- Ikä
- 38
No onko mahdollista, että ihmiset ajattelevat asiaa ja ovat silti sitä mieltä, ettei kehonrakennus ole urheilua? Tässähän on perusteita kerrottu moneen otteeseen eikä niitä ole nähdäkseni vielä kumottu. Tältä pohjalta on minun mielestäni varsin johdonmukaista olla sitä mieltä, ettei kehonrakennus ole urheilua.
Tuota en ymmärrä, että miksei saisi mielessään evätä kehonrakennukselta urheilustatusta vaikkei pitäisi koko asiaa merkityksellisenä. Kyllä esimerkiksi minulle on aika lailla sama, vaikka ihmiset määrittelisivät kuun juustoksi. En silti itse alkaisi muiden mieliksi muuttaa kantaani asiasta.
Naureskelit muuten sille viulunsoitolle urheiluna. Maailman huipulla ja esim. soittokilpailuissa pärjääminen vaatii yleensä pikkulapsena aloitettua harjoittelua, tuntikausia päivässä. Onnistunut kilpailusuoritus vaatii äärimmäisen tarkkaa kehon hallintaa ja mitä ilmeisemmin myös jonkinlaista fyysistä kuntoa (tuntuvat monesti hikoilevan nuo viulistit). Mitenkäs tämä nyt sitten poikkeaa vaikka ammunnasta tai kehonrakennuksesta?
Selvennöksenä: pointtina ei siis ole väittää että viulunsoitto olisi urheilua, vaan että tarkka "virallinen" määrittely on aika hölmön hommaa.
VIELÄ KERTAUS: arvostan lajeja kuin lajeja, enkä vähettele mitään, kuten jotkut tuolla tekee. Pointti oli, että miettiä prototyyppejä, jotka kuvastaa parhaiten urheilua, ei verrata lajien kovuutta. Koska tuollaiset rajattomat määrittelÿt, kuten urheilu mitataan prototyyppien mukaan ja se on fakta. JA vielä kerran kyse oli siitä, että entäs jos jonakin päivänä tämä nimetäänkin urheiluksi, nii vaikuttaako se teihin. Se on ollu tässä pointtina monta kertaa. Ku vähän näyttää, että teille se on tärkeetä, ettei se ole urheilua. Minä en tässä alkanut martyyriksi, eli alistunut kohtaloon eli vaihtanut mielipidettä, vaan kyse on siitä, että voin vastata, jos joku kysyy multa jotain vähän erilaista ilman, että joudun samaa jaarittelemaan, mutta muuten se on melko turhaa