Fillareista

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
^ Mulla Trekissä Deoren vaihtajat edessä ja takana sekä vaihdevivut. Toimii loistavasti. Tuo acera ei ole itelle tuttu. Eli sillä perusteella valitsisin täysi Deoren :D

Acera on näin fillarinkorjaajan silmissä aika kamala kapistus. Käyttöikä ei ole kummoinen ja yhden (kohtalaisen paljon ajetun) kauden jälkeen säätäminen on pahimmillaan mahdotonta, joten ottaisin vähintään sen deoren ainakin takavaihtajaksi mihin tahansa käyttöön. Etuvaihtajassa se nyt ei niin nuukaa ole.

Nyt on pari testiajoa alla uudella täysjoustolla ja hyvinhän se pomppii! Ei malta odottaa että pääsee ihan metsään asti kokeilulle. Yhdellä pyörällä ajelukin oli pikkasen hankalampaa kuin ilman takajousia (luonnollisesti), mutta hyvinhän se kuitenkin rullaa.

Tuli talvella heräteostoksena ostettua uusi Planet X. Punnasin äsken ja ilman polkimia 7,5kg. Kohtuu kevyt tuohon hintaan.

1z4wlyu.jpg

Satula on asennettu päin persettä :D Ota vatupassi käteen ja asenna satula suoraan.

moi!

ehdottakaas 400-600euron hintaluokassa maastopyörää? ajo tulee olemaan satunnaista kaupunkipyöräilyä mutta enimmäkseen maastossa/hiekkateillä kuntoilua. budjetti on pieni, mutta varmasti saa tuohon hintaan kestävän pyörän. ja riittää jotta edessä on jousitus.

kiitoksia !

Nyt on täällä myynnissä todella hyvä Trek tuolla myyntiketjussa ja hintakin on haarukassa...

Fixi on kiva pikku ajeluun muttei käy ainoaksi fillariksi. Ja ei se jarrujen kanssa säätäminen nyt niin vaikeaa ole :)

Sinkula voisi olla ainut fillari, fixi ei. Käyn itse fixillä silloin tällöin pikku lenkkejä, mutten lähtisi ajamaan yli 100km lenkkiä, tosin jos lähdet mukaan enkä pysy perässä niin uskon olevani väärässä.

Ei olekaan, ei vaan huvita säätäö jarruja, vaihteita tai maksaa kalliiden kulutusosien kustannuksia.

Onhan fiksillä ajaminen raskaampaa ja tehottomampaa. Varmasti jäisin taaksesi, vaikka olisi identtiset fillarit...mutta pointti olikin siinä, ettei itseäni huvittaisi lähteä edes ajamaan vaihdepelillä.

Vielä kuvaa :)

26090_114100571937242_100000119008235_276853_7749465_n.jpg

E: Joojoo heijastimet veks

Hehhee :rolleyes:

Jahas, Toisesta race facen kammesta meni polkimen kierteet sileäksi, joten nyt pitäisi löytää fiksu ja halpa keino saada taas pyörä ajoon. Tällä hetkelä ajatuksena olisi ostaa sytytystulpankierteen korjaussarja ja laittaa sillä kampeen holkki johon sitten kierretapilla uudet kierteet polkimelle. Muita hyviä ideoita?
Pyörä on siis -07 Kona kula

Jos korjaus osoittautuu mahdottomaksi ja päädyn uuden kampisetin ostoon, niin kysympäs varoiksi muutaman asian:

-Jos ostan uuden kampisetin, niin takapakka ja ketjutkin kannattaa varmaan uusia samalla?
-Vanha kampisetin keskiö on isis-mallia ja uusi tulisi todennäköisesti olemaan hollowtech II, joten kuinka suositeltavaa olisi keskiömuhvin päätyjen tasaisuuden tarkistus ja onko ongelmia luvassa ketjulinjan kanssa?

Fillarifoorumia olen kyllä selaillut ja koittanut selvittää eri vaihtoehtoja, mutta kysytäämpä nyt täältäkin mielipidettä.

^ Mulla Trekissä Deoren vaihtajat edessä ja takana sekä vaihdevivut. Toimii loistavasti. Tuo acera ei ole itelle tuttu. Eli sillä perusteella valitsisin täysi Deoren :D
mitä fillarifoorumeita lukenut, niin yleinen mielipide on Aceran vaihtajia vastaan.

Jos kesällä taas sais maastopyöräilyyn innon takaisin.

Pyörä vanha trusty ~2000 vuoden GT XCR 4000, täsmälleen tämän näköinen ja värinen mutta nyt just ei omaa kuvaa ole:
xcr4000_L.jpg

Kaksi kesää sitten voimansiirto uusittiin, haarukka on vielä elossa joka yllätti jopa liikkeenkin kun huoltoon vein.

Katsotaan tarviiko nyt kesän lopuks taas uutta palikkaa.

Miten fixillä luonnistaa alamäkeen ajelu? Eikös se tunnu vähän vaaralliselta. :D

Pistin tuos tilaukseen itselleni 7-Vaihteisen 26" Raleigh DZ7 merkkisen/mallisen ja samalla muijalle tilasin Raleigh Dream merkkisen/mallisen, 28" sekä 7-vaihteinen myös se.
Täl hetkel mulla on, kuten jo jollain sivul lukeeki Jamis X-Trail 2.0 kikkailuun, mut tarvi nyt vähä isompaa ni voi lenkkeilläkki sitte vähä paremmin.

Mitens on kun Citymarket myy Scottin maastopyörää hintaan 399€ ja plussakortilla 299€, mutta ei kuulemma tule takuuta?!?! Miten ei voi tulla? Jos ostan sellaisen pojalle ja esim. runko poikki 2kk:n päästä niin ei kukaan muka korvaa? Kuulostaa hivenen oudolta vaikka kyllä mä luulen että kuluttaja-asiamiehellä saattaisi olla erillainen mielipide asiaan jos jotain menisi heti rikki, kun kyseessä ei kuitenkaan ole mikään kahvipaketin hintainen tuote.

Mitä mieltä olette
Z-BIKE MOUNTAIN KING

Koot 17”, 19”, 21”
Runko 6061 ohennettu alumiini
Haarukka SR SF9-XCR 100 mm lukituksella
Vaihteet Shimano New Deore, 27-v.
Jarrut Shimano M486 White hydrauliset levyjarrutVäri Sininen/valkoinen
Hinta 849 e

http://www.bikeplanet.fi/pdf/kuvasto2010/zbike.pdf

Tohon hintaa suurinpiirteen saisin ja vähän romppeita mukaan. Renkaat on vähän suuremmat kuin normi maastopyörissä, rullaa vähän paremmin. Ite oon ton runkokoon kanssa kahden vaiheella, joko 17 tai 19 tuumainen. Ite oon 170cm pitkä, olisko siihen mitään helppoa testiä kumman kannattaa ottaa kun kumpikin tuntuu hyvältä. Onko hyvä hinta-laatu-suhde vai löytyykö muilta merkeiltä parempaa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom