Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Häiritseekö juoksu sitten jalkatreenei muka niin merkittävästi..? :wtf: Mä yritän justii parantaa kuntoakin, ni tulee 3-4 lenkkiä vedettyä viikkoon puntin lisäksi, ja oon miettinytkin, että onko se paljonkin pois sitten lihaskasvulta? Olen ainakin itse ajatellut, että ei. Jotenkin hävettää, että cooper tulos on alle sen 3000m, vaikka huvikseni näitä teen ja sali on oikeestaan se pääjuttu mulla, niin silti olisi kiva olla edes jossain kunnossa, ettei aina joutuis puuskuttaa heti pienistäkin.
Joo tämä olisi paljonkin mielenkiintoisempaa.Mielenkiintoisempaa olisi tietää paljonko nämä 3000+ cooperin juoksijat kyykkää. Veikkaan ettei hirveästi. Penkki ja juoksuharjoittelu ei kuitenkaan häiritse toisiaan kovinkaan paljon.
Mielenkiintoisempaa olisi tietää paljonko nämä 3000+ cooperin juoksijat kyykkää. Veikkaan ettei hirveästi. Penkki ja juoksuharjoittelu ei kuitenkaan häiritse toisiaan kovinkaan paljon.
Häiritseekö juoksu sitten jalkatreenei muka niin merkittävästi..? :wtf: Mä yritän justii parantaa kuntoakin, ni tulee 3-4 lenkkiä vedettyä viikkoon puntin lisäksi, ja oon miettinytkin, että onko se paljonkin pois sitten lihaskasvulta? Olen ainakin itse ajatellut, että ei. Jotenkin hävettää, että cooper tulos on alle sen 3000m, vaikka huvikseni näitä teen ja sali on oikeestaan se pääjuttu mulla, niin silti olisi kiva olla edes jossain kunnossa, ettei aina joutuis puuskuttaa heti pienistäkin.
Paremmin muotoillaan kysymys, ketä helvettiä kiinnostaa joku cooperin tulos? :D jos kyykkäät 300, niin tuskin se cooper kiinnostaa. Jos olet sm mestari jo omalla treenillä jossain lajissa, niin tuskin sillo kaan se cooper kiinnostaa.
Enemmän siitä +3000m Cooperista on hyötyä elämässä kun +300kg kyykystä.
Loputon väittely, mutta ei se välttämättä noinkaan mene. 300kg kyykkääjällä on paljon lihasmassaa ja siitä on paljon hyötyä vanhana tai jos joutuu yhtäkkiä vaikka sänkypotilaaksi. Oliko se peräti kolmasosa syöpään kuolleista ihmisistä, kun kuolee yksinkertaisesti siihen, että kuihtuu pois (lihaskatoon). Lisäksi lievä ylipaino (= hieman suurempi lihasmassa) on jo nuorella iällä paras yksittäinen pitkän eliniän indikaattori. Toki onhan kestävyyskunnollakin puolensa.
Paljon terveellisempää on se, ettei ikinä elämässään ole kyykänny lähellekkään 300 kg, mutta kyykkää vielä 70 vuotiaana vaikka 100 kiloa tai 70... Nivelet kuosissa ja silleen. Jos salitulokset on tosi kovat, niin on varmasti harjoiteltu terveyden kannalta turhan paljon/kovaa ja riski nivelten ym kulumiselle ja loukkaantumisille on turhan suuri. Terveyden kannalta on parasta tehdä monipuolisesti asioita, eikä mitään äärirajoille. Näin ei paikat kulu yksipuolisesti, mutta pysyy kroppa kuosissa. 3000 coopperi voidaan saavuttaa helposti tuollaisella järkevällä perus treenaamiseella, 300 kilon kyykkyä ei.
Varmaan järkevintä liikuntaa terveyden kannalta on esim. uinti + hiihto + kuntopiirit (kuntopiirissä voi toki olla vastusharjoittelua mukana). Ei iskutusta, riittävän monipuolista, pysyy lihaskunto ja hapenotto/verenkierto kunnossa.
Tuo 3000 m Cooperissa ja 100 kg penkissä ei niin ihmeellinen suoritus ole (kaikki on suhteellista ja jollekkin se sitä on), mutta 3300+ m Cooperissa ja 130+ kg penkistä alkaa olemaan jo harvassa. Kumpankaan ei ole ihan helppo päästä yksinään ja vielä vaikeampi saavuttaa molemmat.