Fillareista

Ihan jees imo. Kannattaa muuten rohkeasti tinkailla tuolla bikeplänetissä, aika helposti antavat euroja veks pyörien hinnasta kun rupee pihtailemaan :D
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ekat lenkit heitetty uudella Nishiki Cyclo Crossilla ja hyvin on istunut pyörä käteen. On siinä aikamoinen ero verrattuna vanhaan saman merkin 405:een.

Mites porukka on noitten ensihuoltojen kanssa pelannut? Itse ajoin n. 250 km ja vein sitten.
 
Ekat lenkit heitetty uudella Nishiki Cyclo Crossilla ja hyvin on istunut pyörä käteen. On siinä aikamoinen ero verrattuna vanhaan saman merkin 405:een.

Mites porukka on noitten ensihuoltojen kanssa pelannut? Itse ajoin n. 250 km ja vein sitten.

Voit päätellä itse tarvitseeko käyttää noin nopeasti huollossa. Itse en valohoitoa parin sadan kilsan jälkeen uuteen pyörään laittaisi ellei vanteet ole ihan käyränä.
 
Voit päätellä itse tarvitseeko käyttää noin nopeasti huollossa. Itse en valohoitoa parin sadan kilsan jälkeen uuteen pyörään laittaisi ellei vanteet ole ihan käyränä.

Niin, osittain kyselinkin juuri tästä syystä. Lähinnähän "alkuhuolto" taitaa olla pinnojen rihtaus ja jarru/vaihdevaijerien säätö, jos noihin edes tarvitsee näin alkuun puuttua. Alan ammattilaisena kerro, mitä pyörä tarvitsee tällaisen 3000-5000 km vuodessa polkevan amatöörin käytössä.
 
Niin, osittain kyselinkin juuri tästä syystä. Lähinnähän "alkuhuolto" taitaa olla pinnojen rihtaus ja jarru/vaihdevaijerien säätö, jos noihin edes tarvitsee näin alkuun puuttua. Alan ammattilaisena kerro, mitä pyörä tarvitsee tällaisen 3000-5000 km vuodessa polkevan amatöörin käytössä.

Kannattaa itse hieman analysoida fillaria. Jos kaikki pelaa niin turha viedä ensihuoltoon. Tärkeimpänä pidän itsekin kiekkojen rihtausta. Pinnojen jännitteet saattaa elää aluksi kun kiekkoon kasaantuu painetta ajossa.

Näitä nyt voi ainakin itse analysoida:
- Onko klappia missään.
- Vaihtuuko vaihteet hyvin
- Onko pinnat kireällä. Otat kaksi pinnaa sormien väliin ja paina toisia vasten ja vertaat ovatko yhtä kireällä. Kiepauta vannetta ja vertaa kiintopistettä vastaan onko suorana.

Itsekin olen kaksi fillaria käyttänyt ensihuollossa aikanaan kun sen on "halvalla" saanut neuvoteltua fillaria ostaessa. Mitään tarvetta sinänsä en kummallakaan kerralla huomannut enkä mitään eroa fillarissa sen tullessa huollosta.

Vaihteiden säätäminen kannattaa opetella itse. Opetteluun ei kovin montaa minuuttia mene kun ottaa youtubesta opetusvideon kaveriksi. Jarrujen säätäminen kannattaa myös opetella tekemään itse.

Kannattaa hieman kiinnitää huomiota siihenkin mihin fillarin vie huoltoon.
Omaa kokemusta:
-"Ohjainlaakerissa kuuluukin olla klappia, ei sille mitään voi tämä nyt on tällainen".
-"Avasin kiekon eikä siinä mitään vikaa ollut" (avasin itse tämän jälkeen ja vaihdon rikkinäiset laakerit).
Nämä Larunpyörän kesäpoikien kommentteja.
 
Mitä mieltä olette
Z-BIKE MOUNTAIN KING

Koot 17”, 19”, 21”
Runko 6061 ohennettu alumiini
Haarukka SR SF9-XCR 100 mm lukituksella
Vaihteet Shimano New Deore, 27-v.
Jarrut Shimano M486 White hydrauliset levyjarrutVäri Sininen/valkoinen
Hinta 849 e

http://www.bikeplanet.fi/pdf/kuvasto2010/zbike.pdf


Tohon hintaa suurinpiirteen saisin ja vähän romppeita mukaan. Renkaat on vähän suuremmat kuin normi maastopyörissä, rullaa vähän paremmin. Ite oon ton runkokoon kanssa kahden vaiheella, joko 17 tai 19 tuumainen. Ite oon 170cm pitkä, olisko siihen mitään helppoa testiä kumman kannattaa ottaa kun kumpikin tuntuu hyvältä. Onko hyvä hinta-laatu-suhde vai löytyykö muilta merkeiltä parempaa?

Ilmainen vinkki:
Fun Corner |

Kaikki osat parempia mitä tuossa ZBiken pyörässä. Lisäksi on tunnettu merkki, eikä Bikeplanetin oma fillarimerkki. Halvempikin vielä :) Luulisin että 18" Cube olisi passeli sinulle. Cubeja voi testata ainakin pyorahuolto.com:ssa.
 
No niin, asiallinen vastaus asialliseen kysymykseen.

Varmasti selviäisin vaihteiden säädöstä jahka sen opettelisin (vanhana automekaanikkona). Pinnojen rihtaus on se mikä arveluttaa. Plussana myös se, että DeeSportin Lauri (jos saa mainostaa) , on se henkilö johon luotan 100 prosenttisesti. Siinä liikkeessä olen asioinut viimeiset 7 vuotta, eikä mitään negatiivista ole ilmaantunut.

En myöskään aikaisempien kokemusteni perusteella ole sitä mieltä, että alkuhuolto on valohoitoa "nimim. 100 kg".

Olen tehnyt itseni kanssa sen päätöksen, että annan polkupyörää koskevat duunit ammattimiehelle. Säästän/työllistän.
 
Kannattaa hieman kiinnitää huomiota siihenkin mihin fillarin vie huoltoon.
Omaa kokemusta:
-"Ohjainlaakerissa kuuluukin olla klappia, ei sille mitään voi tämä nyt on tällainen".
-"Avasin kiekon eikä siinä mitään vikaa ollut" (avasin itse tämän jälkeen ja vaihdon rikkinäiset laakerit).
Nämä Larunpyörän kesäpoikien kommentteja.

Jotenkin nää kommentit on niin surullisia. Jos olisin itse yrittäjä niin todella tarkkaan saisi harkita ketkä päästää asiakkaiden kanssa tekemisiin, esim. kesähessut.

Edellämainittu saattaa kummitella asiakkaan ja tulevien sellaisten korvissa aika pitkään.
 
Voit päätellä itse tarvitseeko käyttää noin nopeasti huollossa. Itse en valohoitoa parin sadan kilsan jälkeen uuteen pyörään laittaisi ellei vanteet ole ihan käyränä.

Mikäs Janne22:lla on ykköspyöränä, ja mitä mieltä noista "harjoituskilpapyöristä"?
 
Ei se pinnojen rihtaus salatiedettä ole, mutta perehtymistä vaatii. Eikä sitä kannata kokeilla uuden pyörän vanteilla, jos ei ole sitä ennen tehnyt. Itse aikoinaan opettelin parilla romuvanteella, jotka oli jäänyt jostain vanhasta Helkamasta, ensimmäinen ei mennyt ihan putkeen, vaan vanne heitti paljon enempi mitä alussa. :D Itse tykkään roplata filojen kanssa ja aina teen pääasiassa hommat itse. Viimeisin hankinta on Biltsun Yosemite, jolla on vuoden päivät tullu poljettua töihin poika takana istuimessa ja siinä on vieläkin ensihuolto tekemättä, kun ei tarvinnu tehä mitään. Ihme peli hintaansa nähden, ilmaa renkaisiin ja rasvaa ketjuihin ja kovaa ajoo vaan. Joskus saa näköjään halvallakin toimivankin kapistuksen, vaikka aluksi olin kyllä ennakkoluuloinen. Toki ei kannata ostaa, jos on peukku ihan keskellä kämmentä, sillä se on aika palasina siellä laatikossa ja kaikki säädöt pitää tehdä itse, jne. Saahan sen kai kasattunakin, mut en oikein luota Biltsun porukan kasaamiseen, joka sekin voi taas olla turha ennakkoluulo.
 
Hitto kun tekis mieli alkaa pyöräillä taas. Harmi ettei vaan pyörää ole. Olen ajatellut hankkia jonkun uuden tosin rahaa ei kauheemmin olisi. Minkälaista suosittelisitte jos tarkoituksena on ajaa ihan vaan kohtuu pitkiä lenkkejä Helsingissä? Tuskin hiekkateitä raffimpaa
 
Ehdottomasti cyclocrossari tai sitten maantiepyörä, ei ole järkeä ostaa järeämpää kun maantietykilläkin menee hiekkapätkät ihan hyvin kun on sopivat renkaat. Vaikka Contin GP4000 25mm vois olla ok.

edit. http://www.evanscycles.com/products/genesis/flyer-2010-road-bike-ec021324?query=genesis

Mulla on tollanen viime vai toissa vuoden mallina, on muuten aika huoleton peli pitemmän päälle kun ei tartte rassata kun välillä jarruja ja vaihtaa ketjut vaikka tonnin välein puhtaisiin. Sopii hyvin punttia veivaavalle kun jaksaa iskeä nollasta asti vauhtia vaikka onkin sinkula.

edit2. mites toi on noin painava? Mulla on reilu 8kg oma laitos.
 
Bad Boy Disc 26 [0BRD] - €899.00 :

Cannondale Bad boy Disc. Kenelläkään kokemuksia pyörästä?

Tulisi ihan peruskäyttöön. Kaupassa käynti ja kuntopyöräilyyn. Alueena Pk-seutu.
 
Halpis ei sovi Ultegran ja hiilikuidun kanssa samaan lauseeseen. 105 ja Tiagra on aivan tarpeeksi hyvät osasarjat harrasteluun. Ultegralla voi jo kisaillakin. Esim. reilun tonnin cyclocrossariin mahtuu hiilikuitukeula ja 105 osasarjat ja tonni on jo aika iso panostus monelle harrastajalle.

Mikään ei kuitenkaan rajoita kunkin budjettia osasi sitten ajaa/säätää pyöräänsä tai ei.
 
Halpis ei sovi Ultegran ja hiilikuidun kanssa samaan lauseeseen. 105 ja Tiagra on aivan tarpeeksi hyvät osasarjat harrasteluun. Ultegralla voi jo kisaillakin. Esim. reilun tonnin cyclocrossariin mahtuu hiilikuitukeula ja 105 osasarjat ja tonni on jo aika iso panostus monelle harrastajalle.

Mikään ei kuitenkaan rajoita kunkin budjettia osasi sitten ajaa/säätää pyöräänsä tai ei.

Hiilikuitu vehkeen ultegran osilla saa halvalla ulkomailta kun ostaa ilman välikäsiä. Lähes sen kotimaisesta kaupasta ostetun 105 alumiinifillarin hinnalla. Ts. arvoketju on pelkistetty ja välikäsiä ei ole. Osat tulee suoraan tehtaalta kaukoidästä, kasataan Euroopassa ja myydään suoraan kuluttajille ilman jälleenmyyjiä jotka vetää katetetta välistä, eikä tarvitse ylläpitää kalliita markkinointikoneistoja. Toki runkojen laaduissa on eroja, mutta yllättävän monen pyörämerkin rungot tulevat samasta tehtaasta.
 
Halpis ei sovi Ultegran ja hiilikuidun kanssa samaan lauseeseen. 105 ja Tiagra on aivan tarpeeksi hyvät osasarjat harrasteluun. Ultegralla voi jo kisaillakin.

Heh. Ite ajanut kisaa ihan Sora ja Tiagra -osillakin.
Maantiellä noilla osilla niin hirveetä merkitystä oo, tosin Soran kahvoista en diggaa. Hyvät kiekot on paljon tärkeemmät, tosin niitäkään mulla ei oo ikuna ollut. Fillarin painollakaan nyt niin ihan hirveätä merkitystä ole, kunhan se on jotain järkevää. Kisoissa siis "pärjää" kyllä budjettivehkeilläkin ihan kuskin ja kunnon mukaisesti. Siis jos ei aja ihan tosissaan ja tavoitteellisesti kilpaa.

Maastopuolella taas hyvät jarrut, hyvä keula ja hyvä takaiskari sekä pyörän paino (pyörää kiihdytellään koko ajan, eikä pääse peesaamaan, tai siitä ei oo samanlaista hyötyä) ja osasarjat (kalliimmat toimii oikeasti paremmin ja on kevyempiä) on omasta mielestäni tärkeämpiä, jolloin pyörän merkitys ehkä korostuu hieman. Maastopuolelle halvalla ei oikein tahdo saada tosi hyvää, mut maantielle saa kohtuu hintaan pyörän jolla voi ihan hyvin ajaa kisaakin. Tietty siis on maantiepyörässä hyvät jarrut tosi tärkeet, kun ryhmä voi muuttua kasaksi jos tulee jotain yllättävää, mut kuitenkin...


Järkipyörä, ainakin tutustumisen arvoinen maantievehje, vois olla tuo muutama (?) sivu sitten esitelty Planet X:sä. Niitä ainakin sai jossain vaiheessa tosi järkevään hintaan.
 
Suositelkaas mulle pyörää. Max 700e. Viime vuonna tuli sellaset 4000kilsaa vedettyä tolla 200e Raleigh Stratoksella ja sehän on jo ihan väsyny :) (vanteet vähän kierot, vaihteet paskana jne.)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom