Gallup: Cooper 3000+ penkki 100kg+

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JFG
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Luin saman. Niitä on ihan kuitenkin tutkittu ja aktiiviuran aikana olivat täysin terveitä eikä mm. metabolisesta oireyhtymästä tietoakaan. Toki tämä tuli sitten aktiiviuran jälkeen kuvioihin kun treenaaminen loppui.

Noh, kuulostaa ainakin aika maalaisjärjen vastaiselta, että voisi olla todella lihava ilman terveyshaittoja.. Mutta eihän esimerkiksi runsaan suolan käytönkään haitat näy kaikilla päältäpäin vaikka todellisia ovatkin.

Häiritseekö juoksu sitten jalkatreenei muka niin merkittävästi..? :wtf: Mä yritän justii parantaa kuntoakin, ni tulee 3-4 lenkkiä vedettyä viikkoon puntin lisäksi, ja oon miettinytkin, että onko se paljonkin pois sitten lihaskasvulta? Olen ainakin itse ajatellut, että ei. Jotenkin hävettää, että cooper tulos on alle sen 3000m, vaikka huvikseni näitä teen ja sali on oikeestaan se pääjuttu mulla, niin silti olisi kiva olla edes jossain kunnossa, ettei aina joutuis puuskuttaa heti pienistäkin.

Jotkut palauttavat lenkit ei, mutta varsinainen kestävyystreeni jotain cooperia varten aivan varmasti.

onhan sumoka juossut maratoninkin.. ne ongelmathan tulee vasta sitten kun se aktiivinen treenaaminen loppuu.. ja varmasti vauhdilla tulevatkin...

Mielenkiintoisempaa olisi tietää paljonko nämä 3000+ cooperin juoksijat kyykkää. Veikkaan ettei hirveästi. Penkki ja juoksuharjoittelu ei kuitenkaan häiritse toisiaan kovinkaan paljon.
Joo tämä olisi paljonkin mielenkiintoisempaa.
Jos penkki nousee niin eihän se ole tikkujalkojen kestävyysominaisuuksista pois. Mutta kun esim 300kg kyykkyreisillä aletaan kipittää niin luulisi vaikuttavan juoksukuntoon jo jonkin verran.
Että kysymys voisi olla, millaisilla kyykkytuloksilla vielä juostaan esim. se 3000m cooperissa..?

Mielenkiintoisempaa olisi tietää paljonko nämä 3000+ cooperin juoksijat kyykkää. Veikkaan ettei hirveästi. Penkki ja juoksuharjoittelu ei kuitenkaan häiritse toisiaan kovinkaan paljon.

Tuon 3000 + vetää aika helpolla. Kun alat lenkkeileen ja coopperissa puristat lopun sisulla, jos näyttää huonolta. Siis ei tuo 3000 m coopperissa kyllä oo mikään kummonen saavutus. Omasta mielestäni. Juoksin sen itse yläasteella ekan kerran ja taustalla oli aktiivinen laskettelutreeni 3-4 krt viikko ja säbää pari kertaa viikossa. Kunnon jänis vaan ja veri suussa, niin 3000 m paukkuu.

Häiritseekö juoksu sitten jalkatreenei muka niin merkittävästi..? :wtf: Mä yritän justii parantaa kuntoakin, ni tulee 3-4 lenkkiä vedettyä viikkoon puntin lisäksi, ja oon miettinytkin, että onko se paljonkin pois sitten lihaskasvulta? Olen ainakin itse ajatellut, että ei. Jotenkin hävettää, että cooper tulos on alle sen 3000m, vaikka huvikseni näitä teen ja sali on oikeestaan se pääjuttu mulla, niin silti olisi kiva olla edes jossain kunnossa, ettei aina joutuis puuskuttaa heti pienistäkin.

Oranki jo sanoikin, mut kerta lihaskunto- & aerobinen reeni kiinnostaa, niin syklittele. Älä tee noin, että keskityt molempiin vähän sinnepäin, vaan pidä selkeät jaksot, missä pääpaino on jommallakummalla. Se kuinka pitkiä mikäkin jakso on, tarvinnee jokaisen itselleen miettiä. Toiset arvottaa asioita erilailla.

PS: Kovakuntosta sakkia pakkiksella ku kaikki penkkaa ~140 ja cooper 3000m minimissään.

Paremmin muotoillaan kysymys, ketä helvettiä kiinnostaa joku cooperin tulos? :D jos kyykkäät 300, niin tuskin se cooper kiinnostaa. Jos olet sm mestari jo omalla treenillä jossain lajissa, niin tuskin sillo kaan se cooper kiinnostaa.

Paremmin muotoillaan kysymys, ketä helvettiä kiinnostaa joku cooperin tulos? :D jos kyykkäät 300, niin tuskin se cooper kiinnostaa. Jos olet sm mestari jo omalla treenillä jossain lajissa, niin tuskin sillo kaan se cooper kiinnostaa.

Enemmän siitä +3000m Cooperista on hyötyä elämässä kun +300kg kyykystä.

Ja vastaus alkuperäiseen kysymykseen, tämän hetken tulokset suunnilleen 3200m/110kg.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Enemmän siitä +3000m Cooperista on hyötyä elämässä kun +300kg kyykystä.

Loputon väittely, mutta ei se välttämättä noinkaan mene. 300kg kyykkääjällä on paljon lihasmassaa ja siitä on paljon hyötyä vanhana tai jos joutuu yhtäkkiä vaikka sänkypotilaaksi. Oliko se peräti kolmasosa syöpään kuolleista ihmisistä, kun kuolee yksinkertaisesti siihen, että kuihtuu pois (lihaskatoon). Lisäksi lievä ylipaino (= hieman suurempi lihasmassa) on jo nuorella iällä paras yksittäinen pitkän eliniän indikaattori. Toki onhan kestävyyskunnollakin puolensa.

300 kg kyykky ja 3000 cooper eivät ole oikein fiksuja vertailukohteita. Ensin mainittua suurin osa ei tule saavuttamaan koskaan vaikka treenaisi miten, jälkimmäisen saa käytännössä kuka tahansa terve ihminen järkevällä harjoittelulla.

Tuo 3000 m Cooperissa ja 100 kg penkissä ei niin ihmeellinen suoritus ole (kaikki on suhteellista ja jollekkin se sitä on), mutta 3300+ m Cooperissa ja 130+ kg penkistä alkaa olemaan jo harvassa. Kumpankaan ei ole ihan helppo päästä yksinään ja vielä vaikeampi saavuttaa molemmat.

Loputon väittely, mutta ei se välttämättä noinkaan mene. 300kg kyykkääjällä on paljon lihasmassaa ja siitä on paljon hyötyä vanhana tai jos joutuu yhtäkkiä vaikka sänkypotilaaksi. Oliko se peräti kolmasosa syöpään kuolleista ihmisistä, kun kuolee yksinkertaisesti siihen, että kuihtuu pois (lihaskatoon). Lisäksi lievä ylipaino (= hieman suurempi lihasmassa) on jo nuorella iällä paras yksittäinen pitkän eliniän indikaattori. Toki onhan kestävyyskunnollakin puolensa.

Paljon terveellisempää on se, ettei ikinä elämässään ole kyykänny lähellekkään 300 kg, mutta kyykkää vielä 70 vuotiaana vaikka 100 kiloa tai 70... Nivelet kuosissa ja silleen. Jos salitulokset on tosi kovat, niin on varmasti harjoiteltu terveyden kannalta turhan paljon/kovaa ja riski nivelten ym kulumiselle ja loukkaantumisille on turhan suuri. Terveyden kannalta on parasta tehdä monipuolisesti asioita, eikä mitään äärirajoille. Näin ei paikat kulu yksipuolisesti, mutta pysyy kroppa kuosissa. 3000 coopperi voidaan saavuttaa helposti tuollaisella järkevällä perus treenaamiseella, 300 kilon kyykkyä ei.

Varmaan järkevintä liikuntaa terveyden kannalta on esim. uinti + hiihto + kuntopiirit (kuntopiirissä voi toki olla vastusharjoittelua mukana). Ei iskutusta, riittävän monipuolista, pysyy lihaskunto ja hapenotto/verenkierto kunnossa.

Itellä ikää 18 vuotta ja lauantaina otin 1x4x90kg penkistä ja kesällä juoksi cooperin 3438m.. Maksimia en oo penkistä nyt lähiaikoina ottanut, mut varmaan sen 100kg vois olla? Ja oma paino siinä 75kg hujakoilla..

Paljon terveellisempää on se, ettei ikinä elämässään ole kyykänny lähellekkään 300 kg, mutta kyykkää vielä 70 vuotiaana vaikka 100 kiloa tai 70... Nivelet kuosissa ja silleen. Jos salitulokset on tosi kovat, niin on varmasti harjoiteltu terveyden kannalta turhan paljon/kovaa ja riski nivelten ym kulumiselle ja loukkaantumisille on turhan suuri. Terveyden kannalta on parasta tehdä monipuolisesti asioita, eikä mitään äärirajoille. Näin ei paikat kulu yksipuolisesti, mutta pysyy kroppa kuosissa. 3000 coopperi voidaan saavuttaa helposti tuollaisella järkevällä perus treenaamiseella, 300 kilon kyykkyä ei.

Varmaan järkevintä liikuntaa terveyden kannalta on esim. uinti + hiihto + kuntopiirit (kuntopiirissä voi toki olla vastusharjoittelua mukana). Ei iskutusta, riittävän monipuolista, pysyy lihaskunto ja hapenotto/verenkierto kunnossa.

Oon itse terveysalalla töissä ja ihmisestä riippumatta pitäisi tehdä päätös, että 90 kymppisiltä lopetetaan aktiivihoidot. Mieluiten jo 80 vuotiailta ja annetaan niiden kuolla luonnollisesti. Tähän ikään asti ihminen pysyy aika kuosissa urheiluista huolimatta, ellei ole huono tuuri sairauksien kannalta. Tai elämäntavat ole sysipaskat.

Tuo 3000 m Cooperissa ja 100 kg penkissä ei niin ihmeellinen suoritus ole (kaikki on suhteellista ja jollekkin se sitä on), mutta 3300+ m Cooperissa ja 130+ kg penkistä alkaa olemaan jo harvassa. Kumpankaan ei ole ihan helppo päästä yksinään ja vielä vaikeampi saavuttaa molemmat.

Kyl mä väittäisin et tää on nimenomaan niin et molempiin on hankala päästä. Ihan jo lihassolujen perinnöllinen jakaumakin vaikuttaa tähän niin paljon että joillekkin toinen näistä saattaa olla helppo mutta mitä helpompi se toinen on niin sitä vaikeampi on se toinen. Kyl mä väittäisin et 130kg penkki irtos itellä aikanaan suhteellisen helposti(1,5v reeniä josta 1v tavoitteellisesti. Omapaino oli 85kg). Mutta jonnekkin 3300 coopperiin ei kyl oo mulla mitään asiaa. Oon aikanaan rullaluistellu tolkuttomasti, harrastanut airsoftia ja juossut huvikseen eikä sillonkaan irronnu 65kg painosena coopperista ku joku 2800.

Tämä 3000 cooper tulos ja 100kg penkkimaksimin haastavuus on mielestäni hyvin suhteessa omaan kehonpainoon. 100 kiloiselle 100kg penkki on saavutettavissa hyvinkin nopeasti, mutta cooper tuloksen saaminen 3000 metriin voi vaatia useamman vuoden tavoitteellista harjoittelua. Veikkaisin, että suoritukset ovat yhtä vaikeita 70-80kg painavalle henkilölle, jolla on lahjoja molempiin, tai ei kumpaankaan.

Itse taas pelastusopiston lopputesteissä juoksin 3380m ja penkkasin 152.5kg. Taustana 6v salia ja lenkkeilyä/2-divari salibandya useita vuosia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom