Gallup: Cooper 3000+ penkki 100kg+

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JFG
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
100kg penkki vaatii keskikokoiselta mieheltä noin 6kk treeniä, vähemmälläkin pääsee jos on joskus nostelut vähääkään.
30 x omapaino penkiltä on paljon parempi lihaskunnon mittari ja antaa mahdollisuuden 60 kiloisillekin.

Jos taas joku 150kg norsu ei siihen pysty, ei ole ihmekään sillä 150kg äijällä ei voi juuri muuta kuntoa ollakkaan kuin maksimivoimaa.
Kun haetaan ihanteellista kestävyyttä/voimaa mittaria ei tiä ole helppo täyttää jos on yli 35kiloa ylimääräistä laskiä ja jos se onnistuisikin olisi muutettava testejä kovemmiksi sillä minusta reilusti ylipainoisena ei olla kunnossa, ollaan sitten vaikka huippuluokan kuulantyöntäjiä tai mitä tahansa muuta vastaavaa.

Ovathan sumopainijatkin mestareita alallaan, mutta keskimääräinen kuolinikä täitää näille olla 30-45 vuoden iässä ja se ei minusta kerro terveestä hyväkuntoisesta urheilijasta.

Silti todellisuudessa, ainakin lajia harjoittaessaan, sumopainijathan ovat todella kovakuntoisia sällejä. Heidän rasvansa ei ole viskeraalista vaan ihonalaista rasvaa. Sumopainijoiden verisuonet ovat huippu-urheilijan tasolla. Lie mistä syistä sitten kuolema korjaa noinkin nopeasti. Kai sitten aktiiviuran jälkeen tilanne lähtee heikentymään.

Viime keväänä meni 160kg penkistä ja 250Kg mave. Painoa tällä hetkellä 118kg. Paljon sen cooperin pitäis olla jotta se olisi hyvä?

pari kuukautta sitte hilipasin intissä 3300 ja satanen menee penkistä... ei tuo 3000 oo mun mielestä oikeen mitään, se menee kyllä reenailemattaki.. punttaillessa ei vaa käy tuommosia vahinkoja että tulokset nousis "huomaamatta" :( nou kän duu...

Silti todellisuudessa, ainakin lajia harjoittaessaan, sumopainijathan ovat todella kovakuntoisia sällejä. Heidän rasvansa ei ole viskeraalista vaan ihonalaista rasvaa. Sumopainijoiden verisuonet ovat huippu-urheilijan tasolla. Lie mistä syistä sitten kuolema korjaa noinkin nopeasti. Kai sitten aktiiviuran jälkeen tilanne lähtee heikentymään.

Kyllä semmoset ylipainoset läskit ei oo kovakuntosia, vai miten heillä menis esim. crossfitsissä jos nyt joku yleislaji pitäs nimetä.

Oma paino 83kg, penkki vitosen maksimi 135kg, cooper 3250 ja lisätään nyt vielä leuat 34 toistoa.
Tavoitteena nostaa kuupperi 3400, vitosen penkki maksimi 145kg ja leuat 40 toistoon. Mitään tiukkaa aikarajaa tälle ei ole, mutta ehkä vuoden sisään onnistuu muut paitsi kuupperi.

Niin ja lisättäköön että treenaan pelkästään crossfittiä. Ja leuat on siis strickt pull uppeja, ei kipping pulluppeja joita täällä kovasti dissataan tajuamatta ettei niitä ole tarkoituskaan tehdä suorilta käsiltä.

PS: sori offtopic :)

Cooper testataan ensi kesänä kun paino on dietattu alle 95kg ja vähän keritty lenkkeilemään keväällä ja vedetty HIIT-intervalleja, nyt mäkinen maastolenkki 2,6-2,7km 12min.
100kg menee nyt sotilaspenkistä x 31 ja omapaino oli tänä aamuna 100kg 600g

Edit: pururadan pituus tarkistettu, 2,6km

Itsellä penkki on 67,5kg (ei vielä kunnon maksimi, ei oo varmistajia oikeen paikalla) ja Cooper kolmentonnin paikkeilla (olin menossa 3100m vauhtia kunnes 2900m kohdalla liukastuin ja lensin maahan samalla satuttaen kunnolla pakaran). tavoitteena olisi ensi kesään mennessä 100kg penkki, ehkä hieman hitaahko kehitys mutten paljoa perusta penkkaamisesta vaan pidän yläkropalle enemmän vetämispainotteisestä omankehontreenistä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kylläpäs eaglen vanha posti sai sut vihaseks, kun oikeen kolmen vuoden takaa piti threadi nostaa ja avautua. Respect!

:face:

Pakkis vetää Cooperinkin kovempaa kuin juoksufoorum.
Cooper-tuloksesi suhteessa kympin/puolikkaan tulokseesi

Ei tuo mahdotonta ole, turha heti epäillä. Toki tulos on jo sellainen että juuri kukaan ei siihen pysty juoksemista harjoittamatta, 3000 m taas pystyy mielestäni ainakin kevyt rakenteinen kaveri jos muuten on hapenottokykyä treenannut. Mutta 140 kg penkin kanssa tuossa 3600 m cooperissa on jo aika kova haaste monelle huippu urheilijallekkin.

Mutta tosiaan vuoden alussa Cooper olisi ollut varmaan 2500m paikkeilla kun penkki oli 140 huiteissa (n.89kg), mutta kesällä sitten 3000 m cooper ja penkki n. 110kg (81kg). Kevyemmällä kehonpainolla on toiseen huomattava hyöty ja toiseen lähes yhtä huomattava negatiivinen vaikutus. Omalla kohdallani tuossa vaikutti intti, ja sitä edeltänyt salitreenien vähennys ja aerobisen määrän nostaminen. Optimi tilanteessa uskoisin että penkki olisi jäänyt jonnekki 125kg hujakoille tuolla cooper tuloksella (olisi voinut treenata ja syödä paremmin)

Eikös se näin mene jos oikeasti nostaa 90kg niin se netissä on 110 ja coopperi 2800 on 3100. En ainakaan itse usko puoliakaan näitä juttuja...

Varmaan on monet ihan tosi tuloksia ja vallan koviakin, mutta on varmaan niitä virtuaalipippelin kasvattajiakin joukossa. Eipä niitä voi oikeen millään erottaa toisistaan. Mun keino on tosin se, että kaikki ketkä on kovempia kuin mä, on mun mielestä valehtelijoita. Pysyy itseluottamus hyvänä!

PS: Itsellä tältä syksyltä Cooper 3500m ja penkki 10x100kg. Cooperissa tuli takkiin 20m viime syksystä, vaikka tavoite oli 80m parannus, mutta taitaa olla yks parhaita penkki sarjoja. Ykkösen epäilen olevan jossain 135 tietämillä, mutta se selviää vasta myöhemmin talvella. Suoritteiden välillä oli kymmenisen päivää.

Mielenkiintoisempaa olisi tietää paljonko nämä 3000+ cooperin juoksijat kyykkää. Veikkaan ettei hirveästi. Penkki ja juoksuharjoittelu ei kuitenkaan häiritse toisiaan kovinkaan paljon.

92 kiloisena coopperissa 3200 ja puolimaraton meni taas tänä vuonna alle 1.40. Kyykky varmaan joku 140, ykkösiä nyt ei vaan tule oikeastaa ikinä edes yritettyä, penkki 125 ja mave 210 ilman vyötä ja remmejä. Ite tosin olen varmastikin keskiverto enemmän nostellut punttia mitä tuollainen perus +3000 juoksufoorumilainen.

Mun cooperin paras oli 2600 15 vuotiaana., kävelin lopun matkasta, koska kovis. Intissä juoksin 2400 ja meinasin kuolla. Nykyään juoksisin varmaan 2000 ja kuolisin.

Mielenkiintoisempaa olisi tietää paljonko nämä 3000+ cooperin juoksijat kyykkää. Veikkaan ettei hirveästi. Penkki ja juoksuharjoittelu ei kuitenkaan häiritse toisiaan kovinkaan paljon.
Häiritseekö juoksu sitten jalkatreenei muka niin merkittävästi..? :wtf: Mä yritän justii parantaa kuntoakin, ni tulee 3-4 lenkkiä vedettyä viikkoon puntin lisäksi, ja oon miettinytkin, että onko se paljonkin pois sitten lihaskasvulta? Olen ainakin itse ajatellut, että ei. Jotenkin hävettää, että cooper tulos on alle sen 3000m, vaikka huvikseni näitä teen ja sali on oikeestaan se pääjuttu mulla, niin silti olisi kiva olla edes jossain kunnossa, ettei aina joutuis puuskuttaa heti pienistäkin.

Eikös se näin mene jos oikeasti nostaa 90kg niin se netissä on 110 ja coopperi 2800 on 3100. En ainakaan itse usko puoliakaan näitä juttuja...

Noinhan se taitaa olla.
3000 cooperissa menee vielä satunnaisesti lenkillä käyvällä punttitreenaajalla, mutta siitä ylöspäin alkaa vaatia jo juoksutreeniin keskittymistä.
Muutenkin jotkut pururata tulokset joissa ei radan pituudesta ole mitään takuita ovat lähinnä suuntaa antavia, tulos heittaa helposti satoja metrejä, vielä kun vähän pyöristää ylöspäin.
Niitäkin olen kuullut että on juostu vähän matkaa ja laskettu mitä olisi cooperissa mennyt, mitä tuollaisella itsensä kusetus tuloksella sitten tekee?
Urheilukentän 400m radalle juoksemaan ja joku laskemaan kierroksia niin saa luotettavan tuloksen.

Ovathan sumopainijatkin mestareita alallaan, mutta keskimääräinen kuolinikä täitää näille olla 30-45 vuoden iässä ja se ei minusta kerro terveestä hyväkuntoisesta urheilijasta.

Mielenkiinnosta tarkastin: "The negative health effects of the sumo lifestyle can become apparent later in life. Sumo wrestlers have a life expectancy of between 60 and 65, more than 10 years shorter than the average Japanese male" (Wikipedia)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom