Fillareista

Näin tosiamatöörin korvissa kuulostaa fixijutut niin pikkusormi pystyssä meiningiltä ettei tosikaan. Turhaa hifistelyä meikälle kyllä tämänkin tredin jutut, ei siinä mitään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä arvaan, et toi Elaston konkeli painaa noin 8,6Kg ;)

Ajaksää Elasto ihan kilpaa? Ollaankohan oltu joskus samalla viivalla jossain?

Hyvin arvattu. ;)

Ihan harrastusmielessä on tullu viimiset 12 vuotta poljettua, mutta ajattelin mä tänä vuonna Tahkolle lähteä.

Tollainen odottelee kesää, ja säilytys olohuoneessa... Ikean stålmen tangon meinasin ja ripustaa siihen mutta vaikutti rimpulalta. Strippitanko parempi ja tyylikkäämpi, siihen sitten vanhat ratasarvet kiinni ja riippumaan.

Liitteet

• merida..jpg
    merida..jpg
    353,8 KB · Katsottu: 817
Näin tosiamatöörin korvissa kuulostaa fixijutut niin pikkusormi pystyssä meiningiltä ettei tosikaan. Turhaa hifistelyä meikälle kyllä tämänkin tredin jutut, ei siinä mitään.

Ihan sama miltä se tosiamatöörejen mielestä kuulostaa, fiksillä on vaan niin kiva ajaa. Piste.

Oman fillarointiharrastuksen pelasti ihan täysin, vaihteitten, jarrujen ja kaiken maailman pikkuosien näprääminen se vasta homojen hommaa onkin.

Fixi on kiva pikku ajeluun muttei käy ainoaksi fillariksi. Ja ei se jarrujen kanssa säätäminen nyt niin vaikeaa ole :)

Sinkula voisi olla ainut fillari, fixi ei. Käyn itse fixillä silloin tällöin pikku lenkkejä, mutten lähtisi ajamaan yli 100km lenkkiä, tosin jos lähdet mukaan enkä pysy perässä niin uskon olevani väärässä.

On Viikate tuo sun Meridas sitten älyttömän kaunis pyörä. Kesässä ei tule kelattua kuin muutama sata kilometriä maantiefilolla mutta aina muiden übertyylikkäitä pyöriä kun katsoo niin tekisi mieli laittaa oma nakamura vaihtoon..

Mitkä olisi hyvät asfaltti renkaat maastopyörään? Pyöräilyinnostuksessa tekis mieli ruuvailla kakkos maastopyörästä (Trek 4500) työmatka yms jokapaikan höylä mutta pitäis laittaa siihen katusliksit alle että rullais kevyesti...

Nyt on omakin fillarikausi avattu. Reilun 20 km ensilenkillä piti kaksi kertaa hieman hidastaa lumen takia. Alkaa olemaan melko sulaa täällä etelässä, mutta rapa roiskui senkin edestä. Märkyydestä huolimatta hymy oli korvasta korvaan koko matkan ajan. On se vaan kivaa!

Ajattelin työmatkat alkamaan ajella fillarilla, mutta hieman on liian märkää siihen vielä. Fillarina toimii Focusin mares cross -08.

http://s.wiggle.co.uk/images/focus-mares-cross-08.jpg

Mitkä olisi hyvät asfaltti renkaat maastopyörään? Pyöräilyinnostuksessa tekis mieli ruuvailla kakkos maastopyörästä (Trek 4500) työmatka yms jokapaikan höylä mutta pitäis laittaa siihen katusliksit alle että rullais kevyesti...

Mitä yhtenäisempi kuvio sen parempi ja tietysti mitä kapeampi sen herkemmin rullaa. Ite en tykkää ihan mistään 1.3 leveistä renkaista, mutta omassa maastopyörässä on asfaltille 1.9 leveet Misukat (http://two-wheels.michelin.com/2w/f...codePage=2092004115826_13092004161953&lang=EN) ja emännällä on Schwalben big applet (http://two-wheels.michelin.com/2w/f...codePage=2092004115826_13092004161953&lang=EN). Ehdottomasti ostaisin pistosuojatut renkaat, vaikka ovatkin ehkä vähä painavammat ja renkaisiin sitten oikeat paineet asfaltille eli riittävästi painetta.. olikohan big applessakin paine joku 3.5-4 bar.

Itse olen ajellut muutaman kesän continental sport contacteilla. 1,3" ja niihin saa sopivasti painetta jotta rullaa kivasti, pistosuojaus ehdoton +

http://www.conti-tyres.co.uk/conticycle/ti sport contact.shtml

Talvi poljettu vahalla maantie Crescentillä niin oli tänään juhlaa sitten käydä ottamassa päivän toinen lenkki uudella fillarilla. Talven jäljiltä osaa taas arvostaa millaista on ajaa oikeasti kevyellä pyörällä jossa kaikki toimii kuin kello. Kuiva tie ja aurinko paistoi niin sai jo maistaa pienen palan mitä kesä tuo tullessaan.

Liitteet

• merida2..jpg
    merida2..jpg
    165,9 KB · Katsottu: 780
moi!

ehdottakaas 400-600euron hintaluokassa maastopyörää? ajo tulee olemaan satunnaista kaupunkipyöräilyä mutta enimmäkseen maastossa/hiekkateillä kuntoilua. budjetti on pieni, mutta varmasti saa tuohon hintaan kestävän pyörän. ja riittää jotta edessä on jousitus.

kiitoksia !

moi!

ehdottakaas 400-600euron hintaluokassa maastopyörää? ajo tulee olemaan satunnaista kaupunkipyöräilyä mutta enimmäkseen maastossa/hiekkateillä kuntoilua. budjetti on pieni, mutta varmasti saa tuohon hintaan kestävän pyörän. ja riittää jotta edessä on jousitus.

kiitoksia !

Käytetyssä pyörässä saa tolla rahalla eniten vastinetta tietyin varauksin.. Käytetty on aina käytetty ja käytettyä ostaessa et pysty vaikuttamaan pyörän kokoon millään tavalla. Tuolta saattaa löytyä sopivia -> Fillaristin nettisivut - Fillari-lehti tai tuolta -> RideFree Forum • View forum - Myynti / Py tai sitten kyttäilet pyöräliikkeistä viime vuoden malleja, esim tossa olis jo ihan kohtuullinen fillari, jos vaikka ajaminen alkais maistua enemmänkin -> Attention - 599.00EUR : R-Tech Suspension Oy

static: rupesi kyllä tuommoinen cube kiinnostamaan. mutta köyhä kun on niin pitää vielä kysyä tästä halvemmasta munamankelista mielipidettä: http://www.leisurelakesbikes.com/images/ProductImages/fullsize/Bikes/Trek/3900D.jpg

eli kerropa mielipiteesi tuosta Trek 3900 Disc-mallista.

edit: kertoisitko static vielä miten käytännössä eroaa Cube acid disc 2009 tuosta cube attention 2009. tai siis ei sulla varmaan noista molemmista oo kokemusta käytännös(?) mutta onko merkitystä kumman ottaa...

static: rupesi kyllä tuommoinen cube kiinnostamaan. mutta köyhä kun on niin pitää vielä kysyä tästä halvemmasta munamankelista mielipidettä: http://www.leisurelakesbikes.com/images/ProductImages/fullsize/Bikes/Trek/3900D.jpg

Mulla on joku vm 2001 Trek 4500, tosin ilman levyjarruja, enkä kyllä siitä keksi pahaa sanaa sanottavaksi. Keulathan noissa halppisvehkeissä on aika kehnoja mutta nehän pystyy päivittämään kun nälkä kasvaa ja lompakko lihoaa...

moi!

kiitoksia !
Itselläni Felt q800 -maastopyörä. Käytettynä noita löytyy 350-450€ hintaan. Trekit myös hyviä vaihtoehtoja, esim se 3900.
On niitä toki muitakin merkkejä tuossa hintaluokassa, mutta niistä mulla ei ole kokemuksia tai merkkejä heittää
edit: yksi hyvä käytetty Meridas voisi lähteä 500-600€ hintaan jkl:seudulta. Parempi kuin Feltit tai Trekit minun mielestä. (tein virheen kun ostin Feltin sen sijaan)

edit: kertoisitko static vielä miten käytännössä eroaa Cube acid disc 2009 tuosta cube attention 2009. tai siis ei sulla varmaan noista molemmista oo kokemusta käytännös(?) mutta onko merkitystä kumman ottaa...

Omakohtaista kokemusta ei ole kummastakaan Cuben mallista, ainoastaan kaverin Cuben täysjoustosta ja mitä oon kuullu niin ihan tyytyväinen on ollu Cubeensa. Acidissa on mun mielestä parempi keula ja jarrut, mitkä nyt tietysti on makuasioita. Jos enemmän ajaa niin hydrauliset levyjarrut on ehdottomasti huoltovapaimmat ja säilyttää toimintakykynsä hiukan pidemmälle. Perinteiset vannejarrut syö paloja aika paljon ja kosteessa/huonossa kelissä menettää tehonsa aika äkkiä. Vaijerilla toimivista levyistä ei ole kokemusta, mutta käsittääkseni niissäkin se huoltotarve on hiukan isompi.. Ja kannattaa huomata, että ainakaan R-techillä ei tota Attentionia ole tarjolla kuin parissa runkokoossa.

Laadukkaita fillareita (mielipidekysymys) nyt on edellä mainitut Trek, Felt, Cube, Gary Fisher, Kona, Marin, Spealized, yms.. lähes jokaisella vamistajalla kuitenkin on malleja tohon halvempaan hintatasoon ja jossain niissä on aina tingitty.

moi!

kiitoksia !

Tällaisen ostin itse about kuukausi sitten hintaan 520e ja olen ollut erittäin tyytyväinen...Kona on kyllä ylipäätään hyvä merkki ja aika takuuvarmasti saa rahoilleen vasinetta:Nettipro 4.0 - Admin

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom