Fitness ja kehonrakennus eivät ole urheilulajeja?!?!!

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
No ääh.. olen jo aikaisemmin tuolla kirjoittanut, että mielipiteisiin vaikuttaminen aina alkaa ihmisistä ja tehän olette ihmisiä. Ei minulla ole muita mahdollisuuksia. Kyse on vain lajin painottamisesta urheilun kannalta ja omista mielipiteistä, ei mistään vininästä. Musta on hienoa, että ihmiset jaksavat kirjoittaa näinkin paljon! Sitähän täällä netissä yleensä tehdään, että jaetaan mielipiteitä. Etkös sinä ole omistautunut lajiisi, ku minulle suoraan sanoen vittuilet asiasta, kun puolustan lajiani tällä tavalla?

Edellinen viesti varmasti vaikutti aikalailla vittuilulta. Anteeksi siitä, mutta tuli vaan otettua vähän kierroksia tuosta sinun viestistäsi. Joku siinä ärsytti minua ihan suunnattomasti.

Et ehkä kuitenkaan tajunnut tai halunnut tajuta minun pointtiani siinä edellisessä kirjoituksessa. Minä en siis missään tapauksessa ole hyökännyt lajia vastaan. Laji on minulle oikein rakas.Tämä on minun elämäntapani ja olen hyvin onnellinen eläessäni juuri näin. Minä en vaan kaipaa sitä, että tämä laji nostettaisiin urheiluksi jonnekkin tenniksien ja jääkiekkojen rinnalle, koska minusta laji ei ole niihin verrattavissa. Ei voi sanoa, että tämä olisi huonompaa tai parempaa, koska se on mielipidekysymys. Minulle tämä elämäntapa ja laji kaikkkineen on parasta. Se ei silti välttämättä ole urheilua enkä minä välitä vaikka minua kukaan muu ei arvostaisikaan kuin minä itse.

Minä en ymmärrä oikein sinun pointtiasi inttäessäsi tuosta urheilusta. Tottakai minäkin toivon, että fitness, kehonrakennus ja body fitness saisivat niille kuuluvan arvon. Minä en vaan ymmärrä miksi tuota arvoa täytyy aina lähteä etsimään tuo urheilun kautta. Eikö vaan voisi hyväksyä sen, että nämä keholajit ovat ihan oma genrensä ja sillä selvä. Camu mielestäni määritteli tuolla aikaisemmin jo ihan hyvin tämän lajin olemuksen. :)

Edellinen viesti varmasti vaikutti aikalailla vittuilulta. Anteeksi siitä, mutta tuli vaan otettua vähän kierroksia tuosta sinun viestistäsi. Joku siinä ärsytti minua ihan suunnattomasti.

Et ehkä kuitenkaan tajunnut tai halunnut tajuta minun pointtiani siinä edellisessä kirjoituksessa. Minä en siis missään tapauksessa ole hyökännyt lajia vastaan. Laji on minulle oikein rakas.Tämä on minun elämäntapani ja olen hyvin onnellinen eläessäni juuri näin. Minä en vaan kaipaa sitä, että tämä laji nostettaisiin urheiluksi jonnekkin tenniksien ja jääkiekkojen rinnalle, koska minusta laji ei ole niihin verrattavissa. Ei voi sanoa, että tämä olisi huonompaa tai parempaa, koska se on mielipidekysymys. Minulle tämä elämäntapa ja laji kaikkkineen on parasta. Se ei silti välttämättä ole urheilua enkä minä välitä vaikka minua kukaan muu ei arvostaisikaan kuin minä itse.

Minä en ymmärrä oikein sinun pointtiasi inttäessäsi tuosta urheilusta. Tottakai minäkin toivon, että fitness, kehonrakennus ja body fitness saisivat niille kuuluvan arvon. Minä en vaan ymmärrä miksi tuota arvoa täytyy aina lähteä etsimään tuo urheilun kautta. Eikö vaan voisi hyväksyä sen, että nämä keholajit ovat ihan oma genrensä ja sillä selvä. Camu mielestäni määritteli tuolla aikaisemmin jo ihan hyvin tämän lajin olemuksen. :)

No kyllä mä tätä arvostan edelleen ja tämä on vain kaveri, joka on mulle tärkeä, mutta sen arvostus ei vaikuta mun omaan arvostukseen, mutta haluan vain puolustaa sitä urheilullisemmaksi, mitä jo tossa äsken sanoin monta kertaa. Nii on aika mielenkiintoista, miten suutut siitä, jos mä haluan lajin urheilun piiriin? Kyllä mä ymmärrän sun pointin, ettet jaksa välittää siitä mitä muut ajattelee lajista, mutta mä kuitenkin haluan näyttää mun näkökulman asiaan näyttävästi eli en luovu näkökannastani

No kyllä mä tätä arvostan edelleen ja tämä on vain kaveri, joka on mulle tärkeä, mutta sen arvostus ei vaikuta mun omaan arvostukseen, mutta haluan vain puolustaa sitä urheilullisemmaksi, mitä jo tossa äsken sanoin monta kertaa. Nii on aika mielenkiintoista, miten suutut siitä, jos mä haluan lajin urheilun piiriin? Kyllä mä ymmärrän sun pointin, ettet jaksa välittää siitä mitä muut ajattelee lajista, mutta mä kuitenkin haluan näyttää mun näkökulman asiaan näyttävästi eli en luovu näkökannastani

En käsittääkseni ole suuttunut mistään. Se mihin viittasin sillä, että otin kierroksia oli tuon ensimmäisen minulle suunnatun vastauksen sävy. Jotenkin toit itseäsi esille tavalla, joka ns. nosti minulta karvat pystyyn. Mutta ei siitä sen enempää.

Sanon nyt oman kantani vielä kerran ettei se jäisi epäselväksi. :rolleyes: Tottakai minäkin haluan, että keholajien arvostus lisääntyisi ja minäkin omalta osaltani haluan viedä lajia eteenpäin.(esim. juuri vaikuttamalla ihmisten mielipiteisiin) Mutta minun mielestäni on hyvin mustavalkoista yrittää viedä näitä keholajeja eteenpäin tunkemalla niitä väkisin perinteisten urheilun määritelmien alle. Miksi näille lajeille ei voitaisi hakea arvostusta selllaisenaan kun ne ovat?

Mutta ne ovat minun ajatukseni aiheesta. Sinulla selvästikin on omasi. Ei ollut missään vaiheessa tarkoitus vaikuttaa ilkeältä tai hyökkäävältä. :piis: Minä taidan lopettaa omalta osaltani keskustelun tähän, koska tämän paremmin en enää osaa omia näkemyksiäni esittää. :) Tsemppiä vaan tuleviin kisailuihin xandraah!

Xandraah ja muut fanaatikot:

Tuon oman pointin esiintuominen olisi huomattavasti helpompaa, jos käyttäytyisi keskustelussa kuten jo ala-asteen äidinkielentunnilla on väittelystä opetettu: tutkitaan myös sitä vastakkaista argumenttia, kunnioitetaan vastakkaisen mielipiteen edustajia ja yritetään saada toiset puolelleen esittämällä asiallisia ja järkeviä argumentteja.

Tällä hetkellä kehonrakennuksen urheilustatuksen puolustajat ovat lähinnä hyökänneet vastakkaisen mielipiteen edustajia, ei heidän mielipiteitään kohtaan. Noiden piikkien ja suoraan sanottuna perseestä revittyjen esimerkkien jälkeen kerrotaan, kuinka se oma kanta on absoluuttisen oikea ja eri mieltä olevien olisi syytä tajuta se. Ei ihme jos ihmiset eivät jaksa kuunnella tuollaista yksipuolista ja hyökkäävää inttämistä.

Vielä rautalangasta väännettynä: yhdessäkään viestissä ei ole vähätelty kehonrakennusta tai fitnessiä. Sen sijaan on yritetty rautalangasta vääntää, että tällä hetkellä ko. lajit eivät ole useimpien ihmisten mielestä urheilua ja kerrottu vielä perustellut syyt siihen.

Seuraavaksi voitaisiin nostaa keskustelun tasoa selvittämällä miksi vuorikiipeily ei ole urheilua mutta kehonrakennuksen pitäisi olla.

Kaikissa lajeissa joita minä henkilökohtaisesti pidän urheiluna ja arvostan, tarvii sen fysiikan ja henkisen kantin olla todella kova, mutta se lisäksi sillä kropalla pitäisi vielä pystyä tekemäänkin jotain. Bodailussa se tietty ulkoinen olemus on ainoa mitattava tekijä. Itse suoritus puuttuu. Minusta urheiluun liittyy fyysisen kunnon lisäksi (Joka on myös muuta kuin lihaksia ja voimaa), joku tietty suorittaminen.

Urheilussa nimenomaan yhdistyy kovan fyysisen kunnon lisäksi tekninen taito ja kyky tehdä asioita sillä omalla kropalla, sekä vielä pystyä tekemään ne tietyssä hetkessä paineen alaisena.

Xandraah ja muut fanaatikot:

Tuon oman pointin esiintuominen olisi huomattavasti helpompaa, jos käyttäytyisi keskustelussa kuten jo ala-asteen äidinkielentunnilla on väittelystä opetettu: tutkitaan myös sitä vastakkaista argumenttia, kunnioitetaan vastakkaisen mielipiteen edustajia ja yritetään saada toiset puolelleen esittämällä asiallisia ja järkeviä argumentteja.

Tällä hetkellä kehonrakennuksen urheilustatuksen puolustajat ovat lähinnä hyökänneet vastakkaisen mielipiteen edustajia, ei heidän mielipiteitään kohtaan. Noiden piikkien ja suoraan sanottuna perseestä revittyjen esimerkkien jälkeen kerrotaan, kuinka se oma kanta on absoluuttisen oikea ja eri mieltä olevien olisi syytä tajuta se. Ei ihme jos ihmiset eivät jaksa kuunnella tuollaista yksipuolista ja hyökkäävää inttämistä.

Vielä rautalangasta väännettynä: yhdessäkään viestissä ei ole vähätelty kehonrakennusta tai fitnessiä. Sen sijaan on yritetty rautalangasta vääntää, että tällä hetkellä ko. lajit eivät ole useimpien ihmisten mielestä urheilua ja kerrottu vielä perustellut syyt siihen.

Seuraavaksi voitaisiin nostaa keskustelun tasoa selvittämällä miksi vuorikiipeily ei ole urheilua mutta kehonrakennuksen pitäisi olla.

Kröhöm. Taas tyypillistä "minä olen oikeassa ja sinä et" se välittyy tosta viestistä, ku näät taas meidät vaa negatiivisessä valossa, koska mun mielestä myös toinenkin osapuoli on näyttänyt oman kannan absoluuttisen varmaksi. Että minä sentään osaan katsoa, että molemmissa puolissa vikaa, eikä vaa syttää toista puolta, joka on kappas vastakkainen mitä muut. Ja taas mut syyllistetään hyökkääväksi.. Sano esimerkki, miten olen ollut hyökkäävä? Enkös ole suht järkevästi kirjoittanut omia mielipiteitä enkä ole ketään halventanut, vaan sanonut oman mielipiteen teidän jutuista? Kaikki mielipiteet on mahdollisia ja minä olen kyllä lukenut jokaisen viestin ja ei ole tarkoitus hyökätä, vaa saada ihmiset ajattelemaan. Onhan se edelleen hyvä vähemmistöä koittaa arvostella. Yksinkertaisesti en ymmärrä, että mitä pahaa siinä olisi, jos kaikki pitäisi sitä urheiluna? Kaikki vaa sanoo, ettei sillä oo merkitystä, nii miksi sitten puolustetaan, että se ei kuitenkaa ole urheilua, jos sillä ei ole mitään merkitystä?

Kaikissa lajeissa joita minä henkilökohtaisesti pidän urheiluna ja arvostan, tarvii sen fysiikan ja henkisen kantin olla todella kova, mutta se lisäksi sillä kropalla pitäisi vielä pystyä tekemäänkin jotain. Bodailussa se tietty ulkoinen olemus on ainoa mitattava tekijä. Itse suoritus puuttuu. Minusta urheiluun liittyy fyysisen kunnon lisäksi (Joka on myös muuta kuin lihaksia ja voimaa), joku tietty suorittaminen.

Urheilussa nimenomaan yhdistyy kovan fyysisen kunnon lisäksi tekninen taito ja kyky tehdä asioita sillä omalla kropalla, sekä vielä pystyä tekemään ne tietyssä hetkessä paineen alaisena.

Arvostat siis tollasta? mitä ihmettä sä täällä teet, jos et arvosta bodailua ja fitnestä? Mitä sä oikein sitten harrastat?

Kaikki mielipiteet on mahdollisia ja minä olen kyllä lukenut jokaisen viestin ja ei ole tarkoitus hyökätä, vaa saada ihmiset ajattelemaan. Onhan se edelleen hyvä vähemmistöä koittaa arvostella. Yksinkertaisesti en ymmärrä, että mitä pahaa siinä olisi, jos kaikki pitäisi sitä urheiluna? Kaikki vaa sanoo, ettei sillä oo merkitystä, nii miksi sitten puolustetaan, että se ei kuitenkaa ole urheilua, jos sillä ei ole mitään merkitystä?

No onko mahdollista, että ihmiset ajattelevat asiaa ja ovat silti sitä mieltä, ettei kehonrakennus ole urheilua? Tässähän on perusteita kerrottu moneen otteeseen eikä niitä ole nähdäkseni vielä kumottu. Tältä pohjalta on minun mielestäni varsin johdonmukaista olla sitä mieltä, ettei kehonrakennus ole urheilua.

Tuota en ymmärrä, että miksei saisi mielessään evätä kehonrakennukselta urheilustatusta vaikkei pitäisi koko asiaa merkityksellisenä. Kyllä esimerkiksi minulle on aika lailla sama, vaikka ihmiset määrittelisivät kuun juustoksi. En silti itse alkaisi muiden mieliksi muuttaa kantaani asiasta.

Naureskelit muuten sille viulunsoitolle urheiluna. Maailman huipulla ja esim. soittokilpailuissa pärjääminen vaatii yleensä pikkulapsena aloitettua harjoittelua, tuntikausia päivässä. Onnistunut kilpailusuoritus vaatii äärimmäisen tarkkaa kehon hallintaa ja mitä ilmeisemmin myös jonkinlaista fyysistä kuntoa (tuntuvat monesti hikoilevan nuo viulistit). Mitenkäs tämä nyt sitten poikkeaa vaikka ammunnasta tai kehonrakennuksesta?

Selvennöksenä: pointtina ei siis ole väittää että viulunsoitto olisi urheilua, vaan että tarkka "virallinen" määrittely on aika hölmön hommaa.

Arvostat siis tollasta? mitä ihmettä sä täällä teet, jos et arvosta bodailua ja fitnestä? Mitä sä oikein sitten harrastat?

Puntteja voi nosta ja kroppaa kehittää vaikka toiminta ei kilpailumielessä kiinnosta. Aika suuri osa Pakkislaisista vain pitää kropan kehittämisestä, punttien nostelusta ja terveellisesti syömisestä. En ymmärrä henkilön mielipide bodauksen asemasta urheilulajina liittyy tähän?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
bodaus

Uskaltaisin väittää että suurin osa täällä ei "arvosta" tai ainakaan harrasta bodausta tai fitnessiä. Itse en tähän joukkoon kuulu mutta uskallan sen ääneen kuitenkin sanoa. Urheiluksi en niitä itsekään lukisi. Voihan olla että olin yhtä fanaattinen bodauksen puolestapuhuja joskus 14v sitten kuin xandraah nyt...

:haart:

-edit- tarkemmin kun ajattelen niin vaikka joskus junnuna (ja ehkä myöhemminkin) varsin fanaattinen "bodauksen" harrastaja ja kannattaja olin, niin kyllä tavallaan särähti korvaan jos joku sellaiseksi kutsui, positiivisessa mielessä sellaista ei tavalliset ihmiset yleensä sano, ja alan harrastajat eivät toisiaan bodareiksi kutsu, ainakaan tosissaan...

En arvosta kehonrakennusta/fitnessiä paljoa minäkään, ammattikehonrakennus on sairas laji. Tosin hulkin blogia ja kirjoituksia tulee seurattua, on se sen verran kova jätkä (ja hullu...). Itseäni kiinnostaa lähinnä mukava harrastus, säännöllisesti jotain treeniä ja salilla jopa mahdollisesti harrastuksen sosiaalinen puoli. Ulkonäön kehittäminen kiinnostaa kyllä myös, tavoitteena "rantapoikakunto" (joskus)

...minä olen kyllä lukenut jokaisen viestin ja ei ole tarkoitus hyökätä, vaa saada ihmiset ajattelemaan...
Sun jankkausta seuranneena en olis ehkä kovin huolissani muiden ajattelusta...

Yksinkertaisesti en ymmärrä, että mitä pahaa siinä olisi, jos kaikki pitäisi sitä urheiluna?
Voi hellanlettas sentään. Siun täytyy olla nainen..?

Kaikki vaa sanoo, ettei sillä oo merkitystä, nii miksi sitten puolustetaan, että se ei kuitenkaa ole urheilua, jos sillä ei ole mitään merkitystä?
Ei tässä mitään puolusteta, vaan todetaan tosiasioita ja mielipiteitä. Ehkä noin 35 kertaa sulle sanottu jo tässä ketjussa ettei täällä kukaan dissaa salireenausta tai muutakaan urheilua. Kyllä, se reenaus on urheilua, mutta miksi oi miksi lajia jonka kilpailusuoritus on se että mennään öljyttynä ja puolialastomana hymyilemään toisten kohtalotovereiden viereen pitäisi sanoa urheiluksi. En voi käsittää.

Enkä oikein osaa ymmärtää ihmisiä joiden mielestä se oma laji on aina se kaikista paras ja ihannoitavin ja sitä on kaupattava muille keinolla millä hyvänsä. Joku kehonrakennus ei kilpatasolla varmaan paljoa kansanterveyttä ja hyvinvointia edistä. Enkä oikein ymmärrä kuin kukaan täysissä sielun voimissaan oleva alkaisi kehoilua suosittelemaan esim omalle lapselleen. Kuntosaliharrastus taas on tietääkseni lisääntynyt viime vuosikymmenenä huolella ja hyvä se.

Arvostat siis tollasta? mitä ihmettä sä täällä teet, jos et arvosta bodailua ja fitnestä?
Ei saatana. Tostahan vois tehä vaikka uuden signaturen! :thumbs:

Pahoittelen kärttyisää vastaustani. Mutta kun en vaan voi käsittää kuin sää jaksat :)

No se ei edelleenkään muuttais faktoja horkankäytöstä, vaikka kehonrakennus tunnustettaisiin urheilulajiksi.

pähkinänkuoressa: Ronaldinho tai Forsbergi ovat huomattavasti terveempiä esikuvia skideille ku Coleman tai Boogie.

AAMEN! Vaikka itse harrastankin bodausta niin mun mielestä Ronaldinho ja Foppa on "kovempia" äijiä ku Coleman ja Boogie!

No voi hyvänen aika sentään. Kyllä kuule moneen urheilulajiin kuuluu aivan olennaisena osana voimaharjoittelu, etenkin huipputasolla. Esim. painoluokkalajeissa on todella tärkeää:
a) saada mahdollisimman paljon voimaa irti mahdollisimman pienestä painosta
b) voimaharjoittelussa saadun voiman jalostaminen lajin tarpeisiin

Saavuttaakseen nuo molemmat on tehtävä duunia sen verran kuin mitä jaksaa asiaan panostaa. Se taas vaihtelee ihmisten kesken. Jotkut ei ressaa sen ihmeellisemmin, jotkut hikoilee saunassa ne viimeiset 2 litraa ennen punnitusta.

Mun mielestä mielettömän vähän salilla käviöistä harrastaa bodausta tai fitnessiä. Osa haluaa muuttaa ulkonäköään mutta tuskin menee koskaan lavalle. Osa haluaa hankkia voimaa jalostaakseen sen sitten lajiharjoittelulla päälajin tarpeisiin. Millä ihmeellä pystyt oikeuttamaan tuon alleviivaamani lauseen?

Eiköhän täällä pakkiksellakin ole muitakin ihmisiä kuin kehonrakentajia ja fitness-kisaajia? Esim. voimanostajia, yleisurheilijoita, perus-penkkaajia jotka ei ikinä mee mihinkään kisoihin? Pitäiskö heidän sun mielestä painua vittuun tältä palstalta? "Nyt on niin että koska sä et arvosta mun lajia niin... ULOS!!"?

Arvostat siis tollasta?

Tämä taas on niin negatiivisesti sanottu etten yhtään ihmettele jos joku ei juuri sinun lajiasi halua pitää urheiluna. Tuo nyt näyttääkin olevan erittäin hyvä määritelmä sille mitä (muut) urheilu(lajit) on. Mitä ihmeen tollasta? Sitten tollasten kämmien jälkeen ihmetellään että "missä vaiheessa olen haastanut riitaa" tms.

Kyllä täällä on lupa kaikilla olla omaa mieltä, ilman että mennään henkilökohtaisuuksiin tai haukkumaan muiden lajeja. Jos haluat omalle lajillesi arvostusta niin tällainen "mun laji on parempi kuin sun" (vertaa: mun iskä on vahvempi kun sun iskä) -väittely on tuomittu epäonnistuneeksi. Näiden sivujen joukosta löytyy ihan oikeasti hyviä pointteja ja mielipiteitä (Esim. hulkin, sepsiksen, emppulin, blacksniperin, irontemen, ....) mutta ne hukkuvat tuon paatoksen alle. :down:

Ahaa... no sitten ei voi odottaa joiltakin (en mainitse nimiä) ymmärrystä kantaani. Hain vain ymmärrystä, mutta mitä sain?`kasan paskaa. Samapa tuo, mulla on oma kantani ja jos kerta haluatte nähdä ihmisen vain ihmisenä ettekä nisäkkäänä, nii sama tuo. Noh turha mun on mitää sanoa, ku kaikki puolustelut laitetaan hyökkäykseksi. Ku te vaa pidätte mua haukkujana ja jos jollakin on huono maine tahallaan laitettu, niin ei sille voi näköjää mitään. Taas huomattiin miten maailma toimii eri tavalla ajattelevien ihmisten kanssa, jotka haluavat erottua massan mielipiteestä. Syyllistetään ja kaikkee. Näin se maailma menee.. Tämä oli ikään kuin testi nähdä, miten vähemmistöön suhtaudutaan. Minä ikään kuin luulin, että vähemmistöillä on jotain mahiksia, mutta näin se maailma menee.. surullista eikö? Mutta en kait voi odottaa teiltä tuohonkaan asiaan ymmärrystä. Usein käy niin, että vähemmistöt luovuttavat, mutta minä en luovuta todellakaa, mutta turha täällä on mitää kertoa.

Ahaa... no sitten ei voi odottaa joiltakin (en mainitse nimiä) ymmärrystä kantaani. Hain vain ymmärrystä, mutta mitä sain?`kasan paskaa. Samapa tuo, mulla on oma kantani ja jos kerta haluatte nähdä ihmisen vain ihmisenä ettekä nisäkkäänä, nii sama tuo. Noh turha mun on mitää sanoa, ku kaikki puolustelut laitetaan hyökkäykseksi. Ku te vaa pidätte mua haukkujana ja jos jollakin on huono maine tahallaan laitettu, niin ei sille voi näköjää mitään. Taas huomattiin miten maailma toimii eri tavalla ajattelevien ihmisten kanssa, jotka haluavat erottua massan mielipiteestä. Syyllistetään ja kaikkee. Näin se maailma menee.. Tämä oli ikään kuin testi nähdä, miten vähemmistöön suhtaudutaan. Minä ikään kuin luulin, että vähemmistöillä on jotain mahiksia, mutta näin se maailma menee.. surullista eikö? Mutta en kait voi odottaa teiltä tuohonkaan asiaan ymmärrystä. Usein käy niin, että vähemmistöt luovuttavat, mutta minä en luovuta todellakaa, mutta turha täällä on mitää kertoa.

Lisään vielä, että jos pistän takaisin ja vastustaja ei osaa pistää takaisin, nii heti syytetään. Eikä uskalla väitellä. En mä jaksa väitellä semmosten kanssa, jotka jauhaa vaa samaa koko ajan ja pyytäa selvennystä koko ajan samoihin asioihin, mitä olen jo aikaisemmin kirjoittanut

Lisään vielä, että jos pistän takaisin ja vastustaja ei osaa pistää takaisin, nii heti syytetään. Eikä uskalla väitellä. En mä jaksa väitellä semmosten kanssa, jotka jauhaa vaa samaa koko ajan ja pyytäa selvennystä koko ajan samoihin asioihin, mitä olen jo aikaisemmin kirjoittanut

Mutta eihän tuo minun tekstini ylempänä vaikuta teihin, jotka kaiken elämän liikkuu massan mukana, mutta koittakaa olla joskus ihan testiksi eri mieltä, kuin lähes kaikki muut. Ehkä sitten ymmärrätte minua

Mutta eihän tuo minun tekstini ylempänä vaikuta teihin, jotka kaiken elämän liikkuu massan mukana, mutta koittakaa olla joskus ihan testiksi eri mieltä, kuin lähes kaikki muut. Ehkä sitten ymmärrätte minua

Ja nyt taas joku sanoo "yleistät meidät kaikki massan kanssa liikkujaksi" En yleistä teitä, vaan teitä, JOTKA liikkuu. Eli selvennykseksi, tarkoitan vain niitä, jotka liikkuvat massan mukana ja ei uskalla nättää eriävää mielipidettä ja puolustaa sitä henkeen ja vereen

Suositut

Back
Ylös Bottom