Gallup: Cooper 3000+ penkki 100kg+

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JFG
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Originally posted by sintti
Ei luulisi noitten tuloksien saavuttaminen olevan mitenkään kummallisuus jos on urheilutaustaa (itellä ei kyllä mee kumpikaan mutta ei niitä taustojakaan ole), yli 150 kg ja yli 3500 m miehet lienee jo harvassa ;)

Jos kestävyysurheilua on harrastanut tosissaan ja juoksu tekniikka kunnossa ei 3500 m ole mikään ongelma, jos vain oma paino pysyy 90kg lukemissa. Penkki lukemia kyllä saa ylöspäin jos siihen vain keskittyy.

Originally posted by gotto
Taysin päinvastoin. Juoksu EI ole painavien ihmisten laji, oli massa sitten lihasta tai läskiä. Nivelkuluma tulee yhtälailla.

Tismalleen. Viime vuonna testasin tämän käytännössä. Pitkät lenkit ja kyykkääminen eivät sovi yhteen. Vieläkin pyörällä vintatessa polvet muistuttavat asiasta. Lyhyitä lenkkejä ja kävelyä tästä lähtien.

Joo, coopperissa 3330 ja nyt penkis tasa 100, oma paino tos 65 nurkilla. Harrastin ennen lenkkeilyä joten toi 3000 ei oo paha, mutta kun sen päälle ruvetaan laittaa niin sitten tuskin pysyy juoksua reenamattomat mukana.

Nyt tullu punttien mukana lisää painoo, joten juoksu on käynyt vaikeemmaks selkeesti.

-krp-

Zamp sanoi:
REPESIN! :D :D :D :5:
Mun housut repesi, kun yritin nostaa smurffien uusinta levyä lattialta.

intissä meni talvella coopperissa 3400m ja penkissä juuri tuo 100kg . Itse harrastin hiihtoa talvisin ja kesäisin juoksua oikein vähän enemmänkin ; nyt olen siirtynyt tuohon punttien kolisteluun, pari kertaa käyn viikossa kevyesti hiihtämässä.

3000m saa rikki suht pienellä vetoharjoittelulla, mutta joku 3500 on jo hankalampi juosta...itse olen parhaimmillaa päästellyt tuon 12min 3650m

niin... ylimääräinen lihasmassa kuluttaa ylenmäärin happea, kun nopeat solut ei oikein ole aerobisen työn mestareita. läskikudos nyt on haitaksi joka tapauksessa. ei se lihaksien niveliä tukeva vaikutus juoksussa juuri paina, kun nivelkulmat on niin pienet.

100kg penkistä ei vaadi yhtään lihasmassa, joten 100kg penkistä voi juosta heposti 3600m coopperissa. Parempi yhdistelmä onkin kyykky200kg, penkki 120kg ja coopperi 3200m. Silloin on kaveri kunnossa.

Aika harvassa taitaa olla yli 100 kiloa painavat ja 3 kilsaa coopperissa juoksevat miehet?? Naiselle toi taitaa olla jo mahdottomuus? ;-))

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mielenkiinnosta ja tietämättömänä kyselen, että millä tavalla nuo miestä vahvemmat tropit auttavat Cooperin testissä? Eli paraneeko hapenottokyky vai lasketaanko niillä sykettä tms.?! Entä minkä tyyppisiä troppeja kyseistä tarkoitusta varten käytetään?

kyllä esim. testosteronia on kestävyyspuolellakin käytetty jo herran ajat. vaikka anabolien primäärifunktio on tuolla lihasrakennuksen puolella, auttavat ne runsaasti myös kovissa kestävyystreeneissä säilyttämään lihaksistoa ja nostamaan tehoja sekä nopeuttamaan palautumista. hyvin selkeä hyöty siis, vaikkei pattia kasvattaa haluaisikaan. tämä siis kliiniseltä puolelta. ei omia kokemuksia.

Mites muuten onko kasvuhormoneista+anabolisista paljonkin hyötyä esim pyöräilyssä? Kiinnostaa vaan kun lueskelin tossa jostain Tour de Francen voittajasta joka oli molemmista jäänyt kiinni?
Ainakin mun maalaisjärjen mukaan luulisi Pyöräilyyn olevan parempiakin apuja?

Taskuraha sanoi:
3000m saa rikki suht pienellä vetoharjoittelulla, mutta joku 3500 on jo hankalampi juosta...itse olen parhaimmillaa päästellyt tuon 12min 3650m

Minkälaista vetoharjoittelua kannattaisi tuollaista matkaa varten tehdä?

JFG sanoi:
Kiinnostaisi tietää kuinka paljon pakkislaisista harrastaa "yhdistettyä" eli koittaa saada massaa/voimaa ja lisäksi pitää juoksukunnon kohdallaan. Molemmat kärsii toisistaan. Omana haaveena olisi saada kunto cooper 3000 + penkki 1.5 x omapaino. Kumpikaan ei toteudu vielä. :D

Itse juoksin cooperin viimeksi viimevuoden kesäkuussa ja tuloksena 3250metriä, jonka kohdalla lopetin juoksun, kun aikaa oli jäljellä 24s(ei voinut jatkaa, ku tuli niin huono olo). Penkkitulos oli tuolloin 125kg.

Cooperissa menee 3000, penkki uupuu vielä aavistuksen 100:sta. Tämän vuoden aikana rikkoutuu tuo raja varmasti ilman pahaa loukkaantumista. Penkissä tavoitteena aluksi 1,5 kertaa oma paino ja myöhemmin ehkä 120-130kg, Cooperissa 3500m.

sterpuska: kasvuhormonin hyödyt kestävyysurheilussa ovat yhtä kiistattomat kuin voimailussakin. mm. parantunut proteiinisynteesi, rasvojen hyväksikäyttö ja palautuminen. ammattipyöräilijät harjoittelevat peruskaudella 8-14h päivässä... on virhe kuvitella, ettei proteiinisynteesiä lisäävien lääkeaineiden käytöstä olisi hyötyä, jos kilpailijoien lihakset ovat pienet poikkileikkaukseltaan... teho ja käyttötarkoitus sanelevat paljon. yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että aineet auttavat siihen ominaisuuteen, mitä harjoitetaan.

juu: cooperin testissä menestyäkseen tarvitaan aika korkea anaerobinen kestävyystaso, vaikka testi on niin lyhyt. jos testiin on esim. 3kk, seuraavat yleisohjeet auttavat aika kivasti:

1. kk:
- runsaasti peruskestävyyttä. 1-2h kevyitä 60-70%:n lenkkejä: 4-6krt/vko.
- vauhtileikittelylenkkejä 40´-1h30´: 1-2krt/vko.
- reippaita vetoja 10-15*100-200m. palautus kävellen sama matka: 1krt/vko.

2. kk:
- peruskestävyyden määrien laskua. 2-4/vko.
- vauhtileikittelyjen nostoa: 2-3/vko.
- intervallivetoja esim. 10-20*200m lähes/tasan cooper- vauhdilla. palautus 100m kevyttä hölköttelyä: 1-2/vko.
- reippaita vetoja 10-15*100-200m. palautus kävellen sama matka: 1krt/vko.

3. kk:
- peruskestävyys 2-3/vko.
- intervallit tasan/hieman yli cooper- vauhdilla. kokeile pilkkoa cooperin tavoitematka esim. seuraavasti: 15-20*200m. palautus kuten edellä. 1-2/vko.
- nopeuskestävyysvetoja 50-100m. määrät 20-30kpl. palautukset epätäydellisiä. esim. 5*5*100m 90%/2´/6´: 2-3/vko.
- nopeus: 5-10*100m 90-100%/10-15´ tauoilla: 1/vko.

kuten sanottua, ei yksityiskohtia, mutta uskoisin, että pelkästään noilla muutoksilla saa cooperinsa melko helposti ns. urheilijan lukemiin.

itellä paras tulos 3150m ilman minkäänlaista juoksutreeniä, kun painoin 85kg (193cm). vaihtelevassa maastossa 3000m tasan 95 kilosena. :)

Mun mielestä ihan ok kyssäri, vaikka Tomi tuumi että blaa blaa. Itse pyrin pitämään sekä voimapuolen että kestävyyspuolen kohillaan ja se on pientä tasapainoilua, käy helposti niin että että toinen treeni syö toista. Cooperista en tiedä paljonko nyt menis, mutta kyllä se satku pitäis ylös saada. Venyttely ja liikkuvuus on kans tärkeitä juttuja, ei halua ranskanleipiä kainaloon :)

JFG sanoi:
Kiinnostaisi tietää kuinka paljon pakkislaisista harrastaa "yhdistettyä" eli koittaa saada massaa/voimaa ja lisäksi pitää juoksukunnon kohdallaan. Molemmat kärsii toisistaan. Omana haaveena olisi saada kunto cooper 3000 + penkki 1.5 x omapaino. Kumpikaan ei toteudu vielä. :D
hiton kova sälli sustki tulossa. täytyy vaa tehä maksimi ja voimatreenejä hitosti ja juosta niinku viimest päivää.

Treenien jaksottaminen kausiin voimaharjoittelu/aerobinen pk on ainakin itselläni pelannut. Talvella voimaa puntilla ja keväällä lenkit pitenee ja voimatreenit säilyttävänä. Kesällä ei punttia, vain punnerruksia, leukoja ym.oman kehon vastuksella. Syksystä taas puntilla kovempi intensiteetti.

Omia tuloksia puolen vuoden sisältä penkki 105 ja maraton 3.55 (ei paras aikani), cooperia en ole aikoihin juossut mutta luvataan että 3200 ainakin menee. Paino heiluu siinä 78-80kg.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom