Kukkis, tavallisesta kaupasta saa myös vastaavaa Blå Bandin kevyttä suklaavaahtoa, annoksessa muistaakseni 55 kcal. En ole kokeillut, mutta monet ovat kehuneet. Vaahtojen keveys johtuu niiden kuohkeudesta - 1 desilitraan moussea tarvitaan vain muutama kymmenen millilitraa alkuperäistä nestettä. Eihän esimerkiksi desissä kermavaahtoakaan hirveästi energiaa ole.

Noista makusiirapeista en vielä oo onnistuneesti saanut muuhun laitettua kun kahviin. Mut kahvia, paljon maitoa ja loraus vaniljan makusta siirappia on kyl aika bueno :) Tosi makeeta tulee kyllä ja jänskä sinäänsä et se on hyvää, kun esim. sokeria tai makeutusainetta ei tulis mieleenkään laittaa.. Nykyään menee kahvi noin aina, kun kotona tulee kahvia juotua.

Caramel ja manteli vielä odottelee omia käyttötarkotuksia.. Ehkä kahviin sitten, kun toi vanilja joskus kymmenen vuoden päästä loppuu :D Tai jos joskus tulis leivottua jotain mihin ne sopis..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom