fyysinen työ

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Mitenhän mun kantsis menetellä. Ens viikolla on luvassa fyysisesti melko raskasta työtä, enkä tiedä kannattaako käydä edes treenaamassa kunnolla. tämä viikko mulla oli kevyt viikko, eli treenasin n. 70% tehoilla läpitte.
Kannattaisko treenata vaan normaalisti, kevyesti edelleen vai onko haittaa jos ei treenaa ollenkaan?

Minkälaista työtä, eli kuinka fyysistä? Itellä melko fyysinen kesäduuni, käveltyä ainakin tulee todella paljon, mutta kyllä tässä on salilla silti jaksettu käydä.

Iron Man sanoi:
Minkälaista työtä, eli kuinka fyysistä? Itellä melko fyysinen kesäduuni, käveltyä ainakin tulee todella paljon, mutta kyllä tässä on salilla silti jaksettu käydä.

Minullakin on 8 tuntia kävelyä ja sen lisäksi rautaa tulee varmaan nosteltua tonni vuoron aikana. En ole laskenut tarkasti, jää ehkä vähän alle, mutta ei paljoa.

Ruokaa vaan paljon lättyyn niin kyllä se siitä.

LohiLinja sanoi:
Minullakin on 8 tuntia kävelyä ja sen lisäksi rautaa tulee varmaan nosteltua tonni vuoron aikana. En ole laskenut tarkasti, jää ehkä vähän alle, mutta ei paljoa.

Ruokaa vaan paljon lättyyn niin kyllä se siitä.
No jos sitä jaksaa vetää oikeasti sen 3500 kal päivässä ja saa sellaset 10 tuntia unta yössä, ni kyl uskoisin et pärjää ;)
Muuten kannattaa oikeesti hiukan hiukan vaikka seurata sitä leposykettä ja yleistä fiilistä. Sit ku se ahdistus iskee, ni reeniä hiukan vähemmän.

Jos et oo tehny ennen raskasta duunia, nii voi olla fiksu veto jättää puntti vähemmälle. Mä oon paiskinu raskasta 3-vuorotyötä nyt 3kk. Alussa selkä oli ihan jumissa, mut sit kroppa jotenkin on vaa tottunu siihen. Alotin kunnolla punttitreenitki tossa 2vko sit. Kattoo miten käy :D

Itelläni kesäisin fyysistä työtä, jossa tulee päivän aikana nosteltua massaa useita tonneja. Lisäksi lähes koko ajan joutuu liikkumaan.

Salilla kävin viime kesänä jopa 5 kertaa viikossa (ilman roinaa), enkä huomannut mitään ongelmia. Nukkunut olen aina huonosti, silloinkin välillä 3-5 tuntia per yö.
Kyllä sitä jaksaa, kun päättää/haluaa jaksaa.
Olen myös dietannut ja kalorit ovat olleet (olivat) n.1000-1500, enkä osaa ajatella, että itselläni mitään ylikuntoa olisi.

En edes oikein tiedä viitsinkö uskoa koko käsitteeseen. Melkein välillä jopa ajattelen, että ylikunto on laiskojen treenareiden keksimä käsite antaa itselleen lääketieteellisen termin turvin vapaus totaalilepoon. Tietenkin on olemassa joitakin tiloja, joissa elimistö on saanut liian vähän lepoa, jonka huomaa esimerkiksi siitä, että on tulossa kipeäksi.

Ylikunto itsessään on melko vaikeasti määriteltävä tila ja se vaikuttaa enemmän pseudotieteeltä, kuin tieteellisen tarkasti määriteltävältä oireelta, koska sen diagnoosi usein perustuu lähinnä epämääräisiin subjektiivisiin tuntemuksiin. Onko järkevää huolehtia jostakin melko tuntemattomasta uhasta, ja sanoisinpa jopa, että niinkin pienestä uhasta kuin ylikunto? Sen kuin teet työtä, treenaat, syöt ja nukut. Jos tulet kipeäksi, niin silloin lepäät. Jos taas homma ei jostain muusta syystä tunnu natsaavan, niin älä laita sitä minkään ylikunnon piikkiin, vaan toteat kylmän viileästi olevasi vain laiska paska.

rollerghost sanoi:
En edes oikein tiedä viitsinkö uskoa koko käsitteeseen. Melkein välillä jopa ajattelen, että ylikunto on laiskojen treenareiden keksimä käsite antaa itselleen lääketieteellisen termin turvin vapaus totaalilepoon. Tietenkin on olemassa joitakin tiloja, joissa elimistö on saanut liian vähän lepoa, jonka huomaa esimerkiksi siitä, että on tulossa kipeäksi.

Ylikunto itsessään on melko vaikeasti määriteltävä tila ja se vaikuttaa enemmän pseudotieteeltä, kuin tieteellisen tarkasti määriteltävältä oireelta, koska sen diagnoosi usein perustuu lähinnä epämääräisiin subjektiivisiin tuntemuksiin. Onko järkevää huolehtia jostakin melko tuntemattomasta uhasta, ja sanoisinpa jopa, että niinkin pienestä uhasta kuin ylikunto? Sen kuin teet työtä, treenaat, syöt ja nukut. Jos tulet kipeäksi, niin silloin lepäät. Jos taas homma ei jostain muusta syystä tunnu natsaavan, niin älä laita sitä minkään ylikunnon piikkiin, vaan toteat kylmän viileästi olevasi vain laiska paska.
Katsoit sopivaksi heittää hiukan provoa kehiin? Mielestäsi ylikunto on urbaanilegenda, jota laiskat paskat käyttää tekosyynä omaan laiskuuteensa... :david: Sen sijaan että väittäisin vastaan pistän vain muutaman linkin tähän perään ettei joku aloitteleva saliharrastaja tiedon puutteessa vahingossakaan uskoisi tuota :anssi:
http://personal.inet.fi/koti/pehkonen/penkki/ylikunto.htm
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32698&highlight=ylikunto
www.diacor.fi/diacor/images/stories/jouppila.doc

Eipä se ylikunto mitään legendaa ole, harva sinne oikeeseen ylikuntoon menee.
Liian kovaa harjoittelua, liian kauan.

Ylikunnon kyllä huomaa, ei saa unta, ruoka ei maistu, ei treenit kiinnosta yms., tulokset tippuu radikaalisti yms.
3-5 tunnin yöunet on kyllä tautisen vähän, omalle kohdalle tollaiset määrät on aivan liian vähän, 7-8 tuntia on sopiva määrä itselle.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
makew sanoi:
Ylikunnon kyllä huomaa, ei saa unta, ruoka ei maistu, ei treenit kiinnosta yms., tulokset tippuu radikaalisti yms.
3-5 tunnin yöunet on kyllä tautisen vähän, omalle kohdalle tollaiset määrät on aivan liian vähän, 7-8 tuntia on sopiva määrä itselle.

Olen tästä jo joskus experttien puolella kysynyt ja aikaisemmin ihan treeni&ravinto- osiolla, koska epäilin aikoinaan itsekin olevani ylikunnossa.
Motivaation puute, väsymys, unettomuus, ruokahaluttomuus, kaikki nuo kriteerit kyllä sopivat minulle. Silti tuli kehitystä, kun vaan päätti jaksaa. Joten siksi en oikein jaksa uskoa tuohon ylikuntoon ainakaan kovin vakavana fysiologisena ongelmana, vaan pidän sitä enemmänkin psyykkisenä oireena.

Uskokokoon kukin mihin haluaa.

Driamer sanoi:
Katsoit sopivaksi heittää hiukan provoa kehiin? Mielestäsi ylikunto on urbaanilegenda, jota laiskat paskat käyttää tekosyynä omaan laiskuuteensa... :david: Sen sijaan että väittäisin vastaan pistän vain muutaman linkin tähän perään ettei joku aloitteleva saliharrastaja tiedon puutteessa vahingossakaan uskoisi tuota :anssi:
http://personal.inet.fi/koti/pehkonen/penkki/ylikunto.htm
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32698&highlight=ylikunto
www.diacor.fi/diacor/images/stories/jouppila.doc
IMO Rollerghost ei nyt ole se paskan puhuja.

rollerghost sanoi:
Motivaation puute, väsymys, unettomuus, ruokahaluttomuus, kaikki nuo kriteerit kyllä sopivat minulle. Silti tuli kehitystä, kun vaan päätti jaksaa. Joten siksi en oikein jaksa uskoa tuohon ylikuntoon ainakaan kovin vakavana fysiologisena ongelmana, vaan pidän sitä enemmänkin psyykkisenä oireena.

Varmasti tuollaiset oireet voi iskee kun tekee kovaa duunia ja kovaa treeniä päälle, mutta en epäilisi heti ylikuntoa noilla oireilla, koska tuossa tapauksessa psyykkinen puoli varmasti pistää juuri hanttiin. Ja varmasti joillekin voi juuri niin käydä että uskottelee olevansa ylikunnossa, siinä olet oikeassa (helpompi mennä raskaan duunin jälkeen sohvalle, kuin salille :whip: ). Ja kun sulla tulostakin tuli, niin tuskin se ylikuntoa oli.

Mutta kyllä se oikee ylikunto kolkutteli ainakin mulla siten että ensin meni nenä tukkoon, kurkku kipuja, lepo pulssi koholle 55 -> 70 ja sitten tultiinkin viikoks tai pariks flunssaan ja vitutti kun ei päässy treenaan (ei ainakaan motivaation puute) tätä jatkui niin pitkään kunnes oppi syömään oikein. Ei kauheen psyykkisiä oireita.

Pitää ottaa molemmat kannat huomioon. Rollerghost:n ja Driamer:n

Meneekö jo :offtopic:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom