Fitness ja kehonrakennus eivät ole urheilulajeja?!?!!

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Minä ymmärrän kyllä täysin, mitä aloittaja hakee takaa. Itselläni oli aikaisemmin ihan sama juttu. Vitutti ihan suunnattomasti, että kukaan ei laskenut fitnesstä tosissaan otettavaksi urheiluksi. Tämän asian kanssa tuli painittua pitkään. Kyllähän se joskus saattoi hieman nakertaa, kun teit tuolla kello viiden aikaan räkä poskella loikkatreenejä ja käytit illat salitreeneihin - ja silti olit kaikille vain jumppaaja. Kaikki mahdolliset lentopalloilijat ym.-3-kertaa-viikossa-treenit-joukkueen-kanssa-eikä-omaa-aktiivisuutta-ollenkaan-kaverit olivat sitten kaikille niitä todellisia urheilijoita. :itku:

Minulle kävi sitten kuitenkin niin, että pääsin urheilulukioon sisälle ja lajina oli fitness. Toisin sanoen minut "tunnustettiin" ensimmäisen kerran elämässäni "oikeaksi" urheilijaksi. Voisi kuvitella, että olisi helpottavaa saada ensimmäisen kerran elämässään arvostusta omalle lajilleen, niin minäkin silloin alkuun ajattelin. Mutta. Kun yritetään tunkea jotain sellaista lajia kuin fitness samoihin spekseihin muiden urheilulukio lajien kanssa-eihän se onnistu. Tuona aikana muut ehkä saattoivat arvostaa fitnessiä enemmän urheiluna sekä minua sitä kautta urheilijana. Minä kuitenkin kadotin kokonaan arvostuksen. Niin omaa lajiani kuin itseäni kohtaan.

Vuoden kärvistelyn jälkeen oli pakko viheltää peli poikki. Fitnessin väkisin tunkeminen samanlaiseksi urheiluksi kuin kaikki muukin pilasi minulta siitä kaiken sen, mikä siinä minulle oli ollut tärkeää.

After all voin sanoa, että minun mielestäni siis fitness ei ole urheilua, ei varsinkaan body fitness -ja helvetin hyvä niin. Lajit ovat omalla tavallaan mielettömän hienoja eikä niitä tule mielestäni pilata yrittämällä sovittaa niitä sellaisiin määritelmiin joihin ne eivät yksinkertaisesti istu. Kehonrakennus, body fitness, fitness ovat kaikki ennen kaikkea hienoja elämäntapoja. Tai ainakin niiden minun mielestäni kuuluisi olla. Kilpaileminen kaikessa vaativuudessaankin on ainakin minulle vaan se kirsikka kakun päällä.

Aloittajan olisi hyvä ehkä miettiä sitä, miksi hänelle on niin tärkeää tulla kutsutuksi urheilijaksi. Loppuen lopuksi mitä väliä sillä on. Nykyään minulle nimittäin on aivan sama minä jumppailijana ihmiset minua pitävät. Tähän mennessä minä tiedän jo itse, mitä minä olen ja mitä minä en ole, ja osaan myös arvostaa kaikkea sitä.

Meni ehkä vähän asian vierestäkin, mutta oli pakko päästä kommentoimaan, kun noita samoja ajatuksia olin kuitenkin aikaisemmin päässäni pyöritellyt. En ehkä saanut ilmaistua pointtiani ihan niin selkeästi kuin olisin tahtonut, mutta ehkäpä joku jopa ymmärsi, mitä hain takaa. :rolleyes:

Voisiko thredin aloittaja vastata seuraaviin.

-oletko harrastanut muita lajeja
-kauan olet harrastanut mitäkin lajia ja minkä ikäisestä
-oletko kilpaillut nykyisessä lajissasi tai jossain toisessa
-millä tasolla olet lajissasi / olit entisissä lajeissasi (sijoitus ja/tai tulos)
-montako kertaa harjoittelet viikossa ja montako kertaa olet enimmillään harjoitellut viikossa

Olen harrastanut yleisurheilua niin pienestä kuin muistan ja lopetin yläasteella. Thaiboxingiakin olen harrastanut, mutta paikat eivät kestäneet. En ole kilpaillut kuin kerran nuorissa bf:ssä ja olin ainut kilpailija siinä sarjassa ja meni huonosti, koska entinen valmentaja mitoitti mun dieetin väärin. No enhän mä muista noita yleisurheilun tuloksia! Kyllä mä ihan hyvin silloin sijoituin. Mitäs väliä sillä on miten on sijoittunut tähän thredin mukaan? Noh käyn salilla 3-5 kertaa viikossa ja sitten tällä hetkellä pyöräilen 3-5 kertaa 11 kilsaa ja sitten aamuaerobiset melkein joka aamu eli tunti pyöräilyä, hölkkää uintia ja myös intervalli juoksuja.

Musta meidän kaikkien tulisi kantaa kortemme kekoon, jotta kehonrakennuksen ja fitnessin arvostus nousisi. Sehän on selvää, että siitä olisi kaikille hyötyä. Kivampi harrastaa arvostettua lajia, eikö? Saataisiin sponsoreita ym. ja voittajat kahmisivat samansuuruisia rahapalkintoja kuin formulassa ja golfissa?!
Kyllähän formula ja golfiakin haukutaan, että ne ei oo urheilua. Silti niitä näytetään telkkarissa, urheiluruudussa ja lehdet kirjottaa artikkeleita. Kehonrakennuksen ja (body) fitnessin määritteleminen urheiluksi olisi meidän kaikkien etu. Siksi on käsittämätöntä, miksi lajin arvostusta peräänkuuluttava tämän ketjun alottaja saa hirveät loat niskaansa. Ymmärtäisin, jos nämä kommentit olisi käyty jossain muualla, mutta että pakkiksella - hävetkää!

Musta meidän kaikkien tulisi kantaa kortemme kekoon, jotta kehonrakennuksen ja fitnessin arvostus nousisi. Sehän on selvää, että siitä olisi kaikille hyötyä. Kivampi harrastaa arvostettua lajia, eikö? Saataisiin sponsoreita ym. ja voittajat kahmisivat samansuuruisia rahapalkintoja kuin formulassa ja golfissa?!
Kyllähän formula ja golfiakin haukutaan, että ne ei oo urheilua. Silti niitä näytetään telkkarissa, urheiluruudussa ja lehdet kirjottaa artikkeleita. Kehonrakennuksen ja (body) fitnessin määritteleminen urheiluksi olisi meidän kaikkien etu. Siksi on käsittämätöntä, miksi lajin arvostusta peräänkuuluttava tämän ketjun alottaja saa hirveät loat niskaansa. Ymmärtäisin, jos nämä kommentit olisi käyty jossain muualla, mutta että pakkiksella - hävetkää!

No jaa. Käsittääkseni rapakon takanakin se on lähinnä promoottoreista eikä niinkään suosiosta kiinni, että kehonrakentajat eivät pahemmin rikastu. Tietysti terävin kärki tienaa hyvin, mutta muut ovatkin sitten [kärjistys] strippareita ja huoria [/kärjistys].

EDIT: ja paskankos väliä mitä muut ajattelee.

Hieno postaus RRR:thumbs:!

Kansan keskuudessa suurelle osalle kehonrakennuksesta ei tule urheilulajia, vaikka mitä tekis. Eikä siitä tule ainakaan lähitulevaisuudessa suuren median lajia. Olisi tullut jo Jenkeissä, jossa laji on suosittu myös kilpailutasolla. Edes Arskan kaltainen kiintotähti ei saanut kehonrakennusta pysymään median kiintopisteessä. Syinä tähän on asenne siihen, että kehon arvostelu on poislaskettava todellisesta urheilusta. Jopa jenkkilässä, jossa WWE:n kaltaiset viihdelajit ovat helvetin suosittuja. Samoin kehonrakennuksen yhdistäminen horkan käyttöön. Totuushan on se, että vain lähinnä bodauksen, ja voimailijoiden piiristä löytyy täysin kilpailemattomalta harrastelijatasolta jotka käyttävät hormonivalmisteita. Sitten itse kilpailutasollahan löytyy lajeja mm. ammattikilpapyöräily, joissa myös vedetään reippaammin douppia. Joissain maissahan kehonrakennus on kansan, median ja valtion tuellakin suosittu laji. Kuitenkin mm. näistä em. seikoista johtuen kehonrakennuksesta ei tule Suomessa kansan suosimaa ja mediakeskeistä lajia.. jos ei joksus kauempana tulevaisuudessa.

Xandra, vaikka uhkaisit kirveellä, et pysty muuttamaan toisten mielipiteitä tai ansaitsemaan helitä rispektejä. Se nyt ei ole kovin vakavaa, jos joku ei arvosta urheiluna tai lajina kehonrakennusta, fitnessiä tai bodyfitnessiä, "kehonrakennuksen divarista":D cbb:tä nyt puhumattakaan. Mielestäni on vakavampaa, kun esim. hoitoalalla työskenteleviä ei arvosteta maksamalla heille kuuluvaa palkkaa (sori politikointi). On vakavampiakin asioita. Parempi antaa mennä toisesta korvasta sisään, toisesta ulos.

Tässäpaä ristiriitaisen kuuloinen ja hyvä määritelmä. Mielestäni esim. 2.40 ajan kaupunkimaratonissa juossut ei välttämättä ota juoksuaan kilpailuna kuin itseään vastaan (hän harrastaa, ei kilpaurheile). Silti pitäisin tuollaisiin aikoihin vaadittavaa treeniä urheiluna, en liikuntana. Tietyssti noiden kahden välillä on vaikeaa tehdä aina hyvää rajanvetoa, mutta sanotaanko että sylikoiran kanssa ulkona käynti voisi olla sitten liikuntaa:rolleyes: .

Näin on. Sun taustat tietävänä sanoisin, että tuolla panostuksella joihinkin noiista harrastamiisi lajeista, olisit hyvin todennäköisesti kansallisella huipulla. Sitten olisit oikean arvostettavan urheilulajin edustaja ja kansan mielestä urheilija:D . Vielä arvostettavampaa on, että harrastat lajia, jossa sulla ei ole aivan samanlaisia lahjoja, mutta kovalla duunilla, ja "Make Savolaismaisella panostamisella" (ilman juu nou) menestyt. Vaikka laji siis onkin pieni KLASSIKKI_HINTTARISARJA:hyper: .

Edelleenkään en uhkaa ketään ja sehän on totta, ettei kaikkia lajeja arvosta kaikki ja silti siellä on kilpailijoita. Mutta eikös nyt voisi antaa ihmiseten puhua mielipiteitänsä, kun on täällä semmoisiakin, jotka pitävät fitnesstä ja kehonrakennusta eli ei tämä ole vain yhden ihmisen mielipiteestä. Mutta tämän thredin tarkoitus oli kuitenkin saada ihmiset miettimään, eikä uhkailla. En kaipaa rispektiä itelleni, koska saan sitä itseltäni :P Fitness on vain ikään kuin kaveri, jota haluaa puolustaa; on tärkeä, muttei itelle niin tärkeä, että menettäisi arvostuksen itsensä suhteen.

No jaa. Käsittääkseni rapakon takanakin se on lähinnä promoottoreista eikä niinkään suosiosta kiinni, että kehonrakentajat eivät pahemmin rikastu. Tietysti terävin kärki tienaa hyvin, mutta muut ovatkin sitten [kärjistys] strippareita ja huoria [/kärjistys].

EDIT: ja paskankos väliä mitä muut ajattelee.

Tuskin hän, kenen jutun postasit, tarkoitti mitään rikastumista vaan sitä, että laji saisi enemmän suosiota ja siihen vaikuttaa ihmisten mielipiteet

Olen tuota mieltä kyllä, että miten pakkiksella mun niskaan kaadetaan ja muidenkin, jotka haluavat puolustaa lajiaan, kauheet uhkailijan maineet. Mulla oli just tarkoitus lähettää toi thredi, että ihmiset voisivat ainakin täältä pakkikselta lähtien katsomaan asioita, mutta ei! Ku täältähän pitäis mielipiteiden lähteä, eli kisaajilta, mutta he eivät näköjää halua kohottaa lajia vähän eri asteelle. Ehkä pyrkivät alistumaan kohtaloonsa ja ajattelee, että tämä on vain elämäntapa ja voihan mikä tahansa määritellä elämän tavaksi. Minä arvostan kyllä lajia ilman muiden arvostusta.

Tuskin hän, kenen jutun postasit, tarkoitti mitään rikastumista vaan sitä, että laji saisi enemmän suosiota ja siihen vaikuttaa ihmisten mielipiteet

Saataisiin sponsoreita ym. ja voittajat kahmisivat samansuuruisia rahapalkintoja kuin formulassa ja golfissa?!

Juu, olihan tuo varmaan vähän vitsillä kirjoitettu.

Itse en usko, että se vaikuttaisi mitenkään kehoilun suosioon, vaikka jossain annettais kehonrakennukselle virallinen urheiluleima.
Ennemminkin tätä pitäis promotoida aivan eri tavalla. En tosin tiedä miten.
Ehkäpä kehonrakennus on tällä hetkellä siinä asemassa minkä se ansaitseekin?
On siihen oikeita syitäkin miksi vaikkapa jalkapallo, jääkiekko ja täällä useasti tapetilla olevat formulatkin ovat suositumpia ja arvostetumpia kuin kehonrakennus.

Minä ymmärrän kyllä täysin, mitä aloittaja hakee takaa. Itselläni oli aikaisemmin ihan sama juttu. Vitutti ihan suunnattomasti, että kukaan ei laskenut fitnesstä tosissaan otettavaksi urheiluksi. Tämän asian kanssa tuli painittua pitkään. Kyllähän se joskus saattoi hieman nakertaa, kun teit tuolla kello viiden aikaan räkä poskella loikkatreenejä ja käytit illat salitreeneihin - ja silti olit kaikille vain jumppaaja. Kaikki mahdolliset lentopalloilijat ym.-3-kertaa-viikossa-treenit-joukkueen-kanssa-eikä-omaa-aktiivisuutta-ollenkaan-kaverit olivat sitten kaikille niitä todellisia urheilijoita. :itku:

Minulle kävi sitten kuitenkin niin, että pääsin urheilulukioon sisälle ja lajina oli fitness. Toisin sanoen minut "tunnustettiin" ensimmäisen kerran elämässäni "oikeaksi" urheilijaksi. Voisi kuvitella, että olisi helpottavaa saada ensimmäisen kerran elämässään arvostusta omalle lajilleen, niin minäkin silloin alkuun ajattelin. Mutta. Kun yritetään tunkea jotain sellaista lajia kuin fitness samoihin spekseihin muiden urheilulukio lajien kanssa-eihän se onnistu. Tuona aikana muut ehkä saattoivat arvostaa fitnessiä enemmän urheiluna sekä minua sitä kautta urheilijana. Minä kuitenkin kadotin kokonaan arvostuksen. Niin omaa lajiani kuin itseäni kohtaan.

Vuoden kärvistelyn jälkeen oli pakko viheltää peli poikki. Fitnessin väkisin tunkeminen samanlaiseksi urheiluksi kuin kaikki muukin pilasi minulta siitä kaiken sen, mikä siinä minulle oli ollut tärkeää.

After all voin sanoa, että minun mielestäni siis fitness ei ole urheilua, ei varsinkaan body fitness -ja helvetin hyvä niin. Lajit ovat omalla tavallaan mielettömän hienoja eikä niitä tule mielestäni pilata yrittämällä sovittaa niitä sellaisiin määritelmiin joihin ne eivät yksinkertaisesti istu. Kehonrakennus, body fitness, fitness ovat kaikki ennen kaikkea hienoja elämäntapoja. Tai ainakin niiden minun mielestäni kuuluisi olla. Kilpaileminen kaikessa vaativuudessaankin on ainakin minulle vaan se kirsikka kakun päällä.

Aloittajan olisi hyvä ehkä miettiä sitä, miksi hänelle on niin tärkeää tulla kutsutuksi urheilijaksi. Loppuen lopuksi mitä väliä sillä on. Nykyään minulle nimittäin on aivan sama minä jumppailijana ihmiset minua pitävät. Tähän mennessä minä tiedän jo itse, mitä minä olen ja mitä minä en ole, ja osaan myös arvostaa kaikkea sitä.

Meni ehkä vähän asian vierestäkin, mutta oli pakko päästä kommentoimaan, kun noita samoja ajatuksia olin kuitenkin aikaisemmin päässäni pyöritellyt. En ehkä saanut ilmaistua pointtiani ihan niin selkeästi kuin olisin tahtonut, mutta ehkäpä joku jopa ymmärsi, mitä hain takaa. :rolleyes:

Multa ei ainakaa pilaa mitään, jos haluan fitneksen ja kehonrakennuksen urheilulajiksi. Minä en luovuta koskaan! Minä olen sitkeä ja sanotaanhan, että kuollutkin elää niin pitkää ku ees joku muistelee sitä. Näin fitness ja kehonrakennus on myös urheilua, koska useat miettivät näin ja se on meille siis todellista.

Täällä kukaan ole mitään lokaa saanut niskaan. Ihmiset on eri mieltä ja kertoo sen. Ihme ininää. Jos tänne laittaa thredin, niin pitää hyväksyä, että muut on eri mieltä.

Ei kai sillä ole väliä, että onko laji saanut urheilun leiman vai ei. Harva ajattelee, että onko fomula urheilua vai ei, kun katsoo sitä TV:stä. Kansalle näytetään sitä, mikä kansaa kiinnostaa. Jos kehoilu ei kiinnosta, niin se on aivan sama, onko se urheilua vai ei.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Hyviä näkökulmia. Itse bodyfitnesskilpailijana koen asian niin että tärkeintä on se, että arvostaa itse sitä mitä tekee. On ajan haaskausta käyttää pohjattomasti energiaa siihen ajatukseen, mitä muut ajattelevat siitä mitä teen tai odottamalla tunnustusta. Jos sen hankkiminen on niin tärkeätä, kannattaa miettiä todellisia syitä omalla tekemiselleen, tässä tapauksessa 'kehonrakennuselämäntapaa'. Arvostusta on turha odottaa kaikilta.
Maailma on täynnä asenteita ja eriäviä mielipiteitä, se on myös urheilun juoni. Urheilun viihteellinen puoli on aika keskeinen katsojan kannalta, mutta se olenko minä 'viihdetaitelija' on sitten asia erikseen. Eikai kukaan urheilija lähtökohtaisesti ajattele tekevänsä viihdettä, ja sitähän se kuitenkin on yleisölle, oli se sitten suorituksena mitä tahansa.

Oma näkemykseni body fitnessin urheilullisuudesta on kiteytettynä; elämäntapaurheilua, kilpailumuotona esteettinen arvostelulaji.

Juu, olihan tuo varmaan vähän vitsillä kirjoitettu.

Itse en usko, että se vaikuttaisi mitenkään kehoilun suosioon, vaikka jossain annettais kehonrakennukselle virallinen urheiluleima.
Ennemminkin tätä pitäis promotoida aivan eri tavalla. En tosin tiedä miten.
Ehkäpä kehonrakennus on tällä hetkellä siinä asemassa minkä se ansaitseekin?
On siihen oikeita syitäkin miksi vaikkapa jalkapallo, jääkiekko ja täällä useasti tapetilla olevat formulatkin ovat suositumpia ja arvostetumpia kuin kehonrakennus.

No yhteen se vaikuttais, jos tälle annettaisi urheilunleima. Ei olis tätä thrediä :D joking :D No toi on sun enteily ja mitään ei tiedä, miten tälle lajille käy, jos tämä leimataan kaikkialla urheiluksi. No jos mietin jotain omaa hyvää, nii saisin varmaa sponsoreita paremmin, sitten kun ja jos pärjään :D Ku kuka ulkopuolinen antaisi viihdyttäjälle ja taiteilijalle avustusta, joka ei arvosta näitä taiteita, mutta urheilua kyllä :D

No yhteen se vaikuttais, jos tälle annettaisi urheilunleima. Ei olis tätä thrediä :D joking :D No toi on sun enteily ja mitään ei tiedä, miten tälle lajille käy, jos tämä leimataan kaikkialla urheiluksi. No jos mietin jotain omaa hyvää, nii saisin varmaa sponsoreita paremmin, sitten kun ja jos pärjään :D Ku kuka ulkopuolinen antaisi viihdyttäjälle ja taiteilijalle avustusta, joka ei arvosta näitä taiteita, mutta urheilua kyllä :D

En tiiä tulisko niitä sponsoreita siltikään sen helpommin, kun se urheiluleima tuskin suosiota lisäisi kuin korkeintaan minimaalisesti.

Kehonrakennuksen kanssa tulee moraalisia kysymyksiä jo sen verta esiin, että ois vaikea kertoa vaikkapa ala-asteelaisille minkä takia tämä on niin hieno laji. Jalkapallosta tai yleisurheilusta taas nyt vois vastaavasti paasata ihan hyvällä omatunnolla.

Multa ei ainakaa pilaa mitään, jos haluan fitneksen ja kehonrakennuksen urheilulajiksi. Minä en luovuta koskaan! Minä olen sitkeä ja sanotaanhan, että kuollutkin elää niin pitkää ku ees joku muistelee sitä. Näin fitness ja kehonrakennus on myös urheilua, koska useat miettivät näin ja se on meille siis todellista.

No kerropahan tähän alkuun sitten mitä kaikkea olet tehnyt lajin eteenpäin viemiseksi kun kerran noin omistautunut olet? Muuta kuin perustanut vininä-threadin pakkikselle...

Hyviä näkökulmia. Itse bodyfitnesskilpailijana koen asian niin että tärkeintä on se, että arvostaa itse sitä mitä tekee. On ajan haaskausta käyttää pohjattomasti energiaa siihen ajatukseen, mitä muut ajattelevat siitä mitä teen tai odottamalla tunnustusta. Jos sen hankkiminen on niin tärkeätä, kannattaa miettiä todellisia syitä omalla tekemiselleen, tässä tapauksessa 'kehonrakennuselämäntapaa'. Arvostusta on turha odottaa kaikilta.
Maailma on täynnä asenteita ja eriäviä mielipiteitä, se on myös urheilun juoni. Urheilun viihteellinen puoli on aika keskeinen katsojan kannalta, mutta se olenko minä 'viihdetaitelija' on sitten asia erikseen. Eikai kukaan urheilija lähtökohtaisesti ajattele tekevänsä viihdettä, ja sitähän se kuitenkin on yleisölle, oli se sitten suorituksena mitä tahansa.

Oma näkemykseni body fitnessin urheilullisuudesta on kiteytettynä; elämäntapaurheilua, kilpailumuotona esteettinen arvostelulaji.

Mua ohjaa sisäinen motivaatio eli se tarkoittaa, ettei kaipaa toisten arvostusta lajin suorituksessa ja mä kyllä pidän itteeni urheilijana :) Ehkä aloitus antoi väärän kuvan. Kyse on vaan sellaisesta ilmiöstä nimeltä kognitiivinen dissonansi, eli se vaa sävähdyttää ja vihastuttaa hetkeksi, kun tulee esiin omasta mielipiteestä ja maailman ymmärtämisestä täysin poikkeava näkökanta. Silloin vihastuksissani kirjoitin tuon, mutta nyt tässä vähitellen thredin aikana olen toivottavasti saanut ihmiset ymmärtämään mitä haen takaa todellakin. Ku useisiin joudun kirjoittamaan melkein samat asiat, mitä aikaisemmissa kirjoitin :D

No kerropahan tähän alkuun sitten mitä kaikkea olet tehnyt lajin eteenpäin viemiseksi kun kerran noin omistautunut olet? Muuta kuin perustanut vininä-threadin pakkikselle...

No ääh.. olen jo aikaisemmin tuolla kirjoittanut, että mielipiteisiin vaikuttaminen aina alkaa ihmisistä ja tehän olette ihmisiä. Ei minulla ole muita mahdollisuuksia. Kyse on vain lajin painottamisesta urheilun kannalta ja omista mielipiteistä, ei mistään vininästä. Musta on hienoa, että ihmiset jaksavat kirjoittaa näinkin paljon! Sitähän täällä netissä yleensä tehdään, että jaetaan mielipiteitä. Etkös sinä ole omistautunut lajiisi, ku minulle suoraan sanoen vittuilet asiasta, kun puolustan lajiani tällä tavalla?

En tiiä tulisko niitä sponsoreita siltikään sen helpommin, kun se urheiluleima tuskin suosiota lisäisi kuin korkeintaan minimaalisesti.

Kehonrakennuksen kanssa tulee moraalisia kysymyksiä jo sen verta esiin, että ois vaikea kertoa vaikkapa ala-asteelaisille minkä takia tämä on niin hieno laji. Jalkapallosta tai yleisurheilusta taas nyt vois vastaavasti paasata ihan hyvällä omatunnolla.

Mielestäni on kyse siitä, että nähdessään tämän lajin urheiluna, nii horkkajutut voisivat vähän väistyä, ku aletaan painottaa todellista tekemistä eikä pillereiden napsimista. Noh ei ny ala-asteelaisille kaikkea tarvii kertoa.. raukat tulvii muutenkin yli kaikkea tietoa, eikä heidän tarvii miettiä kehonrakennusta vielä siinä iässä D: ;D

Mielestäni on kyse siitä, että nähdessään tämän lajin urheiluna, nii horkkajutut voisivat vähän väistyä, ku aletaan painottaa todellista tekemistä eikä pillereiden napsimista. Noh ei ny ala-asteelaisille kaikkea tarvii kertoa.. raukat tulvii muutenkin yli kaikkea tietoa, eikä heidän tarvii miettiä kehonrakennusta vielä siinä iässä D: ;D

No se ei edelleenkään muuttais faktoja horkankäytöstä, vaikka kehonrakennus tunnustettaisiin urheilulajiksi.

pähkinänkuoressa: Ronaldinho tai Forsbergi ovat huomattavasti terveempiä esikuvia skideille ku Coleman tai Boogie.

No se ei edelleenkään muuttais faktoja horkankäytöstä, vaikka kehonrakennus tunnustettaisiin urheilulajiksi.

Ei sitä tiedetä ;) eihän painonnostoa ja voimannostoa pidetä yhtä horkkamaisina lajeina, vaikka maailman huiput joutuvat käyttämään, ku älyttömiä rautoja vetelevät. Kuitenkin tästäkin on jollakin jotain puolustettavaa painonnostoa ja voimannostoa kohtaan, kuten minullakin kehonrakennusta ja fitnestä kohtaan. Arvostan kyllä voimannostoa ja painonnostoa, nii sitä ei voi tulla mulle sanomaan. Jos ei olisi fitnestä, nii varmana harrastaisin voimannostoa kuitenkin ilman hormoneita :)

Eli kehonrakennus ei ole mielestäsi terveellistä? Harrastatko itse kehonrakennusta?

Enpä jaksa koko threadiä kahlata läpi, mutta kyllä minusta kehonrakennus, fitness ja bodyfitness ym. ovat urheilua siinä missä jääkiekkokin. Itse lavasuoritus ei noissa kaikissa välttämättä sisällä paljoakaan urheilullisia piirteitä, mutta vuosien valmistautuminen, kovaa ja oikein treenaaminen, tarkka syöminen, ankarat dieetit ja alituinen miettiminen ja hifistely mitä lajeihin kuuluu, oikeuttavat minusta edes siihen että näitä lajeja voi kutsua urheiluksi. Ja varmasti esim. mr.olympia-titteli vaatii enemmän panostusta kuin *tähän laji*.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom